projelerde bu hat haricinde 4. leventle rasathane arasında tünelle geçecek olan kazlıçeşme - kadıköy (üniversite) metro hattı da var.kenanmar yazdı:Boşuna tünel yapıp derinlere gidip maliyeti ve yapım süresini arttırıyorlar. FSM Köprüsüne yakın bir yerden 4-6 şeritli karayolu, bir metro hattı bir de hem yük hem de yolcu taşımacılığına uygun demiryolu hattını tek köprüde geçirsinler. Metro hattı şu anda öngörülenden daha geniş bir çember çizer veya her iki yakada çift dal verip açılır. Ayrıca 2. Çevreyolu'na paralel bir demiryolu hattı orta boy otogarlar ve diğer metrolar ile kenetlenir, İstanbul içi yük taşımacılığına dahi katkıda bulunur. Çünkü özellikle Avrupa Yakası'ndan Anadolu'ya şehirler arası otobüs yolculuğu tam bir zaman kaybı, Havalimanları desen (Atatürk kapanacak) uzak ve ulaşılmaz halde o havalimanına ulaşmak ve işlemlerini yaptırmak Avrupa'ya uçmakla eşdeğer. Otogarlar yetersiz ve giriş çıkışları ayrıca bir zaman kaybı. İstanbul labirent veya fare kapanı gibi giriyorsunuz ama çıkamıyorsunuz. İlçenizden dahi çıkmak bir sorun, çözülemeden bu sorunlar daha da büyüyor. Ulaşım entegrasyonunda çok kötü bir halde bu şehir. Yenikapı'da iskele ve metro/marmaray bile entegre değil, güya amaç oydu.
ist-M.01 » S.Çeşme-İncirli Metro ve Boğaz Tünel Projesi
-
- Abonman
- Mesajlar: 18
- Kayıt: 02 Tem Pzt, 2018 14:37
Re: ist-M.01 » S.Çeşme-İncirli Metro ve Boğaz Tünel Projesi
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
Re: ist-M.01 » S.Çeşme-İncirli Metro ve Boğaz Tünel Projesi
Velevki yapılsa Anadolu Yakası kısmı Ümraniye fayı ile koşut gidecek. İlginç. https://mapelse.github.io/istanbulJeoloji/
- kerem13
- Mesajlar: 3
- Kayıt: 01 Kas Cum, 2019 14:25
Re: ist-M.01 » S.Çeşme-İncirli Metro ve Boğaz Tünel Projesi
İlginç tespit. Fakat fay hatları, kuşların göç yolları, doğal güzellikler falan pek önümüzde duramıyor bizim, biliyorsunuz..
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 309
- Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20
BAKANLIK 2020 BÜTÇESİ'NDE ÖDENEK AYIRDI MI?
Ulaşım Çalıştayı'nda yayınlanan haritaya göre, bu etüd rafa kaldırıldı. Pelin Hn, 1.100 km hedefini 755 km'ye çekip, bazılarını iptal ettik dedi. Boğaz geçişli ana hat Söğütlüçeşme-İncirli Hattı ama bakanlığın yetkisinde bir hat. 2020 bütçesi yayınlanınca, ne kadar ödenek ayrıldığı ortaya çıkacaktır diye tahmin ediyorum.
İBB ise bambaşka hatlar üzerinde çalışıyor. Bakalım hangisi yapılacak? Ekrem Bey, Ocak ayında metro planları kamuoyuna açıklanacak dedi. Belki bunu da açıklar.
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 309
- Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20
Re: ist-M.01 » S.Çeşme-İncirli Metro ve Boğaz Tünel Projesi
İBB Şubat Bülteni'nde bilgi verilmiş. Linkteki sayfa 24'te İBB Başkan Yard. Orhan Demir'in açıklamaları var.
https://www.ibb.istanbul/Uploads/2020/2 ... ternet.pdf
https://www.ibb.istanbul/Uploads/2020/2 ... ternet.pdf
Off Topic
GÜZERGÂHTA RAYLI SİSTEM DE YAPILACAK
İBB, uzun yıllardır gündemde olmasına rağmen, bir türlü hayata geçirilemeyen metrobüs güzergâhında metro yapılması çalışmasını da raftan indirdi. Lastik tekerlekli taşımacılıkla metrodaki gibi saatte tek yönde 70 bin yolcu taşımanın mümkün olmadığına dikkat çeken İBB’nin ulaşım uzmanları, bir türlü hayata geçirilemeyen Sefaköy-Beylikdüzü Metrosu’nu 2020 yatırım programına aldı. Metrobüse entegre olarak Büyükçekmece ve Beylikdüzü’nden binen vatandaşları raylı sisteme yönlendirecek hat, yapımı tamamlanmak üzere olan Mecidiyeköy-Mahmutbey Metrosu’nun Beylikdüzü’ne uzatılmasıyla diğer bütün raylı sistem hatlarına da bağlanacak.
