ist-TS.06 » Bayrampaşa İstasyonu Kompleks Önerisi (Metro - İETT)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

ist-TS.06 » Bayrampaşa İstasyonu Kompleks Önerisi (Metro - İETT)

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 19 May Sal, 2009 12:14

E6'dan gelen İETT'ler Bayrampaşa LRT'den yararlanamıyorlar. Acaba metro ile E-6 çevre yolu arasına peron yapılsa karşıya da bir pron yapılsa burası bir aktarma merkezi kompleksi olsa nasıl olur? Üst eçit ypılarak 4 yöne dağılım sağlanır. Metrodan inen İETT'ye İETT'den inen metroya binebilir.

Resim

Yarın öbür gün metrobüs yapılırsa ortaya da metrobüs durağıa erişim olur. Kocaman bir kompleks istasyon olur.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 May Sal, 2009 13:22

Aynı vazifeyi Topkapı-Ulubatlı istasyonu görüyor Mehmet. Bence hiç gerek olmayan bir çalışma olur diye düşünüyorum, çünkü o otobüslerin çoğu Vatan caddesine giriyor dolayısı ile ya zaten Aksaray' da iniyorlar ya da metroya binip geri istikamete gideceklerse de bu aktarmayı Ulubatlı' da gerçekleştirebiliyorlar.

Burada zaten metrobüs projesi hayata geçerse ki, bu İETT ile geçilecektir, orada bir üst geçit ile metro ile metrobüs birbirine bağlanacaktır.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 19 May Sal, 2009 21:19

Beklediğim cevabı yazmışsın. Ama öyle değil maalesef. Öyle de tam değil. Çünkü Otogar'a giden 28O,750,500ES gibi İETT hatları Ayvansaray'dan sonra E6'ya kırıp Otogar'a giriyorlar. Peki bu İETT'lerin E6 ve çevresinden giden Vatan Caddesinden giden araçlarla (92K, 146B,146T,78,31Y,33Y,33, vs.) aktarması nasıl oluyor? OLMUYOR. Çünkü yok. Maalesef yok.

Bu 1. madde idi.

2. konu minibüslerle İkitelli ve çevresinden gelenler direk Topkapı'ya gidiyor. BAYRAMPAŞA LRT'nin orada insanalr can pahasına minbüslere binmeye çalışıyor. Burası adam gibi bir komplekse dönüşse üst geçit ile sistemelr arası geçişler olsa güzel olur. Minibüsler Ulubatlı'dan geçmiyorlar.

3. konu Bayrampaşa'ya gelen belde otobüsleri ile aktarma sağlanacak.

4. konu yarın öbür gün buraya metrobüs yapıldığında onunda durağı olacak. Onunla da entegrasyon lazım.

Velhasıl dediğm gibi bir kompleks çok işlevsel olur. Dev bir kompleks....

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 May Sal, 2009 21:45

Mehmet Kasım yazdı:Beklediğim cevabı yazmışsın. Ama öyle değil maalesef. Öyle de tam değil. Çünkü Otogar'a giden 28O,750,500ES gibi İETT hatları Ayvansaray'dan sonra E6'ya kırıp Otogar'a giriyorlar. Peki bu İETT'lerin E6 ve çevresinden giden Vatan Caddesinden giden araçlarla (92K, 146B,146T,78,31Y,33Y,33, vs.) aktarması nasıl oluyor? OLMUYOR. Çünkü yok. Maalesef yok.

Bu 1. madde idi.

2. konu minibüslerle İkitelli ve çevresinden gelenler direk Topkapı'ya gidiyor. BAYRAMPAŞA LRT'nin orada insanalr can pahasına minbüslere binmeye çalışıyor. Burası adam gibi bir komplekse dönüşse üst geçit ile sistemelr arası geçişler olsa güzel olur. Minibüsler Ulubatlı'dan geçmiyorlar.

3. konu Bayrampaşa'ya gelen belde otobüsleri ile aktarma sağlanacak.

4. konu yarın öbür gün buraya metrobüs yapıldığında onunda durağı olacak. Onunla da entegrasyon lazım.

