ist-M.03 » İstanbul'da İnşaatı Devam Eden Metro Hatları

İstanbul'da İptal Edilen Metro İhaleleri İçin Ne Düşünüyorsunuz?

İBB Haklı, İptal Edilmeli
1
7%
İptal Haklı Yöntem Yanlış
3
20%
İptal Kararı Tamamen Yanlış
11
73%
 
Toplam oy: 15

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3492
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.01:09 » İstanbul'da İptal Edilen Metro Projeleri

Mesaj gönderen Engin Y » 23 Şub Cum, 2018 09:57

Tamamlanmak başka, açılmak başka..
M5'in test sürüşleri bir yıla yakın sürdü diye hatırlıyorum..
Tramvay hattında doğru dürüst inşaat yok..
M7'de ray döşeme başlamadı diye biliyorum..
Hadi inşallah diyelim, ama çok da umutlanamıyorum..

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3492
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.01:09 » İstanbul'da İptal Edilen Metro Projeleri

Mesaj gönderen Engin Y » 23 Şub Cum, 2018 10:14

Haberde şöyle bir ayrıntı da var: "Şu anda ihalesi yapılan metrolardan 4'ünün müteahhitleriyle oturup işin devamına karar verdik. Devam kararı almamızın sebebi, önceden başlayan 4 metro hattının bu yılsonunda açılmasının sözünü aldık."

Kaynak: https://www.ibb.istanbul/News/Detail/34523

Yani ben aşağıdakini anlıyorum..

1. M5'in Sultanbeyli uzatmasına devam kararı aldık, çünkü M5'in Çekmeköy'e kadar olan kısmı Haziran sonunda bitecek..

2. T5'in yıl sonuna kadar bitirilme sözünü aldığımız için M1'in Halkalı uzatmasına devam kararı aldık..

3. M7'nin Mahmutbey-Mecidiyeköy kesiminin yıl sonuna kadar tamamlanma sözünü aldığımız için M12'nin yapımına devam kararı aldık..

4. M8'in Bostancı-İMES kesiminin yıl sonuna kadar tamamlanma sözünü aldığımız için M3'ün Kayaşehir uzatmasına devam kararı aldık..

Doğru mu anlıyorum? Müteahhitleri karıştırmış olabilirim, hangi müteahhidin hangi ihaleyi kazandığını daha iyi bilen bir arkadaş düzeltir beni..

Bu arada, Bayburt Grubu'nun üstlendiği M9'dan ve M3'ün Bakırköy tarafından ses yok..
Muhtemelen M3'ün Kayaşehir uzatmasıyla birlikte açılır bu iki hat da..

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.01:09 » İstanbul'da İptal Edilen Metro Projeleri

Mesaj gönderen decimus » 23 Şub Cum, 2018 11:16

İstanbul Büyükşehir Belediyesinin 2018 yılında ihale süreclerinde geldiği son nokta.

Devam karari almamızin sebebi, önceden başlayan 4 metronun yıl sonunda açılmasının sözünü aldık.

Bir cümle de bu kadar saçmalık üst üste nasıl olur anlamak mümkün değil.

1.Gelişmiş ülkelerin hiç birinde işveren ve müteahit söz'leşerek iş yapmaz.Yani iş alan yüklenici firma sözleşmede belirtilen maddeleri yerine getirmezse yüklenici firmayı çok ciddi sıkıntıya sokacak maddeler var.IBB olarak tek yapmaniz gereken bu maddeleri hayata geçirmek.Örneğin bir metro projesinde Yer tesliminden 12 ay sonra 4 TBM kazı işlerine başlamış olacak diye madde var.Fakat ne hikmetse firmalar bu maddeyi yerine getirmiyor ve hiç bir karşılığıda olmuyor. Yani 2018 yılında kalkıp devam eden 4 metro projesinde firmalar zamaninda teslim etmek için söz verdiler sözü çok komik kalıyor.

Benim bildiģim sade vatandaş bile evini mütehaite verdiğinde sözleşmesini avukatlar eşliğinde en ufak ayrıntilar unutulmadan karşılıklı imzalıyorlar.Eğer taraflardan biri sözleşme maddelerine uymazsa daha sonra cezasını ödüyor.Medenı ve gelişmiş ülkelerde olduğu gibi.Sade vatandaş bile bunu yaparken siz IBB olarak ne söz'ünden bahsediyorsunuz !

Eğer daha öncede başlayan ve devam eden 4 metro projesinde imzaladığı sözleşme maddlerini yerine getirmeyen biri varsa direk cezayı kesecektiniz.

2- Bu yıl içinde açılacak projelere gelecek olursak.Bana göre sadece 6 yıl önce başlayan ve 38 ay gibi sürede bitecek olan M5'in kalan durakları açılabılır.

M7 = Viyadüklerin bitmesine en az 2,5 ay var.Alarko ince işlere başladi fakat onlar bu sene sonuna kadar inşaat islerini bitirmeleri çok çok zor.Hadi mucize oldu aynı anda bütün istasyonlarda deliler gibi çalışma başladi ve inşaat isleri bitti. Daha sonra test sürüşleri yapilacak ve 1 yila yakın bir süre bu testler devam edecek.

Sabiha gökçen-Pendik metrosu : Beton kaplama işleri için kalıp malzemeleri şantiyelere geldi.Bu projede en erken 2019 ikinci yarısı açilabilir.

Kisacası bu yıl sonunda birakin 4 metroyu sadece M5'in kalan durakları açılabilir.Başka bi hat açılamaz.

Bayburt grup - Aga enerji projelerine hiç girmiyorum.Onlardan bahsetmek zaman kaybı.Ne zaman bitirirlerse o zaman açılır.Allah büyüktür aceleye gerek yok.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.01:09 » İstanbul'da İptal Edilen Metro Projeleri

Mesaj gönderen decimus » 28 Şub Çrş, 2018 14:57

İptal edilen 6 metro hattından biri olan Pendik-Kaynarca-Tuzla metro projesi güzergahta yapılacak değişiklik nedeniyle henüz başlatılamadı.

IBB ve Alarko-Cengiz ortaklığı arasında görüşmeler devam ediyor ve muhtemelen 1-2 ay daha bu hatta ciddi bir çalışma yapılamayacak.Bildiğiniz gibi bu hat Pendik (YHT durağı yakınlarinda) başlayarak Tuzla belediye binasının arkasında son buluyordu.Dıger duraklar ise E-5 yerine mahalle içlerine kadar (kavakpınar,güzelyalı) inerek vatandaşın metroya ulaşmasını kolaylaştırmayı planlıyorlardı.

Bakalım ana güzergahta değişiklik olacak mi ? Yoksa sadece Tuzla belediye binasinin arkasında yapılması planlan durağa ek bir kaç durak daha mi eklenecek yakında hep birlikte öğreneceğiz !

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.01:09 » İstanbul'da İptal Edilen Metro Projeleri

Mesaj gönderen decimus » 01 Mar Prş, 2018 18:36

https://m.takvim.com.tr/webtv/video-hab ... ciklamalar

Bugün IBB başkanı Mevlüt Uysal Ahaber kanalında Istanbul'da yapımı devam eden ve planlan metro projelerinden bahsetti.Buna benzer açıklamaları geçtiğimiz günlerde yapmıştı ama video kaydı olmayına kısmen inanmamıştım.Paylaşmak istedim.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.01:09 » İstanbul'da İptal Edilen Metro Projeleri

Mesaj gönderen decimus » 03 Mar Cmt, 2018 11:27

decimus yazdı:https://m.takvim.com.tr/webtv/video-hab ... ciklamalar

Bugün IBB başkanı Mevlüt Uysal Ahaber kanalında Istanbul'da yapımı devam eden ve planlan metro projelerinden bahsetti.Buna benzer açıklamaları geçtiğimiz günlerde yapmıştı ama video kaydı olmayına kısmen inanmamıştım.Paylaşmak istedim.
Arkadaşlar Selamlar,

Mevlüt başkanın yaptığı açıklamaların video kısmını paylaştım.Umarım izlemişsinizdir.Çünkü ben bu videoyu ilk izlediğimde bu konuşmalar gerçek mi yoksa başkan şaka mı yapıyor diye içimden geçirdim.Şimdi başkanın konuşmaları analiz etmek istiyorum.

