Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu Açılış Töreni'nde konuştu. Erdoğan, köprünün geçiş ücretini 200 TL olarak açıklarken ilk hafta geçişlerin ücretsiz olacağını duyurdu. Köprünün planlanan geçiş ücreti 16.5 euro şeklindeydi, böylelikle 75 TL civarında bir indirime gidildi. Erdoğan törendeki konuşmasında "Yapılan hesaplamalar bu projenin ekonomimize üretimde 5.3 milyar Euro, istihdama 118 bin kişi, milli gelirde 2.4 milyar Euro ilave katkısının olacağına işaret ediyor" dedi. 'Dünyanın en uzun orta açıklıklı köprüsü' unvanına sahip 4 bin 608 metre uzunluğundaki 1915 Çanakkale Köprüsü ile iki kıta arasındaki yolculuk süresi 6 dakikaya düşecek.
1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu Açılış Töreni yapıldı.
'Dünyanın en uzun orta açıklıklı köprüsü' unvanına sahip 4 bin 608 metre uzunluğundaki 1915 Çanakkale Köprüsü ile iki kıta arasındaki yolculuk süresi 6 dakikaya düşecek.
Açılış töreninde konuşan Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın konuşmasından öne çıkanlar şöyle:
- Sayın Güney Kore Başbakanı, sevgili Çanakkaleliler, değerli misafirler bu tarihi günde sizleri en kalbi duygularımla muhabbetle selamlıyorum. Çoşkunuz coşkumuzdur. Binlerce yıl boyunca farklı medeniyetlerin, kültürlerin toplumların gözbebeği olmuş Çanakkale yepyeni bir geleceğe kucak açıyor. Boğaza taktığımız yakut bir gerdanlık olarak gördüğümüz 1915 Çanakkale Köprüsü açılışı için bir aradayız.
- Biz de Peygamber yoldaşı şehitlerimize layık olabilmek için çalışıyoruz, mücadele ediyoruz. 1915 Çanakkale Köprüsü'nü büyük ecdada ithaf ediyoruz. 1915 Çanakkale Köprüsü'nün ülkemize milletimize şehrimize tüm insanlığa hayırlı olmasını diliyorum. Bu köprümüz de tıpkı 15 Temmuz Şehitleri köprüsü, Fatih Sultan, Yavuz Sultan Köprüsü, Marmaray, Avrasya Tüneli ve şimdi de işte burada Çanakkale'de 6. köprüyü açıyoruz. 140 yıl önce Sultan Abdulhamit Han o köprülerin eskiz çalışmalarını yapmıştı.
- 1915 Çanakkale Köprüsü her bir teknik özelliğiyle farklı anlamlar taşıyor. Cumhur İttifakı olarak bunu açmak bize nasip oldu. 1. Dünya Savaşı'nın en kanlı, en ibretlik en canhıraş mücadelelerine sahne olan Çanakkale'de deniz zaferini kazandığımız yılı, kule yüksekliği 318 metrede Mart'ın 18'ini ifade ediyor. Orta açıklığı uzunluğu 2023 metre ise Cumhuriyetimizin kuruluşunun 100. yılının remzi işaretidir. Ecdadımız bir asır önce burada 'Çanakkale Geçilmez' sözünü kanıyla tarihe nakşetmiştir. Haçlı-Hilal mücadelesiydi. Ecdadımız kınalı kuzularıyla Gazi Mustafa Kemal'in riyasetiyle, Seyit Onbaşılarla, 'Çanakkale Geçilmez' demiş; burada tarih yazmıştır. Onların torunları olarak bugün buradayız. İnşa ettiğimiz bu köprüyle ecdadın mirası aynı mesajı mühendisliğin ve teknolojinin imkanlarıyla tarihe yeniden kazıdık.
KORE İLE TİCARET HEDEFİ 20 MİLYAR DOLAR
- Kore herhangi bir anlaşma, şu bu yokken bizim büyüklerimiz ne yaptılar Kore'de savaşa gittiler. Orada şehit olanlar oldu. Kore'ye gittiğimizde şehitlerimizin kabristanını ziyaret ederiz. Bunlar sıradan değil aşktır. Aşk kişinin sevdiğinde yok olmasıdır. Kore ile attığımız bu adımlar ticaret hacmimizi inşallah 20 milyar dolara çıkaracağız. Türkiye'nin Türk milletinin istediğinde başaramayacağı hiçbir şey olmadığını dosta düşmana gösteriyoruz.
- Burada sadece bu köprüden bahsetmiyoruz. İstanbul'u Tekirdağ'a ve Çanakkale üzerinden Balıkesir'e bağlayacak dev bir ulaşım projesi var. Köprüyle birlikte Malkara'dan Çanakkale'ye uzanan 101 kilometrelik otoyolunun da açılışını gerçekleştiriyoruz.
