ank-M.03 » Ankara Metro İnşaatları
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3531
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ank-M.03 » Ankara Metro İnşaatları
Hayırlı olsun, ama henüz A2 adıyla anılan Ankaray uzatmasının Cumhurbaşkanlığı onayı bile çıkmadığı için bu uzatmaların hayata geçirildiğini muhtemelen en erken 2030'a doğru görebileceğiz..
Ankara'nın garip bir huyu var: Sincan OSB - Koru Sitesi Metro Hattı'nın Sincan OSB - Batıkent arasını M3, Batıkent - Kızılay arasını M1, Kızılay - Koru Sitesi arasını da M2 olarak adlandırıyorlar..
Bu nedenle, M4 Keçiören - Kızılay Metro Hattı'nın uzatması olan Kızılay - Dikmen Metro Hattı'nı M5 olarak ve Ankaray'ın uzatmasını A2 olarak adlandırmalarına da şaşırmıyorum
Yani aslında üç hattan ve uzatmalarından bahsediyoruz; ama M1'den M5'e beş numara üstüne A1 ve A2 ile birlikte, toplam yedi hat var gibi zannediliyor
Ankara'nın garip bir huyu var: Sincan OSB - Koru Sitesi Metro Hattı'nın Sincan OSB - Batıkent arasını M3, Batıkent - Kızılay arasını M1, Kızılay - Koru Sitesi arasını da M2 olarak adlandırıyorlar..
Bu nedenle, M4 Keçiören - Kızılay Metro Hattı'nın uzatması olan Kızılay - Dikmen Metro Hattı'nı M5 olarak ve Ankaray'ın uzatmasını A2 olarak adlandırmalarına da şaşırmıyorum
Yani aslında üç hattan ve uzatmalarından bahsediyoruz; ama M1'den M5'e beş numara üstüne A1 ve A2 ile birlikte, toplam yedi hat var gibi zannediliyor
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 692
- Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47
Re: ank-M.03 » Ankara Metro İnşaatları
Hayır komik olan M4'ün kuzeydeki uzatması yine M4 ama güneye uzayınca niyeyse M5 oluyor.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3531
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18112
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ank-M.03 » Ankara Metro İnşaatları
evet ben de diğer tarafta değindim galiba, bu konuda hata ısrarlarından belediye yönetimi değişse bile vazgeçmiyorlar, buradaki mantık eski bürokrat bakışı, ne kadar fazla sayı gösterirsek o kadar çok iş görülür, koskoca ankaranın 3 tane metrosu var mı dedirteceksiniz, ayıp.Engin Y yazdı: ↑01 Eyl Prş, 2022 07:47Ankara'nın garip bir huyu var: Sincan OSB - Koru Sitesi Metro Hattı'nın Sincan OSB - Batıkent arasını M3, Batıkent - Kızılay arasını M1, Kızılay - Koru Sitesi arasını da M2 olarak adlandırıyorlar..
Bu nedenle, M4 Keçiören - Kızılay Metro Hattı'nın uzatması olan Kızılay - Dikmen Metro Hattı'nı M5 olarak ve Ankaray'ın uzatmasını A2 olarak adlandırmalarına da şaşırmıyorum
Yani aslında üç hattan ve uzatmalarından bahsediyoruz; ama M1'den M5'e beş numara üstüne A1 ve A2 ile birlikte, toplam yedi hat var gibi zannediliyor
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5576
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Re: ank-M.03 » Ankara Metro İnşaatları
En en işte.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3531
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ank-M.03 » Ankara Metro İnşaatları
Abi, eskiden Ankara'nın bütün otobüs hatları ya Ulus Meydanı'ndan (Emek-Subayevleri gibi), ya Kızılay Meydanı'ndan (Bahçelievler-Dikimevi gibi), ya da her ikisinden (örneğin, Aydınlıkevler-Küçükesat ve Türkiş-Çankaya gibi) geçerdi..
Bu alışkanlıkla, aynı hattın Kızılay'a kadarki kısmını M4, sonrasını ise M5 olarak adlandırmışlardır
Nasıl ki Kızılay-Koru Sitesi M2'yse, Kızılay-Dikmen kesimi de M5 olur
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3531
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ank-M.03 » Ankara Metro İnşaatları
Ankara Büyükşehir Belediyesi, 3 yeni metro hattının proje yapım hizmetleri ihalelerinin sözleşmelerini imzaladı: https://www.ankara.bel.tr/haberler/anka ... ildi-15936
İmza töreninde konuşan ABB Başkanı Mansur Yavaş, kentleşme açısından toplu taşımanın olmazsa olmaz olduğunu ifade ederek projelerin Ankara için hayırlı olmasını diledi.
Ankara Büyükşehir Belediyesi, Başkentte raylı sistem ağını genişletecek projeleri hayata geçirmeye devam ediyor.
