ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze Banliyö Hattı
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze İşletmesi
Ücret konusu ciddi şekilde elden geçirilmeli, çok alelacele verilmiş bir karar gibi duruyor bu hali ile.
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 35
- Kayıt: 06 Eyl Pzt, 2010 18:53
Re: ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze İşletmesi
Resmi seyahat süreleri ile ortalama hızları hesapladım. Hat uzunluklarını google mapsten ölçtüm çünkü resmi veriler gerçekle örtüşmüyor.Uğur yazdı: Konu dışı ama M2'de durum nedir acaba merak ettim.
M1 - 34 km/h
M2 - 37 km/h
M3 - 36 km/h
M4 - 37 km/h
M5 - 32 km/h
Metrobüs - 33 km/h
Marmaray - 40 km/h
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze İşletmesi
hocam senin hatırına şöyle bir bilgi vereyim, tabii ki bu her hat için aynı olmayabilir ama 120 m. peron boyu olan bir hatta perona giriş anında 30 km/s hıza düşmemiş bir araç peron başını kaçırmamak için ancak acil fren yapmak durumunda kalır, büyük ihtimal ile de peronu kaçırır, yani durma noktalarını bu da böyle küçük bir bilgi olsunEdil Arda yazdı:cevap için çok teşekkür ederim,Esat yazdı:Frenleme hızlanma kadar kolay olmadığı için, bu konuda oldukça yanlış bilgilerin döndüğünü düşünüyorum, sebebi ile ilgili bir şeyler söylemeyeceğim ama ticari hız yani ortalama işletme hızı 60 km oldukça yüksek bir işletme hızıdır, ve bu maksimum denilen hız ile karıştırılmamalı, bir aracın maksimum hızı kadranında yazan ya da teknik olarak yapabileceği hızdır, doğru ama işletme altında bu hıza çok nadiren ulaşırlar, bu ancak M11 gibi istasyon aralıklarının çok ama çok uzun olduğu işletmelerde mümkün olabilir, iki istasyon arası 1,5-2 km olan bir sistemde ortalama işletme hızınızı 60 km/s yapmak verimsiz bir işletmeye sebep olur, enerjinin çekimi, geri kazanımı vs vs vs. uzun mevzu, eğer bu hat için ortalama 45. km/s hız yapılıyorsa bu gerçekten iyi bir değer.
verimlilik ve fren mesafesi açısından oldukça açıklayıcı olmuş
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze İşletmesi
konu içinde bulamadım, cevap verdiğimi sanıyordum, benim de bildiğim kadarı ile de İstanbul geneli ortalama 36 km/s, tramvayda çok daha düşük 15 civarındadcakmak yazdı:Resmi seyahat süreleri ile ortalama hızları hesapladım. Hat uzunluklarını google mapsten ölçtüm çünkü resmi veriler gerçekle örtüşmüyor.Uğur yazdı: Konu dışı ama M2'de durum nedir acaba merak ettim.
M1 - 34 km/h
M2 - 37 km/h
M3 - 36 km/h
M4 - 37 km/h
M5 - 32 km/h
Metrobüs - 33 km/h
Marmaray - 40 km/h
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze İşletmesi
Bugün hattın bir kısmını gezdim, tren işletmesi anlamında bir sorun yok gibi, trenler gayet güzel yağ gibi gidiyorlar istasyonlarda kalan tek tük işler yapılıyor, hızlı tren istasyonlarında ayrı peronlara yanaşacak gördüğüm kadarı ile ama mesela Söğütlüçeşme de peron hala kapalı gibi bir görüntüde, gördüğüm kadarı ile pek çok noktada hat 3 hatta çıkartılmış, trenlerde daha önceden bildiğim bir sorun vardı, bu devam ediyor ve sanırım bir süre daha devam da edecek, bu da anons sistemindeki sıkıntı :/ istasyonlarda ise yolcu bilgilendirme yönlendirme anlamında zaten başarısız buluyorum bu konu ayrı bile yazılır aslında, son olarak havanın güzel olmasının etkisini bilemem ama trenler nerdeyse full dolu, bir de kısa parkura yanlış binenlerin Söğütlüçeşme ve Zeytinburnu'nda acele ile tekrar ters yöndeki trene binmeleri durumu var gördüğüm, çıkıştaki ödeme sıkıntısı ise büyük duraklarda devam ediyor, kalabalık yığılıyor.
- Edil Arda
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 586
- Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41
Re: ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze İşletmesi
Çok değişik bir örüntü gözlemliyorum.
Anadolu Yakasında Gebze yönü hep daha kalabalık oluyor; yani insanlar merkeze gelirken tren dışında bir araçla geliyorlar ama trenle dönüyorlar gibi bir görüntü var.