1-İstabul'da yapımı devam eden ve şuan yüzlerce insanın evine ekmek götürdüğü projeleri neden birden bire durdurduğunu şöyle açıklamış.

Belediye Başkanı ihaleleri iptal etti, neden böyle bir şey yaptı” gibi sorular olabilir. 2017’de 6 tane metro ihalesi yapılmıştı. Ben geldikten sonra baktım, bizim en hızlı biten metromuz Kartal metrosu 4.5 yılda bitmiş. 7-8 seneyi buluyor. Bunun yapım süresi, 3 yılda bitebilir. Müteahhitlere dedik şu konuyu konuşalım. Tabi ihale yapılmış işe başlanmış falan iptal ederiz dendi. İptal yazılarını gönderince hepsi geldi. Oturduk tekrar konuştuk

Sayın başkan bu açıklama hiç mantıklı değil.

* Firmalar her ne kadar hükümete yakın gözükse bile kendi kafalarına göre hareket edemezler özellikle İstanbul belediye başkanı bir şey istediğinde bu firmalar başkanın isteklerini harfiyen yerine getirmek zorunda olduklarını bilir.Yani siz metrolar 3 yılda bitebilir. Müteahhitlere dedik şu konuyu konuşalım. Tabi ihale yapılmış işe başlanmış falan iptal ederiz dendi. İptal yazılarını gönderince hepsi geldi sözleriniz çok mantıksız.Firmalar ile ilgili zaten şartnameler çok güçlü yapılmış.Örnek vermek gerekirse sözleşmelerde şöyle maddeler var Örneğin ; ABC hattında ilk 2 TBM yer tesliminden sonra 10 ay içinde kazılara başlamış olacak.Diğer 2 TBM 12. ayda kazılara başlamış olacak.Yer tesliminden sonra 24. ayda kaba işler tamamlanmş olacak.Yer tesliminden sonra 36. ayda Test sürüşleri başlamış olacak. Yani bu firmalar ile konuşmaya bile gerek yok sadece ellerinde ki sözleşmelere uysalar hiç bir sorun kalmayacak.Bu sözleşmeler çok güzel hazırlanıyor ama malesef uygulayan ve denetleyen yok.Bu yüzden işte İstanbul'daki metrolar 3 yılda değilde 6-7 yılda bitiyor.Sorun yaptırım olmaması.Çünkü firmalar ceza alamayacaklarını çok iyi bildikleri için gevşek davranıyor.Hatta M5'de yüklenici firma 38 ayda açmayı taahhüt ettiği projeyi 6 yıl olmasına rağmen açamadı ceza alması gerekirken ihale bedelinin % 20 üzerinde hak ediş artırımı aldı.Bununla da yetinmeyip hem hattın devamını hem de Alibeyköy-Eminönü tramvay hattını aldılar :D Bu şaka değil gerçek !

Ayrıca 6 metro hattı durdurulduğunda İBB'nin firmalar ödeme yapamadığı zaten biliniyordu.O yüzden de bir çok proje kaplumbağa hızında ilerliyordu.Bu tabi muhtemelen vatandaşa söylemek zorunda kaldığınız "Mazeret" olarak kalsın.

Bu arada Kartal metrosu daha önce yazmıştım keşke bizim forumu okusaydınız 4.5 yılda değil 8 sene de açıldı :)

M4 Kadıköy- Kartal : M3'den ders almayan Kadir Başkan Kadıköy-Kartal projesinin ihalesini 2 etapta yapmaya çalıştı.İlk ihaleyi Doğuş-Yapı Merkezi-Yüksel-Yengün-Belen ortaklığı kazandı ve işler gayet hızlı başladı.Bu işler devam ederken tekrar ihaleye çıkarak hem ilk yüklenici firmaların işleri hem de yeni işler için ihale edildi.Zaten sırf bu ihale süreçleri bile ciddi zaman aldığından bu işte ciddi anlamda zaman kaybedilerek yapıldı.İlk ihalesi 2004 yılında yapılan hat 2012 yılında yani tam 8 sene sonra kullanılmaya açıldı.

Okumak isteyenler için link aşağıda.
http://www.istanbululasim.net/viewtopic ... 288#p41722


2-İstanbul’un her yerine metronun ulaşacağını açıklayan Uysal 2023 yılında toplamda 1000 kilometre metro hattı inşa edileceğini söyledi.

Kadir başkanın 2014 vaatleri aklıma geldi.

Kadir Topbaş'ın seçim çalışmalarının ağırlık merkezini ulaşım projeleri oluşturdu. Topbaş aday adaylığı sürecinden bile önce yani 27 Eylül 2013'te "Her yere metro, her yerde metro" kampanyasını başlatmış, 2019'a kadar İstanbul'a toplam 420 kilometre raylı sistem vaat etmişti.


İstanbul Büyükşehir Belediyesi olarak dünyada bu kadar büyük metro yatırımları yapan tek belediyeyiz. 38 ayda tamamlanacak Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy Metrosu’nu dikkate aldığımızda dünyada bu kadar hızlı metro yatırımı yapan devlet de yok. İnşallah dönem sonuna geldiğimizde İstanbul’un abisi olarak ortaya koyduğumu metro hedeflerini gerçekleştireceğiz. İstanbul ve Türkiye’de hangi siyasi görüşe sahip olursa olsun, insanlarımız ‘Kadir Topbaş söylüyorsa yapar’ diyor. Bu çok kolay kazanılabilecek bir duygu değil. İnşallah gelecekte İstanbul’da raylı sistemleri kuran başkan olarak anılmak istiyorum.


Kadir Topbaş gitti ve vaat ettiklerinin hiç birini yapamadı.Olan Kadir başkan güvenerek oy veren İstanbul'lulara oldu.Şimdi bu veriler ışığında Mevlüt başkanın açıklamaları da bana bu sözleri hatırlattı.2023 yılında İstanbul'da 1000 km metro sistemi kurmak için tüm sistemi değiştirmek gerekir.Aynı firmalarla aynı kafa yapısıyla deneyerek farklı sonuç almak malesef imkansız.Bu sözlerin gerçekleşmesi hayal gibi geliyor bana.Keşke biraz daha mantıklı sözler verebilsek.

3-Eminönü-Alibeyköy hattı yıl sonuna kadar tamamlanacak. Mecidiyeköy- Mahmutbey hattının Ocak 2019’da tamamlanması planlanıyor. Üsküdar-Ümraniye hattı da Çekmeköy’e uzatılacak ve haziran ayında açılacak. Bostancı-Dudullu hattı da 2018 sonu itibariyle tamamlanacak.

Mevlüt başkanı ben ilk kez tv'de izleme fırsatı buldum.Bir başkan olarak verdiği sözler ve bu sözleri tutması çok önemli.Umarım Kadir Topbaş'ın düştüğü durumu düşmez.Ama hayatın bazı gerçekleri metro inşaatlarının yapım süresi diye birşey var.

Eminönü-Alibeyköy, Mecidiyeköy-Mahmutbey ve Dudullu-Bostancı hattının bu yıl sonuna kadar AÇILMASI İM-KAN-SIZ !!!! Daha bu hatlarda 1 cm ray yok.Kaba inşaatların hiç biri bitmemiş.Kaba işler bittikten sonra başlayacak olan dünya kadar ince,elektrik ve mekanik işler var.Onlar bittikten sonra da test sürüşleri var en az 6 ay.Bu hatların bitmeyeceğini bile bile neden bu sözler veriliyor ? Bu halk artık projeleri az-çok tahmin edebiliyor.Bunu neden yapıyorsunuz ? gerçekten anlamıyorum.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.01:09 » İstanbul'da İptal Edilen Metro Projeleri

