ist-M.05:02 » M2 4.Levent-Atatürk Oto Sanayii Kuzey Mekik Hattı

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mekik Hattı üzerine Fikir Teatileri

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 26 Ağu Sal, 2008 09:43

Seyrantepe Kolu farklı şekillerde işletilebilir. Seçenekleri ele almaya çalışalım.

1-Esat'ın dediği gibi İTÜ'de 3 hat var ise böyle işletilebilir: İTÜ Maslak-Seyrantepe-Kazlıçeşme

Resim

2-Benim dediğim gibi ise; Sanayi-Seyrantepe-Kazlıçeşme

Resim

3-Böyle ring bir işletme neden olmasın: SEYRANTEPE-TAKSİM-KAZLIÇEŞME-SEYRANTEPE

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Seyrantepe İle İlgili Yeni Teori

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 27 Ağu Çrş, 2008 11:39

http://www.basakhaber.com/haberdetay.as ... 35&uyeid=0

Meşhur haritanın Seyrantepe ile ilgili olan kısmına baktığımda; sanki Seyrantepe'den köprüye doğru bir hat çekilecekmiş gibi bir izlenim edindim. Hisarüstü yada Etiler'e doğru MKM'nin oralara giden bir hat gibi.
Ne dersiniz?

Resim


Böyle bir fantezi-tasarı aklıma şöyle bir öneri getirdi. Acaba bu hat çizdiğim şekilde ilerletilerek Sahile paralel devam edip Ortaköy ve Beşiktaş'a ulaşabilir mi?

Yeşil Kuşak Teorisi :D

Resim

Ve bizim çemberimde gül oya metro teorisi:

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

AMAN DA AMAN

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 11 Eyl Prş, 2008 16:13

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Haberler/Pa ... eniID=5411

Metroda geri sayım başladı...
Açıklama : “TAKSİM-ŞİŞHANE- 4.LEVENT-DARÜŞŞAFAKA ARASINDA KULLANILACAK YENİ VAGONLAR” HATTA İNDİRİLECEK

Kazı çalışmaları tamamlanan ve elektromekanik işlerinin büyük bölümü biten 4. Levent- Ayazağa arasında kullanılacak metro vagonlarının ilk bölümü indirilmeye başlanıyor. Sistem entegre olduğunda, vagonlar, Taksim, Şişhane, 4.Levent, Darüşşafaka hattında İstanbullulara hizmet verecek.

Güney Koreli Hayundai Rotem firması tarafından üretilen vagonların 4 tanesi İstanbul’a getirildi. Vagonlardan biri Taksim meydanı’nın da halkın beğenisine sunulacak, üç vagon ise Levent de metro raylarına indirilecek.

Önümüzdeki hafta 8 vagon daha Türkiye’ye getirilecek. Yıl sonuna kadar hatta indirilen vagon sayısı 28’i olacak. 2009 yılında teslim edilecek vagonlarla birlikte proje kapsamında alınacak vagon sayısı 92 olacak. Halen Taksim- 4.levent hattında 32 vagon kullanılıyor. Yeni vagonların hizmete alınmasıyla birlikte filo 124 vagona çıkacak. 2009 yılı sonunda hattın yolcu taşıma kapasitesi 4 katına çıkarılmış olacak.

Bu yeni vagonlarla; elektromekanik işlerinin yapımına Ocak ayında başlanan 4.Levent- Sanayi istasyonu-Atatürk Oto sanayi istasyonları arasında deneme seferine başlayacak.

