ist-T.04:04 » T4 Topkapı-Mescidi Selam Tramvay Hattı
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
İstanbul ve çevresinde yaşanan sel felaketi bu hattıda vurmuş durumda, İstanbul Ulaşım A.Ş. ye ait Habiblerdeki bakım atölyesi (geçici atölye olması lazım) ve hat su basması nedeni ile devre dışı kalmış.
Konu hakkında yerinde bilgisi olan varmı, yani gören şahit olan hangi bölümler çalışmıyor nedir ne değildir.
Konu hakkında yerinde bilgisi olan varmı, yani gören şahit olan hangi bölümler çalışmıyor nedir ne değildir.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Uzun süreli iptal olacağını sanmıyorum belki de gün içerisinde işletmeye açılmıştır yeni geldim irtibat kuramadım açıkçası.
Özellikle Habibler civarında yoğun yağış olmuş ve oradaki atölyeyi şiddetli şekilde su basmış, o hattaki sorunlu bölgelerden birisi Sultançiftliği civarı ve tünel kesimleri buralarda su tahliyesi ile ilgili sıkıntılar vardı daha öncede sorun yaşanmıştı hatırlarsanız, umarım araçlara zarar verecek derecede bir su yükselmesi ya da o seviyede bir suda kalan araç olmamıştır, gerçi olsa bu kesin haber olurdu çünkü oldukça tehlikeli bir durum.
Bir de tabi hattın altyapısına bir zarar verdimi, bu hat balastlı altyapı değil betona fiks inşa edilmişti bu sebepten dolayı altyapıda hasar olduğunu düşünmüyorum yani işletmenin aksamasına uzun süreli sorun yaşamasına sebep olacak bir durum yoktur.
Özellikle Habibler civarında yoğun yağış olmuş ve oradaki atölyeyi şiddetli şekilde su basmış, o hattaki sorunlu bölgelerden birisi Sultançiftliği civarı ve tünel kesimleri buralarda su tahliyesi ile ilgili sıkıntılar vardı daha öncede sorun yaşanmıştı hatırlarsanız, umarım araçlara zarar verecek derecede bir su yükselmesi ya da o seviyede bir suda kalan araç olmamıştır, gerçi olsa bu kesin haber olurdu çünkü oldukça tehlikeli bir durum.
Bir de tabi hattın altyapısına bir zarar verdimi, bu hat balastlı altyapı değil betona fiks inşa edilmişti bu sebepten dolayı altyapıda hasar olduğunu düşünmüyorum yani işletmenin aksamasına uzun süreli sorun yaşamasına sebep olacak bir durum yoktur.
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 45
- Kayıt: 10 Ağu Pzt, 2009 20:38
Bugün bu hattı kullanmak için Topkapı Mescid'i Selam arası tamamen yolculuk yaptım şu izlenimlerim oldu.
İlk olarak rastgele araca binmek için Köln tramvayı geldi bu araçla yolculuk yaptım. Açıkcası işletme hızı bana çok hızlı geldi yalnız tünellerde raylarda aşırı sürtünme sesi çıkarıyor bunuda belirteyim. Dönüşte kullandığım ABB aracı bu kadar raylarda sürtünme sesi çıkarmıyordu ancak dönüşte bindiğim ABB aracı hem tünellerde hem de normal yolda çok yavaş gidiyordu.
Rami istasyonunda ilk defa gördüm jetonlar turnikeler direk perona yerleştirmişler başka yer altı istasyonunda görmedim.
Habipler'deki depo önünde depoya bağlantı için bağlantı yolları çalışması vardı. Ayrıca Habipler köyüne de gittim burada sanırım ufacıkda olsa Habipler istasyonu için ilk kazmalar yavaş yavaş başlamış. Caddenin ortasında bariyerler kurulduğunu gördüm tabiki tramvay için mi bariyer kurmuşlar bilemiyecem.
En önemli sorun şu hala da Rottem araçlarının çalıştığını görmedim hat boyunca 11 set halinde Rottem araçların öylece bekletildiğini gördüm.
İlk olarak rastgele araca binmek için Köln tramvayı geldi bu araçla yolculuk yaptım. Açıkcası işletme hızı bana çok hızlı geldi yalnız tünellerde raylarda aşırı sürtünme sesi çıkarıyor bunuda belirteyim. Dönüşte kullandığım ABB aracı bu kadar raylarda sürtünme sesi çıkarmıyordu ancak dönüşte bindiğim ABB aracı hem tünellerde hem de normal yolda çok yavaş gidiyordu.
Rami istasyonunda ilk defa gördüm jetonlar turnikeler direk perona yerleştirmişler başka yer altı istasyonunda görmedim.
Habipler'deki depo önünde depoya bağlantı için bağlantı yolları çalışması vardı. Ayrıca Habipler köyüne de gittim burada sanırım ufacıkda olsa Habipler istasyonu için ilk kazmalar yavaş yavaş başlamış. Caddenin ortasında bariyerler kurulduğunu gördüm tabiki tramvay için mi bariyer kurmuşlar bilemiyecem.
En önemli sorun şu hala da Rottem araçlarının çalıştığını görmedim hat boyunca 11 set halinde Rottem araçların öylece bekletildiğini gördüm.
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 45
- Kayıt: 10 Ağu Pzt, 2009 20:38
Rami istasyonunda turnikelerin yerlerini peronlarda görünce aklıma şu geldi.
Bildiğiniz gibi bu hat 2002 yılında temeli atılmış peronlar hat boyunca Vezneciler Sultançiftliği olarak alçak tabanlı araçlar uygun olarak inşaatın başlanmıştı. Önce Vezneciler iptal oldu Anıtlar kurulu devreye girince ve sonra depoda alçak tabanlı araç olmadığını anladılarki hattın istasyonlarını yeniden inşaatına başladılar. Daha sonra yok yok buraları yer altına alalım diye rayları yine sökeriz nasıl olsa derken hattın bazı kısmını yer altına aldılar.
Gelelim asıl konuya bu hat madem yer altına alındı neden peki istasyonlara erişmek için yolun ortasında kullanılıyor? Normal tramvay hattı yani hat yer üstüne yapılsa tramvaya binmek için istasyona ulaşmak için yol ortasına erişilir normalde işte yer altına alınınca hiç bir şey farketmedi. Yer altı istasyonlarına ulaşmak için yolun ortası kulalnılıyor. Bu durumda Demirkapı Beşyüzevler Karadeniz Mahallesi arasındaki cadde gidiş dönülş tek şerit. Bu durumu düzelmesi uzun zamn alınabilir eğer yer altındaki istasyonlara ulaşmak için mutlaka geçitlerin kaldırımlarda yapılması lazım böylece yolun ortası boş kalacağı için caddeler genişleyerek Beşyüzevler Karadeniz Mahallesi gibi ana caddeler gidiş dönüş 2 şerit olacaktır.
YANLIŞ UYGULAMA

