ist-TS.06 » Bayrampaşa İstasyonu Kompleks Önerisi (Metro - İETT)
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Metrobüsü yapmayacaklar dedim. Çok arıza çıkarıyor. İlk popülaritesi gidiyor. Metrobüs karşıtlarıın tezleri doğrulanıyor. Aşırı bir yoğunluk var. Beylikdüzü'ne bile uzatmaktan vazgçebilirler. Adamlar yolcu talebini hesaplayamamışlar. E6'yada metrobüs yapılırsa E5 Metrobüsü iflas eder. Zaten tıklım tıklım. Birde üstüne E6 binsin. Öl yani.
Suriçi tramvayı da dolu. Kalabalık inanılmaz. O yüzden aktarma olayını tramvaydan ziyade metro eksenli olmalı. Aralarda inenlere itirazım yok. Yürüsün biraz Yapılsın bir şeyler işte.
Bayrampaşa'da olmaz diyorsun 500m ötede Edirnekapı-Topkapı olsun diyorsun. E5'te dimi? O zamanda Vatandan gelen İETT'ler o durakta durmayacaklar. Bir bacak yine eksik.
BAYRAMPAŞA bu işin orta noktası. Sağa sola iki uzun peron. Yan yolsa yan yol. Dar olduğunu biliyorum tabi. Ama çözüm var.
Suriçi tramvayı da dolu. Kalabalık inanılmaz. O yüzden aktarma olayını tramvaydan ziyade metro eksenli olmalı. Aralarda inenlere itirazım yok. Yürüsün biraz Yapılsın bir şeyler işte.
Bayrampaşa'da olmaz diyorsun 500m ötede Edirnekapı-Topkapı olsun diyorsun. E5'te dimi? O zamanda Vatandan gelen İETT'ler o durakta durmayacaklar. Bir bacak yine eksik.
BAYRAMPAŞA bu işin orta noktası. Sağa sola iki uzun peron. Yan yolsa yan yol. Dar olduğunu biliyorum tabi. Ama çözüm var.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Çözüm yok, çözemedin. Neyin ortası? hiçbir şeyin ortası değil bence, Eyüp' ten Merter e gidecek bir metronun ortası olabilir, ama otoban ın ortası değil, Bayrampaşa' ya yaparsan Sağmalcılar' a da yap, Otogar' a da yap yani google map ten bakınca her şey mümkün be abi.Mehmet Kasım yazdı:Metrobüsü yapmayacaklar dedim. Çok arıza çıkarıyor. İlk popülaritesi gidiyor. Metrobüs karşıtlarıın tezleri doğrulanıyor. Aşırı bir yoğunluk var. Beylikdüzü'ne bile uzatmaktan vazgçebilirler. Adamlar yolcu talebini hesaplayamamışlar. E6'yada metrobüs yapılırsa E5 Metrobüsü iflas eder. Zaten tıklım tıklım. Birde üstüne E6 binsin. Öl yani.
Aklın yolu birdir o zaman senin E6 metro önerine bakıcaklar
Kesinlikle yanlış. Neden dolu? Çünkü alternatifi yok, alternatif hatları yaparsan doluluk kısmen azalır, tamamen azalmaz çünkü sefer sıklaştıkça tramvaya talep artar bu bilinen bir gerçektir. Alternatifini koyarsan sistem yolunu bulur, metro ile birlikte değerlendirilmelidir tek başına metro değil, yürüsün biraz??? İyi abicim o zaman minibüslere binenlerde çeksin eziyet biraz, ben yürüyemiyorum Mehmet benim dizim sakat ve Allaha şükür iki ayağım üzerindeyim, sistemleri senin için inşaa edeceklerse sorun yok sen yürü abi.Suriçi tramvayı da dolu. Kalabalık inanılmaz. O yüzden aktarma olayını tramvaydan ziyade metro eksenli olmalı. Aralarda inenlere itirazım yok. Yürüsün biraz Yapılsın bir şeyler işte.
Hayır E-5 te değil, aynen senin viyadük yanına cep viyadük önerin gibi Topkapı-Edirnekapı arasındaki Viyadükte olsun diyorum E5 nereden çıktı?Bayrampaşa'da olmaz diyorsun 500m ötede Edirnekapı-Topkapı olsun diyorsun. E5'te dimi? O zamanda Vatandan gelen İETT'ler o durakta durmayacaklar. Bir bacak yine eksik.
BAYRAMPAŞA bu işin orta noktası. Sağa sola iki uzun peron. Yan yolsa yan yol. Dar olduğunu biliyorum tabi. Ama çözüm var.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Topkapı alt geçitten döndürürsen faydalanır, illa ki mevcut güzergahlarından devam etmek zorunda değiller. Otobüs yolcusu uzun yolculuğu göze alıyor, aynen devam etsinler.
Bahsettiğim noktanın pek çok avantajı var, iki raylı sisteme aktarma yapıyorlar, çok daha fazla otobüs hattı ile kesişiyorlar, artı T1 ve metrobüse daha yakın bir aktarma imkanına sahip oluyorlar.
Bahsettiğim noktanın pek çok avantajı var, iki raylı sisteme aktarma yapıyorlar, çok daha fazla otobüs hattı ile kesişiyorlar, artı T1 ve metrobüse daha yakın bir aktarma imkanına sahip oluyorlar.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Neden döndürüyoruz ki. O zaman E6'dan Mecidiyeköy'e giden hatları iptal edip hepsini TOPKAPI yapsınlar. Topkapı'dan olsun bütün ulaşım. 10 sene öncesine geri dönüş yani. Topkapı'da işin içinden çıkılmaz olur. Eskisi gibi.Esat yazdı:Topkapı alt geçitten döndürürsen faydalanır, illa ki mevcut güzergahlarından devam etmek zorunda değiller. Otobüs yolcusu uzun yolculuğu göze alıyor, aynen devam etsinler.
BAYRAMPAŞA'YA GEL ESAT KARDEŞ.
Bayrampaşa ismi sempatik gelmiyor mu yavv:)
Ne diyelim Uzel desem çok mu kapitalist kaçar
Yenişafak desem bu da çok "yandaş" kaçtı yaaa
Sağmalcılar desem? malcı ? lar?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Alakası yok ben senin gibi iki nokta arasına bakmıyorum sadece. Sen Bayrampaşa' da takıl, Topkapı içinden çıkılmaz bir hale de gelmez aksine Bayrampaşa içinden çıkılmaz bir hale gelir, hiç düşünülmeden ortaya atılmış bir düşünce bence.
Hemen çıkışında koskoca ilçenin girişi var sen bu girişi otobüsler ile dolduracaksın, ben Bayrampaşa' ya geldim durakları yolun ortasına koydum oradan aktarılsın dedim ama sen dinlemedin bile??? O zaman? Bayrampaşa amelelerin minibüsle ulaştığı bir yer olarak kalsın benim gözümde, bunu düşündüğümü mü sanıyorsun? Ben Atışalanı köprüsü yokken o otobanın yapıldığı günleri de biliyorum, buradan ötesi Trakya derlerdi be, köy bile görünmezdi ufukta, aynen senin de bildiğin gibi, dörtyola gitmek için minibüslerle yaptığımız iğrenç yolculukları da hatırlarım, Topkapı' ya geri dönmek için dünyanın yolunu yürürdük, şimdi kalkmış kadife kavşağından bahsediyorsun Gerçekçi olmayı denesek?
Hemen çıkışında koskoca ilçenin girişi var sen bu girişi otobüsler ile dolduracaksın, ben Bayrampaşa' ya geldim durakları yolun ortasına koydum oradan aktarılsın dedim ama sen dinlemedin bile??? O zaman? Bayrampaşa amelelerin minibüsle ulaştığı bir yer olarak kalsın benim gözümde, bunu düşündüğümü mü sanıyorsun? Ben Atışalanı köprüsü yokken o otobanın yapıldığı günleri de biliyorum, buradan ötesi Trakya derlerdi be, köy bile görünmezdi ufukta, aynen senin de bildiğin gibi, dörtyola gitmek için minibüslerle yaptığımız iğrenç yolculukları da hatırlarım, Topkapı' ya geri dönmek için dünyanın yolunu yürürdük, şimdi kalkmış kadife kavşağından bahsediyorsun Gerçekçi olmayı denesek?
