tr-D.01 » Ankara-İstanbul Sürat Demiryolu Projesi
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
tr-D.01 » Ankara-İstanbul Sürat Demiryolu Projesi
http://www.kentvedemiryolu.com/indir/er ... ngresi.pdf
1976 yılında başlayan ve Ayaş Tüneli ile hatırlanan şimdi yapılmakta olan YHT güzergahına kıyasla 160 km daha kısa olan bir proje. Proenin 85 km'lik kısmında 8Sincan-Çayırhan) fiziki olarak ortalama % 75 gerçekleşme bile sağlanmış.
Ankara-Sincan'dan sonra Çayırhan, Beypazarı, Nallıhan, Göynük ve Akyazı'dan Arifiye'de mevcut hatta bağlanan bir güzergah.
YHT hizmete açıldığında ileriki yılalrda kapasitesinde sorunalr olabileceği gözönünde bulundurulursa bu hattın da inşaa edilmesi bence gerekli.Çift hat olarak yapılır ve yük taşımaya da elverişli olur. YHT'de yük taşıma yok.
1976 yılında başlayan ve Ayaş Tüneli ile hatırlanan şimdi yapılmakta olan YHT güzergahına kıyasla 160 km daha kısa olan bir proje. Proenin 85 km'lik kısmında 8Sincan-Çayırhan) fiziki olarak ortalama % 75 gerçekleşme bile sağlanmış.
Ankara-Sincan'dan sonra Çayırhan, Beypazarı, Nallıhan, Göynük ve Akyazı'dan Arifiye'de mevcut hatta bağlanan bir güzergah.
YHT hizmete açıldığında ileriki yılalrda kapasitesinde sorunalr olabileceği gözönünde bulundurulursa bu hattın da inşaa edilmesi bence gerekli.Çift hat olarak yapılır ve yük taşımaya da elverişli olur. YHT'de yük taşıma yok.
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 156
- Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Kesinlikle yapılmalı. Arifiye-Sincan arasında konvansiyonel bir hat bile olabilir. Saatte 160 kım hızla giden. İlla süper hızlı tren olmak zorunda değil. Yük trenleri de daha kısa sürede gider Anadolu'ya.
Hattın 86 km'lik kısmı tamamlanmış. Tünelelr falann açılmış. Öylece bekletilmesi ayıptır. Ülkemize yakışmaz. Mantar deposu mu yapacağız orayı.
Acaba Ankara-Çayırhan gibi bir banliyö hattı mı yapılsa? Nasıl olur. Mutlaka değerlendirmek lazım bir şekilde.
Adapazarı-Ankara bölgesel tren taşımacılığına bile izin verir. Hatta Karasu bağlantısından sonra Karasu-Ankara işletmesi. Ankara sanayiden Limana mal gönderimi.
Velhasıl YHT yapılıyor diye bu projeden vazgeçilmemeli.
Hattın 86 km'lik kısmı tamamlanmış. Tünelelr falann açılmış. Öylece bekletilmesi ayıptır. Ülkemize yakışmaz. Mantar deposu mu yapacağız orayı.
Acaba Ankara-Çayırhan gibi bir banliyö hattı mı yapılsa? Nasıl olur. Mutlaka değerlendirmek lazım bir şekilde.
Adapazarı-Ankara bölgesel tren taşımacılığına bile izin verir. Hatta Karasu bağlantısından sonra Karasu-Ankara işletmesi. Ankara sanayiden Limana mal gönderimi.
Velhasıl YHT yapılıyor diye bu projeden vazgeçilmemeli.
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 102
- Kayıt: 21 Ara Cum, 2007 19:04
İstanbul-Ankara arasında tek güzergahta demiryolu olması büyük yanlış tabi, sürat demiryolu başladığı yıllar için gerçekten güzel bir proje, şu an için de bildiğim kadarıyla tamamen durmuş değil, bütçeden çok küçük bir pay ayrılıyor.