10 AY GİBİ REKOR BİR SÜREDE HİZMETE ALINACAK OLAN HAT
29 EKİM CUMHURİYET BAYRAMINDA İLK DENEME SEFERİNE ÇIKACAK

Her bir tren dört vagondan oluşuyor. Her vagonun özellikleri ise şöyle:


VAGON YOLCU TAŞIMA KAPASİTESİ
OTURAN 56 kişi
AYAKTA 185 kişi
TOPLAM 242 kişi

MAKSIMUM SÜRAT 80 KM / saat

TREN YOLCU TAŞIMA KAPASİTESİ(TOPLAM)
968 kişi (4lü dizide)
1936 kişi (8li dizide)

YENİ VAGONLARDA KONFOR FARKI

* Şu an işletilen vagonlardan farklı olarak yeni trenlerde vagonlar arasında birbirine geçiş imkanı sağlayan ara geçiş yolları bulunuyor. Böylece 968 yolcunun bir tren içinde homojen dağılımı mümkün olacak.
* Tüm vagonlar klimalı olacak
* Aracın dışında hangi yöne gittiğini gösteren dijital gösterge olacak.
* Araç içinde kapı üstlerinde aracın hangi istasyona doğru gittiğini, hangi istasyonları geride bıraktığını, hattan aldığı on-line bilgi ile yolculara farklı ışıklarla gösteren “dinamik yol haritası” olacak.
* Araç içinde, araç istasyona geldiğinde hangi yöndeki kapıların açılacağını gösteren dijital ok göstergesi olacak
* Her vagonda 6 adet LCD yolcu bilgilendirme ekranlar olacak.
* Tüm vagonlar tam otomatik sürüş sağlayan son sistem bilgisayarlara sahip.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 11 Eyl Prş, 2008 17:04

* Aracın dışında hangi yöne gittiğini gösteren dijital gösterge olacak.
Höt leeen ... şimdi kaldı iş, şunları kullanabilmekteee ... İnşaallah Şişhane-Meyhane diye yazmazlar ... :lol:

Bana oturma yerleri biraz az gibi geldi. Hiç de öyle güzel, uzun bir metro yoluna göre yapılmamış.

Mehmet, sen de artık şu yumurta hatlarını bırak, ring hatları 3. dünya ... oluşmuş bir ağı (!) birleştirmek içın tek bir ringe müsaade var, o kadar!

B. Alabay

canas
Abonman
Mesajlar: 21
Kayıt: 05 Ara Çrş, 2007 22:31

Mesaj gönderen canas » 11 Eyl Prş, 2008 18:54

* Şu an işletilen vagonlardan farklı olarak yeni trenlerde vagonlar arasında birbirine geçiş imkanı sağlayan ara geçiş yolları bulunuyor. Böylece 968 yolcunun bir tren içinde homojen dağılımı mümkün olacak.
Bence en onemli yenilik bu. Paris'te 1. ve 14. hattin vagonlari bu tarz ve gayet ferah ve yuksek kapasiteli.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Eyl Prş, 2008 19:23

* Şu an işletilen vagonlardan farklı olarak yeni trenlerde vagonlar arasında birbirine geçiş imkanı sağlayan ara geçiş yolları bulunuyor. Böylece 968 yolcunun bir tren içinde homojen dağılımı mümkün olacak.
* Tüm vagonlar klimalı olacak
* Aracın dışında hangi yöne gittiğini gösteren dijital gösterge olacak.
* Araç içinde kapı üstlerinde aracın hangi istasyona doğru gittiğini, hangi istasyonları geride bıraktığını, hattan aldığı on-line bilgi ile yolculara farklı ışıklarla gösteren “dinamik yol haritası” olacak.
* Araç içinde, araç istasyona geldiğinde hangi yöndeki kapıların açılacağını gösteren dijital ok göstergesi olacak
* Her vagonda 6 adet LCD yolcu bilgilendirme ekranlar olacak.
* Tüm vagonlar tam otomatik sürüş sağlayan son sistem bilgisayarlara sahip.
Vay be özelliklere bak anasini satayim. birinci neyse tamamda ikinci ve ücüncü maddeler burada 1960 dan kalma metro araclarinda var ya ayip be yuh utanmadan dogan görünümlü sahin diye kaktiracaklar Rottem bunun öbür dünyasi da var be.

