Bu sayfa da en son kendi yazdığım yorumları görünce alıntılamak istedim.Çünkü o günden bugün çok fazla bir değişiklik olmadı.Gelelim yazdan bu yana projenin ilerleyişine.decimus yazdı:Çanakkale köprüsü için bu yaz mobilizasyon (şantiye kurulumu,makina ve malzeme siparişi) yapılacak.
İşlerin gözle görülür şekilde başlaması 2018 ocak gibi görünüyor.Bu kadar beklemenin nedeni ise kredi veren firmalar ile yapılacak sözleşmeler.
Biliyorsunuz ortaklar Daelim(kore)-Yapı Merkezi-Sk(kore)-Limak firmalarından oluşuyor.Bu firmalar projeyi yaparken şöyle bir karar almışlar (klasik bi karar) Projeyi 3 etaba ayırıp.Bu etapları her firmalar kendi personellerini yerleştirerek yapmak.Tahmin edeceğiniz gibi :
1. Etap : Avrupa yakası yol işleri
2.Etap : Köprü yapım işleri
3.Etap : Anadolu yakası yol işleri
Tabi etaplar arasında en kritik olan köprünün içinde bulunduğu 2.etap.Bu etabı kore'li firma Daelim ağırlıklı olarak üstlenmiş ve proje müdürü Daelim'den atanmış.Arkadaşar proje yapım süreçlerinde bir kural vardır.Hangi firma proje müdürü (bazı firmalar havalı olsun diye direktör der ) atamış ise patron odur.Yani malesef bu konuda hayal kırıklığı yaşadım.Yapı Merkezi firması dünyanın en iyi mühendislik firmalarından biri.Keşke bu firmadan bir Türk proje müdürü/direktörü pozisyona atansaydı.Ama analadığım kadarıyla Kore'liler bu konuda çok hassas "-Ne olursa olsun köprü bizim yönetimiz tarafından yapılacak" diye tutturmuşlar.Tabi bu projede yüzlerceTürk mühendis görev alacak o ayrı konu.Ama dediğim gibi her proje de 1. numara kimse onun sözü geçer.Malesef bu köprüyü koreli mühendisler ağırlıklı olarak yapmış olacak.
Gelelim projenin ilerlemesine.Proje de 1. ve 3. etaplarda henüz ciddi bir çalışma başlamadı.Çünkü henüz firmalar projenin parasını bulamadılar.Başta kore bankaları olmak üzere ciddi anlamda firmalar projenin finansmanı için çalışmlarını sürdürüyor.Para gelince 1. ve 3. etap hızlanacak.
2. etap yani köprü çalışmaları ise devam ediyor.Tam emin olmamakla birlikte bu köprüde 3 ayak olduğunu duydum.1 tanesi denizin içinde diğerleri kara tarafında olacakmış.Köprü ayakları için kara tarafında kazı işleri tamalanmış ve temel dökme işleri yakın zamanda başlamış.Bu süreçten sonra köprü ayakları yavaş yavaş yapılamaya başlanacak.Firmalar şu ana kadar yapılan tüm harcamaları öz kaynaklarından karşıladı.Bu yüzden para işlerinin çözülmesi şu an en büyük sorun olarak görünüyor.
Umarım İBB başına gelen bu proje de de firmaların başına gelmez ve yurt dışından hazine garantili olan para en kısa sürede (nisan-mayıs) gelir.