ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]
- Edil Arda
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 586
- Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41
Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]
bu kapıların peronu tünelden tamamen izole etmesi basınç (Rüzgâr kaynaklı) sorununa yol açmaz mı?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18070
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Açmaması gerekir, bildiğim kadarıyla tünel havalandırma şaftları bunun için de inşa ediliyor, belki ayrıca havalandırma sistemi de çalıştırılıyordur bunu bilmiyorum ama yapı tasarımının oluşacak hava itmesini tahliye edecek şekilde yapılmış olması gerekir. Sanırım M6 daki gibi bir sorun olur mu diye soruyorsun, oradaki fiziki şartlar ve sorunun kaynağı nedeni ile pek standart bir durum değilEdil Arda yazdı:bu kapıların peronu tünelden tamamen izole etmesi basınç (Rüzgâr kaynaklı) sorununa yol açmaz mı?
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3523
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]
M6’da, Etiler’deki asansörlerin çalışmasını zorlaştıran bir hava akımı ve titreşim vardı diye hatırlıyorum..
O çıkışta asansörden başka seçenek olmadığı için açılıştan önce çözülmesi gereken bir sorundu..
O çıkışta asansörden başka seçenek olmadığı için açılıştan önce çözülmesi gereken bir sorundu..
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18070
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]
titreşim değil, tünel içindeki hava basıncı ile alakalı bir konuydu, sorun halen devam ediyor mu bilmiyorum. Hiç denk gelmiyor internetteEngin Y yazdı:M6’da, Etiler’deki asansörlerin çalışmasını zorlaştıran bir hava akımı ve titreşim vardı diye hatırlıyorum..
O çıkışta asansörden başka seçenek olmadığı için açılıştan önce çözülmesi gereken bir sorundu..
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 64
- Kayıt: 12 Eyl Çrş, 2018 13:34
Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Tek araç geçecek büyüklükte tünel yapılırsa olacağı o.
Tünel geniş olsa metro o kadar rüzgarı sürükleyip basınçlayamaz.
Bu hep tekli tünel olduğu için metroları eskisi gibi çift li tünel yapsalar böyle olmayacak, büyük çaplı TBM ler de var.
Tünel geniş olsa metro o kadar rüzgarı sürükleyip basınçlayamaz.
Bu hep tekli tünel olduğu için metroları eskisi gibi çift li tünel yapsalar böyle olmayacak, büyük çaplı TBM ler de var.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18070
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Bu konudaki mühendislik eğitiminizi nerede aldınız?
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 64
- Kayıt: 12 Eyl Çrş, 2018 13:34
Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Fizik kurallarını bilen herhangi biri bunun basit bir denklem olduğunu anlar. Araba motorundaki pistonlar sence nasıl çalışıyor.
Dar bir Tünelde Tünelin cidarına yakın ölçüde bir metro içinden geçerken içerdeki havayı da önüne katıp ittiriyor ve kaçış alanı dar olduğu için rüzgarın %80 i ileri doğru itiliyor.
Dar bir Tünelde Tünelin cidarına yakın ölçüde bir metro içinden geçerken içerdeki havayı da önüne katıp ittiriyor ve kaçış alanı dar olduğu için rüzgarın %80 i ileri doğru itiliyor.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18070
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]
çok biliyorsan git boş beleş sitelerde anlat, edebinle gidiyorsan git, senin bilgi diye yazdığın saçmalıklara ihtiyaç yok burada
- Özgür Türkler
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 363
- Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44
Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Bu hatta elektromekanik ve ince işler ne durumda güncelleme yapabilir misiniz?
Bir ara parçalı açılış yapılabilir deniyordu, seçimlere birşeyler yetişebilirmi bir gelişme varmı bu konuda?
Bir ara parçalı açılış yapılabilir deniyordu, seçimlere birşeyler yetişebilirmi bir gelişme varmı bu konuda?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18070
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Seçim öncesine hiçbir şey yetişmez, 2019 sonundan önce bu hatta bir açılış söz konusu değil
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3523
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Arkadaşlar,
Cumartesi günü bu hatta çalışmakta olan birisinden öğrendiğim kadarıyla; erken seçimden önce deneme sürüşü yapılmak isteniyormuş ve yaşanan kaza yüzünden geriden gelen Mahmutbey durağının yetişemeyecek olması nedeniyle de Mart ayındaki deneme sürüşleri Tekstilkent ve Mecidiyeköy arasında başlatılacakmış..
Yolculu açılış Tekstilkent - Mecidiyeköy için en erken 2019 sonunu, Mahmutbey’in de resme girmesi durumunda 2020 ortasını bulacaktır..
Cumartesi günü bu hatta çalışmakta olan birisinden öğrendiğim kadarıyla; erken seçimden önce deneme sürüşü yapılmak isteniyormuş ve yaşanan kaza yüzünden geriden gelen Mahmutbey durağının yetişemeyecek olması nedeniyle de Mart ayındaki deneme sürüşleri Tekstilkent ve Mecidiyeköy arasında başlatılacakmış..
Yolculu açılış Tekstilkent - Mecidiyeköy için en erken 2019 sonunu, Mahmutbey’in de resme girmesi durumunda 2020 ortasını bulacaktır..
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 689
- Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47
Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Bugün basına yansıyan açıklamalarına göre Alarko da şirket olarak bazı sıkıntılar içinde Allah güzergah üstünde yaşayan insanlara şimdiden sabırlar versin.