Şenbay, M8'de de yok mu?decimus yazdı:Bu arada bu grup İstanbul içinde 3. metro hattı için (Kayaşehir-Başakşehir) çalışmalar başlamış. Özgün Yapı – Söğüt İnşaat – Şenbay Madencilik = tek firma..Bu rağmen hala neden 3 ayrı firma gibi görünüp ihalelere katılıyorlar anlamış değilim.
ist-M.03:09 » M9 İkitelli-Ataköy Metro Hattı [İnşaat Süreci]
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.03:09 » M9 İkitelli-Ataköy Metrosu [İnşaat Süreci]
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Re: ist-M.03:09 » M9 İkitelli-Ataköy Metrosu [İnşaat Süreci]
Var.Engin Y yazdı:Şenbay, M8'de de yok mu?decimus yazdı:Bu arada bu grup İstanbul içinde 3. metro hattı için (Kayaşehir-Başakşehir) çalışmalar başlamış. Özgün Yapı – Söğüt İnşaat – Şenbay Madencilik = tek firma..Bu rağmen hala neden 3 ayrı firma gibi görünüp ihalelere katılıyorlar anlamış değilim.
Ama Şenbay M8'de tek başına olmadığı için çok büyük sorunlar yaşamıyor.Diger ortakları tecrübeleri ile işleri yoluna sokabiliyor.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.03:09 » M9 İkitelli-Ataköy Metrosu [İnşaat Süreci]
Doğru..
M3'te ve M9'da ise tek başlarınalar..
Hayırlısıyla bitirselerdi şu işleri zamanında, güzel bir şebeke ortaya çıkacak..
M3'te ve M9'da ise tek başlarınalar..
Hayırlısıyla bitirselerdi şu işleri zamanında, güzel bir şebeke ortaya çıkacak..
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.03:09 » M9 İkitelli-Ataköy Metrosu [İnşaat Süreci]
2020 gibi raylı sistemlerin faydasını görmeye başlayacağız, 2023 e kadar ülkece sorunlar yaşamaz isek ya da projelerde ekonomoik problemler olmaz ise bugüne göre çok daha verimli kullanılabilecek bir raylı sistem yapısı olacak inşallah.Engin Y yazdı:Hayırlısıyla bitirselerdi şu işleri zamanında, güzel bir şebeke ortaya çıkacak..
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 689
- Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47
Re: ist-M.03:09 » M9 İkitelli-Ataköy Metrosu [İnşaat Süreci]
Raylı Sistem bile çözüm olmayacak ne yazık ki. Artık Nüfusun dengeye oturması lazım her beş senede 1 Milyon nüfus artışına hangi kaynak yetişir. Bir nüfusa göre metro yapımına başlıyorsun beş senede metroyu bitiriyorsun bir bakmışsın artı bir milyon nüfus daha var.
Almanya bizimle çok yakın bir nüfusa sahip İlk Üç şehrinin nüfusları
Berlin 3,671,000
Hamburg 1,686,100
Münih 1,185,400
Türkiye
İstanbul 14,530,337
Ankara 4,779,709
İzmir 2,886,463
Almanya bizimle çok yakın bir nüfusa sahip İlk Üç şehrinin nüfusları
Berlin 3,671,000
Hamburg 1,686,100
Münih 1,185,400
Türkiye
İstanbul 14,530,337
Ankara 4,779,709
İzmir 2,886,463
-
- Müdavim
- Mesajlar: 801
- Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12
Re: ist-M.03:09 » M9 İkitelli-Ataköy Metrosu [İnşaat Süreci]
Biz de tüm yatırımlar batıda olduğu için nüfus patlamasının olması çok kolay. Mesela devlet daha iyi bir politika izleyip örneğin Sivas, Malatya gibi illere sanayiyi taşıyabilse nüfus bu illere kayacaktır. Batıda ki büyükşehirlerden bile göç olacaktır. Buna en iyi örnek Adana nüfusunun bir nevi yerinde sayıp Gaziantep nüfusunun artması gibi (suriyeli hariç).Uğur yazdı:Raylı Sistem bile çözüm olmayacak ne yazık ki. Artık Nüfusun dengeye oturması lazım her beş senede 1 Milyon nüfus artışına hangi kaynak yetişir. Bir nüfusa göre metro yapımına başlıyorsun beş senede metroyu bitiriyorsun bir bakmışsın artı bir milyon nüfus daha var.
