çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Lapseki Otoyolu [İnşaat Süreci]

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 15 May Cum, 2020 12:03

Esat yazdı:
15 May Cum, 2020 11:43
bu büyük iş, gerçekten İstanbul boğazındaki köprüleden daha doğru geliyor bana tabi bunu açıldığı zaman göreceğiz, benim ki sadece harita kağıt üzerinde bakıp kendimce yorum yapmaktan ibaret.
Bana da öyle geliyor abi..

1. Çanakkale'de iki yaka arasındaki geçişin neredeyse tamamı transit trafik.. Eceabat'ta oturup Çanakkale'de çalışan veya Lapseki'de oturup Gelibolu'da çalışan insan sayısı çok az.. Karşılaştırmak gerekirse, İstanbul'da trafik sorununun asıl sebebi şehir içi trafikken, Çanakkale'de ise feribot kaynaklı trafiğin asıl sebebi transit geçen araçlar.. Bu yüzden İstanbul'da köprüyü şehrin merkezine (Karadeniz kıyısına değil) yapmak gerek, Çanakkale'de ise tam tersine şehrin dışına yapmalı ve nitekim öyle yapılıyor..

2. Geçiş ücreti (15 euro + KDV), Osmangazi Köprüsü (40 dolar + KDV) geçiş ücretinden çok daha uygun..

3. Güney Marmara-İç Ege-Batı Akdeniz çıkışlı ve Trakya veya AB varışlı yük trafiği, şu anda İstanbul'u kullanıyor; ama artık bu köprüye kayacağından, İstanbul'dan transit geçen araç sayısı da azalacak..

4. Lapseki-Gelibolu feribotları hem bakımsız, hem pis, hem de yavaş.. Yarım saatte geçer diyorlar, 45 dakika sürüyor.. Daha iyi durumdaki Eceabat-Çanakkale feribotuna bineyim dersen de Gelibolu-Eceabat yolu çok kötü.. Feribot işkencesinin bitmesi çok güzel olacak..

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 363
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 15 May Cum, 2020 13:06

Biga yarımadasından Trakya ya geçişler için mevcut ulaşım imkanları yetersiz kalıyordu. Köprü ile verilen garanti sayıyı mevcut geçiş sayıları karşılamaz ama Bursa civarından Avrupa ya gidecek tırların yolunu kısalttığı ve İstanbul civarındaki ücretli otoyollara göre daha ucuz olacağından bu köprüyü kullanması işleri değiştirir. Özellikle bayramlarda 4-5 saat feribot sırası beklemek gerçekten işkenceden beterdi.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 15 May Cum, 2020 13:20

Özgür Türkler yazdı:
15 May Cum, 2020 13:06
Biga yarımadasından Trakya ya geçişler için mevcut ulaşım imkanları yetersiz kalıyordu. Köprü ile verilen garanti sayıyı mevcut geçiş sayıları karşılamaz ama Bursa civarından Avrupa ya gidecek tırların yolunu kısalttığı ve İstanbul civarındaki ücretli otoyollara göre daha ucuz olacağından bu köprüyü kullanması işleri değiştirir. Özellikle bayramlarda 4-5 saat feribot sırası beklemek gerçekten işkenceden beterdi.
Aynen Özgür Bey, iki sefer (ikisi de bayram değil; birisi Temmuz’da, birisi Eylül sonunda) Bozcaada dönüşlerinde Lapseki’deki kamyon kuyruğunu görünce Osmangazi Köprüsü’nden dolanmışlığım var..

