int-CRE.01 » Çin-Rusya-Avrupa Demiryolu Hattı

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: ru-RS.07 » Çin-Rusya-Avrupa Demiryolu Hattı

Mesaj gönderen Kamil16 » 20 Eyl Prş, 2018 09:29

:) ben hala Marmaray için Pekin-Londra geyiğine inananlar olmasına çok şaşırıyorum :) hadi Marmaray demeyelim 3.köprü den geçsin, yahu doğru düzgün sanayi bölgelerine demiryolu götürmeyen, bir yük garlarının önemini kavrayamayan küçücük komik yük garları inşa eden, tüm yatırımı hızlı tren olarak düşünüp yanına konvansiyonel yolcu ve yük için yollar inşa etmeyen, dört tarafı ateş kazanı, Pekinden Türkiye sınırına kadar can ve mal güvenliği olmayan bir güzergahtan trenle mal gelecek :) :) tamam.
Bir Türk Vatandaşı olarak inanın en çok üzüldüğüm nokta bu. Ayrıca bir Bursa'lı olarak, hala ulusal demiryolu ağı dığında kalmış olmasına ayrıca hayıflanıyoruz. Neyseki, Gemlik - Mudanya Limanlarımız var.

Her zaman söylediğim gibi, 16 Milyonluk İstanbul'da Halkalı'da sonra 1 tane ( yazı ile bir!) demiryolu hattı kıvrıla kıvrıla Edirne'ye ulaşıyor. O hatta'da 150 yıl sonra tren devrildi, insanlar öldü..

Ağustos ayında Hollanda'da idim. Sadece Utrecht Tren Garında 21 adet Peron vardı, ki hepsi aktif kullanılıyor..

metro_5
Aylık Paso
Mesajlar: 64
Kayıt: 12 Eyl Çrş, 2018 13:34

Re: ru-RS.07 » Çin-Rusya-Avrupa Demiryolu Hattı

Mesaj gönderen metro_5 » 21 Eyl Cum, 2018 00:21

Kamil bey gerçekten doğru bir noktaya parmak bastınız, Halkalı - Kapıkule Demiryolu daha 2 sene önce Yenilenmesine rağmen hâlâ çağımızın geldiği standart a getirilmedi, tek hat olarak yapıldı, bunu sizin gibi bende vizyonsuzluk olarak görüyorum sonuç olarak Tüm hatlar bittiğinde Koskoca Kapıkule - Kars hattının bir parçası olacak.
Sırf YHT başka noktadan geçecek diye bu hattı çift yapmamak ülkeye saygısızlık.
Dediğiniz gibi yarın oluşacak tren trafiğinin olumsuzluklarını hiç düşünmüyorlar açıkçası benim için de bir hayal kırıklığı olmuştu ama elimden bir şey gelmiyor malesef.
Sırf bu da bişey değil yarın öbür gün bölgesel banliyö işletmelerine ihtiyaç duyulduğunda hat yetersiz kalacak.
Peron sayısı konusunda da size katılıyorum, Almanya bu konuda başı çekiyor Berlin'de en az peronlu tren garı 12 perondan oluşuyor.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3531
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ru-RS.07 » Çin-Rusya-Avrupa Demiryolu Hattı

Mesaj gönderen Engin Y » 18 Ara Sal, 2018 15:59

Haber 1 (27 Ağustos 2018): Çin-Avrupa arasında sefer yapan trenlerin sayısı 10 bine ulaşmış: https://gbtimes.com/china-europe-freigh ... 000th-trip

Haber tarihi itibarıyla, Çin'in 48 şehri ile Avrupa'nın 14 ülkesindeki 40 şehir arasında seferler gerçekleştiriliyormuş..


Haber 2 (29 Ekim 2018): Çin-Avrupa arasında sefer yapan trenlerin sayısı 11 bine ulaşmış: https://gbtimes.com/china-runs-11000-si ... -to-europe

Çin'den Avrupa'ya giden trenlerde genellikle cep telefonu, bilgisayar, kıyafet, kozmetik ve küçük ürünler taşınırken, Avrupa'dan Çin'e giden trenlerde ise genelde oto yedek parçaları, makine, gıda, alkollü içecekler, elektronik ürünler ve ahşap taşınıyormuş..


