Başkan İmamoğlu'nun geçenlerde metrobüs araçları testinde söylediği bir ifade dikkat çekici. M7 Esenyurt ile Beylikdüzü Metrosu ile birleştireceğiz demiş.
https://www.internethaber.com/istanbula ... 74035h.htm
Off Topic
Örneğin, İncirli-Beylikdüzü hattı. Yıllardır rafta. Bunu oturup hızlıca konuşmak istiyoruz. Yine aynı şekilde İstanbul'un batısını ilgilendiren Mahmutbey'den Esenyurt'a giden hattımız var ki, Beylikdüzü metrosuyla da birleştirmeyi düşünüyoruz. İhalesi yapılmış, ama projesi yok ne yazık ki. Ona çalışıyoruz bir yandan.
Bu ifadelerden, Yenikapı-Sefaköy-TÜYAP Metrosu ile bütünleşmesini anlıyorum. O zaman Esenyurt'tan Beylikdüzü E-5'e gelen metro, makasla diğer hatta girip TÜYAP'a devam edebilecek anlamı çıkabilir. Ambarlı'ya inen sarı çizgi ise Hadımköy Hattı'nın bir parçası olabilir. Sefaköy-TÜYAP 18 km çok uzun bir hat. Maliyeti de yüksek. Bütçeler de kısıtlı. Maliyetleri azaltmak için hattı bölüp Beylikdüzü-TÜYAP kısmını öncelikle ele alabilirler belki? O zaman M7 KABATAŞ-TÜYAP olur. 40-45 km uzunluğa sahip oluyor. Çok ciddi bir mesafe.
Entegrasyon Noktaları:
-Beylikdüzü: Ambarlı-Hadımköy Hattı (olasılık)
-Esenkent: Ambarlı-Hadımköy Hattı (olasılık)
-Ispartakule: TCDD Bölgesel Ekspres
-Temapark: Halkalı-Havalimanı Metrosu
-Mehmet Akif: M9 Ataköy-İkitelli Metrosu
-Mahmutbey: M3 Bakırköy-Kayaşehir Metrosu
-Tekstilkent: Yenibosna/Zafer-Tekstilkent Metrosu
-Karadeniz: T4 Topkapı-Habipler
-Yenimahalle: Vezneciler-Fenertepe Metrosu
-Alibeyköy: T5 Eminönü-Alibeyköy Tramvayı
-Kağıthane: M11 Zincirlikuyu-Havalimanı Metrosu
-Mecidiyeköy: M2 Yenikapı-Sarıyer Metrosu, Söğütlüçeşme-İncirli Metrosu
-Kabataş: T1+Füniküler