tr-HT.03:03 » Ankara-Sivas Hızlı Tren Projesi [İnşaat Süreci]
- Edil Arda
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 591
- Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41
Re: tr-HT.03:03 » Ankara-Sivas Hızlı Tren Projesi [İnşaat Süreci]
hızlı tren testleri metro kadar uzun sürüyor mu?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18112
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3531
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: tr-HT.03:03 » Ankara-Sivas Hızlı Tren Projesi [İnşaat Süreci]
Bakan Bey, 2020 içinde kesimler hâlinde işletmeye almayı hedeflediklerini söylemiş: http://www.tcddtasimacilik.gov.tr/haber/453/
Gerçi bir önceki Bakan da sekiz ay önce, bu hafta açılacağını söylemişti: https://www.haberturk.com/ankara-sivas- ... 19-ekonomi
Mevzu TCDD olunca, açılış tarihi verebilmek iyi cesaret istiyor; hayırlısı bakalım..
Gerçi bir önceki Bakan da sekiz ay önce, bu hafta açılacağını söylemişti: https://www.haberturk.com/ankara-sivas- ... 19-ekonomi
Mevzu TCDD olunca, açılış tarihi verebilmek iyi cesaret istiyor; hayırlısı bakalım..
Karaismailoğlu: Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren Projesini 2020 yılı içerisinde kesimler halinde işletmeye almayı hedefliyoruz.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Ankara-Sivas Hızlı Tren Hattı’nın Elmadağ Şantiyesi’nde incelemelerde bulundu, çalışanlarla bayramlaştı. Bakan Karaismailoğlu, incelemelerinin ardından yaptığı açıklamada, Ankara-Sivas arasındaki 393 kilometrelik projenin tamamlanmasının ardından iki şehir arasındaki 12 saatlik ulaşım süresinin 2 saate ineceği müjdesini verdi.
Ülkemizdeki ulaşım altyapı çalışmalarının sürdürüldüğü bine yakın şantiyede Covid-19 pandemisi karşısında Bilim Kurulu’nun tavsiyelerine tam anlamıyla uyulduğunu ifade eden Bakan Karaismailoğlu, “Şantiyelerimizde, sosyal mesafe ve hijyen tedbirleri ile birlikte iş sağlığı ve güvenliği tedbirleri en üst düzeyde uygulanıyor. Yüklenicisinden mühendisine, işçisinden tedarikçisine kadar projede emeği geçenlere teşekkür ediyorum” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, projenin tamamlanmasıyla işletme hızı saatte 250 kilometre olmak üzere Ankara-Sivas güzergahında elektrikli ve sinyalli olarak yüksek hızlı tren işletmesi yapılacağının altını çizdi.
“Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren Projesi, üstyapı ve elektromekanik yapım işleri, Kayaş-Yerköy arası 151 kilometre ve Yerköy-Sivas arası da 242 kilometre olmak üzere, iki etap halinde ve toplam 393 km olarak inşa ediliyor “ diyen Karaismailoğlu, güzergâh boyunca Elmadağ, Kırıkkale, Yerköy, Yozgat, Sorgun, Akdağmadeni, Yıldızeli ve Sivas olmak üzere toplam 8 istasyonun vatandaşa hizmet vereceğini belirtti.