Haber 3 (14 Aralık 2018): 2018 yılında 6 binden fazla sefer gerçekleştirilmesi bekleniyor: https://gbtimes.com/china-europe-freigh ... ys-in-2018

Ocak-Kasım 2018 döneminde Çin ile Avrupa arasında sefer yapan tren sayısı, geçen yılın aynı dönemine göre %72 artarak 5.611'e ulaşmış..
Haber tarihi itibarıyla, Çin'in 56 şehri ile Avrupa'nın 15 ülkesindeki 49 şehir arasında seferler gerçekleştiriliyormuş..

Taşınan ürünler de gittikçe çeşitleniyor: otomobil, cep telefonu, bilgisayar, kıyafet, ayakkabı, şapka, mobilya, gıda, şarap, kahve çekirdeği, kâğıt hamuru, kimyasal madde..

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 364
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Re: ru-RS.07 » Çin-Rusya-Avrupa Demiryolu Hattı

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 18 Ara Sal, 2018 17:45

3. köprü ile avrupa-asya demiryolu bağlantısını yaptığımızı var sayarsak, İran üzerinden gelecek tren yolu bağlantısında van-tatvan arası yok malesef,hala ferry ile tren taşıyorlar. Van gölünün kuzeyinden demiryolu yaparak İrandan gelen demiryolunu ulusal ağa bağlama şeklinde bir proje vardı.
Bu projenin akıbeti konusunda bilgisi olan var mı? Demir İpekyolundan yılda 1 milyar dolarlık taşımacılık getirisi bekleniyordu TCDD projeksiyonlarında eğer TR üzerinden yüklerin bir kısmı geçerse. Şu anda Türkmenistan-Bakü arası ferry ile Bakü-Kars arası bağlantı haricinde bir çalışma yok anlaşılan.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3531
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ru-RS.07 » Çin-Rusya-Avrupa Demiryolu Hattı

Mesaj gönderen Engin Y » 18 Ara Sal, 2018 18:55

Özgür Türkler yazdı:Van gölünün kuzeyinden demiryolu yaparak İrandan gelen demiryolunu ulusal ağa bağlama şeklinde bir proje vardı.
Bu projenin akıbeti konusunda bilgisi olan var mı?
Hizmete giriş tahminimi yazıyorum: 2050

Büyük olasılıkla ben göremem, Allah diğer üyelerimize uzun ömür versin..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18113
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ru-RS.07 » Çin-Rusya-Avrupa Demiryolu Hattı

Mesaj gönderen Esat » 19 Ara Çrş, 2018 06:14

Kağıt üzeri projeksiyonlarda olduğu gibi olmuyor her şey, ha olsa bile olmamalı, çünkü sizin böyle bir yük trafiğini taşıyacak demiryolunuz yoksa, yurt içinde buna yönelik bir demiryolu inşaatınız yoksa, hala yükleri trenle ülkeye sokup günler günler sonra bir yerlere ulaştırıp oradan tekrar gemilere ya da tırlara yükleyip avrupa ya götürecekseniz, oradan da kalkıp yine avrupa ya girmesi için trenlere yükleyecekseniz, akı bokundan pahalı bir yolculuk :) yukarıda adam Çin den yükü atıyor direkt Almanya ya demiryolu ile ulaştırıyor zaten, alternatif olabilirsiniz ama her şey tamamsa

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: ru-RS.07 » Çin-Rusya-Avrupa Demiryolu Hattı

Mesaj gönderen Kamil16 » 19 Ara Çrş, 2018 06:39

Esat Arkadaşımıza katılıyorum. Adamlar komünist rejimden çıktılar, ekonominin, ihracat - ithalatın yani lojistiğin önemini 90'lı yıllarda fark ettiler ve icraat'a başladılar. 2018'e gelmişiz, Avrupa - Çin kaç sefer yapıldığını sayıyoruz.. 8) 8)

