tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 02 Mar Pzt, 2020 13:54

Bu arada, Bursa-İzmir Otoyolu'nun Uluabat Gölü'nün güneyi yerine kuzeyinden geçirilmesi nedeniyle, Bursa Çevre Yolu'nun batıdaki kavşağının ucu açık kalmıştı: https://www.google.com/maps/@40.2150195 ... a=!3m1!1e3

Şimdi bu ucu yakındaki OSB'lere doğrudan bağlamak için bir proje hazırlanıyor: https://www.kgm.gov.tr/SiteCollectionDo ... aliyet.pdf (sayfa 85)

Nilüfer'deki OSB'ler için oldukça faydalı olur..
Bursa Çevre Otoyolu Hasanağa Bağlantı Yolu

Etüt proje ve mühendislik hizmetleri ihalesi Karayolları 14.Bölge Müdürlüğü tarafından yapılan otoyol bağlantı yolunun yatay düşey hat, kavşak planları ve hidrolik-hidrolojik Etüt Raporları Genel Müdürlüğümüzce onaylanmış olup, kesin proje çalışmaları tamamlanarak yaprak paftalar Genel Müdürlüğümüze teslim edilmiştir. İnceleme ve kontrol çalışmaları devam etmektedir.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 02 Mar Pzt, 2020 17:42

İzmir Çevre Yolu'nun şu andaki durumu aşağıdaki gibi..

Haritadaki 11,7 kilometrelik yol boşken 6 dakika, ama şu anda 66 dakika sürüyor..

Bu nedenle, Menemen-Çandarlı Otoyolu'nun Menemen Kavşağı'ndan başlayacak ve Aydın Otoyolu-Çeşme Otoyolu ayrımında sonlanacak, gerçek bir çevre yolu iyi olabilir..
İstanbul-İzmir Otoyolu nedeniyle İzmir Çevre Yolu'nun yükü arttı, bu yaz daha da artar; şehir içi trafikle kesişmeyen gerçek bir çevre yolu iyi olur..

Bunlar yerine İzmir'den Bursa'ya, İstanbul'a, Ankara'ya ve Antalya'ya YHT'ler ve iyileştirilmiş demiryolu hatlarında sıklığı artırılmış konvansiyonel yük trenleri çalıştırılsa daha iyi olmaz mı?
Olur elbette, ama ulaştırma bakanı karayolcu olduğu için tren konusunda boş ümitlere kapılmamak gerekir diye düşünüyorum, aksi takdirde hayal kırıklığı büyük olur..

Kaynak: https://www.google.com/maps/dir/38.4108 ... 0b!1m0!3e0

cevreyolu2.PNG
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Esat » 02 Mar Pzt, 2020 18:18

İzmiri pek bilmem ama şu kadar söyleyeyim Bornova ile diğer ilçelerin arasından geçen bir yola Çevre Yolu denilemez :) çevre yolu bu değil, nasıl ki İstanbul için FSM yolu bile bu özelliğini kaybetti ise, bu yolda şehir içi bir cadde hadi bulvar diyelim halini almış gördüğüm kadarıyla

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 03 Mar Sal, 2020 14:07

Çevre yolu projesi hazırlandığında, Çiğli irice bir kasaba gibiydi ve Karşıyaka'nın sırtları ev dolmamıştı, dolayısıyla bu yol gerçekten İzmir kentinin çevresini dolanıyor gibiydi..

Bundan yirmi veya otuz yıl önce Ankara'dan İzmir'e gelirken, Kemalpaşa'dan sonra, "Bornova X ve İzmir Y" yazan mesafe bilgilendirme levhası olurdu..
Hatta aynı levha, yaklaşık yirmi yıl önce İstanbul'dan İzmir'e gelirken, Manisa'dan sonra da vardı diye hatırlıyorum..
Karayolları da Bornova'yı İzmir'den ayrı gibi görürdü, ama artık Bornova'nın İzmir'in merkeziyle bütünleştiği besbelli..

Öte yandan, Bornova sırtlarında Manisa il sınırı başladığı için İzmir'in gerçek çevre yolunun Manisa il sınırlarından geçmesi gerekecek ve sanırım yukarıda bahsi geçen çevre yolu projesi (tamamlanması 2030'u rahat bulur, belki 2035 demek gerek) de Manisa il sınırlarına girecek mecburen..

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Hector Troas » 04 Mar Çrş, 2020 13:59

Ekstra bir otoyola ihtiyaç yok. UPİ 2030 planlarında ulaşım için ne yapılması gerektiği yönündeki kararlar belli. Otoyol yok. Metro var. Bu kararları uygulamak için bütçe yaratmak gerek.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 15 Nis Çrş, 2020 18:39

İstanbul-Bursa-İzmir Otoyolu, ilk kez KGM'nin yıllık harita güncellemeleri kapsamında otoyol haritaları arasında yerini aldı: https://www.kgm.gov.tr/SiteCollectionIm ... -bursa.jpg

