tr-RB.10 » TCDD Raybüs
-
- Hareket Amiri
- Mesajlar: 1593
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41
Fiat MT 55000 serisi mototren veya raybüsler
Buna ne demeli hala iş gören şirin şeker İzmir civarı raybüsleri; 1960 lardan bugüne.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Biz bu tip şeylere burada aslında banliyö treni deriz. Raybüs hakikaten daha çok otobüs gibi küçük bir şey. Bir yerde maketle ilgili konu açılmıştı ... Yani o mazotlu trenler de raybüs olarak burada geçmez (Schienenbus).
Schiltach'ta (Şiltah) müzelik olarak duran o eski ama kocaman raybüsten anlatmıştım galiba. Biraz maliyeti oluyor, ama koruyorlar. Resmini çekemedim henüz, buradan 60 - 70 km ötede, ormanın ortasında
B. Alabay
Schiltach'ta (Şiltah) müzelik olarak duran o eski ama kocaman raybüsten anlatmıştım galiba. Biraz maliyeti oluyor, ama koruyorlar. Resmini çekemedim henüz, buradan 60 - 70 km ötede, ormanın ortasında
B. Alabay
-
- Hareket Amiri
- Mesajlar: 1593
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41
Fiat MT 5700 Raybüs
Doğru burada da öyle; bu üstteki MT55000 için mototren deniyor ama bunların daha yeni tipleri olan Fiat MT5700 ler ile aynı serinin devamı oluyorlar ki MT 5700 tam anlamı ile raybüs sınıfına girer...:
Tip:Fiat MT 5700
Motor Gücü: 560 BG
Yapım Yılı: 1993
Dizi Teşkilatı: Tekli Vagon
Üretim Adedi: 30
Tip:Fiat MT 5700
Motor Gücü: 560 BG
Yapım Yılı: 1993
Dizi Teşkilatı: Tekli Vagon
Üretim Adedi: 30
En son kemal tarafından 04 Eki Cmt, 2008 22:57 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
-
- Hareket Amiri
- Mesajlar: 1593
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41
Üstteki MAN raybüse ait bilgiler:
Tip:21-25
Dingil Düzeni: A'1'
Motor Gücü: 120 BG
Aktarma Tipi: Mekanik
Yapım Yılı: 1934
Fren Donanımı ve Kompresörü: Knorr
Azami Hızı: 75 km/sa
Dizi Teşkilatı: Motorlu Vagon
Yolcu Kapasitesi: II Mevki 10 kişi, III Mevki 37 kişi
Üstteki Fiat MT5500-55000 e ait bilgiler:
Üretici ve Tarihi: Fiat, 1961
Dingil Tertibi: 1A'A1'+2'2'+1A'A1'
Motor Gücü: 580 BG (4 x 145)
Orijinal Motoru: Fiat 203.0/762
Güç Aktarımı: Hidrolik kavramalı 5 vitesli
En Yüksek Hız: 90 km/saat
Koltuk Adedi (orijinal): 199 kişi (II mevki)
Buhar Şofajı (orijinal): Webasto 120 W I
Tip:21-25
Dingil Düzeni: A'1'
Motor Gücü: 120 BG
Aktarma Tipi: Mekanik
Yapım Yılı: 1934
Fren Donanımı ve Kompresörü: Knorr
Azami Hızı: 75 km/sa
Dizi Teşkilatı: Motorlu Vagon
Yolcu Kapasitesi: II Mevki 10 kişi, III Mevki 37 kişi
Üstteki Fiat MT5500-55000 e ait bilgiler:
Üretici ve Tarihi: Fiat, 1961
Dingil Tertibi: 1A'A1'+2'2'+1A'A1'
Motor Gücü: 580 BG (4 x 145)
Orijinal Motoru: Fiat 203.0/762
Güç Aktarımı: Hidrolik kavramalı 5 vitesli
En Yüksek Hız: 90 km/saat
Koltuk Adedi (orijinal): 199 kişi (II mevki)
Buhar Şofajı (orijinal): Webasto 120 W I
-
- Hareket Amiri
- Mesajlar: 1593
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41
Rotem DM 15000 Körüklü raybüs
Sempozyum için Haydarpaşada idi:
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Lojiport.com un TCDD Genel Müdürü ile yaptığı görüşmede raybüs ile ilgili aldığı bilgiler, bu bölgede hakikatten ciddi bir tren ile yolcu taşımacılığı olduğu anlatılıyor yıllar önce Tarsus' a gittiğimde orada da bir demiryolu vardı ve sürekli olarak trenler işliyordu ama yolun altyapısı hiçte iyi görünmüyordu umarım yol geçen hanı durumundaki o yollarıda düzeltmişlerdir.TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, saatte 140 km hız yapan ve Adana-Mersin arasını 35-40 dakikaya indirecek raybüsleri devreye aldıklarını söyledi. İhalesi yapılan 12 set trenden ikisinin denenmek üzere Mersin’e getirildiğini ifade eden Karaman, Adana-Mersin arasında 1 ay süreyle test sürüşü yapacaklarını belirtti. “Gerekli testler yapıldıktan iki ay sonra da hizmete gireceğini umuyoruz” diye konuşan Süleyman Karaman, Yöre halkının 2009’da uçak konforundaki raybüsü kullanmaya başlayacağı müjdesini verdi.
-
- Hareket Amiri
- Mesajlar: 1593
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41
SCF / AEG Raybüs yada MT 5400 mototren
Resim slayttan tarama 1995 yılında Çamlık müzesinde çekildi.Şimdi bunlardan kaldı mı kalmadımı bilmiyorum . çünkü Çamlık müzesi galiba artık sadece buharlı lokomotiflere ait
Özellikleri:
Dingil Düzeni: 1A' A1'
Motor Gücü: 340 BG
Aktarma Tipi: Hidrolik
Yapım Yılı: 1953
Fren Donanımı ve Kompresörü: K VI
Azami Hızı: 90 km/sa (?)
Yolcu Kapasitesi: II Mevki 24 kişi, III Mevki 28 Kişi, Ayakta 100 kişi
En son kemal tarafından 10 Kas Pzt, 2008 10:14 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Sergi için alınmıştı, sonra Schiltach'a bunun bakımı vesairesi çok pahallıya patladı, öyle duruyor şimdi. Yanında levhalar var, tarihini yazmışlar. Ama biraz unutulmuş bir şey ve yer. Renk ... tadilat olur, o da tarihî şeylerde restorasyon olarak - belki - özel kurallara tâbi. Bilmem. Ama şu an Almanya zaten her konuda parasal çok sıkışık, yani onu boya desen, bir yerleriyle gülerler
B. Alabay
B. Alabay