ist-M.01 » İstanbul'da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

Re: ist-M.01 » İstanbul'da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Mesaj gönderen Hector Troas » 10 Oca Cum, 2020 09:13

Yüklenici firmaların tavırlarını duymuştum ama Hasdal-Hekimbaşı Otoyolu ve benzeri karayolu işleri, TMMOB, ŞPO, gibi meslek kuruluşlarının sıcak bakmadığı işler. Karayoluna yapılacak böyle bir yatırımdan ziyade, raylı sistem yapılmasını savunuyorlar. Ve Ekrem Bey, bu tarz bilim insanlarının raporlarına değer veriyor. Zaten karayolu tünelleri de iptal edilmiş.

Halkalı-Bostancı Metrosu da bu anlamda ortaya atılmış olabilir.

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

VEZNECİLER-YENİ OTOGAR METROSU MU?

Mesaj gönderen Hector Troas » 27 Oca Pzt, 2020 16:41

Vezneciler Fenertepe Metrosu, Habipler'de yapımı planlanan Yeni Otogar'dan geçiyor mu?

Resim

Bu harita, maximal vizyon (1.100 km) haritasından alındı.
vezne.png
Ulaşım Çalıştayında ise optimum vizyon diye (755 km) bir harita daha yayınlandı. 2030 hedefli idi. Metro güzergahı aynen korunmuş.

Resim
vezneotogarm.png
Ancak Sefaköy-Başakşehir Metrosu, öteye atılmış. Bu hat Fatih Terim Stadı'ndan yeni Otogar'a da uzanıyordu. Yani Sefaköy-Yeni Otogar Metrosu oluyordu.

Resim

2 metro güzergahını karşılaştırdığımızda, Vezneciler'den gelen metro Otogar'a ulaşamıyor görünüyor. Belki revize edilebilir ?
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

İNCİRLİ-YENİKAPI BÖLÜMÜ RAFA MI KALKIYOR?

Mesaj gönderen Hector Troas » 06 Şub Prş, 2020 08:10

Ulaştırma Bakanı metro projesiyle ilgili yeni bir açıklama daha yapılmış.
Off Topic
Yenikapı-Sefaköy metro hattını Büyük İstanbul Tüneli ile (Söğütlüçeşme-İncirli metro hattı) entegre olacak şekilde gerçekleştirmeyi planladıklarını anlatan Turhan, “Yap-işlet-devret modeliyle gerçekleştireceğimiz Büyük İstanbul Tüneli Projesi’nin ihalesini bu yıl yapmayı planlıyoruz” diye konuştu. Kaynak: UAB.gov.tr
İncirli-Söğütlüçeşme Metrosu ile Yenikapı-Sefaköy Metrosu'nun entegre olması demek, İncirli'de fiziksel anlamda birleşme olacağı anlamına geliyor olabilir mi? Açıklama muğlak. İncirli'deki istasyon çizimlerini eklemiştim. Yenikapı-Sefaköy metrosunun İncirli istasyonu ile Söğütlüçeşme-İncirli metrosunun İncirli istasyonu, ayrı ayrı yerlerde idi. Şimdi bunu birleştirecekleri anlamına mı geliyor? Söğütlüçeşme-İncirli Metrosu, İncirli-Sefaköy diye devam edeceği anlamı çıkabilir.

Bu entegrasyonun diğer anlamı da şu; İncirli-Yenikapı bölümü ne olacak? Ayrı bir işletme olur, M2 İncirli'de sonlanabilir? Bence rafa kaldırmayı da düşünebilirler. Çünkü Yenikapı'da arkeolojik kazı işleri olacak. O bölgenin tamamı kazılmadı. Yenikapı batı çıkışı kuyruk bölgesinde arkeolojik kazı yapılması gerekiyor. En az 8-10 sene sürer. O işe kimse girmez. O yüzden suriçi bölümü (İncirli-Yenikapı) iptal edilir diye tahmin ediyorum. Lafı gelmişken, Kazlıçeşme-Levent-Söğütlüçeşme hattı da rafa kaldırıldı. Bu hat da Zeytinburnu Adliye'den Ambarlar/Cevizlibağ E-5 aksıyla gidiyordu. Bu bölgede T1 yeraltına alma işinden başka şantiye kurmayı düşünmüyorlar gibi görünüyor. T1 yer altı işi de bütçelenmedi. Kaynakları eşit dağıtmak lazım. Herşeyi Zeytinburnu'na yığmamak lazım. 90'lı yıllar konsepti değişiyor. E5'teki Vatandaşı Yenikapı'dan Levent'e götürmeyi planlamışlardı, ama olmadı ! Şimdi direk götürmeyi planlıyor olmalı. Tüm bunlara bir de Halkalı-Bostancı Metro Önerisi eklendi. Boğaz geçişli metroyu biraz daha kısa tutmak efektif olabilir. Topkapı-Altunizade arasında olsa, ilk etapta çok iş görür. M1 Vatan aktarmasıyla Yenibosna-merter E-5 aksı entegre olmuş oluyor zaten. Ekstra Topkapı-İncirli bölümünü yapmaya gerek var mı?

