ist-M.05:02 » M2 4.Levent-Atatürk Oto Sanayii Kuzey Mekik Hattı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Oca Sal, 2009 13:26

M2 hattı kuzey uzaması mekik işletmesi Seyrantepe garaj sahası inşaa edilene ve 4.Levent te yer alan geçici bakım atölyesi taşınana kadar bu şekile devam edecek deniliyor, Seyrantepe de işlet hızlı ilerliyor ama bir bakım atölyesinin bitmiş denmesi için içindeki her türlü aletin, bakım atölyelerinin eksiklerinin giderilmiş olması gerekir, yoksa kuru beton içerisine araç park etmek ise bu zaten bu yıl içerisinde kesinlikle yapılacaktır. Seyratepe bakım sahasının bir aksilik olmazsa 2009 sonuna doğru açılması planlanıyor, bu da kuzey mekik işletmenin yarım yıl gibi bir süre devam etmesi demek, sonrasında bakım atölyesinin taşınması ile birlikte Taksim-Oto Sanayii arasında işletmeye başlanması planlanıyor.

Atatürk Oto Sanayi istasyonunda bir kaç kare -resimler bir mail grubundan alıntıdır-

Resim

Resim

Resim
:) Kimlikli istasyon, şu güzelim istasyon ismi tabelasının (ki o da gereksiz ya neyse) altına konan şeye bakın, şey diyorum çünkü bunu ifade edecek şeyden başka bir kelime bulamadım.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 20 Oca Sal, 2009 15:26

Hehe, işte buna sırıtma derler.
Levha güzel. Ama işte yanlış yazılmış.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 20 Oca Sal, 2009 21:06

Esat yazdı: sonrasında bakım atölyesinin taşınması ile birlikte Taksim-Oto Sanayii arasında işletmeye başlanması planlanıyor.
Şişhane-Oto Sanayii değil mi?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Oca Sal, 2009 22:45

Mehmet Kasım yazdı:
Esat yazdı: sonrasında bakım atölyesinin taşınması ile birlikte Taksim-Oto Sanayii arasında işletmeye başlanması planlanıyor.
Şişhane-Oto Sanayii değil mi?
Hayır, 2009 içerisinde bakım atölyeleri Seyrantepe ye taşınsa dahi, Şişli sisteme Yenikapı ile birlikte dahil olacak, mekik olarak işletilecek ama sanırım sinyalizasyonsuz olduğu için böyle bir durum meydana geliyor, bu konu ile ilgili daha önce yazmıştım, bir istasyon açmış olmak için sinyalizasyona milyonlar verip sonra sistemin geri kalanı için yine aynı milyonları vermek pek doğru olmaz, tabi belki bunun bizim bilmediğimiz başka yolları vardır, fakat benim aldığım duyum Yenikapı açılana kadar Şişhane' nin mekik kalması düşünülüyor.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1608
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

OTO SANAYI ISTASYONU GİRİŞLERİ

Mesaj gönderen kemal » 26 Oca Pzt, 2009 11:54

Resim
Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 27 Oca Sal, 2009 12:37

[/quote]

Şişli [/quote]

Şişhane yani :)

Yenikapı 2010 sonu hazır olabilir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Oca Sal, 2009 13:53

Mehmet Kasım yazdı:
Şişhane yani :)

Yenikapı 2010 sonu hazır olabilir.
Doğru yanlış yazmışım, bana 2010 zor görünüyor bilmiyorum Marmaray bitmeden açarlarmı?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 31 Oca Cmt, 2009 21:58

4.Levent-Maslak Atatürk Oto Sanayi Sitesi (AOS) Hattı Açılışı:

4. Levent-Maslak Atatürk Oto Sanayi Sitesi (AOS) arası; 5,5 km.
Açılışı yapılan bu hattın temeli, 12 Mart 2005 tarihinde Başbakan Sayın Recep Tayyip Erdoğan tarafından atılmıştı.
Maliyet:
525 milyon TL
92 adet vagon 127 milyon Dolar
İstasyonlar:
-Sanayi İstasyonu,
-İTÜ Ayazağa İstasyonu,
-Atatürk Oto Sanayi (AOS) İstasyonu

Sanayi Mahallesi İstasyonu
Toplam alan: 12.000 metrekare
18.yy Sanayi Devrimini hazırlayan nedenleri ve oluşumu; seramik, cam, metal ve ışık etkili mixmedia tekniği ile panolara yansıtıldı.