Velhasıl dediğm gibi bir kompleks çok işlevsel olur. Dev bir kompleks....
1. Açtığın konu metro ile aktarma otobüslerin birbirine aktarması çok kolay, Topkapı alt geçitten geçirir Ordu evinin önünden dolaştırırsan birbirlerin aktarırlar :) dediğim gibi o güzergah metrobüs güzergahı otobüslerin nerede aktarma yapacağının artık bir önemi yok.

2. Olabilir ama minibüs endeksli bir aktarma sistemini doğru bulmuyorum, bu konuda metrobüs güzergahı ile aktarma yapılması sonucunda aşılacak bir problem yani konu yine metro ile alakalı değil.

3. Bayrampaşa' ya gelen belde otobüslerinin güzergahının E6 olması söz konusu yani bu otobüsler ile Atışalanı civarında bir yerlerde ya da daha ileride bir aktarma yapılabilir,

4. Evet işte orada metrobüs olunca zaten metrobüs ile metro birbirine entegre edilecek, otobüslerin ya da minibüslerin entegrasyonu diye bir şey söz konusu olmayacak çünkü oradan o minibüsler kaldırılacak :) bir ihtimal otobüslerde azalacak yada güzergahları değişecek.

Son olarak, evet orada bir kompleks olabilir, olması için yeterli alan var, ama o alan zaten mahkemelik ve İBB nin oraya o kadar istimlak bedeli ödeyeceğini sanmıyorum, aslında o alan sadece ve sadece Topkapı da neden yapıldığını bilmediğim minibüs ve belde otobüsleri için bir kompleks haline getirilmeli, buradan metro ya belki ileride yapılacak tramvaylara belkide metrobüse direkt aktarma olacaktır, ama bu kompleksin merkezine metroyu oturtmak hatalı bir düşünce bence, hele ki kalkacak minibüs ve otobüs hatlarını hedef alarak, önümüzdeki 25 yıl da minibüs diye bir kavram tarih fotoğraflarında yer alacak.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 20 May Çrş, 2009 08:02

75O, 28O, 500ES gibi otobüsler Topkapı'ya mı uğrasın yani. Uğrasa bile yine aktarma tam sağlanamaz. Orduevi Vatan Caddesinin başındakini mi kastediyorsun. Bu otobüsleri Vatan ve Topkapı'ya sokmak hatalı olur. Topkapı'ya giden bir sürü otobüs var. Bu hatları çok dolaştırmamak lazım. Zaten Okmeydanı SSK'dan gidiyor çevreden değil. Sefer süresi çok artar. Vatan Caddesi girişinin yoğunluğu da malüm ekstra yoğunluk? Bence bulaştırmamak lazım oraya. Milleti illa Topkapı'ya uğratmak zorlama olur. Kısa yol varken. İETT'yi yandım anam dünyayı dolaşan deli danaya çevirmeyelim.

Minibüsler kalkacak ama kalkacağı kesin tarih var mı? Kalkana kadar halk eziyet mi çeksin. Türkiye'de zaten hep böyle kalkacak denen şeyler bir türlü zamanında kalkmaz 4-5 sene millet çektiği ile kalır. O yüzden şimdiden durak yapılmalı. Kalktığı zamanda İETT'ler durur.

Metrobüsün bu bölgeye gelmesi kesin değil. Elde proje bile yok. Sadece "gaz" var. Niyet var. Bugün proje yapmaya başlasalar ihale seneye ancak olur. İşe 2011'de başlarlar. 2012'de açılır. Peki 3 sene millet ne yapacak? Acil çözüm lazım. metrobüs geldiği zaman 75O'larla nerede aktarma yapacak ki? Halin orada inip orada mı???

Bölgedeki mahkemelik alanı kullanmayacağız. E6 ile metro arasına bir peron, yolun karşısına da bir peron koyacağız. E6 ile metro rayları arasında 2 metre boşluktan yararlanacaz. Peronu uzun tutacağız.

Velhasıl Bayrampaşa yada Sağmalcılar yada her ikisine birden adam gibi durakalr konulmalı. Bayrampaşa Kadife kavşağında iniyorsun elektrik idaresine gidiyorsun. Ama dönüşte aynı yoldan binemiyorsun. Neden kocaman istinat duvarı varda ondan. Ne yapmak zorundasın. Topkapı'ya gitmek? E çüşş denir buna. Böylemi olmalı koca şehrin sistemi.


