ist-L.03 » Kuzey Marmara Otoyolu İnşaat Süreci

Kullanıcı avatarı
decimus
Müdavim
Mesajlar: 895
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-L.03 » Kuzey Marmara Otoyolu İnşaat Süreci

Mesajgönderen decimus » 11 Eki Sal, 2016 14:46

Engin Y yazdı:Bu ihalenin sadece 7 yıl gibi bir inşaat ve işletme süresiyle tamamlanması bana çok tuhaf geliyor..
Bu kadar sürede bu otoyol parasını çıkarabilecek mi?

Sanki yol bir an önce yapılsın da 3. Havalimanı yolsuz kalmasın diye mi acaba Kolin-Kalyon-Limak-Cengiz bu otoyolun ihalesini zararı pahasına yüklendiler?
Yolsuz derken, şu anda da 3. Havalimanı'nın yolu var elbet, ama ulaşım imkânı daha iyi olacak elbette bu Kuzey Marmara Otoyolu sayesinde..


Hocam kesinlikle haklısın.

Kuzey Marmara Otoyolu projesi hem 3. Havalimanı hem de 3. köprü projesinin tamamlayıcı işi.Eğer Kuzey Marmara Otoyolu Projesi yapım işi geç kalırsa diğer iki büyük proje de randımanlı çalışmayacak.Diğer projelerin beklenen müşteri sayısına ulaşması için bu proje çok önemli.

Keşke YİD modeli değil de normal hak ediş usulü ihale edilse idi.Nasıl olsa devlet bankaları projenin yapım bedelini içeren krediyi büyük oranda verecek.

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1540
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-L.03 » Kuzey Marmara Otoyolu İnşaat Süreci

Mesajgönderen Engin Y » 11 Eki Sal, 2016 14:53

decimus yazdı:Kuzey Marmara Otoyolu projesi hem 3. Havalimanı hem de 3. köprü projesinin tamamlayıcı işi.Eğer Kuzey Marmara Otoyolu Projesi yapım işi geç kalırsa diğer iki büyük proje de randımanlı çalışmayacak.Diğer projelerin beklenen müşteri sayısına ulaşması için bu proje çok önemli.

Aynen hocam..

Şimdi tekrar baktım da süreler aşağıdaki gibiymiş..

Kınalı-Odayeri Otoyolu: Kolin-Kalyon konsorsiyumu, 7 yıl 9 ay 12 gün yapım ve işletme süresi ile kazanmış..

Kurtköy-Akyazı Otoyolu: Limak-Cengiz konsorsiyumu, 6 yıl 9 ay 12 gün yapım ve işletme süresi ile kazanmış..

Bu süreler aşırı kısa.. Otoyolun inşaatı en az 2-3 yıl sürecektir..

Süreler için kaynak: https://tr.wikipedia.org/wiki/Otoyol_7

Bu arada, Odayeri-Kurtköy Otoyolu'nu, 3. Köprü'yü de yapan ve işleten IC-Astaldi işletecek ve onların yapım ve işletme süresi 10 yıl 2 ay 20 gün seviyesinde.. Burada asıl parayı kazandıracak olan köprü de varken, 10 yıl teklif edilmiş.. Köprüsüz otoyol için 7 yıl.. Bana tuhaf geldi..

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1540
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-L.03 » Kuzey Marmara Otoyolu İnşaat Süreci

Mesajgönderen Engin Y » 17 Şub Cum, 2017 11:15

Ne deniyordu?
"Bu köprü, transit trafiği hedefleyecek.. Kuzey Ormanları'nın yağmalanmasını engelleyecek her türlü tedbiri alacağız.." deniyordu..

Bugünkü haber: "Singapur Modeliyle Trabzon, Kilyos, Çandarlı ve Ceyhan’da dev endüstri bölgesi kurulacak."

Kaynak: http://www.hurriyet.com.tr/faizsiz-kosg ... u-40368575

Kilyos'a DEV endüstri bölgesi..
Daha neler göreceğiz bakalım..

mutlui
Aylık Paso
Mesajlar: 58
Kayıt: 26 Oca Pzt, 2015 14:10

Re: ist-L.03 » Kuzey Marmara Otoyolu İnşaat Süreci

Mesajgönderen mutlui » 17 Şub Cum, 2017 14:46

Bu kötü "gazetecilik"ten kaynaklanan bir hata olabilir. Metinde Kilyos yerine Filyos yazıyor: "Karadeniz’de Trabzon ile Filyos; Güney Marmara’da Balıkesir, Ege’de Çandarlı ile Adana’da Ceyhan Endüstri Bölgesi kurulacak."

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1540
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-L.03 » Kuzey Marmara Otoyolu İnşaat Süreci

Mesajgönderen Engin Y » 17 Şub Cum, 2017 19:02

mutlui yazdı:Bu kötü "gazetecilik"ten kaynaklanan bir hata olabilir. Metinde Kilyos yerine Filyos yazıyor: "Karadeniz’de Trabzon ile Filyos; Güney Marmara’da Balıkesir, Ege’de Çandarlı ile Adana’da Ceyhan Endüstri Bölgesi kurulacak."

