tr-RS.25 » Ülkemiz Raylı Sistem Haritaları
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18112
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: tr-RS.25 » Ülkemiz Raylı Sistem Haritaları
2021 Ocak İstanbul raylı sistemler haritası
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 692
- Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47
Re: tr-RS.25 » Ülkemiz Raylı Sistem Haritaları
Ankara resmi raylı sistem haritasında güncelleme yapılmış.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3531
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: tr-RS.25 » Ülkemiz Raylı Sistem Haritaları
Çok şükür, M1-M2-M3 saçmalığından vazgeçmişler sonunda
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 692
- Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47
Re: tr-RS.25 » Ülkemiz Raylı Sistem Haritaları
Erken konuştun bence
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18112
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: tr-RS.25 » Ülkemiz Raylı Sistem Haritaları
harita tasarımına bir şey demeyeceğim fakat içerik maalesef, neyse her yiğidin bir yoğurt yiyişi var diyelim.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 692
- Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47
Re: tr-RS.25 » Ülkemiz Raylı Sistem Haritaları
Abi neleri eksik hatalı gördün, bir bilenden duysaydık
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3531
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: tr-RS.25 » Ülkemiz Raylı Sistem Haritaları
Ayyyyy, evet yaaaa, akşam telefondan bakmıştım, şimdi büyük ekranda bakınca gördüm M1-M2-M3'ü
Kendi adıma şunu söyleyebilirim: M4'ün yakında (2023 ortasına dek) faaliyete geçecek olan uzatması, Atatürk Kültür Merkezi'nden sonra Ankara Garı'na uğrayacak, Sıhhiye'nin hemen solunda işaretlenmesi gereken Adliye durağına da uğradıktan sonra Kızılay'da sonlanacak ya, bu yeni durakları çizecek yer bırakmamışlar haritada..
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18112
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: tr-RS.25 » Ülkemiz Raylı Sistem Haritaları
ben hala M1-M2-M3 ü göremedim, M1 in yanında lejantta bit gibi bir ikonlar var onlar mı? Tasarımsal bir eleştiri yapmam hadsizlik olur belki bilemedim, oktagonal tercih etmiş gibiler, bilinçli bir yaklaşım mı yoksa şu alman bir abi vardı onun yaptıklarından evrimleştirme mi bilmiyorum ama tercih edilebilir.
Benim eleştirim sistemsel, M1 içinde kısa parkur işletmeleri var mı? Varsa ve illa bunları ayırmak gerekiyorsa ki bence gerekir, o zaman başına M koyma 1, 1A, 1B, 1C diye git, yok illa M koyacaksan yine a b c yap sorun değil ama aynı güzergah üzerinde hiç sapan yolu olmayan hatları kısa parkur gibi değerlendirmeyip kendi başına hat numarası vermek bence hatalı bir yaklaşım.
Sonra T var, Ankara'nın bir zamanlar tramvay projeleri vardı, gelecekte hiç tramvay yapılmayacak mı? Neden T yi teleferiğe harcamışlar?
A1 konusu ayrı muamma, A dediğimiz Ankaray sistemi, trafikten izole, tam sinyalizasyon, istasyon yapıları dışardan ayrı değil mi? Neden şu HAFİF METRO saçmalığından kurtulamadı bu ülke anlamıyorum. M de geç abi, numarasından 1 i kaldırma kompleksi mi bu anlamıyorum ki.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3531
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: tr-RS.25 » Ülkemiz Raylı Sistem Haritaları
Abicim, kesinlikle yok..
İlk önce, Kızılay-Batıkent arası, Ankara Metrosu adıyla açıldı..
Sonra, Kızılay-Batıkent kesimi M1 olarak, Kızılay-Koru Sitesi ve Batıkent-Sincan OSB uzatmalarının inşaatları da sırasıyla M2 ve M3 olarak adlandırıldı..
Uzatmaların inşaatı tamamlanınca, ilk başta üç ayrı işletme (M1-M2-M3 adlarıyla) yapıldı..
Şubat 2019'da, aktarmasız Sincan OSB - Batıkent - Kızılay - Koru Sitesi seferleri başlatıldı: https://www.hurriyet.com.tr/yerel-haber ... i-41119272
O günden beri de kesintisiz, yukarıdaki haritada kırmızı ile gösterilen tek işletme yapılıyor..
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18112
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: tr-RS.25 » Ülkemiz Raylı Sistem Haritaları
eee süpermiş angaralılık foreva
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 692
- Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47
Re: tr-RS.25 » Ülkemiz Raylı Sistem Haritaları
Kısa ömürlü olması muhtemel versiyon 3 revize 15 İstanbul raylı sistemler haritası.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 692
- Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47
Re: tr-RS.25 » Ülkemiz Raylı Sistem Haritaları
Gördüğünüz haritayı Marmaray sitesinden aldım. TCDD yetkilileri M8'i açabilmişler ama M7'nin iki istasyonluk uzatması ve F4 hatlarını açamamışlar. Hadi belediye hatlarını unuttular diyelim. Kendi hatları olan Halkalı Bahçeşehir hattını da açmamışlar