Anadolu Yakasında Gebze yönü hep daha kalabalık oluyor; yani insanlar merkeze gelirken tren dışında bir araçla geliyorlar ama trenle dönüyorlar gibi bir görüntü var.
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
Re: ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze İşletmesi
Cumhurbaşkanı Erdoğan, bugün Çatalca'daki konuşmasında, "Gebze - Halkalı" Banliyö Hattının, Çatalca'ya kadar uzatılacağını söyledi.
Bu durumda, "Halkalı - Çatalca" arasındaki 34 Km'lik bölüm çift hat yapılacak gözüküyor. "Halkalı - Kapıkule" arası projelendirilen Hızlı Tren Hattına dahil mi? Orası belli değil.
Tekirdağ'daki konuşmasının demiryolları ile igili olan bölümü şu şekilde,
"İstanbul-Halkalı-Pehlivanköy-Demirköprü ve Pehlivanköy-Hudut arasındaki mevcut demiryolunu sıfırdan yapmışcasına yeniledik. Tekirdağ-Muratlı demiryolunu çift hatlı hale getirdik. Hızlı tren projemizde Tekirdağ da var. Asya-Avrupa koridorunun ilk parçasını oluşturan 7.4 katrilyon maliyeti olan Halkalı-Kapıkule hızlı tren projesini, hazırladık. Hem yük hem de yolcu taşımacılığı yapılacak bu hattın ihalesini en kısa sürece neticelendirip, yapımı için gerekli adımları atıyoruz." dedi.
Bu durumda, "Halkalı - Çatalca" arasındaki 34 Km'lik bölüm çift hat yapılacak gözüküyor. "Halkalı - Kapıkule" arası projelendirilen Hızlı Tren Hattına dahil mi? Orası belli değil.
Tekirdağ'daki konuşmasının demiryolları ile igili olan bölümü şu şekilde,
"İstanbul-Halkalı-Pehlivanköy-Demirköprü ve Pehlivanköy-Hudut arasındaki mevcut demiryolunu sıfırdan yapmışcasına yeniledik. Tekirdağ-Muratlı demiryolunu çift hatlı hale getirdik. Hızlı tren projemizde Tekirdağ da var. Asya-Avrupa koridorunun ilk parçasını oluşturan 7.4 katrilyon maliyeti olan Halkalı-Kapıkule hızlı tren projesini, hazırladık. Hem yük hem de yolcu taşımacılığı yapılacak bu hattın ihalesini en kısa sürece neticelendirip, yapımı için gerekli adımları atıyoruz." dedi.
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze İşletmesi
Çatalca konusu en başından beri var zaten, bunun için farklı modeller arandı, orada işletmeyi başkasına vermek gibi falan ama bu konudaki başvuru süreçleri ve altına girilecek yükümlülükler çok büyük, dolayısı ile biraz sıkıntılı, anladığım kadarı ile iş yine TCDD Taşımacılık AŞ ye kaldı, diğer taraftan TCDD para kazanmanın tadına Marmaray ile vardığı için bakalım Binali Bey' in başkan seçilmesi durumunda neler olacak, merakla bekliyorum.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze İşletmesi
Henüz kullanmak nasip olmadı, ama az önce annemi kobay olarak kullandım
10:20'de aradığımda, Halkalı Garı'na yeni intikal etmişti..
10:29'da aradığımda, tren yeni hareket etmişti..
10:55'te aradığımda, tren Kazlıçeşme'ye varıyordu..
11:03'te Sirkeci'de trenden inmiş..
Aslında, "Gebze'ye kadar git hazır binmişken, dönüşte Sirkeci'de inersin" demiştim, ama Eminönü'nde işi varmış, dinlemedi beni
İş saati olmadığı için tren sakinmiş, kalabalık değilmiş..
Oldukça yavaş gidiyormuş..
Yine de otobüsle trafikte dur-kalk şeklinde gitmektense, böylesi iyi tabii ki..
İlk seferinden memnun kalmış genel olarak
10:20'de aradığımda, Halkalı Garı'na yeni intikal etmişti..
10:29'da aradığımda, tren yeni hareket etmişti..
10:55'te aradığımda, tren Kazlıçeşme'ye varıyordu..
11:03'te Sirkeci'de trenden inmiş..
Aslında, "Gebze'ye kadar git hazır binmişken, dönüşte Sirkeci'de inersin" demiştim, ama Eminönü'nde işi varmış, dinlemedi beni
İş saati olmadığı için tren sakinmiş, kalabalık değilmiş..
Oldukça yavaş gidiyormuş..
Yine de otobüsle trafikte dur-kalk şeklinde gitmektense, böylesi iyi tabii ki..
İlk seferinden memnun kalmış genel olarak
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze İşletmesi
yarım saat iyi süre Halkalı-Sirkeci için, otobüs ile o yol çekilmez
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze İşletmesi
İlk haftanın yolcu sayısı 3,3 milyon olmuş; bence, başlangıç için ve yaşanan aksamalara rağmen güzel bir sayı..
