Atatürk Oto Sanayi istasyonunda bir kaç kare -resimler bir mail grubundan alıntıdır-




Hayır, 2009 içerisinde bakım atölyeleri Seyrantepe ye taşınsa dahi, Şişli sisteme Yenikapı ile birlikte dahil olacak, mekik olarak işletilecek ama sanırım sinyalizasyonsuz olduğu için böyle bir durum meydana geliyor, bu konu ile ilgili daha önce yazmıştım, bir istasyon açmış olmak için sinyalizasyona milyonlar verip sonra sistemin geri kalanı için yine aynı milyonları vermek pek doğru olmaz, tabi belki bunun bizim bilmediğimiz başka yolları vardır, fakat benim aldığım duyum Yenikapı açılana kadar Şişhane' nin mekik kalması düşünülüyor.Mehmet Kasım yazdı:Şişhane-Oto Sanayii değil mi?Esat yazdı: sonrasında bakım atölyesinin taşınması ile birlikte Taksim-Oto Sanayii arasında işletmeye başlanması planlanıyor.
Bu haber ile birlikte, başlığı M2 Kuzey (4.Levent-Oto Sanayii) Mekik Hattı olarak değiştiriyorum. Hat M2 ile bir bütün olarak işletileceği güne kadar bu başlık altında takip edilmeye devam edilsin.4.Levent-Maslak Atatürk Oto Sanayi Sitesi (AOS) Hattı Açılışı:
4. Levent-Maslak Atatürk Oto Sanayi Sitesi (AOS) arası; 5,5 km.
Açılışı yapılan bu hattın temeli, 12 Mart 2005 tarihinde Başbakan Sayın Recep Tayyip Erdoğan tarafından atılmıştı.
Maliyet:
525 milyon TL
92 adet vagon 127 milyon Dolar
İstasyonlar:
-Sanayi İstasyonu,
-İTÜ Ayazağa İstasyonu,
-Atatürk Oto Sanayi (AOS) İstasyonu
Sanayi Mahallesi İstasyonu
Toplam alan: 12.000 metrekare
18.yy Sanayi Devrimini hazırlayan nedenleri ve oluşumu; seramik, cam, metal ve ışık etkili mixmedia tekniği ile panolara yansıtıldı.
Atatürk Oto Sanayi İstasyonu
Toplam alan:9600 metrekare
Anadolu toprakları üzerinde yaşayan medeniyetlere ait insanların tekerlek ile olan serüveninin, Hitit, Asur, Sümer, Antik Roma, Grek, Bizans, Selçuklu, Osmanlı, Cumhuriyet Dönemi kültürüne ait desenlerle anlatımı, cam çelik alüminyum seramik ve aynalardan müteşekkil panoda mixmedia yöntemiyle üretilmiştir.
İTÜ İstasyonu
Toplam alan 15 bin 350 m2
Bu istasyonda da teknolojik gelişmelerin tarihi süreci seramiklere yansıtıldı.
IV. Levent-Maslak Atatürk Oto Sanayi Sitesi (AOS) Hattının kalan 2,5 kilometrelik kısmının Darüşşafaka- Hacıosman- Seyrantepe/Stadyum İstasyonu inşaatları ise devam ediyor.
Hatta Kullanıma Alınacak Vagonların Özellikleri:
Toplam: 92adet vagon (1 adedi, 1 milyon 400 bin Dolar)
Toplam 127 milyon Dolar
- Güney Koreli Hyundai Rotem firması tarafından üretiliyor.
- Yolcu Taşıma Kapasitesi: 242 kişi, (oturan 56 kişi/ayakta 185 kişi)
- Sürat: 80 Km / saat
- Tren Yolcu Taşıma Kapasitesi: 968 kişi (4’lü dizide)/1936 kişi (8’li dizide)
- Tüm vagonlar klimalı
- Aracın hangi yöne gittiğini gösteren dijital göstergeli
- Araç içinde kapı üstlerinde aracın hangi istasyona doğru gittiğini gösteren “dinamik yol haritası” olacak.
- Tüm vagonlar tam otomatik sürüş sağlayan son sistem bilgisayarlara sahip.
800 milyon TL ile gerçekleştirdiği Metro yatırımı ile 8,5 Kilometre uzunluğundaki mevcut Taksim – 4.Levent Metro hattı, 7,15 Km daha büyüdü.