Karaismailoğlu, konuşmasına şöyle devam etti: “Bursa yıllarca demiryolundan yoksun bırakıldı. Biz ise halka hizmet hakka hizmet düsturuyla, milletimize hizmet etme aşkımızla Balıkesir-Bursa-Yenişehir-Osmaneli Hızlı Tren Hattı İnşaatı ile Bursa’yı demiryolu ağına entegre ediyoruz. Ağustos 2020’de eksik olan kısımlarının da ihalesini yaptığımız projemizin yeni inşaatına da 4 ay önce başladık. Böylece hızlı tren hattımızın tüm kesimlerinde tam kadro çalışmalar tüm hızıyla yoluna girmiş oldu. Hızlı tren hattı; Gürsu, Yenişehir güzergahını takip ederek Osmaneli mevkiinde yapılacak müselles hat ile Ankara-İstanbul HT hattına bağlanarak güzel Bursa’mız da HT ağına dahil olacak. Aynı zamanda Bursa’nın batısında TEKNOSAB, Karacabey istasyonlarından geçerek Balıkesir’e ulaşacak. Böylece, Bursa Balıkesir arasında da demiryolu bağlantısı hizmete alınacak.”
Projede, yolcu taşımacılığı ile yük taşımacılığının beraber yapılacağına dikkati çeken Karaismailoğlu, 20 bin 706 metre uzunluğunda 18 adet tünel, 545 metre uzunluğunda 4 adet demiryolu köprüsü, 2 bin 445 metre uzunluğunda 3 adet viyadük ve 5 bin 495 metre uzunluğunda 24 adet köprü inşa ettiklerini dile getiren Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, “Toplam 7 istasyon ve 201 kilometre uzunluğundaki hattımız tamamlandığında Bursa ilimiz demiryolu ağına entegre olacak. Bursa-Yenişehir-Osmaneli hızlı tren hattına Bakanlığı’mız tarafından yapılmakta olan metronun entegre edilmesi sayesinde Bursalı hemşerilerimize hızlı tren erişimi için çok rahat ve dakik bir seçenek sunacağız.
Projemizi önümüzdeki 2 yıl içinde tamamlamayı hedefliyoruz. Hızlı tren projemiz tamamlandığında 2024-2050 yılları arasındaki 26 yıllık projeksiyonda; zamandan 4,3 milyar TL, karayolu bakım ve işletmesinden 585 milyon TL, hava kirliliği, iklim değişikliği, gürültü, doğa ve yeşil arazi maliyeti, biyolojik çeşitlilik, toprak ve su kirliliği gibi dışsal faydalardan 10,5 milyar TL olmak üzere hızlı tren hattının tamamlanmasıyla toplam ekonomik tasarruf 15,4 milyar TL’yi bulacaktır” diye konuştu.
tr-HT.01:03 » Bursa Hızlı Tren Projesi [İnşaat Süreci]
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3531
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: tr-HT.01:03 » Bursa Hızlı Tren Projesi [İnşaat Süreci]
Açılış için 2024 yılı hedeflenmiş: https://www.uab.gov.tr/haberler/ulastir ... arih-verdi
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 692
- Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47
Re: tr-HT.01:03 » Bursa Hızlı Tren Projesi [İnşaat Süreci]
Hat tanıtım görselinde Balıkesir'e deniz getirmeleri çok iyi olmuş 1000 yıllık bir hayaldi
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3531
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
- Edil Arda
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 591
- Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41
Re: tr-HT.01:03 » Bursa Hızlı Tren Projesi [İnşaat Süreci]
nasıl olur bilmiyorum ama bir şekilde Kocaeli - Gürsu bağlantısı yapılmalı.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 692
- Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47
Re: tr-HT.01:03 » Bursa Hızlı Tren Projesi [İnşaat Süreci]
İmkansız gibi. Körfeze tünel desen fay hattını dikine kesiyor deprem anında katliam olur. Köprü desen günde 10-15 kere tren geçecek demiryolu için o kadar büyük bir yatırım fizibil değil.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3531
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: tr-HT.01:03 » Bursa Hızlı Tren Projesi [İnşaat Süreci]
Kocaeli diye işaretledikleri yer, Gebze..
İzmit-Yalova-Gemlik üzerinden Bursa’ya demiryolu ulaştırmak da çok sorunlu olur mu ki?