İnşallah yıl bitmeden günlük 1 milyon gibi seviyeleri görürüz..
Bu arada, haberin ilk cümlesini okuyunca, eskiden beri açık olan beş duraktaki yolcu sayısı %112 arttı gibi anlaşılıyor, aman dikkat!
Eskiden beş durağı günde 220 bin kişi kullanıyormuş, şimdi ise 43 durağı günde 468 bin kişi kullanıyor..
Üsküdar ve Yenikapı, toplam %30'a yakın pay sahibi olmuş..
Bakırköy, Söğütlüçeşme'yi geçmiş; Söğütlüçeşme'de hemen yan tarafta metrobüs alternatifinin olması etkili olmuştur..
https://www.haberturk.com/banliyo-hatti ... 79-ekonomi
Gebze-Halkalı banliyö hattını bir haftada 3,3 milyon yolcu kullandı. Marmaray'ın önceki dönemde 5 durakta günlük 220 bin olan yolcu sayısı yüzde 112 artışla 468 bine çıktı.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığından edinilen bilgilere göre, 29 Ekim 2013'te açılan Marmaray hattı bugüne kadar 5 durakta toplamda 319 milyon yolcu taşıdı. Beş durağı kullanan günlük ortalama yolcu sayısı 220 bin olarak gerçekleşti.
Türkiye Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın katılımıyla 12 Mart'ta Gebze-Halkalı Marmaray Hattı'nın hizmete alınmasıyla bu hattaki durak sayısı 5'ten 43'e yükseldi.
Yolculu seferlere 13 Mart'ta başlayan, 76,6 kilometre uzunluğundaki güzergahı ortalama 120 dakikaya indiren Marmaray, İstanbulluların ulaşımına büyük kolaylık sağladı.
Marmaray'da günlük taşınan yolcu sayısı 220 binden yüzde 112 artışla 468 bine yükseldi. Böylece açıldığı tarihten bugüne kadar geçen yedi günlük sürede banliyö hattını kullanan yolcu sayısı 3 milyon 276 bine ulaştı.
TOPLAM YOLCUNUN YÜZDE 53'Ü 6 İSTASYONU KULLANDI
Marmaray hattından en çok yolcu 500 bin ile 17 Mart Cumartesi taşındı. En dikkati çekici artış yüzde 47'lik artışla günlük yaklaşık 75 bin yolcu sayısına ulaşan Üsküdar istasyonunda yaşandı.
Günlük taşınan 468 binlik yolcunun yüzde 53'ü Üsküdar, Yenikapı, Ayrılık Çeşmesi, Sirkeci, Bakırköy, Söğütlüçeşme duraklarını kullandı.
Üsküdar istasyonu yüzde 16 ile başı çekerken, onu yüzde 13,41 ile Yenikapı durağı, yüzde 7,25 ile Ayrılık Çeşmesi, yüzde 7,21 ile Sirkeci, yüzde 5,27 ile Bakırköy, yüzde 4,31 ile Söğütlüçeşme takip etti.
GÜNLÜK 286 TRENLE HİZMET VERİLİYOR
Halihazırda, 43 istasyonun bulunduğu Gebze-Halkalı arasındaki 76,6 kilometrelik mesafede, ortalama 120 dakikalık seyahat süresi ve günlük 286 trenle İstanbul halkına hizmet veriliyor.
Trenler, (birinci parkurda) Zeytinburnu- Söğütlüçeşme- Zeytinburnu arasında 8 dakika aralıklarla, (ikinci parkurda) Gebze-Halkalı-Gebze arasında ise 15 dakika aralıklarla yolcuların kullanımına sunuluyor.
İlk parkurda seyahat eden yolcular Gebze yönüne gitmek için Söğütlüçeşme istasyonumuzda, Halkalı yönüne gitmek için Zeytinburnu istasyonunda aktarma yapabiliyor.
Gebze'den Halkalı'ya 76,6 kilometrelik mesafe için maksimum 5,70 TL tam ücret belirlenirken öğrenciler bu mesafe için 2,75 TL ödüyor. Yolcular, kullandığı istasyon sayısına göre 2,60 TL ile 5,70 TL, öğrenciler ise 1,25 TL ile 2,75 TL arasında ödeme yapıyor.
İnşallah yıl bitmeden günlük 1 milyon gibi seviyeleri görürüz..
Bu arada, haberin ilk cümlesini okuyunca, eskiden beri açık olan beş duraktaki yolcu sayısı %112 arttı gibi anlaşılıyor, aman dikkat!
Eskiden beş durağı günde 220 bin kişi kullanıyormuş, şimdi ise 43 durağı günde 468 bin kişi kullanıyor..
