ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Re: ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Mesaj gönderen kenanmar » 18 Kas Pzr, 2018 17:30

“Şirket kaynaklarından alınan bilgilere göre İDO’nun Bostancı-Bakırköy, Bostancı-Kabataş/Beşiktaş ve Adalar’dan oluşan iç hat seferleri 1 Aralık tarihinden itibaren artık yapılmayacak.”
https://www.habermarmara.com.tr/ido-baz ... ti/264781/

Mantıklı bir karar eğer Halkalı - Pendik arası Marmaray açılırsa 2019 1. Çeyrekte

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 585
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Mesaj gönderen Edil Arda » 18 Kas Pzr, 2018 18:06

açılana kadar beklemeleri gerekirdi.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Mesaj gönderen Kamil16 » 19 Kas Pzt, 2018 16:22

Marmaray, Halkalı - Gebze tren hatları açıldığında YHT'nin Halkalı'ya kadar gelebilmesi söz konusu. Bu durumda halen Pendik'te sonlanan YHT seferleri ne şekil alacak acaba? Ancak birde Haydarpaşa'nın, arkeolojik bulgulardan dolayı can sıkıcı durumu var.

"Pendik - Eskişehir - Ankara" yerine >>> "Söğütlüçeşme - Eskişehir - Ankara" veya "Halkalı - Eskişehir - Ankara" mı olacak?
Aynı şekilde,
"Pendik - Eskişehir - Konya" yerine >>> "Söğütlüçeşme - Eskişehir - Konya" veya "Halkalı - Eskişehir - Konya" mı olacak?

Aslında, Halkalı-Söğütlüçeşme arasında EXPRESS Trenler çalıştırılabilir. Birkaç ana durakta(*) duracak şekilde mekik sefer yaptırılarak, Söğütlüçeşme'ye yolcuları transfer edebilir. Ayrıca bu express tren, bu noktalara hızlı gitmek isteyenler içinde faydalı olur.

(*) Olası Ana Duraklar: Halkalı - Küçükçekmece - Bakırköy - Yenikapı - Sirkeci - Söğütlüçeşme..

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 585
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Mesaj gönderen Edil Arda » 19 Kas Pzt, 2018 20:18

Muhtemelen Halkalı - Bakırköy - Söğütlüçeşme - Bostancı - Maltepe - Pendik gibi bir şey olur.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Mesaj gönderen Esat » 20 Kas Sal, 2018 06:30

Bu ekspres tren talebinin doğru yürüyeceğine inanmıyorum, ne kadar süre kazandıracak? kaç trende bir ekspres olacak? insanlar daha hızlı diye ekspresi beklerse ne olacak? Ekspres tren nedeni ile bekleme yapmak durumunda kalan/kalacak normal tarifedeki yolculara sürekli bekleme anonsu yapmanın getireceği olumsuz hizmet kalitesi ne olacak? Sadece soruyorum

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Mesaj gönderen Kamil16 » 20 Kas Sal, 2018 06:42

Esat yazdı:Bu ekspres tren talebinin doğru yürüyeceğine inanmıyorum, ne kadar süre kazandıracak? kaç trende bir ekspres olacak? insanlar daha hızlı diye ekspresi beklerse ne olacak? Ekspres tren nedeni ile bekleme yapmak durumunda kalan/kalacak normal tarifedeki yolculara sürekli bekleme anonsu yapmanın getireceği olumsuz hizmet kalitesi ne olacak? Sadece soruyorum
Gebze - Halkalı arası Tren Hatları, Ayrılıkçeşmesi - Kazlıçeşme arası tünel geçişi dışında üç Hat yapıldı. Burada yapılan 3.cü Hat, YHT ve Ana Hat Trenlerinin kullanımı içindir. Böyle bir işletme için şu anki faal Marmaray bölgesi dışında zaten Banliyö Hatları kullanılmayacak. Benim öğrenmek istediğim, yapılan 3.cü Hat için her istasyonda peron yapılıyor mu yoksa sadece, Pendik -Kartal - Maltepe - Erenköy gibi eski bilinen istasyonlarda mı Peron yapılıyor.

Esat Arkadaşımızın sorusu, bu detaylar ile açıklanabilir. İki seçenek var. Ya YHT, Halkalı'ya kadar gidecek yada Halkalı - Söğütlüçeşme arasında bir Express Tren, 3.cü yoldan işletilecek.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Mesaj gönderen Esat » 20 Kas Sal, 2018 06:45

Evet tabii ki tahmin yürütelim ama detayları bilmek lazım ki varsayımlar ya da talepler daha sağlam zeminli olsun, normal şartlarda dediğiniz gibi bir işletmenin bence teknik olarak hiçbir sorunu olamaz, çatır çatır da yapılır. Endişelerim daha başka konular, başka ülke şehirlerde insanların alışık olduğu beklemeler bizim insanımız için dünyanın sonu, büyük zulüm, insanlık suçu gibi lanse edilerek şikayet konusu oluyor da

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 585
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Mesaj gönderen Edil Arda » 20 Kas Sal, 2018 16:48

hızlı trenin duracağı duraklarda peron var sadece.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Mesaj gönderen Kamil16 » 20 Kas Sal, 2018 17:16