Kusuruma bakmayın beyler..
Ben de haberi görünce kan beynime sıçradı, hemen paylaştım.. Alt tarafı da okusaymışım keşke..

Özür dilerim herkesten..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16430
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-L.03 » Kuzey Marmara Otoyolu İnşaat Süreci

Mesajgönderen Esat » 03 Haz Cmt, 2017 11:46

Bu fotoğrafta kuzey otoyolu ile 3. havalimanı bağlantı yolları bölgesinde çekilmiş, alıntıdır.

f8999c84-4440-4205-91ab-c29e1b2377f6-original.jpeg
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 293
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-L.03 » Kuzey Marmara Otoyolu İnşaat Süreci

Mesajgönderen Edil Arda » 04 Tem Sal, 2017 13:39

Kuzey Marmara (3. Boğaz Köprüsü dahil) Otoyol Projesi Odayeri-Paşaköy kesimi işi kapsamında yapılan Paşaköy-TEM Kurtköy bağlantı yolu trafiğe açıldı.

http://emlakkulisi.com/pasakoy-tem-kurt ... ldi/536948

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16430
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-L.03 » Kuzey Marmara Otoyolu İnşaat Süreci

Mesajgönderen Esat » 04 Tem Sal, 2017 13:46

hayırlı olsun, bu şekilde daha kullanışlı bir hale geldiğini söyleyebilir miyiz?

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1540
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-L.03 » Kuzey Marmara Otoyolu İnşaat Süreci

Mesajgönderen Engin Y » 04 Tem Sal, 2017 17:14

Evet abi, eskiden yan yol üzerinden bağlanılıyordu, şimdi doğrudan TEM'e bağlantı sağlanmış oldu..

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Serbest Geçiş
Mesajlar: 653
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Kuzey Marmara Otoyolu için Finansman

Mesajgönderen Kamil16 » 09 Ağu Çrş, 2017 17:17

""Reuters haber ajansının kamuya yakın kaynaklara dayandırarak verdiği haberde, Kuzey Marmara otoyolu projesi için toplam altı bankanın katılacağı finansman büyüklüğünün yaklaşık 2.8 milyar dolar olması ve finansman kapanışının bu yıl sonunda olması bekleniyor dendi.

Konuya yakın iki kaynağın verdiği bilgiye göre finansmana üç büyük kamu bankası olan Ziraat Bankası, Vakıfbank, Halkbank , Akbank, Garanti Bankası ve QNB Finansbank katılacak.

Karayolları Genel Müdürlüğü’nce 3.Boğaz Köprüsü Kuzey Marmara otoyolu projesinin Avrupa kısmında Kınalı-Odayeri; Asya kısmında Kurtköy-Akyazı kesimi iki ayrı paket halinde Yap-İşlet-Devret (YİD) yöntemiyle geçen sene ihaleye çıkılmıştı...""

http://www.sozcu.com.tr/2017/ekonomi/ku ... n-1966532/

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1540
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-L.03 » Kuzey Marmara Otoyolu İnşaat Süreci

Mesajgönderen Engin Y » 12 Ağu Cmt, 2017 11:15

Geçenlerde Arnavutköy'den Çatalca tarafına giderken bu yolun inşaatının başladığını, hatta bazı yerlerde viyadük ayaklarının yükselmeye başladığını görmüştüm..
Demek ki firmalar kendi olanaklarıyla başlamışlar, henüz kredi finansmanını tam olarak sağlayamamışlar..
İnşallah bu yol denildiği gibi iki yıl içinde biter..
Hem Adapazarı-İstanbul arası, hem de Silivri-İstanbul arası çok saçma bir trafik oluyor..

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Serbest Geçiş
Mesajlar: 653
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: ist-L.03 » Kuzey Marmara Otoyolu İnşaat Süreci

Mesajgönderen Kamil16 » 16 Ağu Çrş, 2017 06:36

Engin Y yazdı:Geçenlerde Arnavutköy'den Çatalca tarafına giderken bu yolun inşaatının başladığını, hatta bazı yerlerde viyadük ayaklarının yükselmeye başladığını görmüştüm..


Aynı şekilde, TEM Avrupa, Kınalı kavşağında da yaklaşık bir aydır şantiye kuruldu ve çalışma başladı..

TEM İstanbul - Edirne yolu en garip otoyollardan birisi, İstanbul gibi sadece tabela nüfusu 15 milyon olan metropol'e yaklaşırken, 3 şeritli otoyol, 2 şerit'e düşüyor.

Her Pazar akşamı aynı filmi görüyorum. Kınalı'dan Mahmutbey Gişeler yönü full çekiyor. 8) 8)


“Karayolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 0 misafir