Üsküdar ve Yenikapı, toplam %30'a yakın pay sahibi olmuş..
Bakırköy, Söğütlüçeşme'yi geçmiş; Söğütlüçeşme'de hemen yan tarafta metrobüs alternatifinin olması etkili olmuştur..
https://www.haberturk.com/banliyo-hatti ... 79-ekonomi
Gebze-Halkalı banliyö hattını bir haftada 3,3 milyon yolcu kullandı. Marmaray'ın önceki dönemde 5 durakta günlük 220 bin olan yolcu sayısı yüzde 112 artışla 468 bine çıktı.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığından edinilen bilgilere göre, 29 Ekim 2013'te açılan Marmaray hattı bugüne kadar 5 durakta toplamda 319 milyon yolcu taşıdı. Beş durağı kullanan günlük ortalama yolcu sayısı 220 bin olarak gerçekleşti.
Türkiye Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın katılımıyla 12 Mart'ta Gebze-Halkalı Marmaray Hattı'nın hizmete alınmasıyla bu hattaki durak sayısı 5'ten 43'e yükseldi.
Yolculu seferlere 13 Mart'ta başlayan, 76,6 kilometre uzunluğundaki güzergahı ortalama 120 dakikaya indiren Marmaray, İstanbulluların ulaşımına büyük kolaylık sağladı.
Marmaray'da günlük taşınan yolcu sayısı 220 binden yüzde 112 artışla 468 bine yükseldi. Böylece açıldığı tarihten bugüne kadar geçen yedi günlük sürede banliyö hattını kullanan yolcu sayısı 3 milyon 276 bine ulaştı.
TOPLAM YOLCUNUN YÜZDE 53'Ü 6 İSTASYONU KULLANDI
Marmaray hattından en çok yolcu 500 bin ile 17 Mart Cumartesi taşındı. En dikkati çekici artış yüzde 47'lik artışla günlük yaklaşık 75 bin yolcu sayısına ulaşan Üsküdar istasyonunda yaşandı.
Günlük taşınan 468 binlik yolcunun yüzde 53'ü Üsküdar, Yenikapı, Ayrılık Çeşmesi, Sirkeci, Bakırköy, Söğütlüçeşme duraklarını kullandı.
Üsküdar istasyonu yüzde 16 ile başı çekerken, onu yüzde 13,41 ile Yenikapı durağı, yüzde 7,25 ile Ayrılık Çeşmesi, yüzde 7,21 ile Sirkeci, yüzde 5,27 ile Bakırköy, yüzde 4,31 ile Söğütlüçeşme takip etti.
GÜNLÜK 286 TRENLE HİZMET VERİLİYOR
Halihazırda, 43 istasyonun bulunduğu Gebze-Halkalı arasındaki 76,6 kilometrelik mesafede, ortalama 120 dakikalık seyahat süresi ve günlük 286 trenle İstanbul halkına hizmet veriliyor.
Trenler, (birinci parkurda) Zeytinburnu- Söğütlüçeşme- Zeytinburnu arasında 8 dakika aralıklarla, (ikinci parkurda) Gebze-Halkalı-Gebze arasında ise 15 dakika aralıklarla yolcuların kullanımına sunuluyor.
İlk parkurda seyahat eden yolcular Gebze yönüne gitmek için Söğütlüçeşme istasyonumuzda, Halkalı yönüne gitmek için Zeytinburnu istasyonunda aktarma yapabiliyor.
Gebze'den Halkalı'ya 76,6 kilometrelik mesafe için maksimum 5,70 TL tam ücret belirlenirken öğrenciler bu mesafe için 2,75 TL ödüyor. Yolcular, kullandığı istasyon sayısına göre 2,60 TL ile 5,70 TL, öğrenciler ise 1,25 TL ile 2,75 TL arasında ödeme yapıyor.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze İşletmesi
Marmaray'ın sefer saatleri konusunda iki eleştiride bulunacağım müsaadenizle..
İlk kalkış saati 06:00, ama bence karşılıklı 05:30 ve 05:45 kalkışlı trenler de olmalı..
Son kalkış saati de Gebze'den 22:15 ve Halkalı'dan 22:00, ama bence son kalkışlar 23:00 olmalı..
Yani Gebze'den üç ve Halkalı'dan dört tren daha 15'er dakika aralıklarla kalkmalı..
Bu son tren saatleri, İstanbul için çok erken..
İlk kalkış saati 06:00, ama bence karşılıklı 05:30 ve 05:45 kalkışlı trenler de olmalı..
Son kalkış saati de Gebze'den 22:15 ve Halkalı'dan 22:00, ama bence son kalkışlar 23:00 olmalı..
Yani Gebze'den üç ve Halkalı'dan dört tren daha 15'er dakika aralıklarla kalkmalı..
Bu son tren saatleri, İstanbul için çok erken..