Başkente yeni metro hatları kazandırılması amacıyla harekete geçen ABB, “M2 Hattının Koru- Yaşamkent ve Koru Bağlıca Raylı Sistem Uzatma Hatları”, “M4 Hattının Şehitler-Forum Raylı Sistem Uzatma Hattı” ve “M5 Hattı Kızılay-Dikmen Raylı Sistem Hattı ve Kuğulu Park-Atakule-Turan Güneş Arası Finüküler Hattı” yapım hizmetleri için ağustos ayında gerçekleştirilen ihaleleri kazanan Türk Mühendislik Müşavirlik ve Müteahhitlik (TÜMAŞ) ve ARUP ile sözleşme imzaladı.
YAVAŞ: “MESELE VATANDAŞIN KONFORU…”
Başkanlık makamında gerçekleşen sözleşme imza törenine; ABB Başkanı Mansur Yavaş, EGO Genel Müdürü Nihat Alkaş, TÜMAŞ Yönetim Kurulu Üyesi Deniz Heperler ile ARUP Genel Müdürü Serdar Karahasanoğlu katıldı.
Yavaş, imza töreninde yaptığı konuşmada kentleşme açısından toplu taşımanın önemli olduğunu vurgulayarak, şunları söyledi:
“Ankara’daki problem şu; biz geldiğimizde hazır hiçbir proje yoktu. Projesini tamamladığımız Dikimevi-Natoyolu hattı için bakanlık onayından çıktıktan sonra başlayacağız. Bu yeni hatların projeleri için 12 ay süre koyduk. Araç sayısı artıyor. Kentleşme açısından da toplu ulaşım olmazsa olmaz. Her şey para için, kâr için yapılmaz. Bizden sonrakiler inşallah bizlere çok dua ederler bu projeler nedeniyle… Hayırlı olsun diyorum. Başarılar diliyorum hepinize, hepimize aynı zamanda da…”
“ANKARA’YA HAYIRLI OLSUN”
Yapımlarına başlanacak hatlar ile ilgili detaylı bilgi veren EGO Genel Müdürü Nihat Alkaş, “Belediyemizce projesi yürütülen bir tanesi de sonuçlanan 7,4 kilometrelik ANKARAY hattı Bakanlıkta onayda… İvedilikle yapım ihalesine çıkılacak. Toplamda 26 kilometrelik 3 tane hatla ilgili olarak proje çalışmalarında imza aşamasına geldik” dedi.
M2 Çayyolu ve M4 Keçiören Uzatma Hatları Proje ihalelerini kazanan ARUP ve M5 Hattı Kızılay-Dikmen Raylı Sistem Hattı ve Kuğulu Park-Atakule-Turan Güneş Arası Finüküler Hattı proje ihalesini kazanan TPF GETİNSA-TÜMAŞ Ortaklığı yetkilileri konuyla ilgili düşüncelerini şu sözlerle paylaştılar:
-ARUP Genel Müdürü Serdar Karahasanoğlu: “Ankara için hayırlı olsun. Biz çok istekliydik ve çok şükür ki kazandık. Ankara’ya en iyi şekilde bir hizmet vermek istiyoruz. Yolculuk sayılarına varıncaya kadar tekrar bir gözden geçiririz. Bizim üstlendiğimiz hatlar mevcut hatların devamı olduğu için çok fazla değişiklik yapamayacağız. Söylediğimiz gibi 12 ay içerisinde bütün projeleri tamamlayıp hazır hâle getireceğiz. Herhangi bir sıkıntı olmayacağını düşünüyoruz.”
-TÜMAŞ Yönetim Kurulu Üyesi Deniz Heperler: “Biz de Ankaralı olarak Ankara’ya hizmet etmekten hem onur duyacağız hem de çok iyi bir performans göstererek belirlenen sürede bitireceğimizi düşünüyoruz. Zamanın ne kadar kritik olduğunu ve bu zaman diliminde başarılı bir projeyi teslim etmenin ne kadar önemli olduğunun farkında ve bilincindeyiz. Bizimki yeni bir hat olduğu için güzergâh ile ilgili belki biraz daha zamana ihtiyacımız olacak. Ancak 12 ayda bitirebileceğimize inancımız tam. Tekrar çok teşekkür ederiz.”
YAŞAMKENT VE BAĞLICA’YA KONFORLU BİR ULAŞIM SAĞLANACAK
Ankara Kentsel Ulaşım Ana Planında (2015 yılı hedefli) yer alan ve 2014 yılında işletmeye açılan M2 Kızılay-Çayyolu hattının kentin batı aksında yer alan Yaşamkent ve Bağlıca’ya uzatılması sayesinde hem otobüs aktarmaları ve araç trafiği azalacak hem de yolculara daha konforlu ulaşım sağlanırken, zamandan tasarruf edilecek.
