İşte ayrı hat olsun, ben de onu diyorum, niye illa dallandırıp budaklandırıp sucukçu sadrazam zihni sinir hatları yapılsın ki? Sistem oturup entegrasyon yerleşince zaten mecburen aktarma ücretleri düzenlenecek, daha cazip hale gelecek, şimdi millet ekstra ücret basıyor diye bağırınıyor, yok evropa da öööle deeeel, nasılmış şu evropa da çok merak ediyorum? Yani ben evropa diye afrikada mı yaşadım bilmiyorum ki kıç içi kadar viyana da kentin öbür ucuna metroyla tramvayla aktar kaktar 30-40 dk. ama kimse bıdı bıdı yapmaz, çünkü aktarma ücretlendirmesi cazip, entegrasyon noktaları iyi planlanmış. Bu büyük kentlerinde Pariste Berlin de de yine benzer. 1. bıdı bıdı faktörü ücret, 2. si toplumsal alışkanlıklar. Her ağlayana meme verilen yapıda "ne incem bincem yaaaaa, metro kapıma gelsin" diye düşünülmesi çok normal. Biraz fazla mı yüklendim toplumsal yapımıza? Yooo.Uğur yazdı:Abi aynı tepki Boğaziçi Üniversitesi hattında da gelebilirdi. Belediye orda bu cesareti gösterip ayrı hat yaptı. Burda da yapılabilir bence.
ist-M.04:02 » M2 Sanayi Mahallesi-Seyrantepe Mekik Hattı
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.04:02 » M2 Sanayi Mahallesi-Seyrantepe Mekik Hattı
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.04:02 » M2 Sanayi Mahallesi-Seyrantepe Mekik Hattı
Bugün bu hattı galiba ilk kez kullandım.. Yani eğer beş yıl önce falan ilk açıldığında kullandıysam da unutmuşum..
Sanayi Mahallesi'nde, Turing'e yakın bir yerde işim vardı.. 8:23'te oradan çıktım, 8:32'de yol seviyesinden inen yürüyen merdivenlerdeydim.. İniş toplam 1,5 dakika sürdü, 8:34'te perondaydım ve bekleyen trene bindim, 15-20 saniye sonra kapıları kapattı.. Evet, şanslıyım
Tren inanılmaz yavaş gitti, yolculuk 4,5 dakika sürdü.. Neden seferlerin 9 dakikada bir yapıldığını anlamış oldum; hatta bence 9 dakika bile iyimser, pratikte 10-11 dakika oluyordur seferlerin arasında.. 8:39'da Sanayi Mahallesi'nde indim ve diğer perona geçtim. Diğer perona trenle aynı anda vardık.. Evet, çok şanslıyım
Perona vardığımda 8:41'di, kalktık, 8:43'te 4. Levent'te indim.. 8:45'te yol seviyesine çıkan yürüyen merdivendeydim.. Yani yolculuğum çok şanslı olmama (peronlarda hemen hemen hiç tren beklemememe) rağmen toplam 13 dakika sürdü..
Eğer 30 saniye oyalanıp da ilk treni kıl payıyla kaçırsaydım, yolculuğum 23-24 dakika sürecekti.. Bu sürede 4. Levent'e kadar rahatça yürürdüm zaten..
Sabah iş saati olmasına rağmen ilk tren oldukça boştu; oturacak yer bile bolca vardı.. Sefer sıklığı 5 dakikaya düşürülebilse, çok daha fazla kullanan olur diye tahmin ediyorum..
Sanayi Mahallesi'nde, Turing'e yakın bir yerde işim vardı.. 8:23'te oradan çıktım, 8:32'de yol seviyesinden inen yürüyen merdivenlerdeydim.. İniş toplam 1,5 dakika sürdü, 8:34'te perondaydım ve bekleyen trene bindim, 15-20 saniye sonra kapıları kapattı.. Evet, şanslıyım
Tren inanılmaz yavaş gitti, yolculuk 4,5 dakika sürdü.. Neden seferlerin 9 dakikada bir yapıldığını anlamış oldum; hatta bence 9 dakika bile iyimser, pratikte 10-11 dakika oluyordur seferlerin arasında.. 8:39'da Sanayi Mahallesi'nde indim ve diğer perona geçtim. Diğer perona trenle aynı anda vardık.. Evet, çok şanslıyım
Perona vardığımda 8:41'di, kalktık, 8:43'te 4. Levent'te indim.. 8:45'te yol seviyesine çıkan yürüyen merdivendeydim.. Yani yolculuğum çok şanslı olmama (peronlarda hemen hemen hiç tren beklemememe) rağmen toplam 13 dakika sürdü..
Eğer 30 saniye oyalanıp da ilk treni kıl payıyla kaçırsaydım, yolculuğum 23-24 dakika sürecekti.. Bu sürede 4. Levent'e kadar rahatça yürürdüm zaten..
Sabah iş saati olmasına rağmen ilk tren oldukça boştu; oturacak yer bile bolca vardı.. Sefer sıklığı 5 dakikaya düşürülebilse, çok daha fazla kullanan olur diye tahmin ediyorum..
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.04:02 » M2 Sanayi Mahallesi-Seyrantepe Mekik Hattı
Sefer tarifesi 11 dk. olarak bildiriliyor zaten, beklemeleri göz önünde bulundurarak. Ve evet, çok şanslıymışsın
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.04:02 » M2 Sanayi Mahallesi-Seyrantepe Mekik Hattı
Bu sabah sanayiye arabayı bıraktım, Mecidiyeköy'e gitmem gerekiyordu ve en yakın durak olan Seyrantepe'ye yürüdüm..
Metro geldi, bindim ve ışıklı panoya bakınca gördüm ki tren Yenikapı'ya kadar gidecek..
Sevindim, herhalde dedim haftasonları Maslak tarafında öğrenci ve çalışan yoğunluğu olmadığı için Levent-Yenikapı arasındaki yoğunluğu kaldırsın diye arada böyle Seyrantepe-Yenikapı trenleri gönderiyorlar, bu insanlar da in-bin yapmaktan kurtuluyor..
Takdir ettim idareyi..
Sanayi Mah. durağına yaklaştık, anons dedi ki: "Sanayi Mahallesi.. Seyrantepe yönüne gidecek yolcularımızın diğer perona geçmesi ..."
İyice emin oldum Yenikapı'ya gideceğimizden, ama durakta herkes indi, az sayıda insan bindi..
Ben de kıllandım ve sordum, öğrendim ki tren geri gidecekmiş Seyrantepe'ye..
Benim gibi yılda bir kullananları yanıltan bu ışıklı levhaları bu trenlerde yakmamaları gerekir diye düşünüyorum..
Ve o anonsun mutlaka değiştirilmesi gerekir..
Metro geldi, bindim ve ışıklı panoya bakınca gördüm ki tren Yenikapı'ya kadar gidecek..
Sevindim, herhalde dedim haftasonları Maslak tarafında öğrenci ve çalışan yoğunluğu olmadığı için Levent-Yenikapı arasındaki yoğunluğu kaldırsın diye arada böyle Seyrantepe-Yenikapı trenleri gönderiyorlar, bu insanlar da in-bin yapmaktan kurtuluyor..
Takdir ettim idareyi..
Sanayi Mah. durağına yaklaştık, anons dedi ki: "Sanayi Mahallesi.. Seyrantepe yönüne gidecek yolcularımızın diğer perona geçmesi ..."
İyice emin oldum Yenikapı'ya gideceğimizden, ama durakta herkes indi, az sayıda insan bindi..
Ben de kıllandım ve sordum, öğrendim ki tren geri gidecekmiş Seyrantepe'ye..
Benim gibi yılda bir kullananları yanıltan bu ışıklı levhaları bu trenlerde yakmamaları gerekir diye düşünüyorum..
Ve o anonsun mutlaka değiştirilmesi gerekir..
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.04:02 » M2 Sanayi Mahallesi-Seyrantepe Mekik Hattı
twitter üzerinden yaz bunu işletmeciye kaldı ki haklısın ama mesela İETT ye yapsan bu şikayeti yolcularımızın talebi bu yönde diye cevap verirler, sair yolcunun şikayetini çoğunluğun yararına görmüyorlar, söylediğin yüzden bin doğru olsa bile Metro İstanbul şikayet yönetiminde diğer belediye hizmetlerine göre daha iyi diye biliyorum ama yine de tavsiyem twitterdan menşınlayıp yap şikayetiniEngin Y yazdı:Benim gibi yılda bir kullananları yanıltan bu ışıklı levhaları bu trenlerde yakmamaları gerekir diye düşünüyorum..
Ve o anonsun mutlaka değiştirilmesi gerekir..