Ankara-Sivas YHT hattında toplam uzunluğu 66,08 kilometre olan 49 adet tünelde 63,3 kilometre tünel kazısının ve 56,86 kilometrelik tünel kaplamasının tamamlandığını söyleyen Bakan Karaismailoğlu, “Yüksek Hızlı Tren Hattımızda toplam uzunluğu 27,2 kilometre olan 49 adet viyadüğün ekibimizin özverili çalışmasıyla toplamda 26,96 kilometrelik kısmı tamamlandı, 2 adet viyadükte de sadece 252 metre imalatımız kaldı. Projede, altyapı işlerinin tamamlanma oranı % 96,6, üstyapı ve elektromekanik işlerin tamamlanma oranı ise % 66 olarak gerçekleşti” dedi. Bakan Karaismailoğlu, Kayaş-Yerköy-Sivas arası proje güzergâhında ise hâlihazırda toplam 645 kilometre tek hat ray seriminin gerçekleştiğini ve üst yapı ve elektromekanik işlerin tamamlanma oranının ise % 66 olduğu bilgisini aktardı. Bakan Karaismailoğlu, “Kayaş- Elmadağ Kesiminde, toplam uzunluğu 9.257 kilometre olan 13 adet tünel bulunuyor. Toplamda 9.168 metre tünel kazısı, 6.123 metre tünel kaplamasını tamamladık. Projede toplam uzunluğu 1.933 metre olan 6 adet viyadük öngörülürken, tüm viyadük imalatları tamamlandı. Altyapı işlerinin tamamlanma oranı %90 olarak gerçekleşti.” dedi.
Karaismailoğlu, projeyi 2020 yılı içerisinde vatandaşların hizmetine sunabilmek için gece gündüz demeden yoğun bir şekilde çalışıldığını ve hattı kesimler halinde işletmeye almayı hedeflediklerini belirtti.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3531
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: tr-HT.03:03 » Ankara-Sivas Hızlı Tren Projesi [İnşaat Süreci]
Haber Başlığı: Ankara-Sivas YHT hattında test sürüşleri yapılacak: https://www.haberturk.com/ankara-sivas- ... ak-2841027
Habere girince, işin aslını anlıyorsunuz: 25 Ekim 2020 tarihinde saat 08.00'den itibaren, Yerköy-Yozgat-Sorgun-Akdağmadeni-Yıldızeli-Sivas arasında 25 kw enerji ile tren testlerine başlanacaktır.
Burayı da Ankara-İstanbul hattı gibi kısmen eski hattan, kısmen yeni hattan işleyecek şekilde açacaklar galiba..
Ankara’dan Yerköy’e kadar eski hattı kullanan tren, sonrasında YHT hattına girerek Sivas’a ulaşacak..
Hayırlısı bakalım..
Habere girince, işin aslını anlıyorsunuz: 25 Ekim 2020 tarihinde saat 08.00'den itibaren, Yerköy-Yozgat-Sorgun-Akdağmadeni-Yıldızeli-Sivas arasında 25 kw enerji ile tren testlerine başlanacaktır.
Burayı da Ankara-İstanbul hattı gibi kısmen eski hattan, kısmen yeni hattan işleyecek şekilde açacaklar galiba..
Ankara’dan Yerköy’e kadar eski hattı kullanan tren, sonrasında YHT hattına girerek Sivas’a ulaşacak..
Hayırlısı bakalım..
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3531
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: tr-HT.03:03 » Ankara-Sivas Hızlı Tren Projesi [İnşaat Süreci]
Ankara-Sivas YHT hattının altyapı yapım çalışmalarında yüzde 95 fiziki ilerleme sağladık. Balışeyh-Yerköy-Sivas kesiminde yükleme testlerine başladık. Ankara Balışeyh arasında alt yapı çalışmaları devam ediyor. Yerköy-Kayseri Hızlı Tren Hattıyla 1,5 milyon Kayserili vatandaş YHT hattına dahil edilecek: https://www.uab.gov.tr/haberler/ulastir ... seltecegiz
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18112
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: tr-HT.03:03 » Ankara-Sivas Hızlı Tren Projesi [İnşaat Süreci]
Bence hızlı tren projelerinde en önemli etaplar, hitap ettiği kentlerin büyüklüğü göz önüne alındığında öyle diye düşünüyorum.
- Özgür Türkler
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 364
- Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44
Re: tr-HT.03:03 » Ankara-Sivas Hızlı Tren Projesi [İnşaat Süreci]
Kayserinin nüfus ve sanayi potansiyeli hızlı treni hakediyor. 200 km hızda bir hızlı tren ve aynı raydan yük treni çalıştırılması son derece isabetli olur.