Önerilere sıcak bakmanı dilerim.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 May Çrş, 2009 09:06

Ben önerilere sıcağım sadece her zaman tekrar ettiğim şey bütünü görmek. Sen sadece aman buradan bir sürü otobüs gidiyor bunları bir yere aktartalım da nerede olursa olsun diyorsun. Bende diyorum ki o 2 metrelik genişlik hiçbir şeye yetmez, senin metro araçları kapı eşiğin kaç cm, otobüsler kaç cm, peronu ikiye bölsen 1 er metre yapar, hani merdiven payı? insani merdivenler kast ediyorum 30 cm lik değil? Al işte teori kafadan çürüdü. Doğru düzgün bir aktarma alanı yapamıyorsan ikinci bir Zeytinburnu ya da Karaköy tramvay ya da metrobüs durağı faciası yapmak istiyorsan buyur alan orada :)

Olmaz yani, o kadar otobüs hattı sayıyorsun bunların yolcusunun burada aktarma yapması uygundur diyorsun. Bende diyorum ki yolculuk talebini nereden biliyorsun? Yani bu insanlar Edirnekapı' da inip minibüs e binip Aksaray' a mı gidiyorlar? Ya da ne bileyim Ulubat' lı dan metroya binip Otogar' a mı gidiyorlar? O zaman başka çözümler düşünmek lazım, bir zamanlar Başakşehir de otururken bizde mecburiyetten Esenlerden Ulubatlı ya gider oradan otobüse biner bu şekilde yolun yarısını iki kere gitmiş olurduk!! Şimdi bu makul mü? Ben o bahsettiğin hatların tam olarak nereden gittiklerini bilmiyorum. Eğer son durakları Aksaray ise ve otobüsleri sur içine sokmayalım diyorsan amenna, bul bir çözüm. Ama yok başka başka yerlere gidiyorlar da ya burada da bir aktarma olsun diye çözüm arıyorsak işte buna karşı çıkıyorum. Bunu zaten İETT bol bol yapıyor bize gerek yok ki. :) Anlamsız yerlerde duraklar ya da aktarmalar, Çapa otobüs durağı yıllardır Millet caddesi trafiğinin canına okur hakeza Fındıkzade ama bir türlü çözüm bulmazlar, ve ben Çevre yolu üzerinde otobüs durağını doğru bulmadığım için karşı çıktım ve zaten trafik te bunu doğru bulmadığı için orada hiç otobüs durağı yok :) kanunen orada yolcu indirip bindirmek yasak.

Bahsettiğin genişlik zaten yola katılacak bir süre sonra, hatta geride bir takım ön çalışmalar vardı, yani İETT buraya metrobüs için hızlı düşünüyor, metrobüs, metro ve oradan üsttaraftaki parka doğru adam gibi bir aktarma olabilir, amma E6 üzerinden giden otobüsler için orada bence bir durak olamaz. Olmalı olmamalı başka, senin gerekçelerinde haklılıklar tabii ki var, bir entegrasyon noktası daha güzel olmazmı, olur ama entegre edilemeyecek bir nokta yapmak ne kadar doğru? Orası doğru bir alan değil, Sağmalcılar içinde aynısını düşünüyorum, yeterli alan yok.

Bayrampaşa' nın erişim problemlerine gelince, belediyeler iş yerlerinden aldıkları gelirlerden olmamak için bazı şeylere ses çıkartmıyorlar, Zeytinburnu belediyesi Ambalar gitsin diyor, ama Demirciler kalsın diyor :) Bayrampaşa' nın her yeri küçük ve orta ölçekli sanayi, altta pres makineleri güm güm çalışır sen üstte oturmaya çalışırsın, doğru düzgün bir kent planlaması yoksa doğru düzgün bir trafik planlaması da olamaz zaten. Bir de kadife durağı örneğini anlayamadım? Neresi o şu kavşağın yapıldığı yeri kast ediyorsun herhalde ve oradan Atışalanı yönünde otobana çıkış olmamasını mı? Tam anlayamadım.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 20 May Çrş, 2009 16:32

Peki E-6 ile metro istasyonu arasında yeterli alan oslaydı ve geniş bir peron yapılabilseydi sıcak bakacakmıydın? Sanırım sorun bu?

