ist-T.04:04 » T4 Topkapı-Mescidi Selam Tramvay Hattı

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 10 May Pzr, 2009 10:29

Yerleşim olarak fena sayılmaz. Topkapı'a T4'den inip fazla yrümeden hemen alt kata geçip T1'e aktarma yapılabiliniyor. Ama keşke CEVİZLİBAĞ olsayd derim. Orada 3 ray hattı vardı. Bağcılar Hattını buraya uzatmaları lazım. Tam entegrasyon için. yada Bağcılar Hattı Topkapı'ya uzatılmalı. Hatlar şöyle olsa daha iyi olur bence:

Ana Hat: Cevizlibağ-Kabataş

Hat-2: Cevizlibağ-Bağcılar

Hat-3: Cevizlibağ-Habipler

Cevizlibağ yada Topkapı.
Resim

Anonymous

Mesaj gönderen Anonymous » 13 Haz Cmt, 2009 21:11

Bu hatta canımı sıkan şeyler var özellikle tünellerde çok yavaş gidiyor Edirnekapı Topkapı arasında araçlar normal bir insanın yürümesi gibi aşırı yavaş gidiyor. Tüm istasyonlarda araçlarda Habipler İstasyonu diye güzergah listesine yazmışlar benim gözüm bozuk mu? Habipler İstasyonu'nu bilen gören varsa en yakın polis merkezine başvursun. :D :twisted:

İSMAİLÇELİK
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 156
Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17

Mesaj gönderen İSMAİLÇELİK » 13 Haz Cmt, 2009 21:51

iSTASYON ARALARI az yavaşlık bu yüzden.Kıvrımlı girişler var yeraltı istasyonundada oda yavaşlatıyor.Bukıvrım gıcık bir seste çıkartıyor.

Bu hattın en mühim meselesi araç yokluğu kat'i surette 3'lüsette geçmeklazım.

Şehitlikİstasyonunda batı yönünde altgeçitle ayrı çıkış yapılmalıdır.

Edirnekapıistasyonunda Metrobüs yönündeki çıkışlar açılmalı ve mezarlık yanından yaya yolu yapılmalıdır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Haz Cmt, 2009 21:54

istasyon aralarının azlığı yavaşlık sebebi değil bence, normal bir tramvay hattı kaldı ki 1000 metre aralıklı istasyon dahi var, yer altı istasyonlarındaki gürültü problemi zaten sizde az çok sebebi yazmışsınız.

Bu hatta araç sayısı ancak Bağcılar-Kabataş hattına Alstom Citadis lerin gelmesi ile artacaktır ama yine de 3' lü çalıştırılmasının planlanmadığını duymuştum, sadece pik saatlerde yapılabilir gibi bir düşünce olabilir ama halihazırda bu manevrayı yapacak bir manevra alanı da yok bu ancak Mescid-i Selam ile Habibler arasındaki makas ta olabilir.

Habibler istasyonu yok doğrudur, büyük ihtimalle hattın kesin tesliminden sonra İstanbul Ulaşım A.Ş. tarafından inşa edilerek sisteme eklenecek.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Haz Pzt, 2009 09:39

Topkapı Sultançiftliği Metrosu ve Metrobüs Hattının kesişme noktası olan İstanbul Edirnekapı Şehitlik mevkiindeki trafik düzenlemesi, minibüsçü terörü ve ihmal ölüme davetiye çıkarıyor.

Metrobüse ve Topkapı Sultançiftliği metro hattına geçmek için yayaların kullandığı yolda seyir halindeki araçlar da minibüslerin trafik ışıklarının hemen önünde park etmesi nedeniyle ışıkların kırmızı ya da yeşil yandığını göremiyor. Minibüsler tarafından iki şerit olarak kapanan yolda üçüncü şeridi kullanarak geçmeye çalışan araçlar karşıdan karşıya geçen yayaları da fark edemiyor bu durum da kazaları kaçınılmaz kılıyor.

Aynı yol üzerinde karşıdan karşıya geçmeye çalışan vatandaşları bekleyen bir başka tehlike ise metro hattı. Yolun yarısını can havliyle geçmeye çalışan vatandaşlar bu kez kendilerini metro raylarının üstünde buluyor. Yaya geçidinin metro durağının hemen öncesinde ve hiçbir güvenlik önlemi olmadan rayların üzerinden geçiyor olması da işin daha düşündürücü boyutu. Kazasız yolun yarısını geçen vatandaşlar bu kez de can pazarını metro hattı üzerinde yaşıyor.

Resim

Resim

http://www.haber7.com/haber/20090629/Ed ... -ihmal.php

:) Fotoğraflar ilgili haberden alınmıştır, linkte de görebilirsiniz. Gülmemin sebebi çok bilen İETT ve yanlış yönlendirdiği İBB, işte metro dediğiniz hattın durumu, haber kanalları bile bu hatta sizin yüzünüzden metro diyor, teknolojinin gelişimi ve sistemlerin değişimi ile birlikte literatürde Light Rail System olarak yani Hafif Raylı Sistem olarak değişen yapıyı Hafif Metro adı ile hayatımıza soktunuz şimdi uğraşın durun :) LRS kapsamına tramvayında girdiğini bir gün öğreneceksiniz umarım. Ve belki bir gün bu geçitleri yapabilirsiniz.

Kullanıcı avatarı
Mahmut Pasa
Aylık Paso
Mesajlar: 82
Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 08:47

Mesaj gönderen Mahmut Pasa » 01 Tem Çrş, 2009 11:10

O haberin altına yorumlarda birinde orda 27 kişinin öldüğü yazıyor. Bende ohattı kullanıyorum ara ara o kadar insan ölmüş ama habere bak hala aynı.

http://www.haber7.com/yorumlar.php?id=415577&s=30

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Tem Prş, 2009 16:50

Mahmut Paşa yazdı:O haberin altına yorumlarda birinde orda 27 kişinin öldüğü yazıyor. Bende ohattı kullanıyorum ara ara o kadar insan ölmüş ama habere bak hala aynı.

http://www.haber7.com/yorumlar.php?id=415577&s=30
Bu konu ile ilgili bir düzeltme yayınlayalım. Bahsedilen 27 kişinin hayatını kaybettiği iddiası gerçek değildir. Bu yerel seçimler öncesinde muhalif bir başkan adayının ortaya attığı asılsız bir iddiadır ve gerekli kurumlar tarafından tekzip edilmiştir.
Hattın deneme seferlerine başladığı 10 Temmuz 2007 tarihinden bu güne kadar toplam 15 adet maddi hasarlı, 9 adet yaralanmalı (yaralıların tamamı yaşıyor ve kalıcı sakatlık söz konusu değildir), bu süre içerisinde sadece geçen yıl Ekim ayında 1 ölümlü kaza meydana gelmiştir. Bu kazalar kamu davası niteliği taşımaktadır ve tamamı polis kayıtlarında resmi olarak bulunmaktadır. Savcılık bu kazaların hiçbirinde makinist veya işletme kusuru bulmamıştır.
Konunun aslı budur, bu süre içerisinde sadece bir ölümlü kaza meydana gelmiştir.

Diğer taraftan Edirnekapı' da bir sorun olduğu aşikar ama sanırım yine bu sorunu çözmek İstanbul Ulaşım A.Ş. nin üstüne kalacak buradaki devir teslim yetki sorunu çözüldümü bunu bilmiyorum. Yine aldığım bilgiye göre bu hatta yol ortasında bulunan ama yan peron olarak hizmet veren ve hemzemin geçitlerde yayaların çok fazla sorun yaşadığı peron tipinin gerçek yan peron haline çevrilmesi için bir takım çalışmalara başlanmış tabi bu düzenlemede yine İstanbul Ulaşım tarafından yapılıyor.

