tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3519
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.04 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 27 Nis Cmt, 2019 19:30

Bugün İstanbul'a dönerken, otoyolun Balıkesir Batı ve Balıkesir Kuzey kavşakları arasını kullandık..

İvrindi-Balıkesir yolundan otoyola saparken saat 14:33'tü, otoyoldan Balıkesir-Susurluk yoluna saparken saat 14:49'du; yani tam 16 dakika sürdü..

Eski yol ile yeni yol arasındaki kıyaslamayı biraz sonra ileteceğim mesajda yapacağım, ancak önce yolla ilgili izlenimimi paylaşayım..

Otoyol bağlantı yollarındaki ve gişelerdeki yavaşlama haricinde sabit 130 km/saat hız ile gittik ve 32 kilometre yolu 16 dakikada aldık..
Yol üzerinde bizim yönde bizden başka üç adet kamyon gördüm..
Karşı yönde de birkaç otomobil, bir kaç kamyon ve bir adet Kâmil Koç otobüsü gördüm..

Yol henüz pek kullanılmadığından olsa gerek, çıkışta tek gişe açıktı, zaten başka araba olmadığı için sorunsuz geçtik..
Uzunluğu bağlantı yollarıyla birlikte 32 kilometre olan bu kesime 12,20 TL ücret ödedik..
Engin Y yazdı:Cuma akşamı Balıkesir yönünden gelirken Akhisar girişindeki Kırkağaç-Soma-Bergama ayrımına geldiğimizde saat tam 22:40’tı..

Orada ayrıma saptıktan yaklaşık bir kilometre sonra, önce keskin bir sağa dönüş sonra da genişçe bir göbeğin etrafından sola dönüş yaptık..

Eski devlet yoluna paralel olarak yapılmış olan Akhisar Çevre Yolu’nda iki kilometre kadar gittikten sonra, sağa döndük ve otoyol bağlantı yoluna girdik ve bu bağlantı yolunu sekiz kilometre kullandıktan sonra otoyola bağlandık..

Otoyolun yaklaşık 92 km uzunluğundaki kesimini kullanarak İzmir Çevre Otoyolu’nun Otogar Kavşağı’na ulaştığımızda saat tam 23:30’du..

Otoyolda genelde 130 km/saat civarında hız yaptım, daha hızlı gitmedim; çok daha hızlı gidenler vardı, onlar belki 35-40 dakikada almışlardır bu yolu..

Bizim hız sınırlarına uygun sürüşümüz neticesinde, Akhisar girişi ile İzmir girişi arasındaki yaklaşık 103 kilometrelik yolculuğumuz tam 50 dakika sürdü..

İzmir Çevre Yolu’ndan İzmir-Aydın Otoyolu’na devam ederek 60 kilometre ilerideki Selçuk ayrımından çıktığımızda, saat tam 00:00’dı..

Yani Akhisar girişinden Selçuk otoyol ayrımına kadar 80 dakikada geldik..

Yolun Akhisar-İzmir arasına 38 TL ve İzmir-Selçuk arasına 3,75 TL ödedik..

Allah kısmet ederse, dönüşümüzü Cumartesi günü Ayvalık üzerinden yapmayı ve otoyolun Balıkesir kesimini denemeyi planlıyoruz..

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3519
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.04 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 27 Nis Cmt, 2019 19:49

Otoyolun İzmir-Akhisar kesimine bakınca..

Bölünmüş devlet yolu üzerinden 88 km ve 1 saat 9 dakika: https://yandex.com.tr/maps/?ll=27.53204 ... =auto&z=10
izmir-akhisar-eskiyol.PNG
Otoyol üzerinden 100 km ve 59 dakika: https://yandex.com.tr/maps/?ll=27.61100 ... =auto&z=10
izmir-akhisar-otoyol.PNG
Yani otoyolun bu kesimi, eski yola göre 12 km uzatıyor, ama 10 dakika kısaltıyor..

Zaten otoyolun tamamı açılınca, Akhisar'daki o bağlantı yolunu kullanmak gerekmeyeceği için mesafe ve süre avantajı artacak..
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3519
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.04 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 27 Nis Cmt, 2019 20:01

Otoyolun Balıkesir Batı - Balıkesir Kuzey kesimine bakınca..

Bölünmüş devlet yolu üzerinden 45 km ve 32 dakika: https://yandex.com.tr/maps/?ll=27.89630 ... =auto&z=11
balikesir-eskiyol.PNG
Otoyol üzerinden 32 km ve 20 dakika diyor Yandex, ama ben bugün 130 km/saat hızı hiç geçmeden 16 dakikada aldım: https://yandex.com.tr/maps/?ll=27.88283 ... =auto&z=11
balikesir-otoyol.PNG
Yani otoyolun bu kesimi yolu 13 kilometre ve en az 12 dakika, bana göre ise 16 dakika kısaltıyor..

