ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Bu proje ve bunun haricinde diğer metro projeleri hemen hemen hepsinin zamanında bitmemesinin tek bir nedeni var : İhale süreçlerinin yanlış yönetilmesi.Bu nedenle hak eden firmaların iş alamaması !
Bana göre doğru-düzgün bir ihale süreci olsa örneğin Avrupa'da ki gibi hem teknik yeterlilik hem de gerçekçi maliyet ihalesi ile bu işlerin hepsi zamanında bitmiş olur ve Çekmeköy'de yaşayan insanlar çoktan metroyu kullanmaya başlamış olurlardı.Bu ihale sistemi nedeniyle İstanbul'da yapılan metrolara dünyanın en zor mühendislik projelerini yapan Enka,Tekfen,Gama ve STFA gibi dünya devleri yerine 3-5 sene önce kurulmuş veya daha önce yurt dışında tek bir projeye dahi teklif verememiş firmalar Türkiye'de metro işlerine talip olup ihaleleri kazanıyor.Fakat dünyanın en iyi mühendislik firmaları arasında gösterilen her yıl dünya çapında bir çok ödül alan.Yaptığı işleri sözleşme süresi içinde,kaliteli şekilde ve belki de en önemlisi hiç ölümlü kaza yaşanmadan bu firmalar tamamlayabiliyorlar.Bu nedenle her yıl Dünyanın en iyi 225 inşaat şirketi arasında kalabiliyorlar.
Eğer biz İstanbul'da yapılan metroları bu firmalardan birine vermiş olsaydık o zaman aradaki kalite farkı ortaya çıkacaktı.
Bu projenin ihale sürecini hatırlamak gerekirse 2011 yılında yapılan ihalede;
1. teklif: Yapı Merkezi İnşaat Sanayi A.Ş - 617 milyon 789 bin 934 euro 34 sent,( KIYASLAMA YAPTIĞIM FİRMA)
2. teklif: Coopsette Soc. Coop - Unieco Soc. Coop - Coperativa Muratori E Braccianti Di Capri İş Ortaklığı- 796 milyon 496 bin 324 euro 63 sent,
3. teklif: Doğuş İnş. Ve Tic. A.Ş.- 563 milyon 899 bin 995 euro 32 sent,(EN DUŞUK TEKLİF VEREN )
4. teklif: Gülermak Ağır Sanayi İnş. ve Taah. A.Ş - Mak Yol İnşaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.Ş - Alsim Alarko Sanayi Tes. ve Ticaret A.Ş İş Ortaklığı - 609 milyon 120 bin avro
5. teklif: Mapa İnş. ve Tic. A.Ş. - China Mojor Bridge Engeneering İş Ortaklığı - 587 milyon 656 bin 206 euro
6. teklif: Nurol İnşaat ve Ticaret A.Ş - Moskovskiy Metrostory Açık A.Ş Merkezi Rusya Türkiye İstanbul Şubesi İş Ortaklığı- 624 milyon 825 bin 937 euro
7. teklif: Güriş İnşaat Mühendislik A.Ş - Smp Almaty İş Ortaklığı 829 milyon 488 bin 12 euro 32 sent
Bu ihaleyi Doğuş 564 Milyon Euro teklif ederek kazandı.İhaleye katılan firmalar arasında yurt dışı işlerde kendini kanıtlamış Yapı Merkezi ile arasında 54 Milyon Euro fark var.Bu iki firma arasında kıyas yapmak istiyorum.
İBB burada 54 Milyon Euro fark nedeniyle işi Doğuş'a verdi.
Aradan 6 yıl sonra Doğuş bu işi 564 milyon Euro'ya yapılmaz dedi ve hak ediş artışı istedi ve İBB 112 milyon Euro artırarak toplam da 564 + 112 = toplam 676 Euro milyon mal oldu.Yani ilk teklifleri Yapı Merkezinin çok çok üzerine çıktı.Demek ki adamlar boşu boşuna o parayı teklif etmemişler.Normalde İBB'nin banane kardeşim hesabını-kitabını iyi yapsaydın demesi gerekirdi.Fakat demedi ve 112 milyon Euro daha artırdı hek edişlerini.
Doğuş : 676 Milyon Euro yükseldi.
Yapı Merkezi : 617 Milyon Euro
Sonuçta toparlayacak olursak.
* Doğuş-Yapı Merkezinden 59 Milyon Euro fazlaya mal etti.İBB 59 Milyon Euro zararda.
* Doğuş inşaata vererek işin süresinin haddinden fazla uzattı.Bu nedenle insanlar yıllardır otobüslerde sürünüyorlar.
* Yapı Merkezi kalite anlamında çok daha iyi işler ortaya çıkarmıştır.
Her zaman şuna inanırım bir projenin % 50'si ihale sürecinde çözülür.Eğer düzgün bir ihale yaparak hakkaniyetli davranırsanız o işi çok rahat biter.Yoksa bu ve bunun gibi projeler neden bitmiyor diye düşünüp durursunuz !
Bana göre doğru-düzgün bir ihale süreci olsa örneğin Avrupa'da ki gibi hem teknik yeterlilik hem de gerçekçi maliyet ihalesi ile bu işlerin hepsi zamanında bitmiş olur ve Çekmeköy'de yaşayan insanlar çoktan metroyu kullanmaya başlamış olurlardı.Bu ihale sistemi nedeniyle İstanbul'da yapılan metrolara dünyanın en zor mühendislik projelerini yapan Enka,Tekfen,Gama ve STFA gibi dünya devleri yerine 3-5 sene önce kurulmuş veya daha önce yurt dışında tek bir projeye dahi teklif verememiş firmalar Türkiye'de metro işlerine talip olup ihaleleri kazanıyor.Fakat dünyanın en iyi mühendislik firmaları arasında gösterilen her yıl dünya çapında bir çok ödül alan.Yaptığı işleri sözleşme süresi içinde,kaliteli şekilde ve belki de en önemlisi hiç ölümlü kaza yaşanmadan bu firmalar tamamlayabiliyorlar.Bu nedenle her yıl Dünyanın en iyi 225 inşaat şirketi arasında kalabiliyorlar.
Eğer biz İstanbul'da yapılan metroları bu firmalardan birine vermiş olsaydık o zaman aradaki kalite farkı ortaya çıkacaktı.
Bu projenin ihale sürecini hatırlamak gerekirse 2011 yılında yapılan ihalede;
1. teklif: Yapı Merkezi İnşaat Sanayi A.Ş - 617 milyon 789 bin 934 euro 34 sent,( KIYASLAMA YAPTIĞIM FİRMA)
2. teklif: Coopsette Soc. Coop - Unieco Soc. Coop - Coperativa Muratori E Braccianti Di Capri İş Ortaklığı- 796 milyon 496 bin 324 euro 63 sent,
3. teklif: Doğuş İnş. Ve Tic. A.Ş.- 563 milyon 899 bin 995 euro 32 sent,(EN DUŞUK TEKLİF VEREN )
4. teklif: Gülermak Ağır Sanayi İnş. ve Taah. A.Ş - Mak Yol İnşaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.Ş - Alsim Alarko Sanayi Tes. ve Ticaret A.Ş İş Ortaklığı - 609 milyon 120 bin avro
5. teklif: Mapa İnş. ve Tic. A.Ş. - China Mojor Bridge Engeneering İş Ortaklığı - 587 milyon 656 bin 206 euro
6. teklif: Nurol İnşaat ve Ticaret A.Ş - Moskovskiy Metrostory Açık A.Ş Merkezi Rusya Türkiye İstanbul Şubesi İş Ortaklığı- 624 milyon 825 bin 937 euro
7. teklif: Güriş İnşaat Mühendislik A.Ş - Smp Almaty İş Ortaklığı 829 milyon 488 bin 12 euro 32 sent
Bu ihaleyi Doğuş 564 Milyon Euro teklif ederek kazandı.İhaleye katılan firmalar arasında yurt dışı işlerde kendini kanıtlamış Yapı Merkezi ile arasında 54 Milyon Euro fark var.Bu iki firma arasında kıyas yapmak istiyorum.
İBB burada 54 Milyon Euro fark nedeniyle işi Doğuş'a verdi.
Aradan 6 yıl sonra Doğuş bu işi 564 milyon Euro'ya yapılmaz dedi ve hak ediş artışı istedi ve İBB 112 milyon Euro artırarak toplam da 564 + 112 = toplam 676 Euro milyon mal oldu.Yani ilk teklifleri Yapı Merkezinin çok çok üzerine çıktı.Demek ki adamlar boşu boşuna o parayı teklif etmemişler.Normalde İBB'nin banane kardeşim hesabını-kitabını iyi yapsaydın demesi gerekirdi.Fakat demedi ve 112 milyon Euro daha artırdı hek edişlerini.
Doğuş : 676 Milyon Euro yükseldi.
Yapı Merkezi : 617 Milyon Euro
Sonuçta toparlayacak olursak.
* Doğuş-Yapı Merkezinden 59 Milyon Euro fazlaya mal etti.İBB 59 Milyon Euro zararda.
* Doğuş inşaata vererek işin süresinin haddinden fazla uzattı.Bu nedenle insanlar yıllardır otobüslerde sürünüyorlar.
* Yapı Merkezi kalite anlamında çok daha iyi işler ortaya çıkarmıştır.
Her zaman şuna inanırım bir projenin % 50'si ihale sürecinde çözülür.Eğer düzgün bir ihale yaparak hakkaniyetli davranırsanız o işi çok rahat biter.Yoksa bu ve bunun gibi projeler neden bitmiyor diye düşünüp durursunuz !
-
- Abonman
- Mesajlar: 18
- Kayıt: 02 Tem Pzt, 2018 14:37
Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]
ümraniye - çekmeköy arasını haziran sonunda açacaklarını söylemelerine rağmen hala açılış zamanı belli değil. Sultanbeyliye kadar uzatılması bittiğinde devamı sabiha gökçene kadar uzatılarak pendikten sonra sabiha gökçene ikinci bir bağlantı yapılmış olacak.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Haziran ile ilgili resmi bir duyuru yapıldı mı? Hiç gözüme çarpmadı. Ağustos diye biliyorum, gayri resmi bir haber tabii ki.kleinkaiser yazdı:ümraniye - çekmeköy arasını haziran sonunda açacaklarını söylemelerine rağmen hala açılış zamanı belli değil. Sultanbeyliye kadar uzatılması bittiğinde devamı sabiha gökçene kadar uzatılarak pendikten sonra sabiha gökçene ikinci bir bağlantı yapılmış olacak.
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 77
- Kayıt: 16 Ağu Sal, 2011 08:46
Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]
ağustos idi resmi açıklama. büyükşehir belediye başkanı tarafından, seçimden birkaç hafta önce. gerçi binali yıldırım, seçim zamanı verilen vaatlerle seçimden sonraki gerçeklerin aynı olmasını beklemeyin dedi. ancak bu konuda da (umuyorum) böyle bir durum olmayacaktır.Esat yazdı:Haziran ile ilgili resmi bir duyuru yapıldı mı? Hiç gözüme çarpmadı. Ağustos diye biliyorum, gayri resmi bir haber tabii ki.kleinkaiser yazdı:ümraniye - çekmeköy arasını haziran sonunda açacaklarını söylemelerine rağmen hala açılış zamanı belli değil. Sultanbeyliye kadar uzatılması bittiğinde devamı sabiha gökçene kadar uzatılarak pendikten sonra sabiha gökçene ikinci bir bağlantı yapılmış olacak.
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]
"Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy Metro Hattı’nın ikinci etabı açılıyor..
İstanbul Büyükşehir Belediyesi, metronun Yamanevler-Sancaktepe bölümünü hizmete açmak için test sürüşlerine başlayacak. İkinci etabın hizmet vermeye başlaması amacıyla gerekli kontrol ve testlerin yapılabilmesi için Üsküdar-Yamanevler arasındaki seferler, bu ay içerisinde bazı günler yapılmayacak..."
https://www.sozcu.com.tr/2018/gundem/us ... r-2513125/
İstanbul Büyükşehir Belediyesi, metronun Yamanevler-Sancaktepe bölümünü hizmete açmak için test sürüşlerine başlayacak. İkinci etabın hizmet vermeye başlaması amacıyla gerekli kontrol ve testlerin yapılabilmesi için Üsküdar-Yamanevler arasındaki seferler, bu ay içerisinde bazı günler yapılmayacak..."
https://www.sozcu.com.tr/2018/gundem/us ... r-2513125/
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]
https://www.metro.istanbul//duyuru/deta ... sa-bir-ara
İşletme yapılmayacak günler şu şekildedir;
12 Temmuz Perşembe, 13 Temmuz Cuma, 14 Temmuz Cumartesi, 16 Temmuz Pazartesi, 17 Temmuz Salı, 18 Temmuz Çarşamba, 28 Temmuz Cumartesi, 29 Temmuz Pazar, 30 Temmuz Pazartesi.
-
- Abonman
- Mesajlar: 18
- Kayıt: 02 Tem Pzt, 2018 14:37
Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Sultanbeyliye kadar olan uzantısını da aynı şirkete vermişlerdi haziranda açarız dediği için şirket sorumluları. Ama bundan sonra bu hattı yapan şirkete ihale vermesinler bence diğer yapılacak hatlar için. Çok yavaş ilerliyor ve sürekli gecikiyor bu şirketin ihalesini aldığı hatlar.
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]
M5 Üsküdar - Çekmeköy Hattı, Ağustos ayı içinde açılacak gibi gözüküyor.
https://www.memurlar.net/haber/765747/s ... yecek.html
https://www.memurlar.net/haber/765747/s ... yecek.html
- yakupfurkan24
- Aylık Paso
- Mesajlar: 115
- Kayıt: 07 Ağu Prş, 2014 14:51
Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Bence 30 Ağustos gibi işletmeye açılacaktır.Kamil16 yazdı:M5 Üsküdar - Çekmeköy Hattı, Ağustos ayı içinde açılacak gibi gözüküyor.
https://www.memurlar.net/haber/765747/s ... yecek.html
yakupfurkan24
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 77
- Kayıt: 16 Ağu Sal, 2011 08:46
Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]
kehanet maalesef tutmadıyakupfurkan24 yazdı:Bence 30 Ağustos gibi işletmeye açılacaktır.Kamil16 yazdı:M5 Üsküdar - Çekmeköy Hattı, Ağustos ayı içinde açılacak gibi gözüküyor.
https://www.memurlar.net/haber/765747/s ... yecek.html
yakupfurkan24
- yakupfurkan24
- Aylık Paso
- Mesajlar: 115
- Kayıt: 07 Ağu Prş, 2014 14:51
Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Maalesef ki ne maalesefkeyifadami yazdı:kehanet maalesef tutmadıyakupfurkan24 yazdı:Bence 30 Ağustos gibi işletmeye açılacaktır.Kamil16 yazdı:M5 Üsküdar - Çekmeköy Hattı, Ağustos ayı içinde açılacak gibi gözüküyor.
https://www.memurlar.net/haber/765747/s ... yecek.html
yakupfurkan24
yakupfurkan24
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Eylül'de okullar açılmadan açılır diye umdum, ama o da olmadı..