tr-TS.09 » 2008 Aylık Gündem

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

tr-TS.09 » 2008 Aylık Gündem

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 21 Kas Çrş, 2007 12:44

2008 yılı içinde metro sistemlerinde olması muhtemel çalışmalar özetle şöyle :

1-Taksim-Şişhane arasının hizmete açılması

2-Otogar-Kirazlı Hattının test sürüşlerine başlaması

3-Edirnekapı-Cevizlibağ bağlantısının tamamlanması

4-Haliç Metro Geçişi Köprü İnşaatına başlanması

5-Yenikapı Metro İstasyonu İnşaatına başlanması

6-Aksaray-Yenikapı arasında elektromekanik işlere başlanması

7-Başakşehir Metrosunun tünel kazılarının sene sonuna kadar % 80 tamamlanması

8-Kadıköy-Kozyatağı arasının sene sonuna kadar tünel kazılarının tamamlanması.

9-İhale kararı bekleyen 5 metro projesinden 2'sine başlanması

10-4.Levent-Maslak arasında elektromekanik işlerinin başlaması

11-Maslak-Hacıosman arasında kaba inşaatın başlaması

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: Metro 2008 Gündemi

Mesaj gönderen Esat » 21 Kas Çrş, 2007 14:00

1-Taksim-Şişhane arasının hizmete açılması

2-Otogar-Kirazlı Hattının test sürüşlerine başlaması

3-Edirnekapı-Cevizlibağ bağlantısının tamamlanması

4-Haliç Metro Geçişi Köprü İnşaatına başlanması

5-Yenikapı Metro İstasyonu İnşaatına başlanması

6-Aksaray-Yenikapı arasında elektromekanik işlere başlanması

7-Başakşehir Metrosunun tünel kazılarının sene sonuna kadar % 80 tamamlanması

8-Kadıköy-Kozyatağı arasının sene sonuna kadar tünel kazılarının tamamlanması.

9-İhale kararı bekleyen 5 metro projesinden 2'sine başlanması

10-4.Levent-Maslak arasında elektromekanik işlerinin başlaması

11-Maslak-Hacıosman arasında kaba inşaatın başlaması
1, 3, 5 ve 9 bence biraz zor görünüyor, ama bakalım hayırlısı

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 21 Kas Çrş, 2007 15:37

Taksim-Şişhaneyi özellikle 1 numaraya yazdım.Çünkü çalışmalar devam ediyor.Ve önünde engel yok.1.5 kmlik mesafenin raylarını döşemek , ince işleri yapmak zor olmasa gerek.Metronun Şişhane-4.Levent arasında nasıl çalışacağı sefer prosedürü bile hazırlanmış.2008 kesin deniyor.İçeriden top secret bilgiler bunlar.

3 numara ise 2.5 kmlik hat.Ama zor olduğuna katılıyorum.Hedef 2008 ama gerçekleşmesi ? ....

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Kas Çrş, 2007 16:02

Benimde bildiğim kadarı ile Şişhane nin açılması ve çalıştırılması ile ilgili çalışmalar var, ama bu Taksim-Şişhane arası ring çalıştırılması ve Taksim istasyonunda 4.Levent gibi tek peron çalıştırılması ise bu bir çözüm değil biliyorsun, benim bildiğim kadarı ile burada problem yazılım ile alakalı yani Taksim-Şişhane arası otomasyon sistemi ve tren işletim sistemi için vereceğiniz para Taksim-Yenikapı arası vereceğini para ile aynı yani bir istasyon için değermi sence? daha sonra yine bir para ödeyeceksin geri kalanı için, tabi bu bir duyum doğru olmayabilir, ama mantıklı bir ERP ci olarak sende az çok bilirsin bu işleri :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 23 Kas Cum, 2007 17:15

Maliyet açısından baktığımızda haklı olduğun taraflar var.Tek bir istasyon için sistemin yazılımını tümden entegre etmek maliyet gerektirebilir.Ama yazılım açısında imkansız değil.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Kas Cum, 2007 17:21