İstanbul, Ankara ve Bursa’dan Edremit Körfezi (Edremit, Ayvalık, Burhaniye, Altınoluk, Küçükkuyu, Behramkale) yönüne gidecekler için çok kullanışlı bir kesim bu..
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: tr-L.04 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Kamil16 » 28 Nis Pzr, 2019 06:09

0-5 Otoyolunun açılmış olan, Balıkesir Çevre yolu kesimi, "İzmir Çeşme, Bodrum, Marmaris" yönü yolcuları için cazip değil şimdilik. Ancak yolun tamamı açılırsa kullanırlar. Sadece, Ayvalık, Edremit Körfezine gidenler tercih edebilirler ki, D-565 no.lu yolu biraz olsun rahatlabilirler.

Bu bölümde esas yoğunluk, Bursa - Karacabey - M.K.Paşa - Susurluk arasında ve bu bölümde çile bu yazda devam edecek gözüküyor.. Bu kısımın açılışı tarihi ile ilgili bilgisi olan var mı?

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3519
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.04 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 28 Nis Pzr, 2019 08:56

Kamil16 yazdı:Bu bölümde esas yoğunluk, Bursa - Karacabey - M.K.Paşa - Susurluk arasında ve bu bölümde çile bu yazda devam edecek gözüküyor.. Bu kısımın açılışı tarihi ile ilgili bilgisi olan var mı?
Kâmil Bey,
Dünkü dönüş yolunda, Susurluk’taki ve Karacabey’in içine uğradığımız için Karacabey’deki kavşak inşaatlarını görme şansım oldu..
Çalışmalar devam ediyor, ancak bu yıl en azından Kurban Bayramı öncesinde açılış yapılabileceğini sanmıyorum..

Geçen yıl Saruhanlı’yı Temmuz’da gördüğümde, bu iki kavşağın şimdiki durumundan daha ileri durumdaydı; Eylül’de gördüğümde, artık açılışın eli kulağında diyordum; ama açılış Aralık ayında gerçekleşti..

Burada da resmî açıklamalar, yolun tamamının 29 Ekim’de açılacağı yönünde..
Daha öncesinde belli bir kesimi (mesela Bursa-Karacabey’i) açabilirler belki, ama sanki Karacabey’de en az 4-5 aylık bir çalışma gerekiyor gibi geldi bana..
Yani en erken Ağustos sonu, Eylül başını bulur öyle bir açılış bence, ama daha sıkı bir çalışma yapıp bayrama (Ramazan imkânsız gibi de Kurban belki) yetiştirebilseler tatilciler biraz rahat eder..

Tatil dönüşü trafiğin sebebi, Bursa’daki otoyol katılımının tek şeride düşmesi..
Bazı arabalar Karacabey’de otoyola katılıp bazısı da Bursa yönünde devam ederse, trafik ikiye bölüneceği için tatilciler biraz rahat eder diyorum, ancak Karacabey’e doğru dönüş de biraz dar..
Susurluk kavşağı da açılsa, yani Bursa-Susurluk arası tamamen açılsa, o zaman trafik üçe bölüneceği için biraz daha iyi olabilir..

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3519
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.04 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 28 Nis Pzr, 2019 09:11

Otoyolun İzmir-Akhisar kesiminde şu anda faal durumda olan tek bir dinlenme tesisi olduğunu söylemiştim..

Otoyolun Balıkesir Batı-Balıkesir Kuzey kesiminde açık durumda olan hiçbir dinlenme tesisi yok..

Yani eğer yakıtınız 35 kilometreden daha az kaldıysa, bu yolda kalırsınız, sakın girmeyin :)

Balıkesir Batı Kavşağı yakınlarındaki Naipli’de ve Balıkesir Kuzey Kavşağı yakınlarındaki İbirler’de birer dinlenme tesisi inşaatı vardı, ancak daha çok iş var gibi ve sanki en erken açılış iki ay sonra gerçekleşir..

İbirler’deki tesis oldukça büyük olacak gibi; Susurluk’taki pek çok işletme buraya taşınır veya şube açar diye düşünüyorum..
Engin Y yazdı:Ufak da bir hatırlatma yapayım..
Diyelim ki otoyola İzmir’den girdiniz; Belkahve Tüneli, Ulucak, Kuyucak, Kemalpaşa, Akalan kavşaklarını geçtiniz, İzmir-Manisa il sınırına yakın bir yerde gişelerden de geçtiniz, Turgutlu kavşağına birkaç kilometre kalana kadar bir dinlenme tesisi var, ondan sonra Saruhanlı ve Akhisar tarafına kadar başka bir dinlenme tesisi yok..
Yani planlarda var, yer ayrılmış, muhtemelen (gece olduğu için biz görmedik) inşaatı da devam ediyor; ama şimdilik siz siz olun, eğer yakıt veya başka bir ihtiyacınız varsa, 100 kilometreden daha uzun bu yol boyunca, o tek tesisi (Opet açık sadece, tesisin yeme-içme kısmının inşaatı devam ediyor) kullanabilirsiniz..