DOĞRU UYGULAMA

Bildiğiniz gibi bu hat 2002 yılında temeli atılmış peronlar hat boyunca Vezneciler Sultançiftliği olarak alçak tabanlı araçlar uygun olarak inşaatın başlanmıştı. Önce Vezneciler iptal oldu Anıtlar kurulu devreye girince ve sonra depoda alçak tabanlı araç olmadığını anladılarki hattın istasyonlarını yeniden inşaatına başladılar. Daha sonra yok yok buraları yer altına alalım diye rayları yine sökeriz nasıl olsa derken hattın bazı kısmını yer altına aldılar.
Gelelim asıl konuya bu hat madem yer altına alındı neden peki istasyonlara erişmek için yolun ortasında kullanılıyor? Normal tramvay hattı yani hat yer üstüne yapılsa tramvaya binmek için istasyona ulaşmak için yol ortasına erişilir normalde işte yer altına alınınca hiç bir şey farketmedi. Yer altı istasyonlarına ulaşmak için yolun ortası kulalnılıyor. Bu durumda Demirkapı Beşyüzevler Karadeniz Mahallesi arasındaki cadde gidiş dönülş tek şerit. Bu durumu düzelmesi uzun zamn alınabilir eğer yer altındaki istasyonlara ulaşmak için mutlaka geçitlerin kaldırımlarda yapılması lazım böylece yolun ortası boş kalacağı için caddeler genişleyerek Beşyüzevler Karadeniz Mahallesi gibi ana caddeler gidiş dönüş 2 şerit olacaktır.
YANLIŞ UYGULAMA

