ist-T.05:01 » T1 Zeytinburnu-Kabataş Tramvayı

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 07 Eyl Pzt, 2009 11:01

İki hattın paralel çalıştığı bir kesim de olabilir.
Ama slında bu aksa şöyle bir kaç kısa/ortaboy kol ilâve edilse, hep ağ diye bağırıp çağırdığım "şey" de gerçekleştirilebilir(di).

Cık cık ile sakın Şiğnen-Erzats-Fer-keğr'i demek istemiş olmayasın, Essaaat ;-)

B. Alabay

Doğukan
Aylık Paso
Mesajlar: 45
Kayıt: 10 Ağu Pzt, 2009 20:38

Mesaj gönderen Doğukan » 07 Eyl Pzt, 2009 21:27

O konu ile ilgili bilgi istememize rağmen maalesef kurumdan cevap alamadık, orada en son gördüğümde makasta tek taraflı idi, yani Zeytinburnu yönünden gelen araç o yeni perona yanaşamıyor ama sonradan bir makas daha ilave edildi ise bilememki, edildiyse bile komik bir hat tasarımı olmuştur
Aslında bu makas olayı biraz zor görünüyor çünkü Cevizlibağ peronuna gelmeden önce hemen kavşak yer alıyor. Zeytinburnu yönünden gelen araçlar 3. ray dediğimiz perona girmesi için 2 adet makasa ihtiyacı var. Bölgede kavşak olduğu için makasın Merkez Efendi İstasyonundan biraz ileriye yapılması gerekiyor.
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Eyl Pzt, 2009 21:53

Şimdi o çizdiğiniz çizgilerin her biri bir hatmı yoksa iki rayı yani bir hattımı çizmeye çalıştınız?

Orada normalde o üstteki kırmızı çizginin kast ettiği makas var, benim belirttiğim ve sizinde dikkat çektiğiniz gibi Zeytinburnu yönünden gelen araçların geçebileceği bir makas yok, yapılmadı. Dolayısı ile burada Zeytinburnu-Cevizlibağ işletmesi olacaksa bu ancak şu şekillerde olabilir:

Yöntem1: Araç 1. yolda yolcuyu indirirerek Topkapı yönündeki ilk makastan 2. yola geçer makinist ters yöne geçer ve aracı 2. yol perona yanaştırır Zeytinburnu yolcusunu alır. ( ki çok saçma, bu uygulama zaten Cevizlibağ-Beyazıt seferlerinde yapılıyor ve korkunç komik bu konuda önerimi zamanında vermiştim ama okumak zahmetine bile katlanılmadı, üzücü, tabi bu projeyi gördükten sonra benim önerim ile bağlantısını sorduğumda yine muhatap kabul edilmedim :) )

Yöntem2: Araç 1. yolda yolcuyu indirirerek Topkapı yönündeki hemzemin geçide ilerler buradan makas yaparak (ki bildiğim kadarı ile oradaki makasta geçişe uygun değildi) 3. yola girer ve 3.yol perona yanaşır Zeytinburnu yolcusunu alır. Bence bu da anlamsız çünkü yine yoğun trafiği bulunan hatta makinistin in bin yön değiştir yaparak seferlerde sarkmaya neden olacağı bir durum oluşturuyor, bunlar garip çözümler ben anlayamıyorum.

Yöntem3: Benim yukarıda söylediklerimin dışında bir şeyler yapılmıştır, ya da benim aklımın yetmediği bir çözüm vardır :D

Bu da benim çizimim, açık maviler mevcut 1 ve 2. yollar, kırmızı eski park yolunun uzatılarak yapıldığı 3. yol. Siyahlar ise olması gereken makaslar.

Resim

Doğukan
Aylık Paso
Mesajlar: 45
Kayıt: 10 Ağu Pzt, 2009 20:38

Mesaj gönderen Doğukan » 07 Eyl Pzt, 2009 22:02

İşte ben de aynen bu çözümü öneriyorum buraya makas yapılması şart. Bağcılar Cevizlibağ işletnesi aynen böyle olmalı. Bakalım yeni araçlar gelince neler olacak.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Eyl Pzt, 2009 22:06

Yapılmış olan makası olduğu bölgede büfeyi ve eski SA nın yerinden istimlak ile uğraşılmak istenmediği için yapılan makas biraz dar, daha doğrusu o kavşağı daraltıyor, aslında orada benim çizdiğim üstteki siyah makas bu işin asıl makasıdır ama oraya şu anda o inşa edilemez. Alttaki ikinci makas sadece zorunlu ya da acil durumlarda durumu kurtarmak içindir ama bu durumda o da asıl makas olarak görev yapacak, tabii yapılırsa.

Aslında orada ne yapılacağını bilmediğimiz için boşa konuşuyoruz, belkide Bağcılar-Cevizlibağ diye bir işletme olmayacak :)

hasancicek37
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 136
Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16

Mesaj gönderen hasancicek37 » 09 Eyl Çrş, 2009 00:43

Aksaray'dan Yenikapı'ya bir kol açılabilir mi?Aksaray İstasyonu'ndan önce ve sonra olmak üzere..Kabataş-Yenikapı ve Yenikapı-Bağcılar işletmesi yapmaya uygun olabilcek şekilde..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Eyl Çrş, 2009 00:48

hasancicek37 yazdı:Aksaray'dan Yenikapı'ya bir kol açılabilir mi?Aksaray İstasyonu'ndan önce ve sonra olmak üzere..Kabataş-Yenikapı ve Yenikapı-Bağcılar işletmesi yapmaya uygun olabilcek şekilde..
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?t=262

bu başlıkta değindik, ben olabileceğine fazlası ile inanıyorum ama İBB inanmıyor.