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
ee tamam daha ne o zaman. Benim dediğim gibi olmazsa bu olsun. Ama bir şeyler olsun işte. O yüzden diyorum.Esat yazdı: ben Bayrampaşa' ya geldim durakları yolun ortasına koydum oradan aktarılsın dedim ama sen dinlemedin bile??? O zaman?
Sen bu Bayrampaşa'ya bayağı kızdın. Beyin fırtınası bu bee.
Ben planlama müdürü falan değilim elime kazmayı alıp yapmıycam.
Konsepti kaçırma derim. Öneri çok işlevsel olur. Trafik tıkanır diyon ya. Zaten tıkanık :=) Yolu açıyoruz işte biraz. Genişlettiler orayı hafif kıpırdadı ama 20 m ötesi tıkandı bu sefer. Dolayısıyla bölgeyi komple ele alıp "makro plan" çıkarmak lazım. Fizibilite etdüü yapıp en uygunu hangisi ise o yapılmalı. Ama bir şeyler yapılmalı.
Minibüs amelesi de insan yav.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Sevmiyorum Bayrampaşa' yı kardeşim zorlamı Yahu ortasını bulalım diyorum, tam bulduk diyorum sen hala zorluyorsun hele ki metrobüs ile ilgili duyumların ciddi ise eh o zaman olsun zaten orada bir cep ya da ortada bir durak.
Benim bu konu ile ilgili tereddütlerim şunlardı.
Orada yeterli alan varmı? Doğru düzgün bir aktarma olsun, şu acizlikleri tekrar yaşamayalım.
Metrobüs yapılacak ise zaten oradan kalkacak minibüs ve azalacak otobüsler için bu çözüme gerek varmı?
Suriçine otobüs sokmayacak isek neden bu aktarmayı T1 ve T4 üzerinden yapmıyoruz? Taksim' e gidecek adam bir şekilde gidiyor zaten.
Benim bu konu ile ilgili tereddütlerim şunlardı.
Orada yeterli alan varmı? Doğru düzgün bir aktarma olsun, şu acizlikleri tekrar yaşamayalım.
Metrobüs yapılacak ise zaten oradan kalkacak minibüs ve azalacak otobüsler için bu çözüme gerek varmı?
Suriçine otobüs sokmayacak isek neden bu aktarmayı T1 ve T4 üzerinden yapmıyoruz? Taksim' e gidecek adam bir şekilde gidiyor zaten.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Metrobüs yapılırsa zaten sorun kalmıyor. Metrobüsün batıdaki en son durağında kesersin İETT'leri olur biter. Ama metrobüsün yapılıp yapılmayacağı konusunda şüphelerim var. Beylikdüzü'ne 3 aydır erteleme yapıyorlar. Neden sence? Bir sürü laf dolaşıyor. Araçlar yokuşta kalıyor. Raylı sisteme geri dönüş fikirleri çıkar yakında. Haliç'ten Okmeydanı'na çıkamayan metrobüs Haramidere'den Avcılar'a nasıl çıkar???
Tramvaya dönüş başlar gözün aydın
Metro zaten pahalı.
Bayrampaşa'yı bende sevmiyorum. Ama yap bi durak be abi
Tramvaya dönüş başlar gözün aydın
Metro zaten pahalı.