Aslında tüm bu senaryolar metrobüsü rahatlatmak için ise, Otogar-Şişli metrosunu ekle, M1A Havalimanı-Şişli şeklinde çalışsın. E-5 aksı Mecidiyeköy'e oradan Levent, Maslak ne varsa ulaşmış oluyor zaten. M1B de Kirazlı-Yenikapı çalışır, Otogar aktarmasıyla o da Şişli bölgesine gidebilir. Çözüm çok. M1 kapasite arttırımı yapılacak zaten. Daha da çok kapasite artar. M1 Bayrampaşa-Şişli eklentisi bile olabilir. Daha kısa sürer.

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

AYVANSARAY ENTEGRASYON YOK ?

Mesaj gönderen Hector Troas » 12 Şub Çrş, 2020 11:29

Diğer başlıkta lafı açılan konuyu buraya alak istedim. Vezneciler-Sultangazi Metro Projesi ile AYGM Söğütlüçeşme-İncirli Metro Projesi'nin Ayvansaray'da entregrasyonu var mı? Yok mu?

AYGM son haritası bu. Edirnekapı yazıyor. T4 ile entegre gibi

Resim

O bölgeyi biraz daha yakın plana alalım. Vatan'dan gelen metro sura paralel dümdüz ilerlemiyor, biraz batıya kıvrılıp gidiyor gibi görünüyor. Şehitlik'te durağı olduğu hissini veriyor. T4 transfer cepte.

Resim

Bu da İBB etüdündeki Vezneciler-Sultangazi metro haritası

Resim

Biraz yakın plana alalım. Fatih'ten gelen metro, Edirnekapı durağı var ama suriçinde görünüyor. Karagümrük tarafında gibi. Kariye Müzesi'nin olduğu yere yakın. T4 Şehitlik'te değil yani. T4 ile buluşması yok burda.

Sonra Ayvansaray'a kırılıyor. Defterdar, Otakçılar denen yer. E5 Metrobüs Durağı yani. Boğaz Metrosu'nun burada durağı yok. Deniz kıyısında Feshane'de durağı var. Entegrasyon yok gibi duruyor.

Resim

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

AYVANSARAY METRO TRANSFER MERKEZİ

Mesaj gönderen Hector Troas » 14 Şub Cum, 2020 15:50

Nette biraz araştırma yaptım. Görselleri indirdim. İnceledim. Vardığım sonuç; Boğaz Metrosu'nda yer alan Edirnekapı İstasyonu, aslında Ayvansaray İstasyonu olacak. Vezneciler-Sultangazi Metrosu ile Ayvansaray'da transfer olacak şekilde projelendirilmiş. T4 Şehitlik ile direk bir entegrasyonu yok. Tramvaydan inip aşağıya yürüme tünelleri koyarlarsa, mesafeli bir şekilde olur. Edirnekapı'da da transfer yok. Çünkü Vezneciler-Sultangazi Metrosu'nun Edirnekapı istasyonu sur içinde, caddede görünüyor. T4 ise sur dışında idi. Arada kavşak var. Alttan tünel yapılırsa bilemem. Ama Boğaz Metrosu ile T4 aktarması sadece Ulubatlı-Vatan'da oluyor. Sonraki istasyon Cevizlibağ.

Mavi Çizgi: Vezneciler-Sultangazi Metrosu
Sarı Noktalar: İstasyon Yerleri

Resim

Haritalar resmidir. Kaynak Google'dır. Belediye sitesinden alınmıştır. Üzerine hiç bir şey eklemedim. Burada da mavi çizgi ile gösterilmiş. Net bir şekilde ŞEHİTLİK entegrasyonu yok.

Resim

Biraz daha yakın plana alınca, daha net görünüyor. Ayvansaray !

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: AYVANSARAY METRO TRANSFER MERKEZİ

Mesaj gönderen Esat » 14 Şub Cum, 2020 16:13

Hector Troas yazdı:
14 Şub Cum, 2020 15:50
Nette biraz araştırma yaptım. Görselleri indirdim. İnceledim. Vardığım sonuç; Boğaz Metrosu'nda yer alan Edirnekapı İstasyonu, aslında Ayvansaray İstasyonu olacak. Vezneciler-Sultangazi Metrosu ile Ayvansaray'da transfer olacak şekilde projelendirilmiş. T4 Şehitlik ile direk bir entegrasyonu yok. Tramvaydan inip aşağıya yürüme tünelleri koyarlarsa, mesafeli bir şekilde olur. Edirnekapı'da da transfer yok. Çünkü Vezneciler-Sultangazi Metrosu'nun Edirnekapı istasyonu sur içinde, caddede görünüyor. T4 ise sur dışında idi. Arada kavşak var. Alttan tünel yapılırsa bilemem. Ama Boğaz Metrosu ile T4 aktarması sadece Ulubatlı-Vatan'da oluyor. Sonraki istasyon Cevizlibağ.
Evet, son durum böyle

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

CEVİZLİBAĞ-VATAN-AYVANSARAY AKSI

Mesaj gönderen Hector Troas » 15 Şub Cmt, 2020 10:43

Off Topic
Evet, son durum böyle
Doğru bir iş olmuş. Merak ettiğim şey, istasyonlar tam E5'in altında mı yoksa iç kısımda mı olduğudur? Genel anlamda Boğaz Metrosu'nun istasyonlarının konumlarını çok merak ediyorum. Metrobüs gibi e5'in tam ortasına mı denk getiriyorlar, yoksa biraz içe mi alıyorlar? Ör: Okmeydanı, SSK, Çağlayan gibi duraklar içerden giden otobüs güzergahında mı?