yolcu bilgilendirme ekrani dediklerinide reklam amacli kullanirlar kesin malum para getiriyor, son özellikte zaten özellik degil ki? mevcut metro araclari da otomatik olarak kullanilabiliyor hayret bir sey

Canas Paristeki 14 tam otomatik ayni zamanda yani sürücü kabini dahi yok arac otomatik olarak duruyor ve kalkiyor sadece süpervizör ve dispecerler sistemi takip ediyor.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 11 Eyl Prş, 2008 21:54

İşte işte hafif bir alay var gibi. Diyorum ya. Prag'ta neredeyse keneflerde bile iletişim ve bilgi sistemi var, unutmayacağım, İstanbul'da 2005'te 12A'ya bindim de, ön tarafta Kadıköy yazıyordu (ben Üsküdar'a binmiştim), hiç bir şey değişmedi, Üsküdar bile yazmadı maşaallah, tutuculuk işte.

Gülelim mi, ağlayalım mı, kusalım mı, ulasimgeyik.kom mu diyelim, bilmiyorum işte!

B. Alabay

canas
Abonman
Mesajlar: 21
Kayıt: 05 Ara Çrş, 2007 22:31

Mesaj gönderen canas » 11 Eyl Prş, 2008 23:30

Canas Paristeki 14 tam otomatik ayni zamanda yani sürücü kabini dahi yok arac otomatik olarak duruyor ve kalkiyor sadece süpervizör ve dispecerler sistemi takip ediyor.
Dogru ama 1. hatta boyle bir ozellik yok.
Benim icin onemli olan yeni tip metrolarda olan vagonlar arasi gecis ozelliginin bulunmasi. Bu gercekten kapasiteyi arttiran bir ozellik.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Eyl Prş, 2008 23:40

Pariste 1 numaraya sanirim hic binmedim ama 14 e 2 sefer binmistim acikcasi aracin icinde cok fazla dolasmadim Viyana da bir iki yildir sefere alinmaya baslanan yeni araclarda bu tip monoblok olarak calistiriliyorlar yani arada normal metro araclarinda bir vagonu iki kabin haline getiren körük sistemi ile baglilar fakat cok asiri derecede gürültü ve sarsinti problemi yasaniyor tabii bu hattin tamaminda degil ama U1 hattinin yeni acilan kisminda bu sorun var sanirim bu tip araclarin yapisal olarak böyle bir handikapi olabiliyor tüm araclar birbirine tam bagli oldugu icin en basta baslayan bir salinim son vagona dogru artarak ilerliyor umarim bu sadece Viyana U1 hattindaki bir problemdir :) tabi bu birazda yolun alt yapisinin bakimi ve arizalari ile de ilgili bir durum

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 12 Eyl Cum, 2008 12:21


Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 12 Eyl Cum, 2008 19:49

Bilmemmm yani, hoşuma pek gidemedi gibi. Berlin'in eski tarz oturma yerleri. Berlin'de de kurt metro var, ama büyük fark hissedilmiyor. Sadece insan biraz daha dolaşkan oluyor ve tüm trendeki serserileri duyar hâle geliyor. Mastika. Yoksa svastika?

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Eyl Cum, 2008 20:39

Bu yeni konsept daha cok ayakta yolcu tasimak isteyen kentler icin artik araclar böyle üretiliyor ha belki yillar önce Berlin kullanmis olabilir ama bu kurt araclarda cogunluk ile bu tip yapiliyor örnek Brüksel metrosunun yeni CAF marka araclarinda da koltuk yerlesimi bu sekilde ama Viyana U1 metrosunun yeni araclarinda alisageldigimiz standart oturma sekli hatta sanki daha fazla koltuk var bu sadece yöneticilerin secimi halkin degil!

Kilitli

“İstanbul Metro Hatları” sayfasına dön