Edirne'yi işin içine katmayalım. Çerkezköy + Kapaklı + Saray : 350.000 kişi, Çorlu + Ergene : 400.000 Kişi, Lüleburgaz : 250.000 Kişi yaşıyor. Ve buralarda yaşama nedenleri Sanayi bölgesi olmasıdır. Ayrıca şimdi İkitelli Organize'nin de Çerkezköy + Kapaklı'ya taşınma kararı alınmış. İstanbul Avrupa yakası sanayii bu bölgeye taşınıyor. İster HT ister YHT yapalım ancak insanları, Halkalı değil, Bakırköy yada Yenikapı bir noktaya 20-30 dak süre ile raylı sistem ile sık aralıklar ile taşırsak kimse arabası ile yola çıkmaz çok gerekli olmadıkça. Böylece TEM ve Mahmutbey kaosu ortadan kalkar.Esat yazdı:normalde araç ile 2 saat süren bir yol zaten, maliyetten ziyade gerekli mi? Yolculuk talebi nedir? Ben Edirne-Kırklareli-İstanbul arasında büyük bir yolculuk talebi olduğunu düşünmüyorum, elimde veri yok, sadece olmadığını düşünüyorum. Bu işlerde yolculuk analizi her şeydir, afedersiniz akı bokunu kurtarmayacak bir iş yapmanın da anlamı yok. Tamam ben de ya keşke hızlı olsaydı derim ama gerçekçi bakarsak ortada böyle bir talepte olmayabilir diye şerhimi düşerim
Şu anda bölgede yaşayanlar Anadolu'dan buraya göç ettikleri için, şehirler arası otobüs firmaları için en cazip durumda. Hergün Çerkezköy'den sadece Tokat'a 3 otobüs kalktığını söylersek gerisini siz hesap ediniz. Özellik ile Samsun ve Tokat ve orta Karadeniz bölgesinden yoğun göç alınmış. İstanbul'a her yarım saatte sadece Çerkezköy'den 1-2 otobüs kalkıyor. Çorlu'yu bilmiyorum.
Buraya göç etmiş insanlar ve sanayi ilişkileri insanları ve aile çevrelerini sürekli seyahat etmelerini gerekli kılıyor.
Ayrıca Edirne - İstanbul HT hattı, aynı zaman'da Avrupa'dan gelecek trenleri İstanbul ve Anadolu, Asya'ya aktaracak bir hat olacak. Bu kriterler umarım dikkate alındı.