Ayrıca, Mecidiyeköy İstasyonu'nun konumu nasıl? 2 metro istasyonu oldu, bir de metrobüs. Şimdi 4. istasyonu nereye konduracaklar? Şişli Camii tarafına mı? E5 viyadük altına mı?

Son olarak, Vezneciler-Sirkeci uzatması gerekmez mi? 20-30 km metro ama Marmaray'la aktarması yok. Vezneciler-Yenikapı ekstra aktarma lazım olacak. Halbu ki 500 m ilerletseler Cağaloğlu girişine bile yaklaştırsalar yeterdi. Vilayetin oraya.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.01 » İstanbul'da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Mesaj gönderen decimus » 04 Ara Cum, 2020 18:55

Ekrem İmamoğlu İstanbul'da metro inşaatlarında kullanılmak üzere 580 Milyon dolar kredi bulmuş.Çok önemli ve takdir edilesi bir hareket.

https://www.ibb.istanbul/News/Detail/37475
İBB, 33 yıl aradan sonra, ülkemizde bir belediye tarafından yurt dışına ihraç edilen ilk Eurobond satışını gerçekleştirdi. İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, geçtiğimiz 2 Aralık’ta gerçekleşen satışa, dünyadan 248 yatırımcı kurumun ilgi gösterdiğini belirtti. “Hedeflediğimiz 580 milyon dolarlık tahvil satışına karşılık, tam 4,3 kat, yani 2,5 milyar dolar büyüklüğünde bir alım talebi ile karşılaştık” diyen İmamoğlu, “İhraç etiğimiz bu tahvil sonucu; İstanbul’a kazandırdığımız 580 milyon dolarlık finansman sayesinde, 4 metro hattında daha inşaatlara hızla başlayacağız. Böylelikle İstanbul, toplam 52,1 kilometre yeni metro ve 39 yeni istasyona daha kavuşacak. Bu hatlarda, tek yönde saat başına 275 bin olmak üzere, günde 5 milyonu aşkın yolcu taşınacak. İstanbul içinde trafik rahatlarken, İstanbulluların hızlı ve konforlu şekilde seyahat etmesi sağlanacak. Bu yeni finansmanın katkısının sonucunda, İBB olarak, aynı anda 10 hatta raylı sistem inşaatlarımız sürecek” bilgilerini paylaştı. Satışı gerçekleştiren ekibi alkışlatan İmamoğlu, “Elde ettiğimiz sonuç; büyüklüğü, faiz oranı ve vadesiyle birlikte değerlendirildiğinde, şeffaflık ve liyakat açılarından yeni İBB yönetimine duyulan uluslararası güvenin bir özetidir” ifadelerini kullandı.

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: ist-M.01 » İstanbul'da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Mesaj gönderen Uğur » 03 Eyl Cmt, 2022 16:59

İBB Genel Sekreter Yardımcısı Doç. Dr. Pelin Alpkökin hocam paylaşmış proje süreci devam eden hatlar. İleride M8-M9-M5 uzatması vb tamamlanınca bu hatlar ihaleye çıkacak. Harita heyecan verici. Merak ettiğim bir iki nokta var. 2029 Vizyon haritalarında hala varlığını sürdüren Vezneciler-Fenertepe hattı neden yer almamış? Bildiğim ve takip ettiğim kadarıyla kesin projeleri bile hazır. Bir de sonraki vizyonlarda Kağıthane - Okmeydanı arasındaki boşluğu kapatıp tek bir hat yapılması düşünülecek mi acaba? Resim

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 585
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-M.01 » İstanbul'da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Mesaj gönderen Edil Arda » 03 Eyl Cmt, 2022 17:23

M2'nin uzatmasından da ses seda yok.
Hatta uzatmaları.

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: ist-M.01 » İstanbul'da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Mesaj gönderen Uğur » 03 Eyl Cmt, 2022 18:44

Hangisi Sarıyer mi İncirli mi? Eğer İncirli’yi diyorsan o 2015te bakanlığa devredildiği için onların insafında. Ne zaman Çamlıca metrosu gibi çok önemli bel kemiği projelerden fırsat bulurlarsa başlarlar.

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 585
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-M.01 » İstanbul'da Proje Aşamasındaki Metro Hatları

Mesaj gönderen Edil Arda » 04 Eyl Pzr, 2022 18:42

Evet ikisini de sormuştum, kuzeyde Çayırbaşı'na inecekti eskiden.
Bakanlığı unutmuştum sen söyleyince hatırladım.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön