ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen decimus » 06 Kas Sal, 2018 12:43

Uğur yazdı:Bugün basına yansıyan açıklamalarına göre Alarko da şirket olarak bazı sıkıntılar içinde Allah güzergah üstünde yaşayan insanlara şimdiden sabırlar versin.
Bu sorunlar Kabataş - Mahmutbey metro projesini eklemez.Çünkü hak ediş usulu çalışıldığı için Alarko İBB'den her ay sonu parasını tıkır tıkır alıyor.Bu nedenle Alarko'nun kendi içinde yaşadığı olumlu-olumsuz durumlar çok etkilemiyor.Önemli olan o ay alınacak hak edişin tüm masrafları çıkartmış olması gerekli.

Bu arada bu tarz projelerde bazı kalemlerin hak edişi yüksek olur.Mesele metro projelerinde zemin (granit veya mermer) kaplama işleri çok iyi para kazandırdığı için Alarko daha işin başında direk mermer kaplamaya başlamıştı :D

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 06 Kas Sal, 2018 12:51

decimus yazdı:Bu arada bu tarz projelerde bazı kalemlerin hak edişi yüksek olur.Mesele metro projelerinde zemin (granit veya mermer) kaplama işleri çok iyi para kazandırdığı için Alarko daha işin başında direk mermer kaplamaya başlamıştı :D
Fakat maalesef bu oldukça sorunlu bir konu, işin en başında yapılan granitler, kabartmalı zeminler, devam eden inşaat işleri nedeni ile sürekli kırılıyor, açılışta temiz teslim alınabilmesi için defalarca değiştirilen yer graniti ve kabartma çizgi işleri yapılıyor, yazık günah.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen decimus » 06 Kas Sal, 2018 20:04

Esat yazdı:Fakat maalesef bu oldukça sorunlu bir konu, işin en başında yapılan granitler, kabartmalı zeminler, devam eden inşaat işleri nedeni ile sürekli kırılıyor, açılışta temiz teslim alınabilmesi için defalarca değiştirilen yer graniti ve kabartma çizgi işleri yapılıyor, yazık günah.
Kesinlikle çok haklısınız.

Yazık Günah :cry:

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen decimus » 22 Kas Prş, 2018 06:09

Kabataş - Fulya arasını kazan 2 No'lu TBM makinası Kabataş'tan başlayan kazılara dün itibari ile Beşiktaş istasyonuna gelerek Kabataş - Beşiktaş arasını 2. hat kazılarını tamamlamış bulunmaktadır.

Gerekli bakımlar yapıldıktan sonra önce Yıldız daha sonra son durak olan Fulya istikametine doğru ilerleyecektir.

En zor kısım olan Kabataş - Beşiktaş arasının tünel kazılarının açıldığı zamanlarda ciddi bir kaza yaşanamdan bu kazıların atlatılması önemlidir.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 22 Kas Prş, 2018 10:48

decimus yazdı:Kabataş - Fulya arasını kazan 2 No'lu TBM makinası Kabataş'tan başlayan kazılara dün itibari ile Beşiktaş istasyonuna gelerek Kabataş - Beşiktaş arasını 2. hat kazılarını tamamlamış bulunmaktadır.

Gerekli bakımlar yapıldıktan sonra önce Yıldız daha sonra son durak olan Fulya istikametine doğru ilerleyecektir.
Merhaba,

Mecidiyeköy-Yıldız arası tamamen NATM değil miydi? Sanki aşağıdaki yazının alıntıladığım kısmından, Mecidiyeköy-Yıldız arası NATM gibi anlıyorum.. Belki de yanlış yorumluyorum :?: :idea:
Zorgün İnşaat, Gülermak-Kolin-Kalyon (GKK) ortaklığının Nurtepe istasyonu ve bağlantı tünellerini, Alarko Taahhüt grubunun ise Mecidiyeköy-Darphane ve Beşiktaş istasyonlarını ve NATM tünellerinin alt yükleniciliğini yapıyor.

Alarko Taahhüt grubu yükleminde Mecidiyeköy istasyonunda şu ana kadar 35 m şaft ve 350 m NATM tüneli açan Zorgün İnşaat’ın çalışmaları hızla devam ediyor. Projenin en derin şaftı olan Yıldız şaftında ise 70 m derinliğe ulaşıldı. Yıldız şaftı 72 m de tamamlandı ve bağlantı ve hat tünellerine Şubat ayı içerisinde başlandı. Yıldız 2 NATM şaftında 15 m ve Fulya TBM şaftında 8 m derinliğe ulaşıldı. Mart ayı içerisinde Fulya da NATM şaftına başlayarak aynı anda 5 farklı noktada çalışmalara son hızla devam edilecek.
Kaynak: http://anbarapor.org/index.php/proje-ta ... t-a-emanet

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen decimus » 22 Kas Prş, 2018 11:08

Mecidiyeköy - Kabataş Arasında NATM ve TBM olan yerleri aşağıda tek tek yazıyorum.

NATM : Mecidiyekoy - Fulya arası çift tünel + Fulya,Yıldız,Beşiktaş ve Kabataş İstasyonları peron imalatları.

TBM : Fulya - Kabataş arası çift tünel.

Aslında kafaları karıştıran kesim istasyonların tünel kesitlerinin NATM ile açılması.Genelde insanlar trene binmek için beklediğimiz peron katını TBM tüneli ile açılıyor zannediliyor.Halbuki peron katlarının % 80 NATM modeli ile açılır.Keşke böyle metro projelerine dışardan ziyaretçi alımı yapılsa da yerinde görse insanlar.Aradaki farkı çok daha kolay anlayabilirsiniz.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 22 Kas Prş, 2018 13:10

Hmmmm, tamamdır abi, teşekkürler..

O zaman Beşiktaş-Yıldız-Fulya arasında daha kazılacak 3-4 km tünel, yani en az 5-6 aylık kazı var demek ki..

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen decimus » 22 Kas Prş, 2018 15:59

Engin Y yazdı:Hmmmm, tamamdır abi, teşekkürler..

O zaman Beşiktaş-Yıldız-Fulya arasında daha kazılacak 3-4 km tünel, yani en az 5-6 aylık kazı var demek ki..
Aynen tek tüpte TBM makinası çalışacak.Zaten diğer tünelin işi uzun zaman önce bitmişti.

Önemli olan noktalardan biri ise Kabataş - Beşiktaş arası tünel kazıları gerçekten çok zorlu bir alanda yapılıyor olması idi.Çünkü tünel kesiti ile zemin arasında kot farkı çok fazla yoktu.TBM makinası çok yakından kazıyordu.

Ayrıca kazı yapılan alan üzerinde bir çok bina mevcut ve bu binalar hepsi çok eski.Bu binaların altından TBM makinası çalıştırmak hiç kolay değil.

Kabataş - Beşiktaş arasında ki zeminde çok güçlü ve dayanaklı bir toprak yapısına sahip değil.

Bundan sonra iş çok daha kolay.

Ama tabi bütün bunlar Alarko'nun Kabataş - Mecidiyekoy kısmını normal yapılması gereken süreden çok çok çok daha geç yaptığı gerçekiğini değiştirmez.Kaplumbağa diyeceğim ama bu kadar yavaş iş yapan kaplumbağa da yok piyasada.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen kenanmar » 22 Kas Prş, 2018 17:33

Öğrenmek için soruyorum; Dolmabahçe Sarayı, tünelden her metro geçtiğinden gıdım gıdım sarsılıp sonunda denize doğru çöker mi?

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 22 Kas Prş, 2018 21:22

Aslında keşke bu TBM, Kabataş yerine Fulya’dan çalışmaya başlasaydı..
Beşiktaş’taki arkeolojik kazılar beklenirken, ilk etapta Mecidiyeköy yerine Yıldız’a kadar açılış olurdu belki..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 22 Kas Prş, 2018 22:58

Arkadaşlar, hatları lütfen istediğiniz yerden bölüp çalıştırabileceğiniz gibi düşünmeyin :) bu işletme esnekliğini sağlayan şey makas tünelleridir, makas tüneli nerede? Sözüm yanlış anlaşılmasın Yıldız istasyonundan olmaz demiyorum ama makas tüneli yoksa olmaz :)

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen decimus » 23 Kas Cum, 2018 06:37

Engin Y yazdı:Aslında keşke bu TBM, Kabataş yerine Fulya’dan çalışmaya başlasaydı..
Beşiktaş’taki arkeolojik kazılar beklenirken, ilk etapta Mecidiyeköy yerine Yıldız’a kadar açılış olurdu belki..
Bu soruyu aynı şekilde bende sordum projede çalışan arkadaşlara.Gerçekten çok mantıklı bir soru çünkü 2 No'lu TBM makinasını Fulya'dan değil de Kabataş'tan kurmak en az 1 senelik zaman kaybına neden oldu.Sebebi ise Kabataş'ta uzun süre arkeolojık kazıların bitmesi beklendi.Bu nedenle 2 No'lu TBM çok ama çok geç kurulumu yapıldı.

Sorunun cevabına gelecek olursak.

Metro projelerinde TBM makinası kurulacak olan alan çok geniş olmalıdır.En başta makina kurulma anı daha sonra makina çalıştıktan sonra çıkan toprağın toplanması,Silo tankları,TBM segment atölyesi,TBM destek üniteleri vs derken inanılmaz bir alana ihtiyaç oluyor.Aslında Alarko yetkilileri de 2 TBM aynı noktada kurmak istemişler fakat Fulya şantiyesinin genişliği bu izin vermediği için mecburen Kabataş istasyonunda kurma kararı vermişler.
En son decimus tarafından 23 Kas Cum, 2018 10:31 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön