ist-MB.04:06 » 34G TÜYAP - Söğütlüçeşme Metrobüs Hattı

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 01 May Çrş, 2013 21:12

alabay yazmış ki:
Almanya’dan bu video GEMA lisans problemleri yüzünden seyredilemiyor Müziksiz yapılmalı, ya da kendi yapılmış müzik kullanmalı, yoksa lisans ödetirler.
DNS veya IP değiştiren, saklayan vb. program ve siteler var o vasıtayla 'yasaklı' videolar seyredilebiliyor. Google DNS, Open DNS vb. ayarlar popüler.

1 Mayıs'ta Emek ve Dayanışma Günü'nde Metrobüs, Levent-Şişhane arası metro, tüm deniz ulaşımı ve Galata Köprüsü'nün ayaklarını havaya kaldırma, Mecidiyeköy-Beşiktaş tarafında yolları kapatarak İstanbul'da toplu taşımayı iptal ederek İstanbul'u İsGazBul'a çevirerek İstanbul'un trafik sorununu çözebildik; gülsek mi dert mi edinsek bilemedim...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 May Çrş, 2013 21:16

kenanmar yazdı:1 Mayıs'ta Emek ve Dayanışma Günü'nde Metrobüs, Levent-Şişhane arası metro, tüm deniz ulaşımı ve Galata Köprüsü'nün ayaklarını havaya kaldırma, Mecidiyeköy-Beşiktaş tarafında yolları kapatarak İstanbul'da toplu taşımayı iptal ederek İstanbul'u İsGazBul'a çevirerek İstanbul'un trafik sorununu çözebildik; gülsek mi dert mi edinsek bilemedim...
Köprünün ayakları kaldırılmış bir fotosu vardı da nereye paylaşayım bilemedim, ama saçma sapan bir iş, bana göre hiçbir tarafından tutar yeri yok.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5576
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 01 May Çrş, 2013 21:48

Kenan, proxy kullanmak, IP adresi tünellemek vesaire mümkün, biliyorum, ama kendi ruterimde zaten özel bir DNS bağlantısı olduğundan, bunları ek olarak kullanmak istemiyorum. Gereksiz. Eninde sonunda bu sansür değil, bir tür vergi problemi, uğraşmaya değmiyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Ağu Pzr, 2013 16:42

Bugün ne yapayım bilemedim, yaz, sıcak, ramazan sonrası derken herhalde ortalıkta kimse de yok çay teklifime de cevap alamayınca düştüm yollara :) ne yapayım derken tramvaydan inip metrobüs ile Beylikdüzü yapmaya karar verdim.

Bu güzergahta hat işi biraz çorba neviinden sanırım, yani ortada bir Beylikdüzü-Söğütlüçeşme işletmesi varmı bilmiyorum, kimseye de sormak istemedim, duraklarda gördüğüm ve dönüşte de kullandığım üzere Beylikdüzü-Cevizlibağ seferleri var ama o da sabahın körü ile akşam belli saatlerde çalışıyormuş, Allah tan Pazar günü gündüz seferleri varmış.

Hat için şunu söyleyebilirim, tabii ki hızlı erişim için ideal bir seçenek haline geldi ama hem yazın İstanbul'un boş trafiği hem Pazar derken herhalde özel oto hatta E-5 üzeri otobüsler ile dahi yakın vakitte gitmek mümkün olabilirdi, iş saatlerinde ise metrobüsün tartışılmaz hızlı olduğunu kabul ederim. Dönüşte dakika tuttum Beylikdüzü nden Zeytinburnu' na 38 dk. da ulaştık, iyi süre. Yaşadığım tek sorun yaptığım aktarma da ve dönüşte bindiğim otobüste klimaların vazife yapmaması idi, bir şey üflüyor ama sıcak, kapılar açılınca içerisi serinliyor, o dereceydi yani.

Bir diğer artı husus sonradan eklenen Avcılar - Beylikdüzü arasındaki tüm duraklar gayet güzel, geniş, ferah, üzeri tamamen kapatılmış, yer bolluğu nedeni ile yürüyen merdiven ve asansörü bile var :) hakkaten iyiydi peron genişlikleri, bir de Avcılar' da ortamı serinletmek için peron tavanından su püskürtülüyordu ;)

Resim

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5576
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 18 Ağu Pzr, 2013 16:51

Beylikdüzü-Söğütlüçeşme işletmesi
Gece hattı, hani yazmıştım ya.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Ağu Pzr, 2013 17:04

Esat yazdı:Bugün ne yapayım bilemedim, yaz, sıcak, ramazan sonrası derken herhalde ortalıkta kimse de yok çay teklifime de cevap alamayınca düştüm yollara :) ne yapayım derken tramvaydan inip metrobüs ile Beylikdüzü yapmaya karar verdim.