TEM’E METROBÜS İÇİN BAKANLIKLA GÖRÜŞÜLECEK
İBB’nin ulaşım uzmanları, Başkan Ekrem İmamoğlu’nun seçim sürecindeki vaatlerinden olan “TEM Otoyolu üzerinde metrobüs sistemi kurulması” projesiyle ilgili çalışmalar yapıyor. Mevcut metrobüs hattına paralel bir hat olan bu sistemle, E-5 üzerindeki araç ve insan hareketliliğinin önemli ölçüde hafifletilmesi hedefleniyor. TEM Otoyolu’nun Karayolları Genel Müdürlüğü’nün yönetiminde olduğuna dikkat çeken uzmanlar, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’ndan iş birliği sinyali alınması durumunda çalışmanın başlayabileceğini belirtiyor. Yolun en sağ şeridinde planlanan yatırımın, metrobüs veya otobüsler için tercihli yol şeklinde tasarlanabileceği de kaydediliyor.
İBB, uzun yıllardır gündemde olmasına rağmen, bir türlü hayata geçirilemeyen metrobüs güzergâhında metro yapılması çalışmasını da raftan indirdi. Lastik tekerlekli taşımacılıkla metrodaki gibi saatte tek yönde 70 bin yolcu taşımanın mümkün olmadığına dikkat çeken İBB’nin ulaşım uzmanları, bir türlü hayata geçirilemeyen Sefaköy-Beylikdüzü Metrosu’nu 2020 yatırım programına aldı. Metrobüse entegre olarak Büyükçekmece ve Beylikdüzü’nden binen vatandaşları raylı sisteme yönlendirecek hat, yapımı tamamlanmak üzere olan Mecidiyeköy-Mahmutbey Metrosu’nun Beylikdüzü’ne uzatılmasıyla diğer bütün raylı sistem hatlarına da bağlanacak.
TEM’E METROBÜS İÇİN BAKANLIKLA GÖRÜŞÜLECEK
İBB’nin ulaşım uzmanları, Başkan Ekrem İmamoğlu’nun seçim sürecindeki vaatlerinden olan “TEM Otoyolu üzerinde metrobüs sistemi kurulması” projesiyle ilgili çalışmalar yapıyor. Mevcut metrobüs hattına paralel bir hat olan bu sistemle, E-5 üzerindeki araç ve insan hareketliliğinin önemli ölçüde hafifletilmesi hedefleniyor. TEM Otoyolu’nun Karayolları Genel Müdürlüğü’nün yönetiminde olduğuna dikkat çeken uzmanlar, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’ndan iş birliği sinyali alınması durumunda çalışmanın başlayabileceğini belirtiyor. Yolun en sağ şeridinde planlanan yatırımın, metrobüs veya otobüsler için tercihli yol şeklinde tasarlanabileceği de kaydediliyor.
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 309
- Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20
5 İSTASYONA EK 5 İSTASYON DAHA !
Diğer başlıkta geçen bir konuyu bu başlığı da ilgilendirdiği için, ele almak istedim. Esat'ın dediklErini alıntı yaptım ama parantez içinde, benim anladığım şeyleri ekledim. Konuyu daha iyi analiz edebilmek için.
O zaman Söğütlüçeşme-İncirli Metro Projesi biraz karışıyor. Çünkü, hat üzerinde aynı koridorda giden metro olan yerler var. Örneğin;
-Edirnekapı-Cevizlibağ aksı (T4)
-Merter-İncirli arası (M1A)
M1 hem Merter'de hem de İncirli'de duruyor. T4 de hem Edirnekapı, hem Vatan, hem Topkapı hemde Cevizlibağ'da duruyor. Üstüne bir de Söğütlüçeşme-İncirli Metrosu'nu eklemek ne kadar doğru? Toplam 5 durakta ikişer istasyon olacak. Etti 10 durak. Dar alanda kısa paslaşmalar. Bence yanlış gibi. Bunun yerine koridoru kuzeye alıp Haliç-İncirli bölümünü Bayrampaşa, Güngören, Haznedar aksıyla ilerletmek daha doğru olabilir gibime geliyor.