Doğukan
Aylık Paso
Mesajlar: 45
Kayıt: 10 Ağu Pzt, 2009 20:38

Mesaj gönderen Doğukan » 14 Eyl Pzt, 2009 20:21

Bugün bu hattı kullandım Zeytinburnu istasyonunda son istasyon olmasına rağmen saat 17.30 civarlarında tam 20 dakika tramvay bekledim evet bu kadar zamanda son istasyon olmasına rağmen tramvay beklenilir mi? İstasyon aksama yüzünden doldu taştı beklenen araçlar peş peşe gelince aksamanın nedenini açıkca tahmin ediyorum. Özellikle Mithatpaşa caddesi trafik tıkanınca olan tramvay hattındaki seferlerin aksamasına yol açıyor. Cevizlibağ'daki 3. ray dediğimiz ray hattı artık tamamen inşaatı bitmiş hazır halde yakında ne amaçla kullanılacağını görecez.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Eyl Çrş, 2009 13:04

Sabah saatlerinde hattın Sultanahmet bölgesinde katener hattında bir kopma meydana gelmiş, arıza süresince seferler Zeytinburnu-Beyazıt olarak gerçekleştirilmiş. Haberde ilerleyen saatlerde arıza giderilecek diyor muhtemelen bu saate kadar yeni kablo çekilmiştir ve işletme toparlanmaya çalışılıyordur, yani seferlerin yeniden düzene oturması için. Geçmiş olsun diyelim.

Arıza süresince İETT otobüsleri ile ücretsiz sefer yapılmış, gerçi Sultanahmetteki kesinti için işletmenin doğu ucunuda kesmemişlerdir bence Kabataş-Eminönü çalışmıştır, çünkü bildiğim kadarı ile sekşın Eminönü ile Sirkeci arasında var. Bu İETT otobüsü çalıştırmak iyi olmuş bir şeyler öğreniliyor demek ki, ama ben yine bu tramvay hattının Yenikapı' ya indirilmesi ve oradan da Marmaray sonrasında kalacak olan banliyö hattına bağlanması taraftarıyım bu şekilde illa ki otobüse mecbur kalmadan tramvay kendi kendini deplase edebilirdi.

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=16187

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Eyl Çrş, 2009 17:05

Cevizlibağ' daki makas olayı ile ilgili bilgiye ulaştım arkadaşlar. Aslında bu bir çözüm değil ama görünen o ki şu an için olabilecek en iyi çözümde bu.

Yeni inşa edilen 3. yol tabir ettiğimiz yol ve Zeytinburnu yönünde 2. yola bağlanan makas normal Zeytinburnu işletmesi için, yani şöyle diyelim Zeytinburnu-Kabataş hattı araçları Zeytinburnu yönünde bu 3. yolu kullanacaklar, mevcut peron bir orta peron gibi işlev görecek, Cevizlibağ-Beyazıt, ya da Cevizlibağ-Sultan Ahmet gibi varyasyonlarda 2. yolu baş durak olarak kullanacaklar.

Bu benim daha önce bahsettiğim yolcunun ters peronda indirilip yoldan geçmesi ve bunun çok kısa da olsa seferlerde aksamaya sebep olması sorununu ortadan kaldırıyor, ayrıca yolculara doğru bir aktarma yapma imkanıda sunuyor.

Daha önce bu konuda yayınladığım bir öneri vardı, zaten mevcutta yapılan sistemide yine Ulaşım A.Ş. de öneri olarak sunmuştum ama benim önerimde 3. yol baş duraktı, 2. yol normal işletme için ayrılıyordu, tabi o önerimiz o zaman okunmadı dahi, ya da okunduysa da sümen altından çıkartılmak için bekletildi, neyse kerameti kendimizden bilmenin alemi yok sonuçta yapılan iş bir şekilde doğru. Benim Cevizlibağ ile ilgili farklı bir önerimde aşağıdaki şekilde olduğu gibiydi:

Resim

Tabi bu öneri daha çok geçmişte düşünülmüş olan T4 hattının Zeytinburnu na ulaştırılması ile ilgili düşüncenin bir geliştirmesiydi, ama yapılan çalışmalarda Zeytinburnunda yer altına alma işlemi yapılamayacağı için bu proje de rafa kalktı denildi. Benim çizimimde ise T4 Ambarlar civarından gidiyordu, neyse konunun yeri burası değil, sadece resmi yayınlamak istemiştim.

Diğer taraftan Cevizlibağ' da konu ettiğimiz makasın inşasında aslında EML nin bahçesinden istimlak yapılmak istendiği bu şekilde benim çizimdekine benzer bir şekilde 1.yolun daha güneye ötelenmesi ile orada bir tane daha geniş orta peron yapılmak istendiğide öğrendim ama okul yönetimi ya da Milli Eğitim arsayı vermemiş, güzel bir koordinasyon dimi :) esrarkeşler orada ot içerken sorun yok ama tramvay yapmak isteyince vermezük, vermeyin kına sipariş ettim size. Velhasılı kelam tam Avrupa i bir tramvay aktarma durağı inşaatına da bu şekilde sekte vurulmuş, sonuçta ortaya çıkan yöntemi de mevcutta zaten yakında göreceksiniz.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 16 Eyl Çrş, 2009 17:26

Anlamadım, orası ne öyle? Bizim kurtta hiç ayrılan hat yok ki? Ne o?

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Eyl Çrş, 2009 17:39

alabay yazdı:Anlamadım, orası ne öyle? Bizim kurtta hiç ayrılan hat yok ki? Ne o?

B. Alabay
Okumadın mı? Öneri diyorum, ben yapmıştım diyorum, aşağıda diyorum

http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?p=5324#5324

Kilitli

“İstanbul Tramvay Hatları” sayfasına dön