Bu güzergahta hat işi biraz çorba neviinden sanırım, yani ortada bir Beylikdüzü-Söğütlüçeşme işletmesi varmı bilmiyorum, kimseye de sormak istemedim, duraklarda gördüğüm ve dönüşte de kullandığım üzere Beylikdüzü-Cevizlibağ seferleri var ama o da sabahın körü ile akşam belli saatlerde çalışıyormuş, Allah tan Pazar günü gündüz seferleri varmış.

Hat için şunu söyleyebilirim, tabii ki hızlı erişim için ideal bir seçenek haline geldi ama hem yazın İstanbul'un boş trafiği hem Pazar derken herhalde özel oto hatta E-5 üzeri otobüsler ile dahi yakın vakitte gitmek mümkün olabilirdi, iş saatlerinde ise metrobüsün tartışılmaz hızlı olduğunu kabul ederim. Dönüşte dakika tuttum Beylikdüzü nden Zeytinburnu' na 38 dk. da ulaştık, iyi süre. Yaşadığım tek sorun yaptığım aktarma da ve dönüşte bindiğim otobüste klimaların vazife yapmaması idi, bir şey üflüyor ama sıcak, kapılar açılınca içerisi serinliyor, o dereceydi yani.

Bir diğer artı husus sonradan eklenen Avcılar - Beylikdüzü arasındaki tüm duraklar gayet güzel, geniş, ferah, üzeri tamamen kapatılmış, yer bolluğu nedeni ile yürüyen merdiven ve asansörü bile var :) hakkaten iyiydi peron genişlikleri, bir de Avcılar' da ortamı serinletmek için peron tavanından su püskürtülüyordu ;)

Resim

Resim

Resim
Başar bir şey yazdın sandım bende, benim mesaj ve fotolar güme gitmiş o yüzden yine alıntılayayım da, belki sıcaktan bir sayfa geri gidip okumaya üşenen olursa :) burada da görülsün.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 May Pzr, 2014 12:08

Arkadaşlar elinde bu hattın tüm süreleri olan var mı? Yani durak arası süreleri kast ediyorum, ben bir zamanlar Topkapı-Avcılar arasını çıkartmıştım ama gerisi yok bende, elinde olan ya da bir yerde bulabileceğimi bilen varsa adres rica edeyim :) gerçi iett ye bakmadım henüz ama önce size bir sorayım dedim.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Haz Cum, 2014 14:19

Metrobüs hattı Cennet mahallesi durağında yaya alt geçit inşaatı nedeni ile geçici olarak araçlar durmayacaklar

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... 6QmL2cRCUk
İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Küçükçekmece/Cennet Mahallesi Metrobüs İstasyonuna konforlu bir yaya ve engelli erişimi sağlamak amacıyla, mevcut yaya üstgeçidi yerine, D-100 Karayolu altına yeni bir yaya altgeçidi yapıyor. Altgeçit ana gövde olarak tamamlandı.

Ancak, yapımı tamamlanmak üzere olan yaya altgeçidinden Metrobüs İstasyonuna erişim için Yürüyen Merdiven, Asansör ve Merdivenler yapılacak. 45 gün sürecek olan bu çalışmalar esnasında mevcut yaya üstgeçidi yıkılarak kaldırılacak ve Cennet Mahallesi Metrobüs İstasyonu da, 22 Haziran 2014 Pazar gününden itibaren geçici olarak kullanıma kapatılacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18112
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Kas Pzt, 2014 18:44

Metrobüs durağından çıkışta çekilmiş bir fotoğraf :) duraktan üst geçide çıkınca çıkış için buradan aşağı atlamak gerekiyor galiba

Resim

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 06 Kas Prş, 2014 20:32

Merter durağı, Uzunçayır ve Altunizade'den sonra erişimi vasat ve insan düşmanı Metrobüs duraklarından biridir. Daracıktır, metro istasyonuna erişimi saçmadır.
Öte yandan Akasya AVM için alt geçit yapılıp tüm altyapı ona göre kurgulanırken, Kadıköy yönündeki Uzunçayır otobüs durağından metrobüse erişim gerçekten ama gerçekten içler acısı ve utanç verici bir halde.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Re: ist-MB.04:06 » 34G TÜYAP - Söğütlüçeşme Metrobüs Hattı

Mesaj gönderen kenanmar » 11 Eki Pzr, 2020 18:13

Muhtemelen düşünülen konsept ama Hidrojenli mi yoksa Elektrik bataryalı mı olmalı düşünmeye değer.
https://www.busworld.org/articles/detai ... trolleybus
İBB Meclisi İYİ Parti Grup Sözcüsü ve Trafik ve Ulaşım Komisyonu Üyesi Dr. Suat Sarı Beylikdüzü-Söğütlüçeşme istikametinde toplu taşıma hizmeti veren metrobüslerin 1,5 milyon kilometreye ulaştığını belirterek, mevcut araçların değişimi ve yoğunluğun azaltılması için troleybüs araçların İBB gündeminde olduğunu söyledi.

