G.Antep'e hafif raylı sistem Montreal'den
Gaziantep Belediye Başkanı Dr.Asım Güzelbey çeşitli görüşmeler yapmak için Montreal'e geldi.
2 Aralık'ta Montreal'e gelen Dr. Asım Güzelbey, Türkiye'nin Montreal Fahri Başkonsolosu Emin Battika tarafından karşılandı ve gezisi boyunca kılavuzluk edildi.
3 Aralık'ta Montreal Belediye Başkanı Gérald Tremblay ile görüşen Gaziantep Belediye Başkanı
Dr. Asım Güzelbey, bu resmi ziyarette görüş alışverişinde bulundu ve Montreal Kentinin Altın Defterini imzaladı.
Ziyareti sırasında değişik kuruluşların temsilcileriyle görüşen Belediye Başkanı Dr. Asım Güzelbey, Gaziantep'te, Alleben Köprüsü - Karataş ara-sında toplu taşımada kolaylık sağlayacak 14 kilometrelik hafif raylı sistem tasarısının ilk bölümü için imza da attı.
Konuyla ilgili Groupe Projeco ile görüşmelerde bulunan Dr. Güzelbey, Alleben Köprüsü ile Üniversite arasında gerçekleştirilecek 7 kilometrelik ilk bölümü için kuruluş yetkilisi René Bourgeois ile anlaşmaya imza attı. Tasarı 2008 yılı içinde gerçekleştirilecek ve ilk 7 kilometrelik kısım hizmete açılacak.
Montreal'i ziyaretinde Tecsult kuruluşu yetkilileriyle atık gazlarından elektrik enerjisi sağlama konusunda bilgi de alan Gaziantep Büyük Belediye Başkanı Dr. Asım Güzelbey 5 Aralık'ta Türkiye'ye döndü
gan-T.03:01 » Gaziantep Raylı Sistemi İnşaat Süreci
-
- Abonman
- Mesajlar: 21
- Kayıt: 05 Ara Çrş, 2007 22:31
gan-T.03:01 » Gaziantep Raylı Sistemi İnşaat
Kanada'daki Bizim Anadolu gazetesinde çıkan G. Antep'in raylı sistem ile ilgili haberi aktarıyorum.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18075
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Gaziantep gelismis bir Anadolu kenti ve bildigim kadari ile oldukca da genis bir bölge üzerine oturuyor, gelisen ve buyuyen kentleri ihtiyaci olan modern rayli sistemlerin kurulmasinda simdiden adim atmis olmalari güzel, hatta Antep icin gec bile kalinmis diyebiliriz, ne diyelim insallah sözde kalmayan ve nasil olursa olsun bizimde olsun diye yapilan bir is olmazda, herkes faydalarini gorur.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Oldukça gelişmiş sanayisiyle doğunun bence en önemli ili olan Gaziantep'e raylı sistem yapılma girişimi oldukça güzel bir çalışma.
2008'de başlayacak deniyor.
http://www.ekspreshaber.net/modules/new ... toryid=673
birinci etabın Karataş-Üniversite Bulvarı-Alleben Köprüsü,
ikinci etabın Alleben Köprüsü-Küçük Sanayi-GATEM-KÜSGET
üçüncü etabın ise mezarlık kavşağından yapılacak transfer ile Beylerbeyi-Organize Sanayi Bölgesi
Üçüncü etabın raylı hattının hazır durumda olduğunu, yapımının kolay olacağını belirten Güzelbey, birinci etabın yapımının zor olduğunu kaydetti.
2008'de başlayacak deniyor.
http://www.ekspreshaber.net/modules/new ... toryid=673
birinci etabın Karataş-Üniversite Bulvarı-Alleben Köprüsü,
ikinci etabın Alleben Köprüsü-Küçük Sanayi-GATEM-KÜSGET
üçüncü etabın ise mezarlık kavşağından yapılacak transfer ile Beylerbeyi-Organize Sanayi Bölgesi
Üçüncü etabın raylı hattının hazır durumda olduğunu, yapımının kolay olacağını belirten Güzelbey, birinci etabın yapımının zor olduğunu kaydetti.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18075
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Hareket Amiri
- Mesajlar: 1589
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41
Gaziantep raylı sistemi tam gaz ilerliyor, 10 Km.lik hat için Frankfurt'tan ikinci el olarak alınan Pt modeli 17 adet araçlardan ilk 3 tanesi gerekli revizyonları yapılmak üzere TCDD Eskişehir fabrikasına gelmiş.
Araçlar yıl sonuna doğru Gaziantep'te çalışmaya başlıyacak,sistemin adı da "Gaziray"...
Bu araçlar bizim KTA lara benziyor ve çok hoşlar.
Araç özellikleri:
Typ "Ptb"
Hersteller: Duewag
Baujahr: 1973 - 1978
Sitz-/Stehplätze: 62/180
Länge: 28,72 m
Breite: 2,58 m
Höhe: 3,26 m
Gewicht: 34,7 t
Motorleistung: 2 x 120 kW
Fahrzeugbestand:59
Araçlar yıl sonuna doğru Gaziantep'te çalışmaya başlıyacak,sistemin adı da "Gaziray"...
