ist-M.04:05 » M5 Üsküdar-Samandıra Merkez Metro Hattı

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.04:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metro Hattı

Mesaj gönderen Engin Y » 23 Eki Sal, 2018 17:00

Yok abi, ben de tek yön hesapladım, ama fazla iyimser davranarak 90 saniyede bir sefer sıklığı ile saatte 40 sefer dedim :)

Senin yazdığın gibi 1.408 kişi sığıyorsa bir sete, saatte 40 sefer sıklığı ile 56.000 kişi/saat ediyor..

Belki bunu ilk yazan 56 yerine yanlışlıkla 65 yazmıştır, sonra da kimse düzeltmeden kullanmıştır :P

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.04:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metro Hattı

Mesaj gönderen Esat » 24 Eki Çrş, 2018 06:19

o zaman bir de 60 sn den hesapla bakalım :) tutturmamız lazım rakamı ahadfhah

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: ist-M.04:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metro Hattı

Mesaj gönderen Uğur » 24 Eki Çrş, 2018 07:01

Cevap 75 saniyede bir :D 75 saniyede bir olunca 67 bin küsür yapıyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.04:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metro Hattı

Mesaj gönderen Esat » 24 Eki Çrş, 2018 07:06

eh tamam o zaman hattın pik sefer frekansı 75 sn. demekmiş :D

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.04:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metro Hattı

Mesaj gönderen Esat » 24 Eki Çrş, 2018 07:19

Bu arada hattın ilk günü bir önceki etaba göre iki katı yolcu taşınmış, 179.612 kişi, bu oldukça iyi bir rakam başlangıç için, 200.000 ne zaman oturacak bakalım, şu an görüldüğü kadarıyla daha fazla taşıma için seferlerde düzenleme yapılması gerekecek

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.04:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metro Hattı

Mesaj gönderen decimus » 24 Eki Çrş, 2018 16:18

Esat yazdı:Bu arada hattın ilk günü bir önceki etaba göre iki katı yolcu taşınmış, 179.612 kişi, bu oldukça iyi bir rakam başlangıç için, 200.000 ne zaman oturacak bakalım, şu an görüldüğü kadarıyla daha fazla taşıma için seferlerde düzenleme yapılması gerekecek
200.000 rakamını bulması çok uzun sürmeyecektir.O kadar uzun zamandır ve o kadar çok kişi bekliyordu ki açılması ile birlikte trafikte ciddi rahatlama olacaktır.Ayrıca bu alanda yapılaşma her geçen artıyor.Bu hat insanlara ilaç gibi gelmiştir !

Keşke uzatma hattı da durdurulmasaydı da son sürat devam etseydi.Aslında Doğuş 2. etaba iyi başlamıştı.Bazı yerlerde kısa zamanda 300 m ye yakın NATM modeli ile tünel açmışlardı.Yazık oldu :roll:

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Re: ist-M.04:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metro Hattı

Mesaj gönderen kenanmar » 26 Eki Cum, 2018 17:47

Kadıköy/Üsküdar - Şile Yolu - Madenler - Sultanbeyli yönünde sabah-akşam yoğunluğuna takviye amaçlı işletilen otobüslerde koltukların 4/5 dolmasından anlaşılıyor ki metro sünger gibi yolcu emmiş. Altunizade üst geçit korkunç durumda kepazelik başka da kelime yok. Milyar dolarlık metro yap öngörüsüz ve feraset yoksunluğuyla yürüyen merdivenli asansörlü geniş erişim alanı olan üst geçit inşaa etme, şaşırmadım, hep böyle, hiç değişmiyor, şaşırtmıyor.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Re: ist-M.04:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metro Hattı

Mesaj gönderen kenanmar » 26 Eki Cum, 2018 18:21

Altunizade - Kısklı - Şile Yolu - Madenler otobüsle Cuma akşam yoğunluğunda 35 dk, bence yolcular metroya yığılmasa da olur, Ümraniye - Dudullu arası yol elverişsiz olduğundan trafik oluşturmakta olsa da Şile Yolu boş ve açık gibi yani Çekmeköy, Yenidoğan, Samandıra yolcusu için gereksiz gibi metro hem de fazladan masraf.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Re: ist-M.04:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metro Hattı

Mesaj gönderen kenanmar » 28 Eki Pzr, 2018 16:39

Tepeüstü ve Altınşehir istasyon çıkışları tamamen yanlış yerde insan kalabalığının olduğu Alemdağ Cd. ve diğer 1-2 caddeye yaya tüneli ve çıkış yapılmalı ayrıca otobüs durakları ile entegre değiller, Tepeüstü’nden Çekmeköy’e bütün kaldırımlar doğru düzgün elden geçmeli ultra virane yıkık dökük bir görüntüdeler, sanırım son 20 yıldır ara ara bazı takviyeler dışında yayalara düşman bir halde bu kaldırımlar.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.04:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metro Hattı

Mesaj gönderen decimus » 02 Kas Cum, 2018 18:18

Üsküdar - Çekmeköy metrosu açılmış olması trafiğe nasıl katkı sağlayacak diye çok merak ederdim.Sonuçta inanılmaz bir yolcu potansiyeli olan bir bölge.Son günlerde İBB Trafik uygulamasından takip ettiğim kadarıyla araç sürücüleri için çok fazla bir şey değişmemiş.Yine bir çok alan yoğun görünüyor.

Fakat metro kullanıcıları ise çok şanslı onlar Üsküdar'dan bindiklerinde ortalama 35-40 dakika sonra Madenlerde inebiliyorlar.Bir şehrin medeniyet göstergelerinden biri bana göre toplu taşıma sisteminin konforu.Bu nedenle çok geç oldu bu hattın açılışı ama insanların hayatları inanılmaz kolaylaştı ! :roll:
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 585
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-M.04:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metro Hattı

Mesaj gönderen Edil Arda » 03 Kas Cmt, 2018 19:06

bari peronları 8'li sete uygun olsaydı.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen kenanmar » 26 Şub Sal, 2019 20:26

Metronun Üsküdar yönünde haftaiçi ilk sefer saatinde oturma yerlerinin sadece yarısı dolu olup bu neredeyse güzergah boyunca aynı kalıyor. İstasyonlar arası hızlanma var. Halen vagon kapısı üstü ışıldaklı ilerleme paneli çalışmasa da vagon geçişleri üstünde yer alan hangi istasyonda olunduğu bilgisi düzgün çalışıyor. Vagon içi led ekranda yürüyen merdiven kullanımı ile ilgili video dönmekte (kadınların uzun atkılarını yürüyen merdivene takmamaları için uyaran bir videoyu metrolarda ilk defa gördüm, tuhaf!) Bu metroda garip bir durumda valizli veya geniş eşyası olan yolcunun turnikeden geçmesi için ayrılan Demir panelin bir türlü açılmaması, o zaman ne amaçla yapılmış anlamadım? Bir de şu istasyon duvarlarında istasyonun adını gösteren yazı ve arka planları değiştirin bir zahmet cidden bulamaç gibi okunmuyor.

Cevapla

“İstanbul Metro Hatları” sayfasına dön