Valla ben aynen benim dediğim gibi düşündüklerine inanıyorum. Bakın şöyle izah edeyim. İzah yanlış anlaşılmasın tabii sizde biliyorsunuz bu anlattıklarımı.
Bugün Başar ile benim Stadtbahn olarak bildiğimiz bazı yerlerde Lokalbahn da denilen kent içi demiryolu sisteminin ismi ortak bir tabir ile LRS yani Türkçesi ile HRS Hafif Raylı Sistem olarak değişmiştir, ama gel gelelim tramvay hatlarıda HRS içerisinde yer almaktadır, dolayısı ile üreticilere bakın mesela İstanbul' daki Bombardier tramvay araçları HRS aracı olarak geçer

yani bunu neden yazıyorum aslında teknik olarak 2 li ya da 3 lü dizi araç dışında hiçbir sistemi artık HRS olarak adlandırmamak lazım ve hatta yapmamak lazım, bir güzergaha 3 vagonluk bir metro hattı yapacağına bir tramvay hattı yap, madem ki paran yok.
Ama sen 4 vagonluk bir hat yapıp metro yaptım dersen bu artık günümüzde komiklik oluyor. Kim yapıyor, şehirlerin en yakın planları 25 yıllık artık ve bunun da çözüm olmadığını söylüyorlar, sistemler 50 yıllık planlanıyor, ki bunun örneğini Kadıköy Kartal da gördük, Allah' tan ikinci bir fizibilite raporu hazırlandıda birileri ileri görüşlülük ile sistemi 50 yıllık planladı.
Bir diğer sorunumuz inşaat süreçleri başka yerlerde nasıldır bilmiyorum ama bizde uzun sürüyor(du) dolayısı ile sen zaten bir HRS tasarlasan 25 yıllık geleceği olacak zaten 5 yılını kaybediyorsun

bu da sistemi baştan yaralıyor zaten.
Dediğim gibi ben illa ki tek bir hat olsun diye düşünmem ama bari aynı yapıda olsun, ama bari bir şekilde ray bağlantısı olsun. Bu sadece işletme yapmak için değil, araç takviyesi bazı araçların bakımlarının 1 ana bakım atölyesinde yapılması gerekmesi bunların hepsi ihtimal dahilindedir ama biz 2 metro hattı yapıyoruz, uc uca ekliyoruz fakat birbirine araç geçemiyor

Typisch Türkisch böylemiydi Başar