Off Topic
sadece zaten metrobüs artı bir metro hattının gittiği bir noktaya (Beylikdüzü) yine aynı yerden başlayan bir başka hat ile (Beylikdüz-esenyurt uzatması, M7) gitmenin anlamı yok bence, batı uçta yerleşim yoğun iki nokta (Esenyurt, Beylikdüzü) yaparsın, bunların her birinden birer ışınla mia ya (Mecidiyeköy, Levent) varırsın, uçtaki iki nokta arasında da taşıyıcı hat/hatlar inşa edersin ki bunun metro olması da şart değil, tramvay olur, troleybüs olur, otobüs olur (Esenyurt-Beylikdüzü İETT Hattı)
-Edirnekapı-Cevizlibağ aksı (T4)
-Merter-İncirli arası (M1A)
M1 hem Merter'de hem de İncirli'de duruyor. T4 de hem Edirnekapı, hem Vatan, hem Topkapı hemde Cevizlibağ'da duruyor. Üstüne bir de Söğütlüçeşme-İncirli Metrosu'nu eklemek ne kadar doğru? Toplam 5 durakta ikişer istasyon olacak. Etti 10 durak. Dar alanda kısa paslaşmalar. Bence yanlış gibi. Bunun yerine koridoru kuzeye alıp Haliç-İncirli bölümünü Bayrampaşa, Güngören, Haznedar aksıyla ilerletmek daha doğru olabilir gibime geliyor.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18106
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.01 » S.Çeşme-İncirli Metro ve Boğaz Tünel Projesi
aynı şeyden bahsetmiyoruz, iki ayrı hattın bu hatla kesişim noktalarını aynı aks olarak ele alıyorsun, söğütlüçeşme-incirlinin fonksiyonu %50 boğaz geçişi olduğu kadar %50 de merkezden çıkan ışınları kesmektir, burda hattın kıyısında bir bölümün yön olarak paralel olması diye ele alınmıyor, ya da şöyle söyleyeyim bu planlamaları yapanlar google maps açıp hımmmm şurdan geçse daha mantıklı yahu diye yapmıyorlar bu işin arkasında bir algoritma var.
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 309
- Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20
Re: ist-M.01 » S.Çeşme-İncirli Metro ve Boğaz Tünel Projesi
Bir konspeti olduğu açık ama bazı eksikleri de var.
-İlk projelerde Haliç İstasyonu yoktu, sonradan eklediler. Feshane'de denizin altında olacakmış. T5 entegrasyonu yok diye ilk lansman açıklanınca yazmıştım. Eklemelerine memnun oldum.
-Edirnekapı'da T4'le bir entegrasyon var görünüyor. Ama Vezneciler-Sultançiftliği Metro Hattı ile yok? O hat Ayvansaray'dan geçiyor, görünüyor. Hangisi ile entegre olması gerek? İkisi ile birden mi? Metro ile mi? Tramvay ile mi?
-M1 Vatan/Ulubatlı'da istasyon olacağı anlaşılıyor. Ama sur dibi olduğu için arkeolojik kazılar çıkması olasılığı düşünüldü mü? Risk. M1 Bayrampaşa'dan geçseydi, yada o arada M1'e bir istasyon eklenecekti, n'oldu acaba?
-Vatan'dan sonraki durak Cevizlibağ. Yani Topkapı'da durak yok. T4 entegrasyonu için sıkıntı olmasın.
-Kazlıçeşme-Levent-Söğütlüçeşme etüdünün hartiasındaki durak yeri Topkapı yazıyor. Bu hat Cevizlibağ'dan geçiyor. Entegre olduğu konusunda şüphe uyandırıyor. Gerçi rafa kaldırıldı o ayrı.
https://www.metro.istanbul/Hatlarimiz/P ... aat=1&q=22
-Avrupa Yakası YHT Garı ile hiç bir entegrasyonu olmaması da ilginç. Belki gerek yoktur. M3 İncirli aktarmasıyla olur.
-Kazlıçeşme etüdünün e5teki ilk durağı Ambarlar denen yer. Söğütlüçeşme İncirli'nin burada durağı yok. Bu da eksiklik.
-İlk projelerde Haliç İstasyonu yoktu, sonradan eklediler. Feshane'de denizin altında olacakmış. T5 entegrasyonu yok diye ilk lansman açıklanınca yazmıştım. Eklemelerine memnun oldum.
-Edirnekapı'da T4'le bir entegrasyon var görünüyor. Ama Vezneciler-Sultançiftliği Metro Hattı ile yok? O hat Ayvansaray'dan geçiyor, görünüyor. Hangisi ile entegre olması gerek? İkisi ile birden mi? Metro ile mi? Tramvay ile mi?