Kadife Kavşağı'ndan E6 İkitelli yönüne giden minibüslere binecek yer yok.

75O, 28O, 500ES otobüsleri burada dursa varya, Mecidiyeköy civarından gelip E6 ve yanyolda inen ve E5'ten 92Ş, 146M, gibiotobüslere mahkum olanlara bir alternatif sunmuş oluyorsun. 75 O'ya biner Bayrampaşa'da iner Topkapı veya Aksaray, suruiçinden gelen İETT'lere (146T, 92K, 97G,33,33Y gibi) biner. Ama E5 Halcıoğlu, Okmeydanı gibi yerlerden gelip TOPKAPI içine giden otobüslere binip gittiğin zaman, vakit kaybı yaşanıyor ve bu sefer de Vatan'dan gelenlere binemiyorsun.

Velhasıl şöyle düşün:

3 koldan gelip (yani E5, Vatan, Millet) 4-5 kola ayrılan aks var elimizde. Her bir kolun buluştuğu tek nokta BAYRAMPAŞA. Buraya konulacak bir aktarma merkezi çok işlevsel olur.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 May Çrş, 2009 17:16

Mehmet Kasım yazdı:Peki E-6 ile metro istasyonu arasında yeterli alan oslaydı ve geniş bir peron yapılabilseydi sıcak bakacakmıydın? Sanırım sorun bu?

Kadife Kavşağı'ndan E6 İkitelli yönüne giden minibüslere binecek yer yok.

75O, 28O, 500ES otobüsleri burada dursa varya, Mecidiyeköy civarından gelip E6 ve yanyolda inen ve E5'ten 92Ş, 146M, gibiotobüslere mahkum olanlara bir alternatif sunmuş oluyorsun. 75 O'ya biner Bayrampaşa'da iner Topkapı veya Aksaray, suruiçinden gelen İETT'lere (146T, 92K, 97G,33,33Y gibi) biner. Ama E5 Halcıoğlu, Okmeydanı gibi yerlerden gelip TOPKAPI içine giden otobüslere binip gittiğin zaman, vakit kaybı yaşanıyor ve bu sefer de Vatan'dan gelenlere binemiyorsun.

Velhasıl şöyle düşün:

3 koldan gelip (yani E5, Vatan, Millet) 4-5 kola ayrılan aks var elimizde. Her bir kolun buluştuğu tek nokta BAYRAMPAŞA. Buraya konulacak bir aktarma merkezi çok işlevsel olur.
Aynen öyle orada yeterli bir alan olsaydı pekala olabilirdi ama burada yine çevre yolunda otobüs durağı olup olamayacağının önündeki trafik ile ilgili engeller söz konusu olur, eğer ki yeterli alan olsa olmasının mahsuru olmaz hatta senin bahsettiğin faydaların hepsi yerli yerine otururdu.

Minibüslere gelince, aktarılmasın. Aynen böyle düşünüyorum. AKTARILMASIN. Hiç bir sisteme entegre edilmesinler, düşünülmesinler, otobüs duraklarında minibüslerin durması yasaklansın ve durduklarında para cezası kesilsin. Normalde E-6 bağlantı yolunda yolcu indirip bindirmek yasak, polisler servis otobüslerini, özel otoları hatta ve hatta tecrübe ile sabittir ki yolun kenarında bekleyen yayaya dahi ceza kesiyorlar, peki minibüsler? Şimdi itham mı edeyim birilerini? Aktarılmasın abi yok olsunlar, yok farz edilsinler belki kendi kendilerine yok olurlar :)

Noktaya bir şey dediğim yok ama alan olarak müsait değil, o kadar otobüsü orada indir bindir yapmak için çok büyük bir alan ihtiyacı var, zaten metrobüs ile yol daralacak, bir de emniyet şeridine otobüs metro ortak peronu yapayım dersen ohooooo, sadece İETT gibi düşünme istemiştim :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 20 May Çrş, 2009 19:57

Minibüslere bende çok kızıyorum. Ama aşağda minibüs bekleyen zavallı insanların ne günahı var? Onları neden cezalandıralım. Adam gibi bir durak yapılsın insanlar rahat rahat bekelsin. can güvenliği olsun.