Almanya bizimle çok yakın bir nüfusa sahip İlk Üç şehrinin nüfusları
Berlin 3,671,000
Hamburg 1,686,100
Münih 1,185,400
Türkiye
İstanbul 14,530,337
Ankara 4,779,709
İzmir 2,886,463
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.03:09 » M9 İkitelli-Ataköy Metrosu [İnşaat Süreci]
Nüfus Patlaması = Konut İhtiyacı = İnşaat Sektörünün Büyümesi
İnşaat sektörü, hem doğrudan hem de dolaylı istihdam açısından çok elverişli bir sektör..
Herhangi bir niteliğinizin de olmasına gerek kalmıyor..
Geri kalmış ülkeler için mükemmel bir büyüme aracı..
O yüzden, bizimki gibi ülkelerde batıya göç teşvik edilir..
İnşaat sektörü, hem doğrudan hem de dolaylı istihdam açısından çok elverişli bir sektör..
Herhangi bir niteliğinizin de olmasına gerek kalmıyor..
Geri kalmış ülkeler için mükemmel bir büyüme aracı..
O yüzden, bizimki gibi ülkelerde batıya göç teşvik edilir..
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Re: ist-M.03:09 » M9 İkitelli-Ataköy Metrosu [İnşaat Süreci]
Bu proje de 1 No'lu TBM yaklaşık 30 gün önce kazılara başladı.Bugüne kadar 30 m'lık kazı tamamlandı.Şuan için günlük 1 m'lik kazı rakamı önümüzdeki günlerde mutlaka artacaktır.
2' No'lu TBM kurulum işleri devam ediyor.
3 ve 4 No'lu TBM'ler daha kurulum aşaması başlamadı ve ne zaman başlayacağı net olarak belli değil.
Her zaman söylüyorum bu proje M5 gibi saç-baş yoldurtucak. Aga enerji bu projeyi nasıl ve ne zaman bitirecek çok merak ediyorum.
2' No'lu TBM kurulum işleri devam ediyor.
3 ve 4 No'lu TBM'ler daha kurulum aşaması başlamadı ve ne zaman başlayacağı net olarak belli değil.
Her zaman söylüyorum bu proje M5 gibi saç-baş yoldurtucak. Aga enerji bu projeyi nasıl ve ne zaman bitirecek çok merak ediyorum.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.03:09 » M9 İkitelli-Ataköy Metrosu [İnşaat Süreci]
Bu hattın NATM kazı bölümünden bir fotoğraf. Alıntıdır
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Re: ist-M.03:09 » M9 İkitelli-Ataköy Metrosu [İnşaat Süreci]
2 Numaralı TBM'de çalışmaya başlamış.
Aga enerj peron tünelleri kazılarının bazılarını kendisi bazılarını da taşeron firmaya vermiş.Yanlız taşeron olarakn iş verdiği firma piyasa da saygı duyulan ve fiyatları normalin üzrinde olan bir firma.Bu konuda ucuza kaçmadıkları ve düzgün firmaya iş verdikleri için beni şaşırttılar.Çok sevdiğim bir söz var "Ucuz mal alacak kadar zengin değilim " diye.Bu söz her zaman haklı çıkarmıştır metro işlerinde.
Keşke İBB'de ihalelerde bu söze uygun firmalara iş verse.Hem daha çok kazanır hem de daha kısa süre de işler biter.Bknz :M5 Üsküdar-Çekmeköy ( hem daha uzun sürdü hem de sonradan yapılan % 20 artışla daha pahalıya denk geldi)
Aga enerj peron tünelleri kazılarının bazılarını kendisi bazılarını da taşeron firmaya vermiş.Yanlız taşeron olarakn iş verdiği firma piyasa da saygı duyulan ve fiyatları normalin üzrinde olan bir firma.Bu konuda ucuza kaçmadıkları ve düzgün firmaya iş verdikleri için beni şaşırttılar.Çok sevdiğim bir söz var "Ucuz mal alacak kadar zengin değilim " diye.Bu söz her zaman haklı çıkarmıştır metro işlerinde.
Keşke İBB'de ihalelerde bu söze uygun firmalara iş verse.Hem daha çok kazanır hem de daha kısa süre de işler biter.Bknz :M5 Üsküdar-Çekmeköy ( hem daha uzun sürdü hem de sonradan yapılan % 20 artışla daha pahalıya denk geldi)
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.03:09 » M9 İkitelli-Ataköy Metrosu [İnşaat Süreci]
Bu hat, M3'ün Olimpiyat Stadı'na giden kolunu da kapsayacak, değil mi?
Başlığı, Ataköy - Olimpiyatköy diye mi değiştirsek?
Başlığı, Ataköy - Olimpiyatköy diye mi değiştirsek?