- Burası saatlerce feribot sırası beklenen 1.5 saatte karşıya geçilebilen bir yerdi. Şimdi aynı yolculuk sadece 6 dakikada tamamlanacak. Nereden nereye... Köprümüzün temelini 4 yıl önce yine bir 18 Mart günü attık. Firmalarımız Güney Koreli iş ortaklarıyla kolları sıvadı 740 iş makinasının geceli gündüzlü çalışmasıyla söz verdiğimiz tarih olan bugünkü açılışa hazır hale getirdik.
GEÇİŞ ÜCRETİ 200 TL OLACAK, İLK HAFTA ÜCRETSİZ
- Garantili işletme döneminde bile kamuya kaynak aktarmaya başlayan bu eserleri sonrasında uzun yıllar boyunca devlete kazanç sağlamayı sürdürecek. Bütçeden tek kuruş çıkmadan 10 milyar Euro'luk bir yatrımla tamamlanarak 200 binn kişiyi istihdam eden İstanbul havalimanı daha ilk yılında garanti yolcu sayısını aşarak kamuya 22 milyon Euro ilave gelir getirmiştir. Bu modelle peşin parayla zaten yapamayacağımız bütçe imkanlarıyla da bitirmesi uzun vakit alacak projeleri kısa sürede ve taksitle milletimizin hizmetine sunuyoruz. Hataneleri böyle yapıyoruz, yolları böyle yaptık, yapıyoruz yapmaya devam edeceğiz.
- Küresel ekonomik sistemin yeni baştan düzenlendiği şu dönemde ülkemizin ; yatırım, insan gücü, üretim ihracat potansiyeliyle öne çıkmasında bu projelerin payı çok yüksek.
- 1915 Çanakkale Köprüsü'nde otomobil geçişleriyle alakalı fiyatı 200 lira olarak belirledik. 1 hafta ücretsiz olacak. 1 hafta ücretsiz, ondan sonra 200 lira. Yap işlet devret ve yüklenici firma buradan aldığı parayla buradaki aylık yıllık bedel eğer onun aleyhineyse onu bizler devletin kasasından biz ödeyeceğiz.
çnk-L.04:07 » Malkara-Lapseki Otoyolu ve 1915 Çanakkale Köprüsü
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3531
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
çnk-L.04:07 » Malkara-Lapseki Otoyolu ve 1915 Çanakkale Köprüsü
Cumhurbaşkanı Erdoğan, 1915 Çanakkale Köprüsü'nü açtı: https://www.haberturk.com/son-dakika-cu ... 32-ekonomi
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3531
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: çnk-L.04:07 » Malkara-Lapseki Otoyolu ve 1915 Çanakkale Köprüsü
Köprü ve otoyolun bir haftalık ücretsiz kullanımı bugün sona eriyor; yarından itibaren geçişler ücretli olacak..
Geçiş ücretleri de şu şekilde: https://www.1915canakkale.com/online-is ... -sorgulama
Malkara, Kavakköy, Gelibolu Kuzey ve Gelibolu Güney kavşaklarındaki bağlantı yollarında gişeler mevcut; Köprü gişesi ise yolun ana gövdesi üzerinde..
Tüm gişeler, Avrupa Yakası'nda; Asya Yakası'nda gişe olmadığı için Lapseki ve Çanakkale kavşaklarında ayrıca ücret ödenmesi söz konusu olmayacak..
Geçiş ücretleri de şu şekilde: https://www.1915canakkale.com/online-is ... -sorgulama
Malkara, Kavakköy, Gelibolu Kuzey ve Gelibolu Güney kavşaklarındaki bağlantı yollarında gişeler mevcut; Köprü gişesi ise yolun ana gövdesi üzerinde..
Tüm gişeler, Avrupa Yakası'nda; Asya Yakası'nda gişe olmadığı için Lapseki ve Çanakkale kavşaklarında ayrıca ücret ödenmesi söz konusu olmayacak..
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3531
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: çnk-L.04:07 » Malkara-Lapseki Otoyolu ve 1915 Çanakkale Köprüsü
Köprünün inşaatı devam ederken, İstanbul'un Avrupa Yakası'ndan İzmir'e ulaşım açısından bir seçenek olup olmayacağını konuşuyorduk..
İstanbul Avrupa Yakası'nın batıda sayılabilecek Mahmutbey Kavşağı'nı seçtim başlangıç noktası olarak..