Esat yazdı:Evet tabii ki tahmin yürütelim ama detayları bilmek lazım ki varsayımlar ya da talepler daha sağlam zeminli olsun, normal şartlarda dediğiniz gibi bir işletmenin bence teknik olarak hiçbir sorunu olamaz, çatır çatır da yapılır. Endişelerim daha başka konular, başka ülke şehirlerde insanların alışık olduğu beklemeler bizim insanımız için dünyanın sonu, büyük zulüm, insanlık suçu gibi lanse edilerek şikayet konusu oluyor da
Esat Bey, aslında Tren, Tren yolculuğu bir kültür. Ama bu kültürü bizim Anadolu insanımız biliyor. Eskiden yollar, böyle konforlu otobüsler yoktu. Bursa'dan Ankara'ya gitmek için, Bilecik Karaköy İstasyonuna kada ulaşım vardı. Oradan Tren'e binilirdi.
Adapazarı Pamukova'dan İstanbul'a Tren ile giderdik. Yıllarca Sapanca'da oturdum. Her hafta sonu Cumartesi sabah Adapazarı Express'i ile ki, 100 Km hız ile giderdi, İstanbul'a giderdik. Haydarpaşa'dan son tren galiba 21.30'da kalkardı. Onun ile dönerdik.
Ama yıllar, otomobil sahiplenilmesinin artması, karayollarına yatırımlar vs. İnsanlar, özellik ile gençler, çocuklar bu ulaşım aracını bilmez oldular..
Yeni nesil sabırsız ve kolay tüketen bir nesil oldu. Maalesef, Avrupa'ya gittiğimizde artık demiryolu keyfini çıkartıyoruz.. 8) 8)

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Re: ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Mesaj gönderen kenanmar » 20 Kas Sal, 2018 21:49

İstanbul’un çevresine 3. köprü vasıtasıyla hızlandırılmış/hızlı tren için uzunca bir detour yaptırıp Gebze - Kurtköy - 3. Köprü - 3. Havalimanı - Halkalı demiryolu yapılacaksa bu durumda, Marmaray’da aradaki 3. hattı da sabah - akşam yoğunluğuna göre Marmaray Banliyösüne ayırmak ve o bağlamda hızlandırılmış az istasyonlu toplu taşımayı sağlamak o hatta tren sokmaktan daha verimli ve mantıklı duruyor. İst. - Ank. yönünde bir kaç bin kişiye mi hizmet etmesi yoksa yüzbinlere mi hizmet etmesi makul?

Bir ara Otogar - Başakşehir metro güzergahında mekik taşımacılık mı lojistiğe hizmet eden mekik taşımacılık gibi gayet ileri(!) iddialar vardı hakikaten ne oldu o olayın sonu bu Marmaray’ın 3. Rayının sonu da hem hızlı tren hem banliyö hem de lojistik taşımacılık olmasın :D

İstanbul’un ana aksı D100 ve TEM’in arasından geçen orta çizgisi, bu çizgiden sapıp ya en güneyinden ya da en kuzeyinden ısrarla yatırım yapılmasını anlayamıyorum. Bu çizgiye hem şehirlerler arası hem de şehir içi yolcu ana dağıtım ağını kurup geliştirselerdi, çoğu sorun çözülmüştü. İstanbul’un ulaşım ağı akışkan değil engelli atlama gibi sürekli yeni bir sorun ve sistem icat etmekle meşgul.

Olimpiyat Stadı'nın bulunduğu durakta vagondan inen Kadir Topbaş, kroki üzerinde metro inşaatı hakkında detaylı bilgi verdi. Büyük bir başarıya imza attıklarını dile getiren Topbaş, "Şuanda gördüğünüz hat Otogar-Bağcılar ve Bağcılar'dan itibaren de Olimpiyat Stadı-İkitelli-Başakşehir konutlarına kadar olan hattın toplamı 21.7 kilometre uzunluğundadır. 1 milyar 137 milyon dolar tutarında bir yatırım burada gerçekleşiyor. Saatte tek yönde 36 bin insan taşıyacak. Bu bölgede lojistik iş yapan yerler var. Metro sayesinde bu bölgede lojistik anlamda hizmet verilebilecek. Bu sistem gece gündüz işleyecek. Bu sayede bölgede ambarlar bulunmasına gerek kalmayacak." diye konuştu. https://m.sondakika.com/haber/haber-top ... o-2143133/ .

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Mesaj gönderen Engin Y » 20 Ara Prş, 2018 16:02

Kamil16, 21 Ekim günü yazdı:Cumhurbaşkanı Sn.RT Erdoğan, Marmaray Gebze - Halkalı Hattının yıl sonuna kadar açılacağını müjdeledi..
Yılın bitmesine 11 gün kaldı..
Tam 60 gün önce verilen bu müjdeye ne oldu?
Sizce, açılacak mı?

Bu arada, geçenlerde Çatalca yakınlarına bir müşteri ziyareti yaptık..
Halkalı-Gebze arası açıldıktan sonra, Halkalı-Çatalca arasının da banliyö işlemesine uygun hâle getirileceğini anlattılar..

Sanki eskiden Ispartakule İstasyonu için bir uzatma fikri duymuştum, ama aradan yıllar geçti, zaten Halkalı'ya kadar bile ellerine yüzlerine bulaştırdılar..

Açılıştan sonra gündeme gelmesini beklediğiniz, Ispartakule'ye ya da hatta Çatalca'ya kadar uzatma gibi bir proje var mı?

Cevap belli aslında: "Hattı yıllardır kapalı tuttuktan sonra hele bir Halkalı'ya kadar açmayı başarsınlar da gerisini sonra düşünsünler.."

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Mesaj gönderen Kamil16 » 20 Ara Prş, 2018 19:40

"Halkalı - Çerkezköy" ve "Çerkezköy - Kapıkule" olarak, Trakya Bölgesi iki aşamada inşaa edilecek. Çerkezköy - Kapıkule arası AB fonları ile yapılacak.
Mart sonu yerel seçimleri için yakında bilmem kaçıncı (!) salvolar başlar. 8) 8)
"Halkalı - Kapıkule" "YHT" değil "Hızlı Tren" Hattı temelini atıyoruz derler.. Millet'te inanır mı acaba!!

Kilitli

“Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]” sayfasına dön