Geçenlerde Habibler istasyonu ile ilgili bir arkadaşımızın serzenişi olmuştu, bu konuda da şunu ekleyelim yakın zamanda İstanbul Ulaşım A.Ş. Habibler durağının inşaatına başlayacak ve sadece bir durak değil Habibler Köyiçi ne kadar toplam 3 durak inşa edilecek.

Kullanıcı avatarı
gokhan aslan
Aylık Paso
Mesajlar: 47
Kayıt: 18 Nis Cmt, 2009 11:46

Mesaj gönderen gokhan aslan » 08 Ağu Cmt, 2009 11:07

Bu hat Kayabaşı'na kadar uzatılabilir mi? Bilindiği üzere Toki Kayabaşı'na Türkiye'nin en büyük uydu kenti'ni inşa ediyor. Başbakanın deyimiyle "Şehir içinde şehir inşa ediyoruz". Daha önce bu bölgeye Kiptaş ve bazı özel inşaat şirketleri de konutlar yaptı. Bu bölge için en önemli sorun toplu taşıma... Sadece cebeci-kayabaşı otobüs hattı var. O da 20.00 kadar. Acaba bu tramvay hattı uzatılarak Kayabaşı'na getirilebilir mi? Bu bölge için duyduğunuz herhangi bir ulaşım projesi var mı?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Ağu Cmt, 2009 11:20

Daha önce Mehmet yaptığı bir görüşmede kayıt dışı bilgi olarak bu söylemlerin seçim yatırımı olduğu bilgisini aldığını belirtmişti, yani Arnavutköy tarafına tramvay sadece seçim öncesi verilmiş bir söz demişti, ama Ulaşım A.Ş. de ki arkadaşlarımızdan aldığım bir bilgide ise Habibler köyü içerisine kadar 3 istasyon daha inşa edileceği de belirtilmişti.

İleriye gitmemesi için bir sebep yok, ama öncelik olarak tartışılabilir.

Doğukan
Aylık Paso
Mesajlar: 45
Kayıt: 10 Ağu Pzt, 2009 20:38

Mesaj gönderen Doğukan » 07 Eyl Pzt, 2009 22:37

Tramvay Habipler'den sonra uzayamaz çünkü o bölgelerde trafik sorunu yok ormanlık arazi şehir dışı yerleşim yerleri zaten.

Ayrıca Cumartesi bu hattı kullandım Topkapı ile Edirnekapı arası yolculuk yaptım olumlu bir sonuç elde ettim araçlar gayet hızlı gitmeye başladı sanki. Üstelik galiba bazı rayların üstüne taş döşemeye başlamışlar.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 08 Eyl Sal, 2009 07:09

Valla, Berlin'de ormanlık bölgeden geçen üç tramvay hattı var, 87, 88 ve 89. Külüstür gibi görünseler de, tarihî hatlar, ve hayır, ille de nostaljik değil, hâlâ işlerini görüyorlar maşaallah.
http://fredriks.de/Bahnbilder/Berlin_87.htm
http://fredriks.de/Bahnbilder/Berlin_88.htm
http://fredriks.de/Bahnbilder/Berlin_89.htm (henüz resimsiz, ama bekliyorum, çünkü orada işleyen Tatra T6C5, New Orleans'a yapılıp gönderilen bir prototip, oradan Berlin'e gelmiş, yani tam bizim gibi manyaklara göre bir şey. Binmişimdir ama (bilmeden), çünkü bu üç hattı iyice kullandım ben, şimdilik şu Çek sayfada resmi var - en altta: http://spvd.cz/?p=svet/de/strausberg/st ... nu_de.html)

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Eyl Sal, 2009 09:26

Ben şimdilik Habibler köy içine kadar uzamasını yeterli görüyorum, bu şekilde şu midibüslerde ötelenmiş olacaklar. Diğer bir fayda da şu hayvanat bahçesi kompleksi yapılır ise oraya uzatılması içinde iyi bir girişim olacak.

Cevapla

“İstanbul Tramvay Hatları” sayfasına dön