Bu köprüden sonra, şu anda Avrupa’ya yük taşımacılığında farklı yolları (Bandırma-Tekirdağ feribotu ya da Osmangazi Köprüsü + YSS Köprüsü) kullanan sürücülerin de bu köprüyü kullanacağını ve şu andaki feribot kullanım sayılarının çok üzerinde bir geçiş sayısı yakalanacağını düşünüyorum..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 15 May Cum, 2020 17:43

öngörülerinizin hepsine katılıyorum, feribotu sekteye uğratacak ama zaten hava şartlarına çok bağlı olan ve anladığım kadarıyla da hizmet kalitesi düşük olan feribotlar yerine böyle bir şey yeğlerim, ayrıca transit trafiğe hitap edeceği, İstanbul'un yükünü azaltacağı gibi öngörülere de katılıyorum, tabi fayda/maliyet olarak YSS köprüsünden daha cazip olacağı için Bursa çevresinden AB trafiğinin de buraya kayması çok olası, bu durumda da bu köprü çok daha doğru bir hamle anlamına geliyor. Hayırlısı olsun

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 18 May Pzt, 2020 22:52

Köprünün faydalarını konuştuk, bir de inşa edilmekte olan Malkara-Çanakkale Otoyolu'nun faydasını belirtmek isterim..
Şu andaki yol, Malkara'dan batıya doğru gidiyor ve Keşan'da yaklaşık 135 derecelik keskin bir dönüş yaparak ve güneydoğu yönünde ilerleyerek Gelibolu'ya ulaşıyor..

Otoyol ise Malkara'dan güneybatıya inerek kestirmeden Gelibolu'ya ulaşıyor..
Sanırım otoyol sayesinde, İstanbul-Çanakkale arası yolculuklar yaklaşık 40 kilometre kısalacaktır..

Not: Aşağıdaki yollardan kırmızı olan şu anda köprüyle birlikte inşa ediliyor, turuncu yolların ihalesi henüz yapılmadı..
Harita Kaynağı: http://www.1915canakkale.com/cmsfiles/G ... ritasi.jpg

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 19 May Sal, 2020 10:09

Hakkaten çok iyi ya :) yalnız bayramda seyranda alışık olduğumuz İstanbul-İzmit trafiği artık İstanbul-Tekirdağ-Çanakkaleye dönüşebilir gibi geliyor bana :)

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 20 May Çrş, 2020 11:28

Abi,

"Çanakkale Köprüsü'nün İstanbul-İzmir Ulaşımındaki Yeri" konulu, kendimce çok başarılı ve insanoğlu için oldukça önemsiz bir çalıştay düzenledim :)

Şimdi, öncelikle, İstanbul'un nispeten merkezî olarak adlandırabileceğimiz kesiminin bana göre en batıda kalanı olan "Basın Ekspres Yolu"nu başlangıç noktası olarak seçtim..
Bu yolu seçmemin sebebi, buradan TEM'in her iki yönüne (Kınalı veya Gebze) gidecek şekilde bağlantı olması..

Basın Ekspres Yolu'ndan Gebze-İzmir Otoyolu'nun Balıkesir'in Naipli ve Bakacak köylerinin arasındaki kısmına kadarki mesafe, 303 kilometre: https://www.google.com/maps/dir/41.0582 ... m2!4m1!3e0

Bu noktaya kadarki mesafeyi ölçtüm, çünkü Çanakkale Köprüsü'nün şimdilik Lapseki'de sona eren otoyolunu ileride Balıkesir'e doğru uzattıklarında, Gebze-İzmir Otoyolu ile bu noktada bağlanacak..

Tamamlandığında, Kınalı-Malkara-Çanakkale-Balıkesir Otoyolu'nun toplam uzunluğu, 321 kilometre olacak: https://tr.wikipedia.org/wiki/K%C4%B1na ... ir_Otoyolu

Ayrıca, yukarıda başlangıç noktası olarak seçtiğim Basın Ekspres Yolu'ndan Kınalı'ya kadarki mesafe de 65 kilometre: https://www.google.com/maps/dir/41.0582 ... m2!4m1!3e0

Demek ki Basın Ekspres'ten başlayıp Gebze-Bursa-İzmir Otoyolu ile Kınalı-Çanakkale-Balıkesir Otoyolu'nun kesişim noktasına kadarki yolu;
- FSM Köprüsü ve Osmangazi Köprüsü üzerinden geçerek gelirsek 303 kilometre
- Çanakkale Köprüsü üzerinden geçerek gelirsek 386 kilometre
yol yapmamız gerekecek..