"İSTANBUL'DA ÇALIŞMA YAPILIYOR"

2020 başında Belçika ve Hollanda'da bazı firmalarla görüşmeler gerçekleştiğini ifade eden Sarı, "İstanbul'a şu anda bununla ilgili bir çalışma yapılıyor, elektrikli olacağı için kaç kilometrede bir trafo koyacağız, nasıl bir maliyet çıkar bunlara bakıyoruz. Bunun en büyük avantajı dizel motorlarla aynı şekilde değerlendirilemiyor olması; çünkü dizeller 1,5 milyon kilometreye gelmiş ve bakım onarım kabul etmiyor, aracı değiştirmek gerekiyor. Fakat elektrikli araçlarda daha fazla kilometre yapabiliyorsunuz. En önemlisi de elektrikli araçlar seri motorlar olduğu için troleybüsteki motorlar yokuşta her türlü fosil yakıtlı dizel, benzin ve diğer yakıtlardan daha hızlı çıkabiliyor ve motor aşınmıyor" diye konuştu.

"METROBÜS KAPASİTESİNİN 2 KATI YOLCU TAŞIYOR"

Dr Sarı, troleybüslerin metrobüs kapasitesinin 2 katı kapasiteyle yolcu taşıdığını ifade ederek şu bilgileri paylaştı: "Metrobüsler 125 kapasitede, fakat troleybüsler 200-250 olabiliyor; çünkü çekme kapasitesi yüksek araçlar bunlar. Projenin ortaya çıkması ve uygulanması en az bir seneyi bulur. Şu anda başlansa 2022'de ancak devreye girebilir; ama mutlaka mevcut araçlardan daha verimli bir sistem olur. Bunu da metrobüslerde yaparsak Avrupa'da ilk uygulanan kent oluruz"

BEYLİKDÜZÜ'NE METRO ÇALIŞMASI

Şu anda kullanılan mevcut metrobüslerin yüzde 70'inin 1,5 milyon kilometreye ulaştığını ve araçların onarımının da zor olduğunu ifade eden Sarı, sera gazı salınımında yoğun olduğuna dikkat çekerek şöyle konuştu:

"Araçların değişim zamanı geldi. Bakım onarımları daha fazla maliyete neden oluyor. Normalde bir metrobüsün 450 bin yolcuya ulaştıktan sonra değişmesi lazım şu anda pandemi öncesi 1 milyon 100 bindi yolcu sayısı, önceki döneme ulaşırsak bu 1 milyon 200 bin görülecek gibi duruyor. Yoğunluğu azaltmak adına metrobüs hattı üzerinde Beylikdüzü'ne kadar giden bir metro hattı çalışması yapılması da hala sürdürülüyor."

"YENİ METROBÜSLER EKLENEBİLİR"

1,5 milyon kilometreye ulaşan mevcut metrobüslerin bakım onarım zamanı geldiğine dikkat çeken Sarı, "Şuanda 200-225 kapasiteli araçlar deneniyor. Yönetim buna karar verip buraları rahatlatma adına yeni metrobüsler eklenebilir. O döneme kadar bunu çare olarak yapmaktayız; çünkü her geçen gün kapasite artıyor. 17 saniyede bir metrobüs geliyor duraklara bu dünya ortalamasında İstanbul gibi yoğunluğa sahip herhangi bir kentte metrobüs yok. Dolayısıyla hat çok yoğun" diye konuştu.

https://www.sozcu.com.tr/2020/gundem/so ... i-6067595/

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Re: ist-MB.04:06 » 34G TÜYAP - Söğütlüçeşme Metrobüs Hattı

Mesaj gönderen kenanmar » 22 Eki Prş, 2020 02:34

https://youtu.be/9G9Fv7AxErI İstanbul’un koşullarına uygun gibi çift körüklü de

Cevapla

“Metrobüs & Troleybüs [İşletmedeki Hatlar]” sayfasına dön