Bizler ise Osmanlı'da aslında hiçte geç kalınmadan başlanmış demiryolu seferberliğine 1950'li yıllarda noktayı koyduk. Şimdi "Edirne - İstanbul - Ankara - Sivas - Erzurum - Kars -Tiflis" yada "Edirne - İstanbul - Ankara - Sivas - Van - İran" demiryolu hatlarının duble ve yük taşımacılığı açısından yeterli alt yapıda olmadığı konuşuyoruz. Çok geç kalındı. Olması gereken devletin master bir politikası, stratejik hedefleri olur, iktidarlar, değişse bile o değişmez.. İşte biz bunu yapamadık maalesef.. :| :|

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18113
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ru-RS.07 » Çin-Rusya-Avrupa Demiryolu Hattı

Mesaj gönderen Esat » 19 Ara Çrş, 2018 06:51

Maalesef Kamil Bey, master plan dediğimiz şey bizde yerel ya da merkezi fark etmiyor bu yönetimlerin akademisyenlere kendi fikirleri için çalışma yaptırmasını sağlayan bir iş kapısından başka bir şey değil. Kimse bir diğerinin yaptığı işi beğenmiyor, her makama gelen her şeyi sil baştan yapıyor, ego yu ankarada otobüs işletmesi diye biliyorduk ama ego devlet memuriyetinin birincil şartı olmuş, onu da ne olduğunu bilmiyorlar, ego başka kibir başka

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3531
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ru-RS.07 » Çin-Rusya-Avrupa Demiryolu Hattı

Mesaj gönderen Engin Y » 19 Ara Çrş, 2018 10:18

Avrupa, demir yollarında gerçek bir "ikinci bahar" yaşıyor; biz ise atılım yapıyor gibi gözüküyor, ama ilerleme kaydedemiyoruz..

Aşağıdaki iki haber biraz eski, ancak arşivimizde bulunsun ve bu sayfayı ileride okuyacak olanlar bilgilensin diye paylaşıyorum..

Çin ile Finlandiya arasındaki tren seferleri haberi: https://gbtimes.com/new-silk-road-train ... with-china

Rota da aşağıdaki gibi..

Resim


Çin ile Finlandiya arasındaki tren seferlerinin İsveç'e ve Norveç'e uzatılmasıyla ilgili haber: https://gbtimes.com/china-finland-cargo ... and-sweden

Narvik (Norveç), Haparanda (İsveç), Kouvola (Finlandiya) arasındaki hat: https://www.google.com/maps/dir/Narvik, ... 678835!3e3

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3531
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ru-RS.07 » Çin-Rusya-Avrupa Demiryolu Hattı

Mesaj gönderen Engin Y » 10 Oca Prş, 2019 10:06

Engin Y yazdı:2018 yılında 6 binden fazla sefer gerçekleştirilmesi bekleniyor: https://gbtimes.com/china-europe-freigh ... ys-in-2018

Ocak-Kasım 2018 döneminde Çin ile Avrupa arasında sefer yapan tren sayısı, geçen yılın aynı dönemine göre %72 artarak 5.611'e ulaşmış..
Haber tarihi itibarıyla, Çin'in 56 şehri ile Avrupa'nın 15 ülkesindeki 49 şehir arasında seferler gerçekleştiriliyormuş..

Taşınan ürünler de gittikçe çeşitleniyor: otomobil, cep telefonu, bilgisayar, kıyafet, ayakkabı, şapka, mobilya, gıda, şarap, kahve çekirdeği, kâğıt hamuru, kimyasal madde..
2018 yılı, 6.300 seferle kapanmış: https://gbtimes.com/china-sends-a-recor ... pe-in-2018

Bu sayı, 2017'ye göre %72 büyüme anlamına geliyor..

