ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 585
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Mesaj gönderen Edil Arda » 11 Haz Pzt, 2018 23:40


Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Mesaj gönderen Esat » 12 Haz Sal, 2018 08:50

Genel olarak baktığınızda Halkalı-Gebze arasında sene sonunda işletme yapılabileceğini düşünüyor musunuz arkadaşlar?

langur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 193
Kayıt: 29 Eyl Sal, 2009 17:15

Re: ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Mesaj gönderen langur » 12 Haz Sal, 2018 10:05

Geneli görmeden konuşmak yanıltıcı olur. Ancak sanabilirim. Ve sanırım yapılabilir gibi görünüyor. Tabii bu işletme çok sınırlı ve kontrollü olacaktır diye düşünüyorum. Senin tahminin nedir Esat?
Esat yazdı:Genel olarak baktığınızda Halkalı-Gebze arasında sene sonunda işletme yapılabileceğini düşünüyor musunuz arkadaşlar?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Mesaj gönderen Esat » 12 Haz Sal, 2018 13:25

ya çok hummalı çalışılması lazım, açıkçası ben avrupa yakasında test bile beklemiyordum ama iyi kötü bir ray hattı testi bile yapıldı, orada ray döşemenin çok hızlı gittiğini gözlemiştim zaten, ama istasyon yapıları, elektromekanik ve sinyalizasyon ile ilgili işler beni korkutuyor, umarım sorunsuz bir şekilde en kötü ihtimal sene sonuna yetişir.

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 585
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Mesaj gönderen Edil Arda » 13 Haz Çrş, 2018 10:20

açılması imkânsız değil ama muhtemelen sinyalizasyonun tam olmadığı sefer aralıkları uzun tutulan bir işletme olur.


Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Mesaj gönderen Engin Y » 03 Ağu Cum, 2018 18:48

Bu hattın gidişatı sizce nasıl?
Gerçekten de 2018 sonuna veya Mart 2019 yerel seçimlerine yetişecek gibi mi?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Mesaj gönderen Esat » 04 Ağu Cmt, 2018 12:07

bence yetişir, istasyon ince işlerine girişsinler bir bakalım, hat inşasında bir sıkıntı yok, hatta tren bile yürüttüler, şimdi sinyalizasyon var en temkinli yürümesi gereken. Bu yüzden belki, gündüz çalıştırıp gece test falan diyebilirler bir süre, göreceğiz.

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 585
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Mesaj gönderen Edil Arda » 04 Ağu Cmt, 2018 13:40

Mart 19'a kesin yetişir,
ama yılbaşından emin değilim.

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Mesaj gönderen Uğur » 10 Eyl Pzt, 2018 20:59

Marmaray'daki 3'lü ray sistemi nasıl olacak tam bilmediğimden soruyorum; Anahat Trenleri -YHT dahil- sadece 3. rayı mı kullanacaklar. Yoksa Makaslar aracılığıyla geriye kalan 2 rayı dönüşümlü kullanım mümkün olacak mı?

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Mesaj gönderen Kamil16 » 10 Eyl Pzt, 2018 21:55

Uğur yazdı:Marmaray'daki 3'lü ray sistemi nasıl olacak tam bilmediğimden soruyorum; Anahat Trenleri -YHT dahil- sadece 3. rayı mı kullanacaklar. Yoksa Makaslar aracılığıyla geriye kalan 2 rayı dönüşümlü kullanım mümkün olacak mı?
Sadece gündüz saatleri için düşünelim..
Gebze - Haydarpaşa arası 45 Km. YHT değil, herhangi bir Tren sadece 100 Km. hız ile 30 dakika'da, Gebze'den Haydarpaşa'ya varabilir. Sabah 07.00 - Akşam 23.00 arası bu hesap ile iki yönde toplam 32 tren geçirilebilir. Tabii ki bu düz hesap, yoğunluk yada kesişme için, Pendik, Kartal, Maltepe, Erenköy'de makaslar ile yol değiştirebilirler.

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Mesaj gönderen Uğur » 10 Eyl Pzt, 2018 23:02

Bilgilendirmeniz için teşekkür ederim Kamil bey. Görünüşe göre yeterli olacağa benziyor. Fakat yine de demiryolunu "komünist" işi olarak görüp demiryolu ağını şehir merkezine yaymayarak bu şehri -ve diğer tüm şehirlerimizi- sadece tek güzergaha mahkum eden önceki idarecilerimizi de anmadan geçmemek lazım.

Avrupa'da demiryolunun en büyük avantajı doğrudan şehir merkezine ulaşım sağlaması. Biz de ise Yeni yapılacak Hızlı Tren garları için mecburiyetten ötürü Kurtköy, Halkalı gibi Banliyö bölgelerinin ismi geçiyor.

Konu dışı olacak ama Amerikanlar "eğer şimdi Washington-Boston koridoruna bir hızlı tren hattı inşa etsek maliyeti ne olur" araştırmasına çıkmışlar ve 151 Milyar Dolar gibi sonuca varmışlar. Çünkü New York'tan da geçen rota üzerinde 50 milyonluk bir nüfus var. Maliyetin ana kaynağı kamulaştırma.

Kilitli

“Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]” sayfasına dön