blk-B.01 » BALRAY (Balıkesir Banliyö Treni) projesi
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: blk-B.01 » BALRAY (Balıkesir Banliyö Treni) projesi
O zaman önce kentin içinde tramvay koymaya uygun caddeler güzergahlar hazırlansın, yarın bir gün tırmalamasınlar hatta yapabiliyorlarsa yeraltına bir premetro sistemi kursunlar, ihtiyaç görene kadar tramvay araçları ile işletsinler nüfus 500 bin i geçince metroya çevirsinler
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 689
- Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47
Re: blk-B.01 » BALRAY (Balıkesir Banliyö Treni) projesi
Şehir merkezi bence geniş mesela Manisa ile Balıkesir'in nüfusları eşit gibi Manisa öndedir belki. Ama yerleşim alanı bakımından Balıkesir daha büyük
Abi zaten bir iş planlı olsun kafamı kıracağım. Yok İstanbul dışındaki hiçbir şehirde adam akıllı Ulaşım planı yok. Şehrin nüfusu şu olursa şöyle davranırız bu olursa böyle davranırız burdan buraya metro çekeriz yok öyle olmazsa şurdan şuraya tramvay çekeriz yok. En basiti Ankara yahu Ankara koskoca Türkiye Cumhuriyeti Devletinin başkenti, 6 milyonluk koca şehir yok plan program sıfır var mı bilen Ankara'da bundan sonra hangi hat inşa edilecek nereden nereye gidecek yok.O zaman önce kentin içinde tramvay koymaya uygun caddeler güzergahlar hazırlansın, yarın bir gün tırmalamasınlar hatta yapabiliyorlarsa yeraltına bir premetro sistemi kursunlar, ihtiyaç görene kadar tramvay araçları ile işletsinler nüfus 500 bin i geçince metroya çevirsinler
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: blk-B.01 » BALRAY (Balıkesir Banliyö Treni) projesi
Aynen abi..Uğur yazdı:Şehir merkezi bence geniş mesela Manisa ile Balıkesir'in nüfusları eşit gibi Manisa öndedir belki. Ama yerleşim alanı bakımından Balıkesir daha büyük.
Manisa = 220 bin Yunusemre + 170 bin Şehzadeler
Manisa = 390 bin
http://www.nufusu.com/il/manisa-nufusu
Balıkesir = 176 bin Karesi + 175 bin Altıeylül
Balıkesir = 351 bin
http://www.nufusu.com/il/balikesir-nufusu
Manisa yaklaşık %10 daha büyük, ama otoyollar tamamlanınca Balıkesir daha büyük bir kent olacak gibi gözüküyor..
Nüfusu 500 bini geçen her kentte tramvay için yollar, olası metro durakları için yeşil alanlar (ileride altına durak yapılabilecek şekilde) ayrılmalıdır..
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 689
- Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47
Re: blk-B.01 » BALRAY (Balıkesir Banliyö Treni) projesi
Evet ben de internetten kabaca kapladıkları alanı ölçtüm
Dediğim gibi Balıkesir daha geniş bir alana sahip.
Balıkesir 40 bin Km2 iken Manisa 34 bin Km2 tabii çok kabaca ölçtüm.
Dediğim gibi Balıkesir daha geniş bir alana sahip.
Balıkesir 40 bin Km2 iken Manisa 34 bin Km2 tabii çok kabaca ölçtüm.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: blk-B.01 » BALRAY (Balıkesir Banliyö Treni) projesi
Demek ki Manisa'nın yoğunluğu;
390 bin kişi / 34 kmkare = 11.500 kişi/kilometrekare
Balıkesir'in yoğunluğu;
351 bin kişi / 40 kmkare = 8.800 kişi/kilometrekare
Kadıköy'ü merak ettim..
Yüzölçümü: 25,1 kilometrekare
Nüfusu: 452.302 kişi
Yoğunluğu: 18.000 kişi/kilometrekare
Nüfus yoğunluğu Kadıköy'de elbette daha fazla, ama eğer Balıkesir'de ve Manisa'da beklenen nüfus artışları gerçekleşirse, on yıl sonra Kadıköy'ün şimdiki nüfusuna yakın bir nüfus ortaya çıkacaktır..
Kadıköy'de kaç raylı sistem var?
1. Banliyö (8 durak)
2. M4 (8 durak)
3. M8 (4 durak)
4. M12 (4 durak)
5. Moda Tramvayı
6. Metrobüs (3 durak)
Balıkesir veya Manisa gibi sanayileşen ve yakında trafik sorunu yaşaması muhtemel, orta ölçekli kentler için Kadıköy bir model olabilir..
1. Mevcut TCDD hattının müsaitlik durumuna göre 7-8 durak yapılabilecek bir banliyö hattı..
2. Kentin merkezinden geçecek, 8-9 duraklı bir ana metro hattı..
3. Ana metro hattını iki ucundan ve ortasından diklemesine kesecek, her biri 9-10 duraklı (tramvay olduğu için duraklar birbirine metrodan daha yakın) üç veya dört tramvay hattı..
Tramvaylardan en az birisinin veya metro hattının banliyö sistemi ile Merkez Gar'da kesişmesi de şart..
390 bin kişi / 34 kmkare = 11.500 kişi/kilometrekare
Balıkesir'in yoğunluğu;
351 bin kişi / 40 kmkare = 8.800 kişi/kilometrekare
Kadıköy'ü merak ettim..
Yüzölçümü: 25,1 kilometrekare
Nüfusu: 452.302 kişi
Yoğunluğu: 18.000 kişi/kilometrekare
Nüfus yoğunluğu Kadıköy'de elbette daha fazla, ama eğer Balıkesir'de ve Manisa'da beklenen nüfus artışları gerçekleşirse, on yıl sonra Kadıköy'ün şimdiki nüfusuna yakın bir nüfus ortaya çıkacaktır..
Kadıköy'de kaç raylı sistem var?
1. Banliyö (8 durak)
2. M4 (8 durak)
3. M8 (4 durak)
4. M12 (4 durak)
5. Moda Tramvayı
6. Metrobüs (3 durak)
Balıkesir veya Manisa gibi sanayileşen ve yakında trafik sorunu yaşaması muhtemel, orta ölçekli kentler için Kadıköy bir model olabilir..
1. Mevcut TCDD hattının müsaitlik durumuna göre 7-8 durak yapılabilecek bir banliyö hattı..
2. Kentin merkezinden geçecek, 8-9 duraklı bir ana metro hattı..
3. Ana metro hattını iki ucundan ve ortasından diklemesine kesecek, her biri 9-10 duraklı (tramvay olduğu için duraklar birbirine metrodan daha yakın) üç veya dört tramvay hattı..
Tramvaylardan en az birisinin veya metro hattının banliyö sistemi ile Merkez Gar'da kesişmesi de şart..
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: blk-B.01 » BALRAY (Balıkesir Banliyö Treni) projesi
Metro konusunda hala net değilim, nüfüsun 500.000 olduğu bir kentte öncelikle doğru modlar kurulmalı, metro gelecek planında olmalı, nüfus 1 milyon a yaklaştığı zaman, bunun içinde dediğim gibi belki premetro ile başlanabilir.
Balıkesir in kent yerleşimi ve demiryolu yerleşimine bakınca bu sistem uygun gibi, siyah banliyö hattı ki bu tabiat parkına kadar uzayacak, aynı güzergah üzerinde çevre illere bağlayan bölgesellerde geçecek, maviler ise troleybüs ya da tramvay şebekesi, bu şekilde 6 farklı işletme verimli şekilde yapılabilir mavi güzergahlarda, diğer ara yönlerde otobüs şebekesi, merkez dışı ilçeler içinde midibüs ya da yine otobüs olabilir.
Balıkesir in kent yerleşimi ve demiryolu yerleşimine bakınca bu sistem uygun gibi, siyah banliyö hattı ki bu tabiat parkına kadar uzayacak, aynı güzergah üzerinde çevre illere bağlayan bölgesellerde geçecek, maviler ise troleybüs ya da tramvay şebekesi, bu şekilde 6 farklı işletme verimli şekilde yapılabilir mavi güzergahlarda, diğer ara yönlerde otobüs şebekesi, merkez dışı ilçeler içinde midibüs ya da yine otobüs olabilir.
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 64
- Kayıt: 12 Eyl Çrş, 2018 13:34
Re: blk-B.01 » BALRAY (Balıkesir Banliyö Treni) projesi
Banliyö projesini beğendim tek eksik yanı yeni Havalimanına istasyon vermemişler.
Proje var fakat Demiryolu yenilendiği hâlde tek hat olarak yapıldı İzmir Demiryolu. Balıkesir Gar da sayding için çoğalıyor sonra tekrar tek hat a düşüyor! Hat üzerinde Arabaların da geçtiği eski bir taş köprü var gar dan 500 metre falan uzakta İzmir yönünde orada bile tek hat .
Ülke olarak hala raylı sistem de duble sisteme geçemedik. Koskoca demiryolu İzmir e kadar yenilendi Manisa içinde bile hattı tek hat yaptılar Akhisar da bari çift olsaydı. Bide Banliyö koyacaklar oraya nasıl olacaksa.
Bu plan projesizlik beni öldürüyor, birşeyi planlıyorsun ama yenileme yaparken plana dahil edersin neden ruhsuz gibi proje için açık uç bırakılmaz veya dahil edilmez anlamakta güçlük çekiyorum.
*Yeşil Hat yeni araştırdım şimdi D230 karayolu boyunca gidiyor tam tahmin ettiğiniz gibi Edremit Banliyö hattı.
Bu hatlar İstanbul'daki Marmaray, İzmir'deki İZBAN gibi modern banliyö hatları olacak.
Proje var fakat Demiryolu yenilendiği hâlde tek hat olarak yapıldı İzmir Demiryolu. Balıkesir Gar da sayding için çoğalıyor sonra tekrar tek hat a düşüyor! Hat üzerinde Arabaların da geçtiği eski bir taş köprü var gar dan 500 metre falan uzakta İzmir yönünde orada bile tek hat .
Ülke olarak hala raylı sistem de duble sisteme geçemedik. Koskoca demiryolu İzmir e kadar yenilendi Manisa içinde bile hattı tek hat yaptılar Akhisar da bari çift olsaydı. Bide Banliyö koyacaklar oraya nasıl olacaksa.
Bu plan projesizlik beni öldürüyor, birşeyi planlıyorsun ama yenileme yaparken plana dahil edersin neden ruhsuz gibi proje için açık uç bırakılmaz veya dahil edilmez anlamakta güçlük çekiyorum.
*Yeşil Hat yeni araştırdım şimdi D230 karayolu boyunca gidiyor tam tahmin ettiğiniz gibi Edremit Banliyö hattı.
Bu hatlar İstanbul'daki Marmaray, İzmir'deki İZBAN gibi modern banliyö hatları olacak.