Samanlı Dağları var arada, ama birkaç tünelle aşılabilir sanki..
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3531
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: tr-HT.01:03 » Bursa Hızlı Tren Projesi [İnşaat Süreci]
Osmaneli’de on adet tünel açılıyor: http://www.yarin11.com/bilecik/3000-met ... 21116.html
Osmaneli-Yenişehir-Bursa-Bandırma Yüksek Standartlı Demiryolu Projesi kapsamında Bursa ve Bilecik'te bazı taşınmazların acele kamulaştırılmasına karar verildi.
Konuya ilişkin Cumhurbaşkanı Kararı, Resmi Gazete'de yayımlandı. Buna göre, Bandırma-Bursa-Yenişehir-Osmaneli Yüksek Standartlı Demiryolu Projesi kapsamında Bursa'nın Yenişehir ve Bilecik'in Osmaneli ilçelerindeki bazı taşınmazların Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Altyapı Yatırımlar Genel Müdürlüğünce acele kamulaştırılması kararlaştırıldı.
Diğer yandan Osmaneli’de T1,T2, T3, T4,T5,T6,T7,T8,T9 ve T10 tünelleri hızla açılıyor. Osmaneli ilçesinde mezarlıktan başlayarak TOKİ kavşağına kadar 3.000 metrelik bir mesafe ile gececek T1 tünelinin de delme işlemleri başladı.
Belediye Başkanı Münür Şahin, İl Genel Meclisi Üyemiz Alper Karadağ, Çevre Müdürü Sabri Yılmaz, İtfaiye Müdür V.Ahmet Turan ve T1, T2, T3 tünellerinin Kalyon İnşaat altında yüklenicisi Dağcan A.Ş. şantiye yöneticisi Murat Polat T1 tünelindeki delme çalışmalarını incelediler.
Başkan Şahin, yaptığı açıklamada; "Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan'ın talimatlarıyla hızla ilerleyen Osmaneli-Yenişehir-Bursa-Bandırma YHT hattı çalışmaları ile Osmaneli şantiye alanına döndü. Tünellerde kurulan şantiyelerde birçok çalışan ve iş makinaları ile hızlı bir çalışma yapılıyor. Osmaneli ilçemiz için çok değerli olan proje ile ilçemizde hızlı bir değişim süreci yaşayacağız. İlçemizde tüm oteller dolarken mevcut ticaret hacmimizde de hareketlilik arttı. Osmaneli Belediyesi olarak YHT çalışmalarına her türlü desteği veriyoruz" dedi.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3531
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: tr-HT.01:03 » Bursa Hızlı Tren Projesi [İnşaat Süreci]
Ankara-Bursa YHT hattında ilerleme seviyesi yüzde 80'e ulaştı: https://www.uab.gov.tr/haberler/ulastir ... zmete-acti
Uraloğlu, seyahat süresini 2 saat 15 dakikaya düşürecek Ankara-Bursa Hızlı Tren Hattında ilerleme seviyesinin yüzde 80’e ulaştığı açıkladı. Ankara-Bursa Hızlı Tren Hattının Ankara-İstanbul YHT hattına bağlantılı olarak saatte 200 kilometre hıza uygun çift hatlı, elektrikli ve sinyalli hızlı tren hattı inşa ettiklerini kaydeden Uraloğlu, “56 km uzunluğundaki Bursa – Yenişehir kesimi, 95 km uzunluğundaki Bandırma-Bursa ve 50 kilometrelik Yenişehir-Osmaneli kesimleri olmak üzere toplam 201 kilometrelik hatta altyapı ve üstyapı çalışmalarına eş zamanlı olarak devam ediyoruz. Proje kapsamında; 7 istasyon, 21 km uzunluğunda 18 adet tünel, 3,9 km 28 adet demiryolu köprüsü, 3,7 km 4 adet viyadük ve 66 adet altgeçit inşa edeceğiz. Projemiz tamamlandığında hem Ankara-Bursa, hem de Bursa-İstanbul arası seyahat süresi 2 saat 15 dakika olacak. Bu yıl sonu itibariyle Osmaneli-Yenişehir kesimindeki toplam 14 bin metre uzunluğundaki 10 tünelin daha kazı çalışmalarını bitirmeyi hedefliyoruz. Viyadük, menfez, köprü, altgeçit ve üstgeçitler gibi sanat yapılarının yapım çalışmalarına da aralıksız devam ediyoruz” diye konuştu.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3531
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: tr-HT.01:03 » Bursa Hızlı Tren Projesi [İnşaat Süreci]
Bursa ile Ankara-İstanbul hattının bağlantısını sağlayacak olan Osmaneli'deki müsellesin yeri Google Haritalar'da belli olmuş: https://www.google.com/maps/@40.3559767 ... ?entry=ttu
Bursa yönünden gelen hattın Sakarya Nehri'nin batı kıyısında tünelden çıkışı: https://www.google.com/maps/@40.3538991 ... ?entry=ttu
Sakarya Nehri'nin yaklaşık 1 kilometre doğusundan geçen Ankara-İstanbul YHT hattı ile müselles bağlantıyı sağlayacak olan viyadük ayakları: https://www.google.com/maps/@40.3595551 ... ?entry=ttu
Osmaneli'ndeki tünelin ilçenin batısındaki çıkış noktası: https://www.google.com/maps/@40.3584447 ... ?entry=ttu
Diğer tünellerin yerini görmek için de bu görüntüyü batıya doğru hattın izinden ilerletebilirsiniz..
