gnl-HT.10 » Dünyadan Hızlı Tren Araçları
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Shinkansen Tasarımı
Konu ile ilgili başlıkları tararken populerbilgi sitesinde ilginç bilgileri buldum bu bilgilere göre Shinkansen aracı tasarlanırken kuşlardan ilham alınmış, bildiğiniz üzere Alstom' un AGV (Automatrice Grande Vitesse) si hız rekorunu kırana kadar rekor Japon Shinkansenlerde idi, Japonya' da raylı sistem işletmeleri ile ilgili çok katı bir takım kriterler olduğu, raylı sistem araçlarının işletme esnasında 25 metrede 75 db den daha yüksek ses çıkarmaması gerekliliği ve hızlı trenlerin 200km/s e kadar olan arada tekerlek teması nedeni ile oluşan gürültü 200km/s üzerinde aracın havaya teması nedeni ile oluşan gürültüye dönüşüyor. Mühendisler buna en büyük sebebin aracın enerji almasını sağlayan pantograf sistemi olduğunu tespit ediyorlar ve bu konu ile ilgili araştırmalar yaparken Baykuş' un en sessiz uçan kuş olmasından yola çıkarak bu yöne eğiliyorlar. Sonuç olarak Baykuş un kanadındanki yapıdan yola çıkan bir modelleme ile gürültü sorunu aşılıyor, ikinci sorun olarak hat üzerindeki tünellere yüksek hız ile giren aracın tünel içindeki havaya çarpması ve itmesi sonucu tünelin diğer ucunda bir patlama etkisi oluşturması ve bu patlamanın çok yüksek bir ses üretmesi olarak karşılarına çıkıyor bunu da Yalıçapkını kuşunun havadan suya dalışını örnek alarak az yoğun ortamdan çok yoğun ortama problemsiz geçişin çözümü olarak görüyorlar ve aracın fiziki yapısına uyguladıkları aerodinamik model ile bu problemide ortadan kaldırıyorlar, sonuç olarak kuşlardan yola çıkarak Shinkansen Hızlı Treni yapılmış oluyor. İlginç, ilginç olduğu kadar da güzel bir detay. Hatırladığım kadarı ile bir önceki Shinkansen modelinde de Ördek gagasından esinlenerek tasarım yapılmıştı.
Konuda sözünü ettiğim Yalıçapkını gagası modeli hızlı tren
Bu da ördek gagalı shinkansen
Konuda sözünü ettiğim Yalıçapkını gagası modeli hızlı tren
Bu da ördek gagalı shinkansen
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Hız Rekoru Kıran Tren - AGV (automatrice grande vi
Evet Paris ten bize arta kalan anılardan birisi daha tozlu cdlerden sizin için insin bakalım, 574.8 km ile hız rekoru kıran Alstom a ait bir TGV den upgrade edilerek AGV denilen sisteme çevrilen aracın parçaları çeşitli kentlerde sergileniyor, bildiğim kadarı ile trenin lokomotifi de tüm Avrupa da gezdirilecekti, bizde bir vagonunu görme şansını yakaladık AGV nin TGV den farkı daha büyük tekerlek yarıçapı ve anladığım kadarı ile et kalınlığı uygulanmış olması, bu şekilde zaten bu deneme için özel olarak rehabilite edilmiş bir yolda bu hıza güvenli bir şekilde çıkması sağlandı, trenin adını değiştiren automatrice sistemi ise normal TGV araçlarında ki jeneratörlere ilave olarak matrice adı verilen bir jeneratör sistemi ile katenerden alınan enerjinin tüm motorlu bojilere daha homojen dağıtılması bu sayede daha çabuk ve stabil bir hızlanma sağlanması olmuş, ben okuduğum dökümanlardan bu kadar çıkarabildim hatalarımı düzeltin lütfen ve resimler
Vagonun dıştan görünümleri
Rekor anından bir fotoğraf
Aracın tamamını gösteren maket
Rekor anını gösteren video araç içinde oynatılıyordu
Bu yine vagonun içine yerleştirilmiş koltuklara ne yayılmış halim ile bendeniz
Vagonun dıştan görünümleri
Rekor anından bir fotoğraf
Aracın tamamını gösteren maket
Rekor anını gösteren video araç içinde oynatılıyordu
Bu yine vagonun içine yerleştirilmiş koltuklara ne yayılmış halim ile bendeniz
- Kemal Çevik
- Aylık Paso
- Mesajlar: 94
- Kayıt: 22 Eyl Cmt, 2007 19:44
Melez
Aslında rekoru kıran araç tam bir AGV değil. AGV'de tüm dingiller hareketli olacak. TGV'de ise dizinin iki başındaki motrisler dışında hareketli dingil yok. Rekor sahibi katarda ortada fazladan iki dingil tahrikli, normall TGV setinin yarısı uzunluğunda (220 yerine 106m)ve ve 406 yerine 268 ton. Ayrıca deneme sırasında hatta 25 yerine 31 kilovolt elektrik verilmiş.