DOĞRU UYGULAMA

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Çok geç. Bu saatten sonra o iş olmaz, peron olması gereken yerlere demiryolu inşa edildi, sizce tekrar hattın kapatılıp böyle bir işlem yapılması doğrumu? Ama tabi bir de şu var, kim bu güne kadar gerçekten hizmet için bir belediye başkanına oy vermiş ki, her şey partizanlık, Mehmet İBB nin ağzından duyduğunu aktarmıştı "O hat için bir şeyler düşünüyoruz" daha ne düşünüyorsunuz? Tekrar kapatıp bir 5 sene daha mı rezil edeceksiniz insanları?
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5582
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Aslında olurdu yine de ... raylar oldukları yerde kalır. Peronları sağdan ve soldan da yanaştırabilirsin. Mümkün değil değil. Ama bu yavaş yavaş utanç verici bir yama pantolona benziyor. Adamakıllı bir şey yapmak o kadar zor mu? Yoksa bizde mi hata ... haddi boşveeer mi demeli? Nitekim İstanbul yaşıyor. Arada sırada problemler oluyor, ama herkes memnun. Olmasa, isyan eder. İsyan misyan yok. Hata bizde. Ne o öyle, deli Avrupalı gibi düşünüyoruz. Ne güzel oryantal salatası olmuş, hem de soğanlı soganlı. Göz yaşartıcı ...
B. Alabay

B. Alabay
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 136
- Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16
Bugün itibariyle T4 hattını ilk keza kullanmış oldum..Sultanciftliği-Metris arasında yolculuk ettim..Sık sık Başar Abi'nin dile getirdiği hat üzerinden kollar açma meselesi aklıma geldi de..Bu hatta Sultançiftliği İstasyonu'ndan
Cebesi Mahallesi'nin içine mutlaka bir kol çıkarılmalı..Hem geniş bir caddeye sahip hem de Cebesi Mahallesi o bölgenin İETT dağıtım merkezi konumunda..İstanbul'un Batı yakasının hemen her yerine araç bulunmakta..Burayı değerlendirmelidir İBB..Sanırım 1-2 kilometrelik bir mesefe..Arada 2 istasyonla T4 hattına bağlanmalıdır..Çok zor diyorlarsa mekik hat da yapabilirler..Böylece oradaki otobüsleri en az Karadeniz Mahallesi2ne kadar çekme imkanı olabilir..Çünkü oradaki birkaç kilometrelik hat yüzünden İETT araçları kilometrelerce tramvayla aynı güzergahı kullanıyor..Bu da ister istemez T4'ten alınan verimi düşürüyor..Yalnız bir noktadan sonra insanların tekrardan otobüsleri kullanacağını da düşünerek İBB'nin mutlaka bilet entegrasyonundan yeni bir formül geliştirmeli..En kötü ihtimalle ilk akbil basımında ücret alınacak,ikinci basımda ücretsiz olmalı..3. ve 4. basımlarda 2 saat içinde yüzde 50 indirimli olabilir ama mutlaka ikinci akbil basımı ücretsiz olmalı ki insanları tramvayı kullanmaya bir noktadan sonra teşvik edebilelim..Anlatabildiysem ne mutlu..
Cebesi Mahallesi'nin içine mutlaka bir kol çıkarılmalı..Hem geniş bir caddeye sahip hem de Cebesi Mahallesi o bölgenin İETT dağıtım merkezi konumunda..İstanbul'un Batı yakasının hemen her yerine araç bulunmakta..Burayı değerlendirmelidir İBB..Sanırım 1-2 kilometrelik bir mesefe..Arada 2 istasyonla T4 hattına bağlanmalıdır..Çok zor diyorlarsa mekik hat da yapabilirler..Böylece oradaki otobüsleri en az Karadeniz Mahallesi2ne kadar çekme imkanı olabilir..Çünkü oradaki birkaç kilometrelik hat yüzünden İETT araçları kilometrelerce tramvayla aynı güzergahı kullanıyor..Bu da ister istemez T4'ten alınan verimi düşürüyor..Yalnız bir noktadan sonra insanların tekrardan otobüsleri kullanacağını da düşünerek İBB'nin mutlaka bilet entegrasyonundan yeni bir formül geliştirmeli..En kötü ihtimalle ilk akbil basımında ücret alınacak,ikinci basımda ücretsiz olmalı..3. ve 4. basımlarda 2 saat içinde yüzde 50 indirimli olabilir ama mutlaka ikinci akbil basımı ücretsiz olmalı ki insanları tramvayı kullanmaya bir noktadan sonra teşvik edebilelim..Anlatabildiysem ne mutlu..