En uzun tünel de sanırım Bursa-Bilecik il sıınrında ve uzunluğunu 8+ kilometre olarak ölçtüm: https://www.google.com/maps/@40.3204977 ... ?entry=ttu
Bahçe-Nurdağı arasındaki 10 kilometrelik tünelden sonra en uzun ikinci demiryolu tünelimiz olacak demek ki..
Tünelin Bursa tarafındaki çıkışı: https://www.google.com/maps/@40.2950326 ... ?entry=ttu
Tünelin Bilecik tarafındaki çıkışı: https://www.google.com/maps/@40.345449, ... ?entry=ttu
Bursa yönünden gelen hattın Sakarya Nehri'nin batı kıyısında tünelden çıkışı: https://www.google.com/maps/@40.3538991 ... ?entry=ttu
Sakarya Nehri'nin yaklaşık 1 kilometre doğusundan geçen Ankara-İstanbul YHT hattı ile müselles bağlantıyı sağlayacak olan viyadük ayakları: https://www.google.com/maps/@40.3595551 ... ?entry=ttu
Osmaneli'ndeki tünelin ilçenin batısındaki çıkış noktası: https://www.google.com/maps/@40.3584447 ... ?entry=ttu
Diğer tünellerin yerini görmek için de bu görüntüyü batıya doğru hattın izinden ilerletebilirsiniz..
En uzun tünel de sanırım Bursa-Bilecik il sıınrında ve uzunluğunu 8+ kilometre olarak ölçtüm: https://www.google.com/maps/@40.3204977 ... ?entry=ttu
Bahçe-Nurdağı arasındaki 10 kilometrelik tünelden sonra en uzun ikinci demiryolu tünelimiz olacak demek ki..
Tünelin Bursa tarafındaki çıkışı: https://www.google.com/maps/@40.2950326 ... ?entry=ttu
Tünelin Bilecik tarafındaki çıkışı: https://www.google.com/maps/@40.345449, ... ?entry=ttu
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
Re: tr-HT.01:03 » Bursa Hızlı Tren Projesi [İnşaat Süreci]
Umutsuz vaka projesi, yıllardır binmeyi bekliyoruz. Yapılan iş büyük bir iş ama bu kadar uzun sürmemesi gerekirdi.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18112
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: tr-HT.01:03 » Bursa Hızlı Tren Projesi [İnşaat Süreci]
sebebini asla anlayamamakla birlikte, tüm hissiyatım yapılmak istenmediği yönünde, geri kalan fikirlerim tamamen komple teorisi
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5576
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Re: tr-HT.01:03 » Bursa Hızlı Tren Projesi [İnşaat Süreci]
Deprem konusunu gözardı etmeyin. Burada tüneller, raylar falan yapılırsa, bu bazen onlarca sene sürer. Bundan dolayı da. İsviçre bence dünyanın bu konuda en önde gelen ülkelerin başında. Ama orada bile geçenlerde Alplerin altından geçen baz tünelini su basmış. Düşünün. Klima değişiyor, tabiat değişiyor, bunun hesaplarını yapmak gerekiyor.