Şu linklerde bazı görüntüler var
http://www.wat.tv/playlist/420454/video ... 74-km.html
(birinci kanalın canlı yayını)
http://www.dailymotion.com/sys32/video/ ... itesse-tgv
(sanki A380 deymiş gibi)
Görüşmek üzere
Kemal ÇEVİK
http://fr.video.yahoo.com/video/play?vid=405033&fr=
(biraz uzunca ama..)
Şu linklerde bazı görüntüler var
http://www.wat.tv/playlist/420454/video ... 74-km.html
(birinci kanalın canlı yayını)
http://www.dailymotion.com/sys32/video/ ... itesse-tgv
(sanki A380 deymiş gibi)
Görüşmek üzere
Kemal ÇEVİK
http://fr.video.yahoo.com/video/play?vid=405033&fr=
(biraz uzunca ama..)
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
AGV Hakkında
Kemal abinin söylediği doğru biraz daha dikkatli okuyunca sağı solu rekoru kıran bir TGV ama AGV ninde prototipi diyebiliriz, bugün AGV ile ilgili bir de haber vardı :
AGV (Automatrice a Grand Vitesse) adı verilen ve saatte 360 km hız yapabilen tren, her vagonun altına yerleştirilen motorları sayesinde bu hıza ulaşabiliyor.
TGV adı verilen hızlı trenlerin ardılı olarak görülen, önemi anlamında havacılıktaki Airbus A380 ile kıyaslanan AGV'nin La Rochelle'de yapılacak tanıtımına Cumhurbaşkanı Nicolas Sarkozy'nin de katılımı bekleniyor.
İtalyan demir yolu şirketi NTV'nin şimdiden 25 tane ısmarladığı, AGV'nin her vagonunun önünde ve arkasında birer motoru bulunuyor. Sadece bir lokomotifin çektiği TGV'nin azami hızı saatte 320 km idi. Yeni motorların daha az enerji harcadığını ve yeni çoklu birim tasarımıyla daha çok yolcu taşıyabilen AGV'nin bakım giderlerinin de öncülüne oranla düşük olduğu belirtiliyor.
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 102
- Kayıt: 21 Ara Cum, 2007 19:04
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Her vagonda motor olayına boji motoru olarak bakarsak tabii ki bu çok eski bir teknoloji şu an kullandığımız tüm tramvay ve metro araçlarının zaten tüm bojileri kendinden tahrikli motora sahip, burada bahsedilen ise hızlı trenlerde bildiğimiz lokomotif çekme mantığı ile değil tüm vagonlardaki itici motorlar ile ve ne anlama geldiğini bilemesemde Automatris adı verilen ve daha stabil yüksek hız imkanı sunan bir itme sistemi olduğunu zannettiğim bir yenilik. Yani tüm haber kaynaklarında bu yeni bir teknoloji diye sunuluyor eğer bildiğimiz anlamda tahrikli boji sistemi olsaydı sanırım şimdiye kadar çoktan diğer üreticiler başka haberler ile çıkarlardı.Her vagonda motor olayı bizim birkaç ay önce duyurulan sürücüsüz banliyö treni modelinde de yok muydu?