Atatürk Oto Sanayi İstasyonu
Toplam alan:9600 metrekare
Anadolu toprakları üzerinde yaşayan medeniyetlere ait insanların tekerlek ile olan serüveninin, Hitit, Asur, Sümer, Antik Roma, Grek, Bizans, Selçuklu, Osmanlı, Cumhuriyet Dönemi kültürüne ait desenlerle anlatımı, cam çelik alüminyum seramik ve aynalardan müteşekkil panoda mixmedia yöntemiyle üretilmiştir.

İTÜ İstasyonu
Toplam alan 15 bin 350 m2
Bu istasyonda da teknolojik gelişmelerin tarihi süreci seramiklere yansıtıldı.

IV. Levent-Maslak Atatürk Oto Sanayi Sitesi (AOS) Hattının kalan 2,5 kilometrelik kısmının Darüşşafaka- Hacıosman- Seyrantepe/Stadyum İstasyonu inşaatları ise devam ediyor.

Hatta Kullanıma Alınacak Vagonların Özellikleri:
Toplam: 92adet vagon (1 adedi, 1 milyon 400 bin Dolar)
Toplam 127 milyon Dolar
- Güney Koreli Hyundai Rotem firması tarafından üretiliyor.
- Yolcu Taşıma Kapasitesi: 242 kişi, (oturan 56 kişi/ayakta 185 kişi)
- Sürat: 80 Km / saat
- Tren Yolcu Taşıma Kapasitesi: 968 kişi (4’lü dizide)/1936 kişi (8’li dizide)
- Tüm vagonlar klimalı
- Aracın hangi yöne gittiğini gösteren dijital göstergeli
- Araç içinde kapı üstlerinde aracın hangi istasyona doğru gittiğini gösteren “dinamik yol haritası” olacak.
- Tüm vagonlar tam otomatik sürüş sağlayan son sistem bilgisayarlara sahip.

800 milyon TL ile gerçekleştirdiği Metro yatırımı ile 8,5 Kilometre uzunluğundaki mevcut Taksim – 4.Levent Metro hattı, 7,15 Km daha büyüdü.
Bu haber ile birlikte, başlığı M2 Kuzey (4.Levent-Oto Sanayii) Mekik Hattı olarak değiştiriyorum. Hat M2 ile bir bütün olarak işletileceği güne kadar bu başlık altında takip edilmeye devam edilsin.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 31 Oca Cmt, 2009 22:06

Ulaşım A.Ş. nin verdiği bilgiye göre bu hatta işletme hafta içi 10:00 - 16:00 saatleri arasında, hafta sonu normal işletme saatlerinde yapılacak, sanırım 4. Levent istasyonundaki aktarma sistemi ile ilgili bir takım sıkıntıları aşmaya çalışıyorlar.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 01 Şub Pzr, 2009 18:28

Bugün hattı denedm. Yeni araçlar çok hoşuma gitti. Renk uyumu ve canlı renkler güzel olmuş. İçerisi ferah bir ortam. Gayet güzel.

Ayrıca hattın Şişhane-Darüşşafaka olarak yekpare işletilmesi TEMMUZ'da olacakmış. (Daçka o zamana kadar bitecekmiş)

Bir not daha Seyrantepe'ye STADYUM ismini vermişler. Yenikapı-Stadyum şeklinde işletme olacakmış.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Şub Pzr, 2009 18:47

Araçların içi bana da çok ferah gelmişti, her ne kadar yan oturma şeklini eleştirsekte bu araçlarda eski Alstomlar ile aynı genişliğe sahip dolayısı aracın geniş gabarisi içeriye bir ferahlık veriyor, bana sadece tavanları biraz basık gelmişti.

Bunun dışında Temmuz gibi Daçka mı tamamlanıyor yoksa Seyrantepe mi? Bende Seyrantepe diye biliyordum, ayrıca işletmede Yenikapı-Seyrantepe(Stadyum) ve Yenikapı-Hacı Osman için de 2010 diyebiliriz o zaman?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Şub Pzt, 2009 14:05

Mehmet aktarma nasıl peki, daha önce belirttiğimiz gibi mi? Yani şöyle sorayım Şişhane' den gelen araç Taksim' de 4.Levent istikametindeki perona girip buradan geri dönüyor, Taksim-4.Levent araçları ise diğer perondan hareket ediyor sanırım.

Benim asıl merak ettiğim ise 4.Levent' teki aktarma, araçlar perona sıra ile giriyor herhalde, yani önce Taksim' den gelen araç yolcularını indiriyor yenilerini alıp Taksim' e geri dönüyor, sonra Oto Sanayii' den gelen araç giriyor ve indirip bindiriyor ve geri çıkıyor?

Kilitli

“İstanbul Metro Hatları” sayfasına dön