Hatta Kayseri üstünden Nevşehir-Ürgüp turizm bölgesine de kolaylıkla uzatılabilir (50 km) ve turizmin gelişmesinde müthiş katkısı olur.
Hatta Kayseri üstünden Nevşehir-Ürgüp turizm bölgesine de kolaylıkla uzatılabilir (50 km) ve turizmin gelişmesinde müthiş katkısı olur.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3531
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: tr-HT.03:03 » Ankara-Sivas Hızlı Tren Projesi [İnşaat Süreci]
Bu hattın durumunu merak edip şöyle bir sağa sola bakınayım dedim: https://tr.wikipedia.org/wiki/Ankara-Si ... _demiryolu
Bu hattaki istasyon sayısı beni çok şaşırttı..
Kayaş'ta durur mu?
Eskiden Eskişehir, Konya ve İstanbul YHT seferleri Sincan'da dururdu, sonra Eryaman'a YHT Garı yapıldı ve duruşlar buraya alındı..
Şu anda da Doğu, Vangölü, Kurtalan ve 4 Eylül gibi anahat trenlerinin durduğu Kayaş'ta gerçekten duruş olabilir diye düşünüyorum..
Ardından Elmadağ YHT Garı denmiş, inşaatı ne durumdadır bilemem, ama bari burası açılınca Başkentray'ı buraya kadar uzatsınlar ve Kayaş'ta durmasın doğu yönlü YHT'ler.. (Sincan'da da artık sadece anahat ve bölgesel trenler duruyor, YHT'ler durmuyor..)
Sonrasında da Kırıkkale ve Yozgat'ı anladım, il merkezi; Yerköy de konvansiyonel hattın ayrıldığı nokta olması sebebiyle tamam..
Yerköy ile Kayseri arası 175 kilometre, orada YHT bağlantılı bir bölgesel trenle, özellikle Kayseri-İstanbul hattında otobüse rakip olabilirsin..
İstanbul'un mahallesi büyüklüğünde olan Sorgun, Akdağmadeni ve Yıldızeli gibi yerlere YHT Garı yapmaya gerçekten gerek var mı?
Bu hattaki istasyon sayısı beni çok şaşırttı..
Kayaş'ta durur mu?
Eskiden Eskişehir, Konya ve İstanbul YHT seferleri Sincan'da dururdu, sonra Eryaman'a YHT Garı yapıldı ve duruşlar buraya alındı..
Şu anda da Doğu, Vangölü, Kurtalan ve 4 Eylül gibi anahat trenlerinin durduğu Kayaş'ta gerçekten duruş olabilir diye düşünüyorum..
Ardından Elmadağ YHT Garı denmiş, inşaatı ne durumdadır bilemem, ama bari burası açılınca Başkentray'ı buraya kadar uzatsınlar ve Kayaş'ta durmasın doğu yönlü YHT'ler.. (Sincan'da da artık sadece anahat ve bölgesel trenler duruyor, YHT'ler durmuyor..)
Sonrasında da Kırıkkale ve Yozgat'ı anladım, il merkezi; Yerköy de konvansiyonel hattın ayrıldığı nokta olması sebebiyle tamam..
Yerköy ile Kayseri arası 175 kilometre, orada YHT bağlantılı bir bölgesel trenle, özellikle Kayseri-İstanbul hattında otobüse rakip olabilirsin..
İstanbul'un mahallesi büyüklüğünde olan Sorgun, Akdağmadeni ve Yıldızeli gibi yerlere YHT Garı yapmaya gerçekten gerek var mı?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18112
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: tr-HT.03:03 » Ankara-Sivas Hızlı Tren Projesi [İnşaat Süreci]
Ankara içindeki garların eski yeni durumunu bilmiyorum açıkçası ama bir Başkent'te 2 durak yapmalı YHT ler bence, yani geliş yönüne göre bir batı bir doğu garında durmalı gibi düşünelim.Engin Y yazdı: ↑12 Oca Çrş, 2022 14:02Bu hattaki istasyon sayısı beni çok şaşırttı..