Yarın bir gün metrobs yapılacak. Örneğin. 2012'de. O zaman metrobüs yapılınca Bayrampaşa, Sağmalcılar'da kesin metrobüs durağı olur dimi? Kesin % 100. Peki o gün yapılması kesin olan bir şeyi bugün neden yapmıyorsun? Demek ki ihtiyaç var. 2009'dan 2012'ye kadar olan zamanda yaşayanların ne günahı var? Bana 3 senemi geri verebilirmisiniz?


Sen metro ile Ulubatlı'ya geliyorum oradan 146 B'yi bekliyorum. Başakşehir'e gidiyorum demiştin. Bayrampaşa'da durak olsaydı orada inip 146 B'nin yanında 146M ve 89C'ye de binebilirdin. Yani zamandan % 66 tasarrufun olurdu. Bekleme süren azalırdı. Alternatifin çok olurdu. Sen Ulubatlı'dan binebilyorsun peki 33Y'deki adam binebiliyor mu? 33, 92K ne olacak?


28O,750 ve 500ES'i Topkapıya uğratsan bile Ulubatlı'da indirebilecekmisin?

VELHASIL ÖNERİM ON NUMARA ÖNERİDİR. Tahminlerin ötesinde yararlar sağlar. Alan dar ise genişletmesinin yolu bulunur.
En son Mehmet Kasım tarafından 21 May Prş, 2009 07:59 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 May Çrş, 2009 20:20

Mehmet Kasım yazdı:Yarın bir gn metrobs yapılacak. Örneğin. 2012'de. O zaman metrobüs yapılınca Bayrampaşa, Sağmalcılar'de kesin metrobüs durağı olur dimi? Kesin % 100. Peki o gün yapılması kesin olan bir şeyi bugün neden yapmıyorsun? Demek ki ihtiyaç var. 2009'dan 2012'ye kadar olan zamanda yaşayanların ne günahı var? Bana 3 senemi geri verebilirmisiniz?

Sen metro ile Ulubatlı'ya geliyorum oradan 146 B'yi bekliyorum. Başakşehir'e gidiyorum demiştin. Bayrampaşa'da durak olsaydı orada inip 146 B'nin yanında 146M ve 89C'ye debinebilirdin. Yani zamandan % 66 tasarrufun olurdu. Bekleme süren azalrdı. Alternatifin çok olurdu. Sen Ulubatlı'dan binebilyorsun peki 33Y'deki adam binebiliyor mu? 33, 92K ne olacak?

28O,750 ve 500ES'i Topkapıya uğratsan bile Ulubatlı'da indirebilecekmisin?

VELHASIL ÖNERİM ON NUMARA ÖNERİDİR. Tahminlerin ötesinde yararlar sağlar. Alan dar ise genişletmesinin yolu bulunur.
Metrobüs emin ol daha önce yapılacaktır. Minibüs kullananların günahı o vahşilere ses çıkartmamaktır, ceremesini çekecek.

Bayrampaşa' da bir durak olsun demedim, Esenlerden direkt Başakşehir e gidebilmeyi istedim, tabii ki kullanırdım ama yine de anlamsız bir durak olduğu fikrim değişmezdi, çünkü kullanışlı olmayacak, metro istasyonu tarafından varmı 8m alanın? Varsa buyur metro da orada yolda orada.

Ulubatlı' da indirebilecek misin derken? Valla Mehmet sen insanları M1 e bindirip nereye götüreceksin? Aksaray? Eeee Beyazıt a gidenler tekrar aktaracak, bende diyorum ki al sana 10 numara öneri o otobüsleri Topkapı' ya sokarsın, Topkapı' da tramvaya bir aktarma yaptırırsın, o otobüslerin son durağını da minibüslerin kapalı durağı yaparsın olur biter, ya da Topkapı alt geçitten döndürür getirirsin, orada çok büyük bir trafik yok sıkışıklığa da sebep olmaz, bana sorarsan bu Bayrampaşa' ya otobanın kenarına otobüs durağı yaparak minibüsleri daha da heveslendirmekten daha iyidir, otoban yolunda yolcu indirilip bindirilemez, trafik kanunu bunu emreder, yapan da alenen suç işler.