- Kemal Çevik
- Aylık Paso
- Mesajlar: 94
- Kayıt: 22 Eyl Cmt, 2007 19:44
Otomotris.
Motris çekici, eski dilde tahrikli anlamında. Klasik lokomotiflerden ayırabilmel için TGV lokomotiflerine genelde motris diyorler burada. Otomotris ise sistemden kaynaklanmakla beraber aracı belirleyen bir tarif. Ray otobüsü gibi bölünemeyen, araçları ifade ediyor. Tabii arka arkaya iki tane bağlanmaz demek değil.
TGV bir motris tarafından çekiliyor doğru, ama bir diğeri tarafından da itiliyor. Iki set birleştirilirse bir tane en başta çeken, iki tane ortada hem çeken hem iten bir de en sonda iten dört lokomotif oluyor.
TGV-R (Reseau) nın dizilişi M+8R+M, az sayıda M+10R+M TGV-A da var. Boyu 200,19, (TGV-A için 237,59) eni 2,90m. Yolcu kapasitesi koltuk yerleşimine göre 344 ile 377 (TGV-A 420) arasında değişiyor, iki katlılar için 520'ye kadar çıkabiliyor.
Ticari hızları 320 km/s, ama 360,6 km/s lik eski rekor da bir TGV-R'e ait. 574,8 hatırlayacağınız gibi biraz daha kısa, dolayısıyla hafif, ve orta bojisi hareketli bir set tarafından kırıldı. Son hizmete giren doğu hattındaki diziler 360 km/s'ti rahatlıkla yapıyorlar ama buna rağmen SNCF hattın geçtiği yerlerde oturanlardan gelen tepkiler üzerine ticari hızını 300-310 km/s'in üstüne çıkarmayacağını daha önce açıklamıştı.
AGV ise ray otobüsü gibi bölünemeyen bir yapıya sahip. Buna karşın tüm bojileri bir motora bağlı ve hareketli. Motorların tabanın altında olması sayesinde oturacak yerden kazanıyor ama iki katlı AGV mümkün görünmüyor. Birleştirilmiş 3 dizi ile 900, 4 dizi ile 1200 yolcu taşınabilecek
Boyu neredeyse TGV'nin yarısı, ağırlığı ise 1/3 az, işletme giderlerinin de %30 azalacağı tahmin ediliyor.
Daha ilginç bir nokta ise üretici Alstom buna Yüksek Hızlı Atomotris yerine Yüksek Hızlı Alstom demeyi tercih ediyor.
Görüşmek üzere
Kemal ÇEVİK
Daha detay vereceğim ama önce şu cümleyi bir düzeltelim.Sadece bir lokomotifin çektiği TGV'nin azami hızı saatte 320 km idi.
TGV bir motris tarafından çekiliyor doğru, ama bir diğeri tarafından da itiliyor. Iki set birleştirilirse bir tane en başta çeken, iki tane ortada hem çeken hem iten bir de en sonda iten dört lokomotif oluyor.
TGV-R (Reseau) nın dizilişi M+8R+M, az sayıda M+10R+M TGV-A da var. Boyu 200,19, (TGV-A için 237,59) eni 2,90m. Yolcu kapasitesi koltuk yerleşimine göre 344 ile 377 (TGV-A 420) arasında değişiyor, iki katlılar için 520'ye kadar çıkabiliyor.
Ticari hızları 320 km/s, ama 360,6 km/s lik eski rekor da bir TGV-R'e ait. 574,8 hatırlayacağınız gibi biraz daha kısa, dolayısıyla hafif, ve orta bojisi hareketli bir set tarafından kırıldı. Son hizmete giren doğu hattındaki diziler 360 km/s'ti rahatlıkla yapıyorlar ama buna rağmen SNCF hattın geçtiği yerlerde oturanlardan gelen tepkiler üzerine ticari hızını 300-310 km/s'in üstüne çıkarmayacağını daha önce açıklamıştı.