Bayrampaşa'yı bende sevmiyorum. Ama yap bi durak be abi
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Vallahi bilmiyorum Mehmet, İETT paranın tadını aldı, para gördükleri yere Deli Dumrul gibi kuruluyorlar, ne söylenirse söylensin bu sistemi devam ettirmeye çalışacaklar, Phileaslar elde patladı ama bak gargaraya getirilecek, sisteme Capacity leri verip bir şekilde yürütecekler düşün 300 kapasite 30 Phileas, günde 2 şer tanesi arıza yapsa hangisi göze çarpar? Millet aa Mercedes te yolda kalıyor der, diyorum göz bağcılığı yapıyorlar diye nefesi kuvvetli adamların Oraya' da Capacityleri verirler gider, bana kalırsa o yolun hakkı en 4 araçtan oluşan diziler ile 2dk da bir sefer yapacak metrodur ya neyse.
Dur çizcem bir şeyler Bayrampaşa için ama şimdi COD4 te biraz adam vurmam lazım stres ettin beni deşarj olmalıyım
Dur çizcem bir şeyler Bayrampaşa için ama şimdi COD4 te biraz adam vurmam lazım stres ettin beni deşarj olmalıyım
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Evet, her ne kadar muhalefetimizi gerçekleştirmiş olsak ta, biraz da sayısal verilere bakmak lazım geliyor.
Aşağıda Mehmet in bahsettiği bölge ile ilgili bir çizimim var, ölçülerden göreceğiniz üzere bölge aslında hem bir aktarma durağı hemde cep inşa etmeye uygun, hatta o bölgedeki resmin sağ altında kalan iğrenç alt geçitten dahi yukarı adam gibi bir merdiven ile bağlantı yapabilmek mümkün.
Şimdi bu mümkünatları açıklayalım. M1 genişliği 12m. ki bu bir LRS peron bölgesi için normal genişlik. İstasyonun üst ucunda yol ile istasyon arasındaki bölüm 10m. alt uçta ise 13m. alt geçidin orada ise 15m ye çıkıyor. peron boyu 100 m. ki bu da 4 lü dizi çalışan bir hat için normal, burada yapılacak bir otobüs durağının boyu da bu durak biraz aşağı kayması şartı ile en az 100 metre olmalıdır.
Otobüsler için bir şerit bırakılmalı ama giriş ve çıkışta, rahat girebilmeleri için yaklaşma şeritleri olmalı. 3m bunun için gidiyor, bu durumda en kötü ihtimal ile 7 m. genişlik kalıyor ki, bu iki sistem arasındaki kot farkından dolayı yapılacak merdivenin 75 cm götürdüğünü planlayalım (4 basamak, 4 ncüsü yüksek kota dahil olduğu için 25cm genişlikteki basamaklarda 75 cm, 15 cm yüksekliğinde -insani rakam- 4X15=60cm+30cm otobüs peron = 90cm LRS peron, bu 30 cm yüksek biliyorum ama ince hesap ile uğraşamam) yani her halukarda iki peron içinde 3' er metre kalır ki yeterli.
Burada en büyük sorun üst geçit. Bu üst geçidi ben iki taraftanda çizdim ama sadece üst taraftaki de yapılabilir ama oldukça geniş olmalı ki sirkülasyonda sorun yaşanmasın. Ayrıca metro tarafındaki iniş çok iyi planlanmalı, burada iki ayrı merdiven ile inilmeli, yani metroya ayrı otobüse ayrı. Çünkü yaşanan en büyük sorunlardan birisi ödemeler, İETT zaten parayı cebellezi ediyor, bir de tamamen teslim ederseniz ohoooo yani her iki sistemin girişi ve ödemesi ayrı olmalı ayrıca peron birbirinden izole edilmeli, merdivenli kısımda metro için turnikeler bulunmalı, bence en kritik durum bu bunun dışında her şey yapılabileceğine işaret etmektedir.