O alanı genişletmenin hiçbir yolunu bulamazsın, senin sorunun otobüs hatlarının optimize edilmesi ile alakalı, işin içine metroyu karıştırırsan bende aynen bu düşüncemde devam ederim, hadi al genişlet orayı yap 8 den vazgeçtim alışığız bir balık istifi duraklara 6 yap? Yok öyle bir imkan. orası ancak bir şerit kadar genişletilebilir ve kalkıpta metroya bir peron daha yapıp aktartmak doğru değil, benim konu ile ilgili tek sorunum fiziki olarak doğru olmadığı ama sen ısrarla otobüslerin orada aktarma yapmasına karşı olduğumu düşünüyorsun, o zaman bende minvalimi değiştirmem abi :) karşıyım orda aktarmaya :D:D:D

Ben sana bir öneride bulunayım mı? Önerin 10+1 olsun. Bayrampaşa metro istasyonunun bölgesinde otoyolun ortasında metrobüs yolunu ve adam gibi ama adam gibi üst geçitini şimdiden yaparsın, otobüslerin kapıları sağda olduğu için karşılıklı değil, çapraz olarak peronlarını koyarsın, otobüsler burada en sol şeridi kullanarak (500-750 metre önceden) tercihli yola girerler burada bu duraklarda yolcu indirir bindirirler. Bahsettiğim üst geçitte adam gibi jeton gişelerin turnikelerin biletçilerin her bi halt için yerin olur o üst geçitten bir de metroya iniş verirsin, işte öyle olur Mehmet :) bak beyin fırtınası hadi yine senin öneri paçayı kurtardı :D ama tabii bunun olması için senin durak olmasını önerdiğin yerdeki 2 metrelik bölümlerin şerit olarak yola katılmış olması lazım, yani yine oraları kullanmak durumundayız, sen buna ne diyorsun?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 21 May Prş, 2009 08:08

İETT optimizayonu olarak düşünelim. Metroya binen biner binmeyen binmez. İETT için cep durak yapmaya alan oluşturabiliriz. Ulubatlı tünel çıkışından itibaren raylı sistem hattını 4-5 m kuzeye kaydırırsın alan açarsın. Kurp murp hepsi kurtarır. Tabii şleyen bir sistemde böyle bir şeye sıcak bakılmayacaktır. Ama çözüm işte. Yolu da genişletirsin metrobüsü de sokarsın. (Bu arada metrobüsten emin değilim abi)

Çevreyolunda İETT beklenmez. Neden? Özel araç tafiği öncelikli de ondan. Millet toplu taşımaya değil özel araca özendirilsin. (Koça selam yola devam). Halbu ki daha düne kadar E-5'teki duraklar nasıldı. Cep değildi. Cadde durağı gibiydi. E6'ya da cep durak yapılmalıdır. 500T'ler var Okmeydanı'ndan sonra TEM Bağlantısına giriyor Hasdal ve Nurtepe Köprülerinin altında indiriyor bindiriyor. Bu engellenebilir mi? Millet oradan 10 dakkada Levent'e çıkıyor. Mahalle arabasını bekleyip neden 1 saatte gitsin. O zaman sende cep durağını koyacaksın. E6'da da öyle millet Sağmalcılar ve Bayrampaşa'da iniyorsa devlet olarak görevin oraya cep yapmaktır. Bu çağdışılığa, ilkelliğe son vermektir.

Peki OTOGAR viyadüğünün sağına ve soluna cep şerit eklesen İETT ve minibüsler burada indirse, yolcular büyük bir merdivenle Otogar'ın kuzeyine inseler nasıl olur?

Son olarak M1'e gidip nereye gidecek demişsin ya? Abi Yenikapı'dan m2'ye aktaracak. Suriçine de İETT'leri sokmayacağız. Topkapı'dan geri dönecek. M1'e de Bayrampaşa'da aktarılacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 May Prş, 2009 10:49

Metroyu kaydırmak? :) hiç gerçekçi bir fikir olmamış, tabi yer var olur ama yani bu iş için değmez, çünkü Ulubatlı yönünde garip bir kavis ile yol yapılmış olacak, tramvay hattı gibi, peronu kaydırman gerekecek, yani yeniden orasının baştan yapılması, yazık günah ya o masrafa, tekrar söylüyorum Topkapı' da insinler Ulubatlı' da insinler, her iki halde de bu öneriden daha makuldür.