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3531
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ru-RS.07 » Çin-Rusya-Avrupa Demiryolu Hattı

Mesaj gönderen Engin Y » 22 Nis Pzt, 2019 21:29

Çin ile Avrupa arasında taşınan malların toplam değeri, 2017 yılına göre %106 büyüyerek 2018 yılında 33 milyar dolara ulaşmış..

Kaynak: http://www.xinhuanet.com/english/2019-0 ... 998799.htm
BEIJING, April 22 (Xinhua) -- The total cargo value of China-Europe freight trains rose 106 percent year on year to hit 33 billion U.S. dollars in 2018, an official said Monday.
China-Europe freight trains have made 14,691 trips since March 2011 when they started, said Xiao Weiming with the Office of the Leading Group for Promoting the Belt and Road Initiative.
The cross-border rail network has connected 62 Chinese cities with 51 European cities in 15 countries.
China-Europe freight trains have developed since they branded under the "China Railway Express" banner in 2016.
The China-Europe rail service is considered a significant part of the Belt and Road Initiative, and is expected to boost trade between China and Europe, China's largest trading partner.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3531
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ru-RS.07 » Çin-Rusya-Avrupa Demiryolu Hattı

Mesaj gönderen Engin Y » 22 Nis Pzt, 2019 22:07

Bu arada, Çin ile Lüksemburg arasında bile tren seferleri başlamış..

Resim

Kaynak: http://www.china.org.cn/business/2019-0 ... 700777.htm
China Railway Express (CR Express), also known as the China-Europe freight train, part of the fundamental infrastructure of the country's Belt and Road Initiative (BRI), has witnessed exponential growth since the first Chinese freight trains left from southwest China's Chongqing to Duisburg, Germany's biggest inland port back in 2011.

By March 2019, the continent-crossing rail has connected 60 Chinese cities with 50 cities of 15 European countries, with the freight train making over 14,000 trips back and forth.

The CR Express boosted the development of the former less developed middle and western regions in China, such as Xinjiang Uygur Autonomous Region, Shaanxi Province as well as Sichuan Province, by making them a transportation hub and inland port between China, Central Asia, West Asia and Europe, presenting China's backwater on the center of the newly revived trade route.

Among the top 10 provinces and regions that have the most frequent CR Express routes schedules, China's western provinces and regions rank top four, with Xinjiang taking the first place.

Along with China's central provinces such as Hunan, Hubei and Shanxi, over half of CR Express' schedules run through the middle and western provinces and regions.

The CR Express are well received by countries along the rejuvenated Silk Road, from only connected to Duisburg, Germany back in 2011 to 50 cities in 15 countries by late March 2019, all the way extended to London, the UK, one of the most important cities in Europe, and Madrid, Spain, the most distant stop of CR Express in Europe.

Among the countries connected to the CR Express, Germany, Russia and Kazakhstan are the top three countries with the most CR Express routes, with Germany accounting for 21.65 percent of the proportion, and Russia and Kazakhstan 17.71 percent and 9.45 percent, respectively.

Russia ranks first in the number of cities to connect with the CR Express, followed by Germany, the first country to connect with the CR Express and now launching the CR Express in five cities, including Hamburg, Munich, Duisburg, Nuremberg and Schwarzheide.

By 2017, 20 percent of the business in Duisburg port came from the CR Express. The freight trains delivered 100,000 containers in 2017, and the turnover reached a record-breaking 250 million Euros (283 million U.S. dollars), up by nine percent. Also, the revenue before tax hit 22 million Euros, increased by 16 percent year-on-year.

Not only benefits the port, but the CR Express also boosts the economic growth of the city in Germany as about 6,000 new jobs have been created in logistics industry alone in Duisburg, based on the Duisburg government statistics.

Also, North Rhine-Westphalia, where the Duisburg harbor is located, is a popular place to attract investment from Chinese companies with many well-known Chinese firms setting their German head offices here, like Huawei, according to Yicai.com.

Cevapla

“Dünyadan Haberler - Duyurular” sayfasına dön