Projenin işletim hızını 210 kmh olarak biliyorum, hızlı tren projesine göre epey düşük sayılır, ancak hızlı trende yük taşımacılığı yapılamıyor, konvansiyel trenler ise sokulabileceği halde sokulmuyor. Alternatif olarak sürat demiryolu canlandırılabilir ama hiç ihtimal vermiyorum.
Projenin işletim hızını 210 kmh olarak biliyorum, hızlı tren projesine göre epey düşük sayılır, ancak hızlı trende yük taşımacılığı yapılamıyor, konvansiyel trenler ise sokulabileceği halde sokulmuyor. Alternatif olarak sürat demiryolu canlandırılabilir ama hiç ihtimal vermiyorum.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
ahmettekin yazdı:İstanbul-Ankara arasında tek güzergahta demiryolu olması büyük yanlış tabi, sürat demiryolu başladığı yıllar için gerçekten güzel bir proje, şu an için de bildiğim kadarıyla tamamen durmuş değil, bütçeden çok küçük bir pay ayrılıyor.
bütçeden ayrılan ve sembolik olan para tünele su girmemesi içinmiş. Sızmaya karşı önlem için yüklenici bir şeyler yapıyormuş. Uanma belasına ayrılan bir para yani. Halbu ki proje ayağa kaldırılırsa bir çok bölge ihya olur.
Bölgede bir maden yoğun olarak bulunuyor ama ne hikmetse işletilemiyor. tranta mı ne mdenin ismi? bir bit yeniği var ya vesselam
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
yav ne duydum biliyormusunuz; sinan-esenkent hattı, meşhur sürat demiryolu hattının bir parçasımış. sürat demiryolu hattının tamamlanmaya yakın olan kımı kullanılmış. esenkent'in kuzeyinden ayaş tüneline gidiş yapılacakmış. bakan maden ocağı taşımasını sürat hattından yapacağız diyor. torana amdenimiydi neydi orda bu işler vardı.
sürat demiryolu maden demiryolu olacak yani. kaç km yapılır bilmiyorum. 85 km'nin ne kadarını kullanırlar, ek yaparlar mı? madenler nerde yoğun çok araştırmak lazım. bakan etüd yaptırıyorum dedi.
bakarsın ankara-beypazarı tren işletmesi de olur.
çok heyecanlıyım.
sürat demiryolu maden demiryolu olacak yani. kaç km yapılır bilmiyorum. 85 km'nin ne kadarını kullanırlar, ek yaparlar mı? madenler nerde yoğun çok araştırmak lazım. bakan etüd yaptırıyorum dedi.
bakarsın ankara-beypazarı tren işletmesi de olur.
çok heyecanlıyım.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
özetlersek;alabay yazdı:Hiçbir şey anlamadım.
sincan-arifiye arasında proje vardı. bunun sincan-çayırhan arasındaki 85 km'sinin altyapısı büyük oranda bitmiş ama üst yapı döşenmiyordu, uzun yıllar bekledi.
yıllar sonra projenin sincan-çayırhan bölümündeki 15 km'lik kısımdan bir parça şimdiki hızlı tren hattında kullanıldı. yani 85 km'nin 15'i kullanılıyor. 70'i kaldı. sincan-çayırhan değil artık esenkent-çayırhan diyebiliriz kalan kıımlara.
birde çayırhan ve beypazarında maden yatakları var. bu madenleri yük treni ile taşıyalım diyorlar. bu da demektir ki kalan 70 km'lik kısma ray döşenecek ve projenin bir kımı işletmeye açılacak. ayaş tüneli de kullanılmış olacak. sonra Allahın bir kulu gelip Çayırhan-Alifuatpaşa arasındaki 120 km'lik kısmı yaparsa bal gibi alternatif bir hızlı tren hattımız olur. ankara-istanbul arasında 2 hattımız olur. birde eski hat eder 3.
Esat hecanını yitirmiş, o zaman hayat bitmiş demektir abi