Bu araçlar bizim KTA lara benziyor ve çok hoşlar.
Araç özellikleri:
Typ "Ptb"
Hersteller: Duewag
Baujahr: 1973 - 1978
Sitz-/Stehplätze: 62/180
Länge: 28,72 m
Breite: 2,58 m
Höhe: 3,26 m
Gewicht: 34,7 t
Motorleistung: 2 x 120 kW
Fahrzeugbestand:59
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18075
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Vay çok güzel bilgiler, bende tam araçlar Düwag sanırım diyecektim ki öyleymiş
Evet Düwag ların bu eski araçları kent içi kullanımda çok iyi, gerçi kapıları ile ilgili sorunlar yaşanabiliyor, kapılar büyük ihtimal ile İstanbul' daki Düwag (KTA) larda olduğu gibi Pnömatiktir ve tabi bunları sadece elektrikli motorlu sistemlere çevirebilmek büyük maliyetler gerektiriyor.
Antep' e hayırlı olsun, umarım bu araçlarda makinist kabininden birisi iptal edilerek o bölüme klima uygulaması yapılır, aksi takdir Antep' in sıcağında zor olacak.
Evet Düwag ların bu eski araçları kent içi kullanımda çok iyi, gerçi kapıları ile ilgili sorunlar yaşanabiliyor, kapılar büyük ihtimal ile İstanbul' daki Düwag (KTA) larda olduğu gibi Pnömatiktir ve tabi bunları sadece elektrikli motorlu sistemlere çevirebilmek büyük maliyetler gerektiriyor.
Antep' e hayırlı olsun, umarım bu araçlarda makinist kabininden birisi iptal edilerek o bölüme klima uygulaması yapılır, aksi takdir Antep' in sıcağında zor olacak.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18075
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Olabilir, ama İstanbul için alınanlar Köln' de tramvay hattında kullanılıyordu bildiğim kadarı ile. Ve zaten bu araçların atası Viyana' da halen kullanılan Düwag lardır. Buradan bir kısmı Saraybosna' ya verildi, bir kısmı da sanırım Romanya' da bir kente verildi ve orada halen kullanılıyor. Araçların en belirgin kısmı şu öndeki çıkıntılı alın kısmıdır. Ön camın üstü içeri doğru yatık bir görüntü verir. Bunlar muhtemelen İstanbul' daki Düwag (KTA) lar ile Viyana' daki 60' lı yılların arasındaki geçiş modeli, yani yuvarlak hatlı araçtan daha keskin hatlara sahip bir tasarıma geçilmiş.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18075
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Evet sonraki 70 lerden sonraki modellerde girişler daha yüksek, basamak yapısında o havalı basamak modeline geçilmiş, en üst basamak duraklarda katlanıyor, ve alttan bir basamak perona çıkıyor. Eskilerinde sadece alttan çıkan basamak var ve bu yüzden kapıları alçak. Fakat daha sonra belkide Stadtbahn ve Ubahn arası bir yapıya yani LRT yapısında sistemlerin kullanımı için düşünülmüş araçlar olabilir.
-
- Hareket Amiri
- Mesajlar: 1589
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18075
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=17033
Gazi Antep raylı sistemi ile ilgili en yeni haberde Belediyenin raylı sistemin hizmete başlayacak olması nedeni ile otobüslerini satışa çıkartmış olması, bu biraz ilginç bir gelişme, sonuçta belediye bir güzergaha tramvay yapıyor, raylı sistemin kullanımını arttırmak adına seferleri azaltabilirlerdi ama neden bu kadar aracı satmayı tercih ettiler ben bir anlam veremedim, sonuçta Antep büyük bir kent ve muhakkak bir yerlerde toplu taşıma ihtiyacı var ve Belediyelerde kamu hizmeti adına bu görevi yerine getiriyorlar, bakalım bilen birilerinden öğrenmek lazım ama hiç Anteplimiz yok
Gazi Antep raylı sistemi ile ilgili en yeni haberde Belediyenin raylı sistemin hizmete başlayacak olması nedeni ile otobüslerini satışa çıkartmış olması, bu biraz ilginç bir gelişme, sonuçta belediye bir güzergaha tramvay yapıyor, raylı sistemin kullanımını arttırmak adına seferleri azaltabilirlerdi ama neden bu kadar aracı satmayı tercih ettiler ben bir anlam veremedim, sonuçta Antep büyük bir kent ve muhakkak bir yerlerde toplu taşıma ihtiyacı var ve Belediyelerde kamu hizmeti adına bu görevi yerine getiriyorlar, bakalım bilen birilerinden öğrenmek lazım ama hiç Anteplimiz yok
Gaziantep Büyükşehir Belediyesi'nden yapılan yazılı açıklamada, çeşitli marka ve model 30 adet yolcu otobüsünün satışı için ihale düzenlendiği bildirildi.
Bu arada, Gaziantep Büyükşehir Belediyesi'nin Hafif Raylı Sistem Projesi'nin birinci etabının önümüzdeki yılın ilk çeyreğinde ya da haziran ayında hizmete alınması hedeflendi.