Elbette ki yola çıkış saati de önemli, ancak eğer İstanbul içindeki trafik yoğun değilken (mesela sabaha karşı saat 5-6 gibi) uzun yola çıkmayı seviyorsanız, bu durumda Çanakkale'nin tercih edilmesi, yolu 83 kilometre gibi önemli sayılabilecek bir miktar uzatacak..


İkinci bir seçenek daha var: Lapseki'de otoyoldan çıkmak ve Edremit Körfezi üzerinden İzmir'e gelmek..

Bu durumda da İzmir'e varış noktası olarak merkezin en batısı (Çanakkale Köprüsü'ne yakın, Osmangazi Köprüsü'ne uzak) sayılabilecek Mavişehir'i seçtim..

Basın Ekspres Yolu'ndan FSM Köprüsü ve Osmangazi Köprüsü ile Mavişehir'e ulaşmak, 504 kilometre: https://www.google.com/maps/dir/41.0582 ... 737602!3e0

Basın Ekspres Yolu'ndan Çanakkale Köprüsü, Edremit Körfezi ve Çandarlı-İzmir Otoyolu ile Mavişehir'e ulaşmak;
Basın Ekspres - Kınalı arası, 56 kilometre: https://www.google.com/maps/dir/41.0582 ... m2!4m1!3e0
Kınalı - Lapseki arası, 183 kilometre: https://tr.wikipedia.org/wiki/K%C4%B1na ... ir_Otoyolu
Lapseki - Mavişehir arası, 327 kilometre: https://www.google.com/maps/dir/40.2889 ... 737602!3e0
Yani toplamda 566 kilometre yapıyor..

Çanakkale Köprüsü'nü kullanarak İzmir'e gitmek, bu sefer de 62 kilometre daha uzun sürüyor, ayrıca Edremit Körfezi'ndeki trafik ışıkları insanı canından bezdirebilir..


Netice olarak, İstanbul'un Doğu Marmara'da yer almasından ötürü, şehrin en batısı sayabileceğimiz Büyükçekmece'den bile yola çıkılsa, Çanakkale Köprüsü yolu uzatıyor..
(Büyükçekmece, Basın Ekspres'e göre batıdan gidilen yolu 20 kilometre kısaltıyor ve doğudan gidilen yolu 20 kilometre uzatıyor; yukarıdaki 62 kilometre ve 83 kilometre olarak hesaplanan farklar da sıfırlanmıyor..)

Tabii ki İstanbul içindeki trafik hesaba katılırsa, örneğin yola İstanbul'un Avrupa Yakası'ndan Cuma akşamı 6 gibi çıkılacaksa, trafik nedeniyle Çanakkale Köprüsü'nün daha çabuk ulaşım sağladığı durumlar oluşabilir; onu trafik durumuna göre anlık olarak analiz etmek gerekecek..

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Uğur » 20 May Çrş, 2020 11:32

Bence tam verim için Kapıkule - Malkara arası da bu yükü kaldırabilecek bir yola sahip olmalı.

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 585
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Edil Arda » 20 May Çrş, 2020 12:21

Kapıkule'ye değil de TEM'e yapılacak doğrudan bir bağlantı ile daha az maliyetle aynı şey sağlanabilir.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 20 May Çrş, 2020 12:27

Yanılmıyorsam, Edirne - Uzunköprü - Keşan - İpsala arasında bir otoyol planlanıyor..
Otoyolun kuzeyde Kapıkule ve Pazarkule, güneyde de İpsala sınır kapısı ile sonlanması planlanıyor..
Bu otoyol, bahsettiğiniz şekilde Kapıkule - Çanakkale bağlantısını tamamen kestirmeden kuracaktır..