Kayaş'ta durur mu?
Eskiden Eskişehir, Konya ve İstanbul YHT seferleri Sincan'da dururdu, sonra Eryaman'a YHT Garı yapıldı ve duruşlar buraya alındı..
Şu anda da Doğu, Vangölü, Kurtalan ve 4 Eylül gibi anahat trenlerinin durduğu Kayaş'ta gerçekten duruş olabilir diye düşünüyorum..
Ardından Elmadağ YHT Garı denmiş, inşaatı ne durumdadır bilemem, ama bari burası açılınca Başkentray'ı buraya kadar uzatsınlar ve Kayaş'ta durmasın doğu yönlü YHT'ler.. (Sincan'da da artık sadece anahat ve bölgesel trenler duruyor, YHT'ler durmuyor..)
Sonrasında da Kırıkkale ve Yozgat'ı anladım, il merkezi; Yerköy de konvansiyonel hattın ayrıldığı nokta olması sebebiyle tamam..
Yerköy ile Kayseri arası 175 kilometre, orada YHT bağlantılı bir bölgesel trenle, özellikle Kayseri-İstanbul hattında otobüse rakip olabilirsin..
İstanbul'un mahallesi büyüklüğünde olan Sorgun, Akdağmadeni ve Yıldızeli gibi yerlere YHT Garı yapmaya gerçekten gerek var mı?
Kayseri-Ankara-İstanbul tren seferi bence de güzel olur.
Yozgat konusunda yorum yapmak istemiyorum, o istasyonlarda YHT durmasının anlamsızlığını tartışmaktan sıkıldım artık, keşke bu kadar kudretli bir milletvekili olaydım, bizim mahalleden de geçirirverirdik YHT yi. Neyse normal trenlerin durması için tabi ki durak olsun ama YHT lerin böyle ilçe minibüsü gibi planlanması gerçeklikten uzak bence.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3531
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: tr-HT.03:03 » Ankara-Sivas Hızlı Tren Projesi [İnşaat Süreci]
Aynen abi..
Ankara'da bir merkez gar, bir de batı garı (Eryaman) mevcut; bir de doğu garı inşa edilmeli..
Doğu garının yeri Kayaş veya Elmadağ olabilir, ama doğuya giden YHT'ler ve anahat trenleri bu ikisinden birinde durmalı..
İkisinde birden durmasınlar, YHT'yi EGO otobüsüne çevirmeye gerek yok
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18112
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18112
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: tr-HT.03:03 » Ankara-Sivas Hızlı Tren Projesi [İnşaat Süreci]
Sivas projesi sona gelmiş, açılışı yapılacağını okudum. Tabi ki hayırlı uğurlu olsun, yapılan hiçbir güzel işi körü körüne kötülemem kötülettirmem de, bu proje tcdd de pek çok yöneticinin ayağını kaydıran proje olarak bilinir, çeşitli sebeplerle planlanandan geç bitti, tabi ispat edemeyeceğim şeyleri iddia etmemim de bir anlamı yok ama Büyük İskender'in bile fethetmeden pas geçip gittiği yerine şehir merkezine bile uğramayacak bir güzergaha çevrilerek gitmesi bence projelere yaklaşımımızın özetidir.
Her hali ile hayırlı olsun, bir gün Sivas'a gitmek istersem artık hızlı trenle gidebileceğim, ne güzel. Tebrikler.
Bu vesile ile şunu paylaşayım, daha gidilecek çok yol var
Her hali ile hayırlı olsun, bir gün Sivas'a gitmek istersem artık hızlı trenle gidebileceğim, ne güzel. Tebrikler.
Bu vesile ile şunu paylaşayım, daha gidilecek çok yol var
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.