Resim

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 27 Haz Cmt, 2020 23:39

Engin Y yazdı:
08 Ağu Prş, 2019 14:13
Otoyolun tamamlanmasıyla birlikte yeni dinlenme tesisleri de yavaş yavaş açılıyor..
Akaryakıt istasyonu listemizi yeniliyorum..
  • O3 Dilovası: Petrol Ofisi
  • O14 Altınova: BP
  • O37 Orhangazi: Total
  • O68 Gemlik: Shell
  • O86 Bursa Kuzey: Opet
  • O107 Bursa Batı: Aytemiz
  • O135 Karacabey: Aytemiz
  • O167 Mustafakemalpaşa: Shell
  • O178 Susurluk: henüz açık değil
  • O204 Balıkesir Kuzey: BP
  • O228 Balıkesir Batı: Petrol Ofisi
  • O266 Savaştepe: Lukoil (16 Eylül'de açıldı)
  • O320 Akhisar: Shell
  • O375 Manisa: Opet
Dün, ilk kez bu yolu baştan sona kullanma şansım oldu..
Hiç mola vermeden, Gebze’den Bornova’ya 3 saat 10 dakikada geldik..
Demek ki ortalama hızımız 128 km/saat civarındaymış..

Yukarıdaki listede yer alan akaryakıt istasyonları dışında yeni bir akaryakıt istasyonu açılmamış, ama akaryakıt istasyonu olmayan O122 tesisinde (Bursa-Karacabey arası) İskenderoğlu ve O178 tesisinde (Susurluk-Balıkesir arası) Yasa açılmış..

Diğer dinlenme tesislerinin bazılarında da akaryakıt istasyonlarına ek olarak yeme içme yerleri açılmış; örnek olarak Köfteci Ramiz, Köfteci Yusuf, Manisa Kebapçısı, Elit Ciğerci verilebilir..

Dinlenme tesislerindeki restoranlar ve mağazalar hakkında bilgi: https://isletme.otoyolas.com.tr/

Netice itibarıyla, oldukça pahalı, ama çok güzel bir yol olmuş..
Allah herkese kazasız belasız yolculuklar nasip etsin..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Esat » 28 Haz Pzr, 2020 08:26

hız sınırları biraz daha yükseltilebilir mi acaba? tabi bu toplam süreye ne kadar etki eder bilemiyorum ama 3 saat gayet güzel bir süre

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 28 Haz Pzr, 2020 14:37

Abi, bir ara yüzde onluk tölerans ile birlikte bazı otoyollarda hız sınırının 140 km/saat olması konusu gündeme gelmişti..
Bu yol, 140 km/saat hızı çok rahat kaldırır..

Zaten biz de yolun çoğunu 140-150 km/saat aralığında geldik; ama üç gişede (Osmangazi Köprüsü, Bursa girişi, İzmir girişi) de HGS veya OGS hesabında para olmamasına rağmen, nakit gişesine girmeyen benciller yüzünden birkaç dakika durmak zorunda kaldık; bir de Bursa Çevre Yolu’nda, hızlı tren hattının otoyolu kestiği yerde kısa da olsa bir yoğunluk yaşadık..

Yani gişelerde beklemesek ve Bursa Çevre Yolu’nda durmasak, sanırım üç saatten kısa bir süre 405 kilometre yaparak Gebze’den Bornova’ya ulaşırdık..

Bu durumda da ortalama hızımız 135 km/saat’in biraz üzerinde olurdu..
Hız sınırı müsaade etse, çok rahat 150 km/saat bile kaldırır yol; tabii yakıt tüketimi çok artardı, ama bizim araba dizel neyse ki :)

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 363
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 01 Tem Çrş, 2020 12:44

Pazar akşamı Karacabey - Bursa arasında bu otoyolu kullandım, tahmin ettiğimden çok daha fazla araç vardı otoyolda. Pahalı diye veryansın ediyoruz ama kullanıyoruz demek ki... Bu arada Karacabey - Bursa arasında yaklaşık herhalde 60 km lik bir mesafe için 23.45 TL ödedik, gerçekten çok pahalı!

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 01 Tem Çrş, 2020 21:07

Biz kullandığımızda Cuma akşamıydı ve Gebze’den itibaren Balıkesir Batı kavşağına kadar oldukça yoğundu..
Edremit Körfezi yolcuları ayrıldıktan sonra, yol nispeten tenhalaştı..
Ağır vasıta çok azdı, genelde otomobiller vardı..
Bu beni şaşırttı, çünkü ağır vasıtaların balata olsun, lastik olsun, malzemeleri çok pahalı ve daha az yıpratıcı olan otoyolu tercih etmelerini beklerdim..

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 363
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Re: tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 02 Tem Prş, 2020 13:39

Otoyolda kalitesizlik dikkatimi çekti, özellikle Karacabey den katıldıktan sonra Bursa yönüne doğru yama yapılmış gibi bir sürü parçalı asfalt, karayolu üst geçitlerinde köprü seviyesindeki asfalt ile yolun devamında bariz kot farkından dolayı oluşan sürüş rahatsızlığı gibi. Adamlar dünya para alıyor, alttan giden devlet yolunun asfaltı daha düzgün. 130 km hızla giderken lastiklerin kot farkı dolayısıyla tümseğe çarpmış gibi rahatsız ediyor köprü geçişlerinde. Bursa civarında böyle değildi ama Karacabey civarı kötüydü. Devletin şartname ye yol kalitesini de eklemesi lazım. Adam stabilize yapsa ona mı mecbur kalacak araçlar yani...

Cevapla

“Diğer Toplu Ulaşım Sistemleri” sayfasına dön