Maliyet açısından baktığımızda haklı olduğun taraflar var.Tek bir istasyon için sistemin yazılımını tümden entegre etmek maliyet gerektirebilir.Ama yazılım açısında imkansız değil.
Umarım bu sefer işletmen yazılımda Taksim-Darüşşafaka ile birlikte Taksim-Seyrantepe, sonrasında Şişhane-Darüşşafaka ve Şişhane-Seyrantepe ve en nihayetinde Yenikapı-Darüşşafaka/Yenikapı-Seyrantepe gibi farklı varyasyonları yürütebilecek bir yazılım yapılır, şu anda Seyrantepe nin durumunu bilemiyorum açıkçası ama yine ring gibi çalıştırılacaksa pek iyi değil bence, bu şekilde tek yol üzerinde iki ayrı koldan gelen iki ayrı metro hattı çalıştırma şansımız olabilir, bu teknik olarak mümkün dünya da pek çok yerde uygulaması da var, belki verdiğim örnekler çok lokal bir yer ama Seyrantepe den neden hat devam etmesin ki? Bana sorarsanız Beşiktaş üzerinden gelecek Şişli-Kağıthane güzergahı direkt olarak Seyrantepe den bile uzatılabilir ama görünen o ki Seyrantepe istasyonuda katlı olarak planlanmamış ve bu şekilde de inşaa edilmiyor :(

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Seyrantepe-Kağıthane-Kazlıçeşme Et&

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 23 Kas Cum, 2007 17:44

Seyrantepe den neden hat devam etmesin ki? :(
Bu konuda etüd çalışması yapılan SEYRANTEPE-KAZLIÇEŞME proje önerisi var.İBB bunun üzerinde çalışıyor.Analiz yapıyor.Seyrantepeden Kağıthaneye doğru.


Bu arada Seyrantepe için 2009 tarihinden bahsediliyor.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Ekstaralar

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 24 Kas Cmt, 2007 13:09

2008 Metro gündemine Marmaray çalışmalarını da eklemek lazım.

1-Boğazın dibine yerleştirilmesi gereken batırma tüplerin tamamının batırılması.

2-Ayrılıkçeşme-Üsküdar arasının tünellerinin tamamlanması.

Birde haritalaştırırsak olayı şöyle 2008 DE NELER OLACAK DİYE ;

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Kas Cmt, 2007 14:43

Harita için teşekkürler Mehmet Kasım, özellikle Aksaray-Yenikapı bağlantısı çok önemli, konum itibari ile İDO iskelesine uzak olsa da bir ara çözüm ile bu konunun aşılması gerektiğini düşünüyorum, aslında her modern metro sisteminde olduğu gibi burada bir yeraltı çarşı geçidi ile sorun çözülebilirdi, hatta Aksaray meydan projesi kapsamında yıkılacak olan yeraltı çarşısı esnafı buraya taşınabilirdi, ne kadar yaşanabilir alanlar oluşturabilirsek bu çevredeki pislikleri de bu metro yolcu tünellerin o kadar uzak tutabiliriz, böylece yolcularda metrodan hiç dışarı çıkmadan İDO iskelesine varabilirlerdi ama sanırım yine bu olay düşünülmedi ya da teknik bir problem var.

Buradaki en büyük teknik problem tabii ki yerden çıkan çanak çömlek, hatta bir kaç tanede kanlı canlı etli dinozor :)))))) anladınız siz onu :lol:

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 26 Kas Pzt, 2007 15:57

Arkeolojik kazılar artık metronun önünde engel teşkil etmez.Kaba bir kazı yapılır , röleveleri çıkarılır olur biter.Anıtlar Kurulu üyelerinin çoğunluğu eski İBB danışmanı bürokratlarından oluşuyor.Rahatlıkla istediği kararı aldırabiliyor belediye.Daha da uzatırlarsa kurul üyelerinin listesi Çankaya ya gider olur biter.

Bu kadar basit.........

Eskiden di o istediği borazanı öttürmek.

Yenikapı İstasyonu'da 2008 başlarında inşaatı başlar.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

METRO KIZILELMA : 29 EKİM 2008

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 29 Kas Prş, 2007 12:13

http://www.cnnturk.com/HABER/haber_deta ... rID=407419
Alıntı :

"2 raylı sistem daha açılacak"

Topbaş, inşaatı süren Bağcılar-İkitelli Metro Hattı ( y.n: Bağcılar-Otogar demek istemiştir ) ile 4'üncü Levent-Ayazağa Hattı'nı cumhuriyetin 85'inci kuruluş yıl dönümü olan 29 Ekim 2008 tarihinde açmayı planladıklarını bildirdi.

Kadir Topbaş, Üsküdar-Altunizade-Ümraniye-Dudullu raylı sistem hattının 700 milyon euro olan dış kredi finansmanını bulduklarını, yakında bu hattın da ihalesini yapacaklarını sözlerine ekledi.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 13 Ara Prş, 2007 09:19

Resim

Kilitli

“Projeler, İhaleler, İnşaatlar Genel Konular” sayfasına dön