Mahmutbey Kavşağı - O-3 - O-2 - FSM Köprüsü - O-4 - Osmangazi Köprüsü - O-5 - İzmir Otogar Kavşağı 487 km: https://www.google.com/maps/dir/41.0645 ... m2!4m1!3e0
Otoyol Ücreti: 8,25 TL + 6,50 TL + 244,50 TL + 214,50 TL = 473,75 TL
Mahmutbey Kavşağı - O-3 - D110 - O-6 - Çanakkale Köprüsü - D550 - O-33 - O-30 - İzmir Otogar Kavşağı 604 km: https://www.google.com/maps/dir/41.0645 ... m2!4m1!3e0
Ayvacık-Küçükkuyu arasındaki tüneller tamamlanınca, bu yolun tamamı bölünmüş olacak ve toplam mesafe 600'km'nin altına inecek.
Otoyol Ücreti: 9,50 TL + 272,50 TL + 55,50 TL = 337,50 TL
Yani İstanbul'un batısı sayılabilecek Mahmutbey için bile 110 km gibi daha uzun bir seyahat söz konusu olacak..
Demek ki mesafeyi eşitlemek için 55 km daha batıya gitmek gerek ki o da aşağı yukarı Silivri Kavşağı'na denk geliyor..
Yani sırf mesafeyi düşünürsek; İzmir'e giderken, Silivri haricinde İstanbul'un hiçbir yerinden Çanakkale Köprüsü'nü kullanmak mantıklı olmuyor..
Ayrıca, diğer taraftan seyahat ettiğinizde tamamen otoyol kullanma şansınız var, tabii ki 136 TL daha fazla ödeyerek..
Bu taraftan seyahat edince ise Kınalı-Malkara ve Çanakkale-Bergama arasında otoyol yok; özellikle de Küçükkuyu-Edremit arasında delirtici trafik ışıkları mevcut..
Otoyol ücreti daha düşük, ama daha uzun mesafe nedeniyle yakıt ve arabanın bakım maliyeti daha yüksek..
İstanbul Avrupa Yakası'nın batıda sayılabilecek Mahmutbey Kavşağı'nı seçtim başlangıç noktası olarak..
Mahmutbey Kavşağı - O-3 - O-2 - FSM Köprüsü - O-4 - Osmangazi Köprüsü - O-5 - İzmir Otogar Kavşağı 487 km: https://www.google.com/maps/dir/41.0645 ... m2!4m1!3e0
Otoyol Ücreti: 8,25 TL + 6,50 TL + 244,50 TL + 214,50 TL = 473,75 TL
Mahmutbey Kavşağı - O-3 - D110 - O-6 - Çanakkale Köprüsü - D550 - O-33 - O-30 - İzmir Otogar Kavşağı 604 km: https://www.google.com/maps/dir/41.0645 ... m2!4m1!3e0
Ayvacık-Küçükkuyu arasındaki tüneller tamamlanınca, bu yolun tamamı bölünmüş olacak ve toplam mesafe 600'km'nin altına inecek.
Otoyol Ücreti: 9,50 TL + 272,50 TL + 55,50 TL = 337,50 TL
Yani İstanbul'un batısı sayılabilecek Mahmutbey için bile 110 km gibi daha uzun bir seyahat söz konusu olacak..
Demek ki mesafeyi eşitlemek için 55 km daha batıya gitmek gerek ki o da aşağı yukarı Silivri Kavşağı'na denk geliyor..
Yani sırf mesafeyi düşünürsek; İzmir'e giderken, Silivri haricinde İstanbul'un hiçbir yerinden Çanakkale Köprüsü'nü kullanmak mantıklı olmuyor..
Ayrıca, diğer taraftan seyahat ettiğinizde tamamen otoyol kullanma şansınız var, tabii ki 136 TL daha fazla ödeyerek..
Bu taraftan seyahat edince ise Kınalı-Malkara ve Çanakkale-Bergama arasında otoyol yok; özellikle de Küçükkuyu-Edremit arasında delirtici trafik ışıkları mevcut..
Otoyol ücreti daha düşük, ama daha uzun mesafe nedeniyle yakıt ve arabanın bakım maliyeti daha yüksek..
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3531
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: çnk-L.04:07 » Malkara-Lapseki Otoyolu ve 1915 Çanakkale Köprüsü
Malkara-Lapseki Otoyolu'nun Bursa-Çanakkale Devlet Yolu'na bağlandığı noktadan 97 kilometre sonra başlayan, Ayvacık-Küçükkuyu yolunun yarısını kapsayan, Çanakkale-İzmir Devlet Yolu'nun tek yönlü, bol keskin virajlı, dik rampalı ve halk arasında "Nusratlı Rampaları" olarak bilinen kesimini by-pass edecek şekilde inşa edilen, 4.017 metre uzunluğundaki Troya Tüneli ve 1.693 metre uzunluğundaki Assos Tüneli ile yaklaşık 4 kilometrelik bölünmüş yoldan oluşan toplam 9,6 kilometrelik güzergâh, bugün hizmete açıldı: https://www.haberturk.com/assos-ve-troy ... 99-ekonomi
Hayırlı, uğurlu olsun..