Çevreyolunda İETT nin beklememesi tamamen trafik kuralları ile alakalı Mehmet, bu kuralları adam gibi işleten hiç bir ülkede çevre yolunda toplu taşıma aracı arıza halleri dışında durmaz, senin 500T lerin orada yolcu indiriyorsa suç işliyor, orada bir durak talebi olabilir, o durumda otobüsün güzergahını değiştirir, yukarıya çıkarır orada indirir bindirirsin, ya da, daha önce Zincirlikuyu' da olduğu gibi kısa bir yan yol yapar o yan yoldaki cepte indirir bindirirsin doğrusu budur. Burada o cebi yapacak alanın varmı? Yok, eeee neyi tartışıyoruz ki? Evrim teorisi gibi yoktan var olacak :)

Otogar ile ilgili düşüncene koşan merdiven falan koyarsan olur abi, hadi şaka yapmayayım adam gibi devasa asansörler ve yürüyen merdivenler ile yaptın, oradan nereye gidecek insanlar IKEA? Forum İstanbul? Yoksa Otogar' da metroya mı gidecekler? Değer mi dünyanın yolu adam yatay da yürüdüğü kadar yukarıdan aşağı inecek.

M1 ile Yenikapı' ya gidecek sonra? ben anlatamıyorum herhalde Mehmet. Abi bu işin araştırması yapıldı defalarca yolculuk talebi Topkapı bile değildi, şu anda değişmiştir Topkapı' da yükselmiştir kabul ediyorum ama talep Çapa-Yusufpaşa, Laleli-Sultanahmet arasında tepe yapıyor, yani insanlar bu araya gidiyor, sonra da Eminönü? Buraya giden bir tramvay varken insanların bir aktarma ile taşıyacak iken neden metro bin metro in metro bin? Araya gidecek insanları ne yapacaksın? Yani sen sürekli olarak insanları Yenikapı' ya taşıyayım ordan Eminönü' ne olay bitti, maalesef bu kapıya çıkıyor ve hiç doğru değil. Aralarda inen insanları hiç düşünmüyorsun, Taksim e gitsin tamam :) bu mantığı yenmen lazım. Sur içine İETT leri sokmayacaksın ama insanları dünyanın yolu duraklarda indireceksin, tabi şimdi sen kalkıp 200 metrede bir duraklı metro yapalım deme de ;)

İETT otobüslerinin Topkapı' dan dönmesini ben söylediğimde olmaz dedin, o trafik kaldırmaz dedin bak şimdi ordan döndürüyorsun, bu öneriyi defalarca başka yerlerde de dile getirdik, otobüsleri tamamen kaldıramazsın, insanları bir dünya uzak metro duraklarında indirip tabana kuvvet diyemezsin, yaptın mı Kumkapı' ya tramvay, yaptın mı Vezneciler e Haliçe tramvay, KMPaşa' ya? İnsanların yakın mesafe ya da ara durak ihtiyacını karşıladın da mı otobüsleri sur içine sokmadın? O halde dahi KM Paşa ya da Kumkapı' ya yapamadığını düşünerek en kötü ihtimal Omnibüs şebekesi kurman lazım sadece sur içinde çalışan.

Vallaha Mehmet, olmaz bir öneri değil ama desteklemek için söylediklerinin hepsi bence daha da çok havada bırakıyor, o olmadı bu olsun, bu olmazsa bu olsun gibi kalıyor, bence bu işin olmazları : metroyu yana kaydırmayı unut, bayrampaşa sağmalcılar emniyet şeridini unut, benim söylediğim Ulubatlı olayını da unut zaten sen sebebini yazmışsın,

Bayrampaşa' da orta şerit önerimi beğenmedin herhalde hiç sözünü etmedin, o zaman al sana ikinci öneri, madem köprüde cep olsun diyorsun Topkapı-Edirnekapı arasında olsun, hem T4 e hemde M1 e aktarma yapılabilir otobüsler Topkapı altgeçitten döner buradan Edirnekapı' dan Haliç köprüsüne ulaşırlar.

Cevapla

“Entegrasyon Önerileri - Genel Öneriler” sayfasına dön