AGV ise ray otobüsü gibi bölünemeyen bir yapıya sahip. Buna karşın tüm bojileri bir motora bağlı ve hareketli. Motorların tabanın altında olması sayesinde oturacak yerden kazanıyor ama iki katlı AGV mümkün görünmüyor. Birleştirilmiş 3 dizi ile 900, 4 dizi ile 1200 yolcu taşınabilecek
Boyu neredeyse TGV'nin yarısı, ağırlığı ise 1/3 az, işletme giderlerinin de %30 azalacağı tahmin ediliyor.
Daha ilginç bir nokta ise üretici Alstom buna Yüksek Hızlı Atomotris yerine Yüksek Hızlı Alstom demeyi tercih ediyor.
Görüşmek üzere
Kemal ÇEVİK
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Kemal abimizin TGV - AGV açıklamaları çok güzel ve detaylı, bende üstüne şu menşur AGV nin konsept videosunu yayınlayayımda daha bir fikir sahibi olalım.
http://www.youtube.com/watch?v=CB6tgKT-u1Q
http://www.youtube.com/watch?v=CB6tgKT-u1Q
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Siemens ICE3 Yüksek Hız Treni
En sonunda durduğu yerde de olsa bir ICE trenine binmek nasip oldu. Geçtiğimiz hafta Viyana batı garında yakaladığım, daha doğrusu yolda bizim bölgeseli sollayıp geçince ancak son durakta yakalayabildiğimiz ICE in içinden görüntüleri sunuyorum. Araç ile ilgili sadece şunu söyleyebilirim ben uçakta bile bu konforu görmedim ama yine de sınıf ayrımcılığına son kardeşim ne bu 1. sınıf, 2. sınıf olayı
Makinist kabinini çekmeye çalıştım ama başarılı olamadım, makinist amcada kabinden çıkmıştı açta içini çekeyim diyemedim, ama resim çekebilirmiyim deyince, öyle bir evet deyişi vardı yani buyur tren senin ne demek falan gibi
Ben giderim o gider önümde tın tın eder, makinist amca.
Valizlikler, ama güvenipte valiz bırakırmısınız bilemem, hırlısı var hırsızı var kardeşim gözümden uzak olmaz.
İşte dış mihrakların oyunu 1. Sınıf.
Yemek Salonu
Kafe, Büfe Mutfak neyse o işte.
Bunlarda aracın içinden dışından info ekranları falan.
Makinist kabinini çekmeye çalıştım ama başarılı olamadım, makinist amcada kabinden çıkmıştı açta içini çekeyim diyemedim, ama resim çekebilirmiyim deyince, öyle bir evet deyişi vardı yani buyur tren senin ne demek falan gibi
Ben giderim o gider önümde tın tın eder, makinist amca.
Valizlikler, ama güvenipte valiz bırakırmısınız bilemem, hırlısı var hırsızı var kardeşim gözümden uzak olmaz.
İşte dış mihrakların oyunu 1. Sınıf.
Yemek Salonu
Kafe, Büfe Mutfak neyse o işte.
Bunlarda aracın içinden dışından info ekranları falan.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Ben de sana hani Berlin olayından ICE resmi ve videosu göndermiştim ya, onlardan da faydalanabilirsin. Bir tanesi aksyonda hızı gösteriyordu.
Şu 1. ve 2. sınıf olayı burada her yerde var, normal rejyonal trend ebile, çok pis bir şey! Hamburg'ta otobüslerde bile vardı, çıldırdım, ama kaldırmışlar. Eskiden 3. sınıf da vardı ...
Şu 1. ve 2. sınıf olayı burada her yerde var, normal rejyonal trend ebile, çok pis bir şey! Hamburg'ta otobüslerde bile vardı, çıldırdım, ama kaldırmışlar. Eskiden 3. sınıf da vardı ...