Assos Tüneli'nin batı girişi: https://www.google.com/maps/@39.5831719 ... a=!3m1!1e3
Assos Tüneli'nin doğu girişi ve Troya Tüneli'nin batı girişi: https://www.google.com/maps/@39.5773799 ... a=!3m1!1e3
Troya Tüneli'nin doğu girişi: https://www.google.com/maps/@39.5706882 ... a=!3m1!1e3
Hayırlı, uğurlu olsun..
Assos Tüneli'nin batı girişi: https://www.google.com/maps/@39.5831719 ... a=!3m1!1e3
Assos Tüneli'nin doğu girişi ve Troya Tüneli'nin batı girişi: https://www.google.com/maps/@39.5773799 ... a=!3m1!1e3
Troya Tüneli'nin doğu girişi: https://www.google.com/maps/@39.5706882 ... a=!3m1!1e3
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18112
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: çnk-L.04:07 » Malkara-Lapseki Otoyolu ve 1915 Çanakkale Köprüsü
o zaman gelsin mi bir süre maliyet avantaj hesaplaması?
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3531
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: çnk-L.04:07 » Malkara-Lapseki Otoyolu ve 1915 Çanakkale Köprüsü
Abicim, şu anda bulunduğum ve sanki coğrafi olarak da İstanbul'un nispeten ortası sayılabilecek Levent'ten başlıyorum ve trafiği hesaba katmadan, tünellerin hemen yanındaki Küçükkuyu'ya doğru ilerliyorum müsaadenle
Seçenek 1: Levent - FSM Köprüsü - Anadolu Otoyolu - Osmangazi Köprüsü - Balıkesir Batı'ya kadar otoyol - Edremit - Küçükkuyu
Önce, 61 kilometre KGM'ye bağlı otoyol, 130 km/saat hız sınırı ile 28 dakika ve 8,25 TL FSM Köprüsü + 6,50 TL otoyol: https://www.google.com/maps/dir/41.0805 ... m2!4m1!3e0
Oradan, 229 kilometre YİD ile yapılan otoyol, 140 km/saat hız sınırı ile 98 dakika ve 184,50 TL OG Köprüsü + 157,00 TL otoyol: https://www.google.com/maps/dir/40.7981 ... m2!4m1!3e0
Oradan, 111 kilometre bölünmüş yol, trafik ışıkları nedeniyle 90 km/saat hız ortalaması ile 74 dakika: https://www.google.com/maps/dir/39.6385 ... m2!4m1!3e0
TOPLAM: 401 kilometre ve 200 dakika ve 356,25 TL yol ücreti
Seçenek 2: Levent - Mahmutbey - Avrupa Otoyolu - Tekirdağ - Malkara-Lapseki Otoyolu - Çanakkale Köprüsü - Ayvacık - Küçükkuyu
Önce, 85 kilometre KGM'ye bağlı otoyol, 130 km/saat hız sınırı ile 39 dakika ve 9,50 TL otoyol: https://www.google.com/maps/dir/41.0805 ... m2!4m1!3e0
Oradan, 111 kilometre bölünmüş yol, şehir/köy geçişi az olduğu için 110 km/saat hız ortalaması ile 61 dakika: https://www.google.com/maps/dir/41.1092 ... m2!4m1!3e0
Oradan, 92 kilometre YİD ile yapılan otoyol, 140 km/saat hız sınırı ile 39 dakika ve 200,00 TL 1915 Köprüsü + 72,50 TL otoyol: https://www.google.com/maps/dir/40.8732 ... m2!4m1!3e0
Oradan, 109 kilometre bölünmüş yol, aşağı yukarı 95 km/saat hız ortalaması ile 69 dakika: https://www.google.com/maps/dir/40.2670 ... m2!4m1!3e0
TOPLAM: 397 kilometre ve 208 dakika ve 282,00 TL yol ücreti
Levent-Küçükkuyu arası mesafe olarak iki taraftan da aşağı yukarı aynı, süre olarak ise Bursa-Balıkesir üzerinden gitmek biraz daha avantajlı, ancak orada daha çok otoyol kullanıldığı için daha pahalı bir seçenek.. Gerçi otoyol/köprü ücretlerinin arasındaki fark ile üç litre mazot alınamıyor bugün itibarıyla..
Küçükkuyu haricinde bir yere gidecek olanlar da gidecekleri yerin Küçükkuyu'ya göre konumuna bakarak, bir de İstanbul'un hangi tarafına doğru çıkışta daha az trafik söz konusu ise yolculuk kararlarını verebilirler