Şu anda planlanıyor dediğim bu otoyolun yapımı, yapım için sırada bekleyen otoyolları düşününce, sanırım 2035'i bulacaktır..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 20 May Çrş, 2020 21:12

Engin Y yazdı:
20 May Çrş, 2020 11:28
Abi,

"Çanakkale Köprüsü'nün İstanbul-İzmir Ulaşımındaki Yeri" konulu, kendimce çok başarılı ve insanoğlu için oldukça önemsiz bir çalıştay düzenledim :)

Netice olarak, İstanbul'un Doğu Marmara'da yer almasından ötürü, şehrin en batısı sayabileceğimiz Büyükçekmece'den bile yola çıkılsa, Çanakkale Köprüsü yolu uzatıyor..
(Büyükçekmece, Basın Ekspres'e göre batıdan gidilen yolu 20 kilometre kısaltıyor ve doğudan gidilen yolu 20 kilometre uzatıyor; yukarıdaki 62 kilometre ve 83 kilometre olarak hesaplanan farklar da sıfırlanmıyor..)

Tabii ki İstanbul içindeki trafik hesaba katılırsa, örneğin yola İstanbul'un Avrupa Yakası'ndan Cuma akşamı 6 gibi çıkılacaksa, trafik nedeniyle Çanakkale Köprüsü'nün daha çabuk ulaşım sağladığı durumlar oluşabilir; onu trafik durumuna göre anlık olarak analiz etmek gerekecek..
Harikasın :)

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 21 May Prş, 2020 11:12

Bu arada, köprünün 18 Mart 2022'de tamamlanma hedefine yönelik bir yorum yapmak gerekirse;

1.550 metre orta açıklığı olan Osmangazi Köprüsü'nün kule montajı 12 Mayıs 2015'te tamamlanmış, köprünün açılış töreni ise 30 Haziran 2016'da gerçekleştirilmiş; yani 415 gün sonra..

1.408 metre orta açıklığı olan, ama ortasındaki demiryolu geçişi nedeniyle benzerlerine göre oldukça geniş sayabileceğimiz YSS Köprüsü'nün kule montajı 24 Ekim 2014'te tamamlanmış, köprünün açılış töreni ise 26 Ağustos 2016'da gerçekleştirilmiş; yani 672 gün sonra..

2.023 metre orta açıklığa sahip olacak olan 1915 Çanakkale Köprüsü'nde ise kule montajı 13 Mayıs 2020'de tamamlandı, köprünün açılış töreni ise 18 Mart 2022'de planlanıyor; yani 671 gün sonra..

Eğer bir aksilik olmazsa; önce kedi yolları ve ardından halat gerilmesi sorunsuz bir şekilde atlatılırsa, sanırım 2021 baharından itibaren tabliyelerin takılmaya başlandığını uydu görüntülerinden takip edebileceğiz..

Bu arada, köprü ayaklarının dünkü uydu görüntüsü: https://apps.sentinel-hub.com/eo-browse ... el-2%20L1C


Ayrıca, uydu görüntülerinde artık otoyolun başlangıç noktalarını da görebiliyoruz..

Otoyolun kuzeydeki başlangıç noktası, Tekirdağ'dan Malkara'ya gelirken Şarköy ayrımına 1,5-2 kilometre kala: https://apps.sentinel-hub.com/eo-browse ... el-2%20L1C

Otoyolun güneydeki başlangıç noktası, Çanakkale'den Lapseki'ye gelirken yolun yarısından biraz fazlasını geçince: https://apps.sentinel-hub.com/eo-browse ... el-2%20L1C (Aşağıda açık kalan uç, ileride Balıkesir'e doğru devam ettirilecek ve Gebze-İzmir-Bursa Otoyolu'na bağlanacak..)

Kilitli

“Karayolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön