ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)
- Edil Arda
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 586
- Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18070
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)
Genel olarak baktığınızda Halkalı-Gebze arasında sene sonunda işletme yapılabileceğini düşünüyor musunuz arkadaşlar?
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 193
- Kayıt: 29 Eyl Sal, 2009 17:15
Re: ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)
Geneli görmeden konuşmak yanıltıcı olur. Ancak sanabilirim. Ve sanırım yapılabilir gibi görünüyor. Tabii bu işletme çok sınırlı ve kontrollü olacaktır diye düşünüyorum. Senin tahminin nedir Esat?
Esat yazdı:Genel olarak baktığınızda Halkalı-Gebze arasında sene sonunda işletme yapılabileceğini düşünüyor musunuz arkadaşlar?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18070
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)
ya çok hummalı çalışılması lazım, açıkçası ben avrupa yakasında test bile beklemiyordum ama iyi kötü bir ray hattı testi bile yapıldı, orada ray döşemenin çok hızlı gittiğini gözlemiştim zaten, ama istasyon yapıları, elektromekanik ve sinyalizasyon ile ilgili işler beni korkutuyor, umarım sorunsuz bir şekilde en kötü ihtimal sene sonuna yetişir.
- Edil Arda
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 586
- Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41
Re: ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)
açılması imkânsız değil ama muhtemelen sinyalizasyonun tam olmadığı sefer aralıkları uzun tutulan bir işletme olur.
- Edil Arda
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 586
- Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3523
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)
Bu hattın gidişatı sizce nasıl?
Gerçekten de 2018 sonuna veya Mart 2019 yerel seçimlerine yetişecek gibi mi?
Gerçekten de 2018 sonuna veya Mart 2019 yerel seçimlerine yetişecek gibi mi?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18070
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)
bence yetişir, istasyon ince işlerine girişsinler bir bakalım, hat inşasında bir sıkıntı yok, hatta tren bile yürüttüler, şimdi sinyalizasyon var en temkinli yürümesi gereken. Bu yüzden belki, gündüz çalıştırıp gece test falan diyebilirler bir süre, göreceğiz.
- Edil Arda
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 586
- Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41
Re: ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)
Mart 19'a kesin yetişir,
ama yılbaşından emin değilim.
ama yılbaşından emin değilim.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 689
- Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47
Re: ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)
Marmaray'daki 3'lü ray sistemi nasıl olacak tam bilmediğimden soruyorum; Anahat Trenleri -YHT dahil- sadece 3. rayı mı kullanacaklar. Yoksa Makaslar aracılığıyla geriye kalan 2 rayı dönüşümlü kullanım mümkün olacak mı?
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
Re: ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)
Sadece gündüz saatleri için düşünelim..Uğur yazdı:Marmaray'daki 3'lü ray sistemi nasıl olacak tam bilmediğimden soruyorum; Anahat Trenleri -YHT dahil- sadece 3. rayı mı kullanacaklar. Yoksa Makaslar aracılığıyla geriye kalan 2 rayı dönüşümlü kullanım mümkün olacak mı?
Gebze - Haydarpaşa arası 45 Km. YHT değil, herhangi bir Tren sadece 100 Km. hız ile 30 dakika'da, Gebze'den Haydarpaşa'ya varabilir. Sabah 07.00 - Akşam 23.00 arası bu hesap ile iki yönde toplam 32 tren geçirilebilir. Tabii ki bu düz hesap, yoğunluk yada kesişme için, Pendik, Kartal, Maltepe, Erenköy'de makaslar ile yol değiştirebilirler.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 689
- Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47
Re: ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)
Bilgilendirmeniz için teşekkür ederim Kamil bey. Görünüşe göre yeterli olacağa benziyor. Fakat yine de demiryolunu "komünist" işi olarak görüp demiryolu ağını şehir merkezine yaymayarak bu şehri -ve diğer tüm şehirlerimizi- sadece tek güzergaha mahkum eden önceki idarecilerimizi de anmadan geçmemek lazım.
Avrupa'da demiryolunun en büyük avantajı doğrudan şehir merkezine ulaşım sağlaması. Biz de ise Yeni yapılacak Hızlı Tren garları için mecburiyetten ötürü Kurtköy, Halkalı gibi Banliyö bölgelerinin ismi geçiyor.
Konu dışı olacak ama Amerikanlar "eğer şimdi Washington-Boston koridoruna bir hızlı tren hattı inşa etsek maliyeti ne olur" araştırmasına çıkmışlar ve 151 Milyar Dolar gibi sonuca varmışlar. Çünkü New York'tan da geçen rota üzerinde 50 milyonluk bir nüfus var. Maliyetin ana kaynağı kamulaştırma.
Avrupa'da demiryolunun en büyük avantajı doğrudan şehir merkezine ulaşım sağlaması. Biz de ise Yeni yapılacak Hızlı Tren garları için mecburiyetten ötürü Kurtköy, Halkalı gibi Banliyö bölgelerinin ismi geçiyor.
Konu dışı olacak ama Amerikanlar "eğer şimdi Washington-Boston koridoruna bir hızlı tren hattı inşa etsek maliyeti ne olur" araştırmasına çıkmışlar ve 151 Milyar Dolar gibi sonuca varmışlar. Çünkü New York'tan da geçen rota üzerinde 50 milyonluk bir nüfus var. Maliyetin ana kaynağı kamulaştırma.