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3519
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.04 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 14 May Sal, 2019 10:38

Engin Y yazdı:
22 Nis Pzt, 2019 17:58
Cuma akşamı Balıkesir yönünden gelirken Akhisar girişindeki Kırkağaç-Soma-Bergama ayrımına geldiğimizde saat tam 22:40’tı..

Orada ayrıma saptıktan yaklaşık bir kilometre sonra, önce keskin bir sağa dönüş sonra da genişçe bir göbeğin etrafından sola dönüş yaptık..

Eski devlet yoluna paralel olarak yapılmış olan Akhisar Çevre Yolu’nda iki kilometre kadar gittikten sonra, sağa döndük ve otoyol bağlantı yoluna girdik ve bu bağlantı yolunu sekiz kilometre kullandıktan sonra otoyola bağlandık..
Yukarıda, "genişçe bir göbek" şeklinde bahsettiğim göbek, aşağıdaki resimde görülebiliyor..
Bu resim, Bergama-Soma-Kırkağaç üzerinden Akhisar'a geliş yönünde çekilmiş; yani İstanbul-Bursa-Balıkesir yönünden Akhisar'a giderken otoyola sapanlar bu göbeğin tam karşı tarafından (fotoğrafın sol üst köşesi) geliyorlar..
Fotoğrafın sağına doğru devam eden yol da Akhisar Çevre Yolu..

Resim

Resim kaynağı: https://yapim.otoyolas.com.tr/?page_id=5217

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3519
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.04 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 29 May Çrş, 2019 14:32

Bu arada, bayram tatilinde bu otoyolu kullanacak olanlar için otoyol üzerindeki akaryakıt istasyonlarının bir listesini yazayım da akaryakıtta marka bağımlılığı (veya fiyat indirimi olanağı) olanlar hangi tesiste durarak akaryakıt alacaklarını önceden kararlaştırsın..
Bu listeyi belli aralıklarla güncelleyerek, yeni akaryakıt istasyonlarını da ekleriz..

O3 Dilovası: Petrol Ofisi
O14 Altınova: BP
O37 Orhangazi: Total
O68 Gemlik: Shell
O86 Bursa Kuzey: Opet
O107 Bursa Batı: Aytemiz
O375 Manisa: Opet

Kaynak: https://isletme.otoyolas.com.tr

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: tr-L.04 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Esat » 29 May Çrş, 2019 14:42

bravo güzel iş iyi düşünce :) bayramın ilk günü akşamı marmarise yola çıkacağız araçla bakalım, otoyollar bize kaça patlayacak ve 2 sürücü ile ne kadar sürede yol alacağız, görelim.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3519
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.04 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 29 May Çrş, 2019 15:37

Abi,

Madem iki sürücü gideceksiniz, Susurluk ve Selçuk dinlenme molaları size yetecektir sanırım..
Tabii onun dışında ihtiyaç molası verilebilir, o ayrı..

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3519
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.04 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 07 Haz Cum, 2019 08:54

31 Mayıs Cuma akşamı Akhisar'dan İzmir'e doğru giderken henüz açılmamış, ama açılmak üzere olan bir Shell görmüştük..
Dün öğleden sonra dönüşte bu Shell'in açılmış olduğunu, market kısmının önünde birkaç arabanın mola verdiğini gördük..
Otoyol levhalarını henüz değiştirmemişlerdi, ama akaryakıt istasyonuna giriş yolu açılmıştı..

Akaryakıt istasyonu listemizi yeniliyorum..
  • O3 Dilovası: Petrol Ofisi
  • O14 Altınova: BP
  • O37 Orhangazi: Total
  • O68 Gemlik: Shell
  • O86 Bursa Kuzey: Opet
  • O107 Bursa Batı: Aytemiz
  • O320 Akhisar: Shell
  • O375 Manisa: Opet

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3519
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-L.04 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü

Mesaj gönderen Engin Y » 26 Haz Çrş, 2019 09:11

ICA (İçtaş-Astaldi) tarafından yapılan başvuru ile işletmekte oldukları YSS Köprüsü ve Kuzey Çevre Yolu için garanti ödemelerinin yılda bir yerine iki kez yapılması, kabul edilmişti..

ICA'nın başvurusunun kabul edildiğini gören Otoyol A.Ş., Osmangazi Köprüsü ve Gebze-İzmir Otoyolu'nun garanti geçiş ödemelerinin yılda iki kez yapılması konusunda ay başında başvuruda bulunmuş..

Haber (4 Haziran 2019): https://www.haberturk.com/osmangazi-kop ... 91-ekonomi
Yavuz Sultan Selim ve Kuzey Çevre Otoyolu’nun ardından Osmangazi Köprüsü ve Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu’nda da “kur” hazırlığı... Bayram sonrasında söz konusu projenin işletmecisi Otoyol Yatırım AŞ’nin, Ulaştırma Bakanlığı ve Karayolları Genel Müdürlüğü’ne başvurması ve devletin yapacağı garanti ödemelerinde iki farklı tarihteki dolar kurunun esas alınmasını istemesi bekleniyor.

Cevapla

“Diğer Toplu Ulaşım Sistemleri” sayfasına dön