Mesaj gönderen Esat » 03 Mar Cmt, 2018 11:31

decimus yazdı:Eminönü-Alibeyköy, Mecidiyeköy-Mahmutbey ve Dudullu-Bostancı hattının bu yıl sonuna kadar AÇILMASI İM-KAN-SIZ !!!! Daha bu hatlarda 1 cm ray yok.Kaba inşaatların hiç biri bitmemiş.Kaba işler bittikten sonra başlayacak olan dünya kadar ince,elektrik ve mekanik işler var.Onlar bittikten sonra da test sürüşleri var en az 6 ay.Bu hatların bitmeyeceğini bile bile neden bu sözler veriliyor ? Bu halk artık projeleri az-çok tahmin edebiliyor.Bunu neden yapıyorsunuz ? gerçekten anlamıyorum.
Önceki yazdıklarına katılmakla birlikte aslında takıldığım tek yer bu, yahu T5 için ortada daha araç yok, ihale yapıldı mı? ne zaman gelecek, yine bir bilinmez katenersiz tramvay, yine testleri aylar sürecek, m7 için hiç bir şey demiyorum. M5 in kalanının Haziran da açılması dışında gerçekleşebilecek tek bir hedef yok ortada, açık konuşayım hiç beklemediğim bir beyanattı ama yapıldı.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.01:09 » İstanbul'da İptal Edilen Metro Projeleri

Mesaj gönderen decimus » 03 Mar Cmt, 2018 11:36

Esat yazdı:
decimus yazdı:Eminönü-Alibeyköy, Mecidiyeköy-Mahmutbey ve Dudullu-Bostancı hattının bu yıl sonuna kadar AÇILMASI İM-KAN-SIZ !!!! Daha bu hatlarda 1 cm ray yok.Kaba inşaatların hiç biri bitmemiş.Kaba işler bittikten sonra başlayacak olan dünya kadar ince,elektrik ve mekanik işler var.Onlar bittikten sonra da test sürüşleri var en az 6 ay.Bu hatların bitmeyeceğini bile bile neden bu sözler veriliyor ? Bu halk artık projeleri az-çok tahmin edebiliyor.Bunu neden yapıyorsunuz ? gerçekten anlamıyorum.
Önceki yazdıklarına katılmakla birlikte aslında takıldığım tek yer bu, yahu T5 için ortada daha araç yok, ihale yapıldı mı? ne zaman gelecek, yine bir bilinmez katenersiz tramvay, yine testleri aylar sürecek, m7 için hiç bir şey demiyorum. M5 in kalanının Haziran da açılması dışında gerçekleşebilecek tek bir hedef yok ortada, açık konuşayım hiç beklemediğim bir beyanattı ama yapıldı.
Teşekkür ederim Esat bey.

Bende M5'in devamı hakkında size katılıyorum. Başkanın verdiği tarihler arasında tek gerçekleşebilecek olan budur.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.01:09 » İstanbul'da İptal Edilen Metro Projeleri

Mesaj gönderen decimus » 17 Mar Cmt, 2018 10:37

İptal edilen metrolardan Çekmeköy - Sultanbeyli ve Tuzla-Pendik metrolarında hareket yok.Ne zaman başlayacaklar belli değil.Tuzla hattında hattın uzatılması konuşuluyor fakat Sultanbeyli metrosu neden başlamıyor anlamış değilim.Muhtemelen İBB ödeme yapamadığı için firma öz kaynakalarını kullanmak istemiyor olabilir.

Ümraniye-Ataşehir'de ufak-tefek hareketlenme var.

Bu arada aklıma şöyle bir şey geldi.Çanakkale köprüsü için alınan kredi yani yaklaşık 2.3 milyar Euro keşke İstanbul'da iptal edilen 6 metro hattı için kullanılsa. Neredeyse 6 metroyu karşılayabilecek büyüklükte bir para Kesinlikle hem geri ödemesi daha kolay olur hem de ülkemize faydası daha iyi olur.Bana göre öncelik İstabul metroları :lol: Biraz bencilim galiba :roll:

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Re: ist-M.01:09 » İstanbul'da İptal Edilen Metro Projeleri

Mesaj gönderen kenanmar » 25 May Cum, 2018 21:58

Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.01:09 » İstanbul'da İptal Edilen Metro Projeleri

Mesaj gönderen decimus » 28 May Pzt, 2018 14:51

Sonunda metro projelerinin tamamlanma süreleri ile ilgili gerçekçi tarihleri görmek iyi oldu.Sürekli yalan söyleyip insanlari beklenti içine sokmaktansa gerçekçi tarihleri verip dürüst olmak en iyisi.

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 584
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-M.01:09 » İstanbul'da İptal Edilen Metro Projeleri

Mesaj gönderen Edil Arda » 28 May Pzt, 2018 15:20

Bostancı hattını göremedim?

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön