Mesaj
gönderen Mehmet Kasım » 14 May Prş, 2009 15:42
MAİLE CEVAP VERİP OFİSLERİNE DAVET ETTİLER. Bende bir cevap yazdım. Aşağıda.
Mustafa Bey;
Nazik davetiniz için çok teşekkürler. Mutlaka ziyaret etmek isterim. Müsait bir günde size uğrayacağım.
İstanbul için hazırladığınız 618 km uzunluğundaki raylı sistem planlarını en ince detaylarına kadar inceledim. O yüzden bazı konularda görüşlerimi belirtmeyi şehirde yaşayan bir insan için bir sorumluluk olarak görüyorum. Acizane 618 km'lik sistem ile ilgili düzeltilmesi gerekeken konular:
1-Beşiktaş-Mahmutbey Metrosunun Otogar bağlantısı olmalı. M1 hattına entegrasyon sağlanmalı. Ayrıca GOP Merkez'den neden geçmiyor da GOP'a bağlı kuzey uç mahallelerden geçiyor. Metro ana merkezlere yapılır. Mahalleler merkeze taşınır, merkezler mahallelere değil.
2-Beşiktaş-Mahmutbey Metrosu E6-Atışalanı Köprüsü ile 100.Yıl Köprüsü arasını pas geçiyor. Bu eksik düzeltilmeli. Yada ayrı bir hat yapılmalı. E6-Topkapı-Sirkeci gibi.
3-Beşiktaş-Sarıyer etüd projesi Beşiktaş-Taksim arasında metro olacak şekilde planlanmalı. Taksim-Beşiktaş-Sarıyer olmalı.
4-İstanbul'un büyük bir metro baş durağı olmalı. Ve bütün sistemler bu noktadan dağılmalı. Merkez'den dışa doğru bir yapı olmalı. Bu nokta YENİKAPI olabilir. Yenikapı'dan 2-3 dal daha şehrin kuzeyine eriştirilmeli. Suriçi sorun oluyorsa surdışında bir yer mesela KAZLIÇEŞME olabilir.
5-Beşiktaş-Levent arasında mutlaka raylı sistem olmalı.
6-M1 Hattı Havaalanı'ndan sonra alttan devam etmeli. Sefaköy-cennet-Avcılar şeklinde. Metrobüs M1'in yolcusunu düşürdü. yarın kuzeyden Beylikdüzü Metrosu olunca M1 hattına kimse binmez? Yapılacak bir sistem mevcut bir sistemi öldürmemeli.
7-Havaalanı-Olimpiyatköy Metrosu Bakırköy İDO'ya kadar gitmelidir. Sefaköy ve Halkalı Toplu Konutlara uğramalıdır. Bakırköy İDO'dan da Merter üzerinden Mecidiyeköy'e gitmelidir. Bu hat günde 1 milyon yolcu taşır. Çok basit Halkalı-Bakırköy-Mecidiyeköy. Bitti gitti.
8-Kabataş-Zeytinburnu Tramvayı Bakırköy İDO'ya uzatılmalıdır.
9-Bağcılar Tramvayı kuzeyde 100.Yıl ve Tekstilkent'ten Sultançiftliği Tramvayı ile buluşmalıdır. Metris'te.
10-Bağcılar-Zeytinburnu Tramvayı Merter'den Osmaniye Adliye ve Bakırköy'e gitmelidir.
11-Çin Çin Deresi güzergahından bir tramvay hattı yapılmalıdır. Böylece Güngören-Stad-Gençosman-Üçyüzlü-Birlik Mah.-Karabayır Altı-E6 Dere-Turgutreis-Tekstilkent Tramvayı olur. Bakırköy'e de iner.
12-Tavukçuyolu tramvay hattı planlanmalıdır.
13-Bakırköy Sahilden başlayıp Merter'den E5'e paralel giden Topkapı ve Cevizlibağ'dan geçip M1 Bayrampaşa, Demirkapı, Eytüp Merkez, yeni bir Haliç Metro Geçişi, Sütlüce Kongre, Halıcıoğlu, Okmeydanı SSK üzerinden Mecidiyeköy'e giden bir metro hattı olmalıdır. Metrobüse güvenmeyin 3 sene sonra işi bitecek.
14-Banliyö'den atıl kalacak Kazlıçeşme-Sirkeci arasını LRT gibi bir sisteme dönüştürebilirsiniz. Mesela M1 Yenikapı'ya uzayınca İDO İskele'ye 1 km uzak olacak. Alttan İDO önündeki alana kadar uzayıp oradan Kumkapı'da banliyö hattına girip Sirkeci'ye gidebilir. Mis gibi SİRKECİ-HAVAALANI METROSU. Tarihi eserde çıkmaz.
15-Edirnekapı-Vezneciler arasına Anıtlar Kurulunu ikna edip mutlaka tramvay yapmalısınız. Metrobüs kopuk kopuk sistemelr üretmesin. Tramvaydan in metrobüse bin sonra metroya bin. Taksim'e çık. Bu ne?
16-Beykoz-Üsküdar etüd projesi Harem ve Kadıköy'ü de içine almalıdır. Tümleşik sistemler olmalı.
17-E5'in 1-2 km kuzeyinden metro yapılmalı. Sirkeci-Topkapı-Davutpaşa-Güngören (T2)-Haznedar-Bahçelievler-Tavukçuyolu-Güneşli-ATV Kavşağı-Halkalı Toplu Konutlar şeklinde.
Saygılarımla,
Mehmet Kasım