Ama, bu buraya gerçekten metrobüs yapılmayacak ise düşünülmelidir, eğer metrobüs projesi aktif ise hem bu duraklar hemde metrobüs nedeni ile bu yolda ciddi bir darboğaz meydana gelecektir. Metrobüs ile birlikte buradan tüm minibüsler kaldırılmaz ve otobüslerin sayısında ciddi azaltım yapılmaz ise buradaki tıkanıklık içinden çıkılamaz hal alabilir (Çapa otobüs durağı faciasının bir benzeri)
Sonuç bildirgesi, ileriye dönük bir planlama ile ele alınmalıdır, yarın bir gün yolun ortasına başka bir şey yapıcam o zaman bunu yıkıcam diye paralar sokağa atılmamalıdır, birileri bu yazıyı okuyorsa bu işin hesabını kitabını iyi yapsınlar, benim gibi gugulört ten ölçüp biçip olmaz. Bırakın artık şu gugul mühendisliğini.
Aşağıda Mehmet in bahsettiği bölge ile ilgili bir çizimim var, ölçülerden göreceğiniz üzere bölge aslında hem bir aktarma durağı hemde cep inşa etmeye uygun, hatta o bölgedeki resmin sağ altında kalan iğrenç alt geçitten dahi yukarı adam gibi bir merdiven ile bağlantı yapabilmek mümkün.
Şimdi bu mümkünatları açıklayalım. M1 genişliği 12m. ki bu bir LRS peron bölgesi için normal genişlik. İstasyonun üst ucunda yol ile istasyon arasındaki bölüm 10m. alt uçta ise 13m. alt geçidin orada ise 15m ye çıkıyor. peron boyu 100 m. ki bu da 4 lü dizi çalışan bir hat için normal, burada yapılacak bir otobüs durağının boyu da bu durak biraz aşağı kayması şartı ile en az 100 metre olmalıdır.
Otobüsler için bir şerit bırakılmalı ama giriş ve çıkışta, rahat girebilmeleri için yaklaşma şeritleri olmalı. 3m bunun için gidiyor, bu durumda en kötü ihtimal ile 7 m. genişlik kalıyor ki, bu iki sistem arasındaki kot farkından dolayı yapılacak merdivenin 75 cm götürdüğünü planlayalım (4 basamak, 4 ncüsü yüksek kota dahil olduğu için 25cm genişlikteki basamaklarda 75 cm, 15 cm yüksekliğinde -insani rakam- 4X15=60cm+30cm otobüs peron = 90cm LRS peron, bu 30 cm yüksek biliyorum ama ince hesap ile uğraşamam) yani her halukarda iki peron içinde 3' er metre kalır ki yeterli.
Burada en büyük sorun üst geçit. Bu üst geçidi ben iki taraftanda çizdim ama sadece üst taraftaki de yapılabilir ama oldukça geniş olmalı ki sirkülasyonda sorun yaşanmasın. Ayrıca metro tarafındaki iniş çok iyi planlanmalı, burada iki ayrı merdiven ile inilmeli, yani metroya ayrı otobüse ayrı. Çünkü yaşanan en büyük sorunlardan birisi ödemeler, İETT zaten parayı cebellezi ediyor, bir de tamamen teslim ederseniz ohoooo yani her iki sistemin girişi ve ödemesi ayrı olmalı ayrıca peron birbirinden izole edilmeli, merdivenli kısımda metro için turnikeler bulunmalı, bence en kritik durum bu bunun dışında her şey yapılabileceğine işaret etmektedir.
Ama, bu buraya gerçekten metrobüs yapılmayacak ise düşünülmelidir, eğer metrobüs projesi aktif ise hem bu duraklar hemde metrobüs nedeni ile bu yolda ciddi bir darboğaz meydana gelecektir. Metrobüs ile birlikte buradan tüm minibüsler kaldırılmaz ve otobüslerin sayısında ciddi azaltım yapılmaz ise buradaki tıkanıklık içinden çıkılamaz hal alabilir (Çapa otobüs durağı faciasının bir benzeri)
Sonuç bildirgesi, ileriye dönük bir planlama ile ele alınmalıdır, yarın bir gün yolun ortasına başka bir şey yapıcam o zaman bunu yıkıcam diye paralar sokağa atılmamalıdır, birileri bu yazıyı okuyorsa bu işin hesabını kitabını iyi yapsınlar, benim gibi gugulört ten ölçüp biçip olmaz. Bırakın artık şu gugul mühendisliğini.