ist-M.04:01 » M1A Yenikapı-Atatürk Havalimanı Metro Hattı
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 136
- Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16
Sizler beni yanlış anladınız..Ben gidip de bu istasyonları atalım..Yerine yenisi alalım gibi bir şey ima etmedim..Aksine karşıyım da..Mesela hala M2 hattındaki halihazırdaki metro araçlarını kullanacaklar mı diye merak ediyorum..Kullanılmasını istiyorum çünkü..Yalnız sizin dediğiniz yüz yıllık Berlin metrosuyla maalesef bizim 20 yıllık M1 hattımız aynı durumda..Ben bundan şikayetçiyim..20 yılda bir hat bu hale gelemez..Hani yabancı filmler olur ya..Metroda dehşet tarzında..New York metroları kullanılır eski diye..Maalesef M1 hattı da o konumda ..Bir bayanın akşam saatinde o metroda ben güvenli, olduğunu düşünmüyorum açıkçası..İstasyonların içerisinde de neden hiç güvenlik elemanı göremedim..M2'de en sadece araç biniş yerlerinde bekleyen 2-3 tane güvenlik oluro..Bilmem anlatabildim mi_?
Teşekkürler..
Teşekkürler..
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
20 yılda bir hat o hale gelmemeli, aslına bakarsanız M1 hattı bundan 10 yıl öncede bence çok farklı görünmüyordu ama sizin kıyasladığınız gibi kıyaslar isek M2 10 yıllık geçmişine rağmen hala şıkır şıkırdırhasancicek37 yazdı:20 yılda bir hat bu hale gelemez..Hani yabancı filmler olur ya..Metroda dehşet tarzında..New York metroları kullanılır eski diye..Maalesef M1 hattı da o konumda ..


Peki sizce istasyonda güvenlik olması bir bayanın güvenli yolculuğu için yeterlimidir? Bence değil, daha önce İstanbul Ulaşım A.Ş. Avrupalı bazı işletmecilerin bir çalışmasına gözlemci gibi bir statü ile katılmıştı ve hatta odak grubu ile birlikte bu çalışmanın temsilcilerini de bir araya getirmiştik. Konu istasyonlarda güvenlik algısı idi. Bilinen bir gerçek olarak istasyonlarda yolcunun kendini güvende hissetmesini sağlayan etkenler var, bunun içinde istasyonun boyama renginden, aydınlatmasına, güvenlik elemanının duruşundan sayısına kadar pek çok şey söz konusu. M1 de benim bildiğim kadarı ile her istasyonda işletme süresince en az 1 güvenlik görevlisi bulunmaktadır, bu yoğun istasyonlarda daha fazla, eğer bir kaç kez aynı istasyonda güvenlik göremedi iseniz ben bu konuda ciddi olarak şikayetçi olalım derim, siz bildiriminizi yapın bende sitede yayınladığınız mesajınız ile birlikte ilgililere gönderirim eğer gerçekten bu konuda bir aksaklık var ise en azından biz yazılı cevabımızı almış oluruz.hasancicek37 yazdı:Bir bayanın akşam saatinde o metroda ben güvenli, olduğunu düşünmüyorum açıkçası..İstasyonların içerisinde de neden hiç güvenlik elemanı göremedim..M2'de en sadece araç biniş yerlerinde bekleyen 2-3 tane güvenlik oluro..Bilmem anlatabildim mi_?
Teşekkürler..
Şunu unutmayalım, vatandaş ne istediğini biliyor ve bunu ilgililere doğru şekilde ifade edip üslubunca ısrarcı olabiliyorsa sonuç alır. Bu konuda ben İstanbul Ulaşım a güveniyorum, hakkımızı arayalım.
Ben ilk alıntıda ki kısım ile ilgili de biraz daha detayı sizden alabilmek isterim, mesela Alabay geçenlerde bana M2 ile ilgili benim haberdar olduğum ve nedenini bildiğim bir sorunu anlattı


-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 36
- Kayıt: 17 Haz Çrş, 2009 09:16
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 36
- Kayıt: 17 Haz Çrş, 2009 09:16
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Durun madem mevzusu oldu elimdekileri vereyimde bari tam olsun 
Hatlar Yıllık Yolcu Sayısı Günlük Ortalama
M1 76.199.761 208.766
M2 56.822.745 155.678
T1 81.123.202 222.255
T2 13.308.675 36.462
T3 682.439 1.870
T4 22.495.214 61.630
F1 8.490.029 23.260
Teleferikler 1.383.956 3.791
Bunlar 2008 yıl sonu rakamları, 2009 için ben metrobüs ile birlikte artış beklerken M1 de düşüş yaşanmış T1 de ise artış var diye biliyorum, bugünlerde jargona günde 1 milyon yolcu yerleştiriliyor ama İstanbul' da belediyeye ait raylı sistemlerin günde 1 milyon yolcu taşıdığına inanmıyorum. M2 de açılan ilave istasyonlarında çok büyük katkısı olduğuna inanmıyorum.

Hatlar Yıllık Yolcu Sayısı Günlük Ortalama
M1 76.199.761 208.766
M2 56.822.745 155.678
T1 81.123.202 222.255
T2 13.308.675 36.462
T3 682.439 1.870
T4 22.495.214 61.630
F1 8.490.029 23.260
Teleferikler 1.383.956 3.791
Bunlar 2008 yıl sonu rakamları, 2009 için ben metrobüs ile birlikte artış beklerken M1 de düşüş yaşanmış T1 de ise artış var diye biliyorum, bugünlerde jargona günde 1 milyon yolcu yerleştiriliyor ama İstanbul' da belediyeye ait raylı sistemlerin günde 1 milyon yolcu taşıdığına inanmıyorum. M2 de açılan ilave istasyonlarında çok büyük katkısı olduğuna inanmıyorum.
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 136
- Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16
Bugün ya da yarın M1 hattına tekrardan gideceğim ve eksik gördüğüm noktalarla ilgili(Önemli olanları) bir metin hazırlayacağım..Kaçak olarak da (MecburBen ilk alıntıda ki kısım ile ilgili de biraz daha detayı sizden alabilmek isterim, mesela Alabay geçenlerde bana M2 ile ilgili benim haberdar olduğum ve nedenini bildiğim bir sorunu anlattı buna benzer pek çok sorun M1 de var, ve yine dediğim yere geliyoruz, hizmeti veren aynı, parayı alan aynı, o zaman parayı verenin mi bir farkı var? Yani M1 ve M2 arasındaki bu görünürdeki farklılık nedir? Ben bir kısmını biliyorum da şimdi anlatsam mı anlatmasam mı muallaktayım

Teşekkürler bilgilendirmeleriniz için..
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 36
- Kayıt: 17 Haz Çrş, 2009 09:16
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Evet resimleyebilmek önemli çaktırmadan halledebilirseniz güzel
dediğim gibi bir vatandaş olarak eksiklik gördüğümüz yerleri bildirmek bizim yükümlülüğümüz, sadece parasını vererek yaptığımız yolculuk için değil çalışarak ödediğimiz vergiler ve vatandaşlık hakkımız, bu bilinci oluşturmak için hep beraber çalışmak zorundayız.
Siz burada yazılı olarak dile getirin ki bizde bu mesajlarınıza istinaden durumun gerektirdiği ne ise Bilgi Edinme talebi ya da Şikayet onu yerine getirelim.

Siz burada yazılı olarak dile getirin ki bizde bu mesajlarınıza istinaden durumun gerektirdiği ne ise Bilgi Edinme talebi ya da Şikayet onu yerine getirelim.