Projenin hayata geçirilmesiyle mevcut Koru İstasyonu’ndan sonra Koru-Yaşamkent ve Koru-Bağlıca kılçık hatlarına hizmet edecek ortak istasyondan sonra hat ikiye ayrılacak. Koru-Bağlıca hattı ayrıca güzergâh üzerinde yer alan üniversite ve Bağlıca bölgesine hizmet edecek. Hattın 7,72 kilometre ve 5 istasyondan oluşması planlanıyor.
KEÇİÖREN METROSU FORUM’A UZAYACAK
Keçiören Metrosu’nun uzatılması projesi kapsamında ‘Ulaşım Ana Planı’ öngörülerinde yer alan (Gazino-Forum) Şehitler-Forum hattı, kentin kuzey yönünde işletilen Keçiören hattının son istasyonu olan Şehitler’den başlayarak depo sahasının yer alacağı Forum bölgesine uzatılacak. Bu aksta yer alan Sanatoryum Hastanesine, Ufuktepe ve Ovacık bölgelerine hizmet verecek olan hat, mevcut M4 hattının Dikmen’e uzatılması projesiyle de bir bütün olarak Kuzey-Güney aksında kesintisiz ulaşım sağlanmasını kolaylaştıracak. Proje, 4 istasyon ve 5,5 kilometreden oluşacak.
M5 Hattı olarak planlanan Kızılay-Dikmen Raylı Sistem Hattı mevcut Keçiören Hattı’nın güneyde Dikmen’e uzayan kısmını kapsayacak şekilde, 13 kilometre ve 10 istasyondan oluşması planlanıyor.
Ayrıca metronun Kuğulu Park İstasyonu’na aktarma yapacak olan Kuğulu Park-Atakule-Turan Güneş Füniküler hattı ise 3 km ve 3 istasyondan oluşacak.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 692
- Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47
Re: ank-M.03 » Ankara Metro İnşaatları
Cidden çok ilginç ya artık kullanılmayan M2 isimlendirmesi, mevcut hattın uzatması olduğu belirtilmesine rağmen kullanılan M5 isimlendirmesi…
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3531
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ank-M.03 » Ankara Metro İnşaatları
Sorma abi, hiç sorma..
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3531
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ank-M.03 » Ankara Metro İnşaatları
AKM-Gar-Kızılay Metro Hattı’nın ilk seferi için gün sayıyoruz: https://www.uab.gov.tr/haberler/ulastir ... -sayiyoruz
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, AKM-Gar-Kızılay Metro Hattı’ndaki çalışmaları yerinde inceledi. İncelemenin ardından Kızılay durağında açıklama yapan Karaismailoğlu, “Bugün mutlu ve heyecanlıyız. Çünkü; Ankaralıların ihtiyaç duyduğu bu anlamlı projeyi bir an evvel hayata geçirmek, Ankara’mızın raylı sistem ağını genişletecek yeni projemizin ilk seferi için artık gün sayıyoruz. AKM-Gar-Kızılay Metrosu ile yeni bir hattı daha Ankara’ya kazandırmanın eşiğindeyiz. 3,3 kilometre uzunluğundaki Gar-Adliye ve Kızılay olmak üzere 3 istasyondan oluşan AKM-Gar-Kızılay Metro Hattı’mız Keçiören’den Kızılay’a aktarmasız metro ulaşımı sağlaması açısından da son derece önemli. Günde 600 bin yolcu kapasitesine sahip hattımızdaki ilk durak olan Gar İstasyonu aracılığıyla vatandaşlarımız, YHT garına ulaşacak; yine aynı istasyon sayesinde Başkentray ve Ankaray’a aktarma yapabilecek” dedi.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 692
- Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3531
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ank-M.03 » Ankara Metro İnşaatları
EGO'nun açıklamasına göre hattaki test çalışmaları tamamlanmış, demek ki Cumhurbaşkanı fırsat bulunca açılışı yapacak: https://www.ego.gov.tr/haber/6025/sehit ... kin-duyuru
Yapımı Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından sürdürülmekte olan M4 Keçiören Metro hattının (Şehitler-AKM) Kızılay bağlantısına ilişkin test çalışmaları tamamlanmıştır.
Yapılan test çalışmalarının tamamlanmış olması nedeniyle, EGO Genel Müdürlüğünce 22.15-01.15 saatleri arasında, M4 Metro hattı güzergâhında verilmekte olan otobüs ring seferlerine 22 Mart 2023 tarihi itibarıyla son verilmiştir. Metro İşletmesi hareket saatleri eskiden olduğu şekliyle devam edecektir.
Kamuoyuna saygıyla duyurulur.