-M1 Vatan/Ulubatlı'da istasyon olacağı anlaşılıyor. Ama sur dibi olduğu için arkeolojik kazılar çıkması olasılığı düşünüldü mü? Risk. M1 Bayrampaşa'dan geçseydi, yada o arada M1'e bir istasyon eklenecekti, n'oldu acaba?
-Vatan'dan sonraki durak Cevizlibağ. Yani Topkapı'da durak yok. T4 entegrasyonu için sıkıntı olmasın.
-Kazlıçeşme-Levent-Söğütlüçeşme etüdünün hartiasındaki durak yeri Topkapı yazıyor. Bu hat Cevizlibağ'dan geçiyor. Entegre olduğu konusunda şüphe uyandırıyor. Gerçi rafa kaldırıldı o ayrı.
https://www.metro.istanbul/Hatlarimiz/P ... aat=1&q=22
-Avrupa Yakası YHT Garı ile hiç bir entegrasyonu olmaması da ilginç. Belki gerek yoktur. M3 İncirli aktarmasıyla olur.
-Kazlıçeşme etüdünün e5teki ilk durağı Ambarlar denen yer. Söğütlüçeşme İncirli'nin burada durağı yok. Bu da eksiklik.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18106
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.01 » S.Çeşme-İncirli Metro ve Boğaz Tünel Projesi
Sütlüce iptal edilip Haliç konulmuş-İlk projelerde Haliç İstasyonu yoktu, sonradan eklediler. Feshane'de denizin altında olacakmış. T5 entegrasyonu yok diye ilk lansman açıklanınca yazmıştım. Eklemelerine memnun oldum.
-Edirnekapı'da T4'le bir entegrasyon var görünüyor.
Var mı? Yok gibi
İkisinin de istasyonu var oradaAma Vezneciler-Sultançiftliği Metro Hattı ile yok? O hat Ayvansaray'dan geçiyor, görünüyor.
Her ikisi ile de elma armut aynı aileden elma çilek değil, biri tramvay biri metroHangisi ile entegre olması gerek? İkisi ile birden mi? Metro ile mi? Tramvay ile mi?
Ne Risk? No Risk-M1 Vatan/Ulubatlı'da istasyon olacağı anlaşılıyor. Ama sur dibi olduğu için arkeolojik kazılar çıkması olasılığı düşünüldü mü? Risk.
boş işti, hala da boş işM1 Bayrampaşa'dan geçseydi, yada o arada M1'e bir istasyon eklenecekti, n'oldu acaba?
Edirnekapıda entegre zaten-Vatan'dan sonraki durak Cevizlibağ. Yani Topkapı'da durak yok. T4 entegrasyonu için sıkıntı olmasın.
Yeni verileri görelim, ayrıca bu başlığın konusu değil-Kazlıçeşme-Levent-Söğütlüçeşme etüdünün hartiasındaki durak yeri Topkapı yazıyor. Bu hat Cevizlibağ'dan geçiyor. Entegre olduğu konusunda şüphe uyandırıyor. Gerçi rafa kaldırıldı o ayrı.
yine bu başlıkla alakalı olduğunu düşünmüyorum, yine de eğer Cevizlibağ da entegre olurlarsa buna gerek var mı?-Avrupa Yakası YHT Garı ile hiç bir entegrasyonu olmaması da ilginç. Belki gerek yoktur. M3 İncirli aktarmasıyla olur.
-Kazlıçeşme etüdünün e5teki ilk durağı Ambarlar denen yer. Söğütlüçeşme İncirli'nin burada durağı yok. Bu da eksiklik.
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 309
- Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20
Re: ist-M.01 » S.Çeşme-İncirli Metro ve Boğaz Tünel Projesi
Off Topic
-Edirnekapı'da T4'le bir entegrasyon var görünüyor.
Var mı? Yok gibi
Off Topic
İkisinin de istasyonu var oradaAma Vezneciler-Sultançiftliği Metro Hattı ile yok? O hat Ayvansaray'dan geçiyor, görünüyor.
Off Topic
Yeni verileri görelim, ayrıca bu başlığın konusu değil-Kazlıçeşme-Levent-Söğütlüçeşme etüdünün hartiasındaki durak yeri Topkapı yazıyor. Bu hat Cevizlibağ'dan geçiyor. Entegre olduğu konusunda şüphe uyandırıyor. Gerçi rafa kaldırıldı o ayrı.
https://www.metro.istanbul/Hatlarimiz/P ... aat=1&q=22