1. Doğuş İnşaat ve Ticaret AŞ-563 milyon avro
2. Mapa İnşaat ve Ticaret AŞ China Mojor Bridge Engeneering İş Ortaklığı-587 milyon avro
3. Gülermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt AŞ Mak-Yol İnşaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.Ş Alsim Alarko Sanayi Tes. ve Ticaret AŞ İş Ortaklığı-609 milyon avro
4. Yapı Merkezi İnşaat Sanayi AŞ-617 milyon avro
5. Nurol İnşaat ve Ticaret AŞ Moskovskiy Metrostory Açık AŞ Merkezi Rusya Türkiye İstanbul Şubesi İş Ortaklığı-624 milyon avro
6. -Coopsette Soc. Coop -Unieco Soc. Coop Coperativa Muratori E Braccianti Di Capri İş Ortaklığı-796 milyon avro
7. Güriş İnşaat ve Mühendislik AŞ Smp Almaty İş Ortaklığı-829 milyon avro
2012 yılında yapılan ihalede verilen teklifler yukarıda en düşükten-en yükseğe sıralanmakatadır.Fakat Doğuş hem işi zamanında bitirmedi hem de söylediği paraya işi yapamadı.Hiç unutmuorum 2012 yılında Doğuş işi aldığı gün kulislerde "Doğuş işi zararına aldı.Prestij projesi olsun diye aldı" lafları geziniyordu.Yani daha ilk günden bu işin bu paraya yapılamayacağı biliniyordu.Zaten İBB'nin yaklaşık maliyeti 725 Milyon Avro idi.Şimdi Doğuş hem işi zamanında yapamadı onu geçtik peki şimdi alacağı para ile ihalede diğer teklif veren firmalar arasında kaçıncı oluyor bakalım.
1. Mapa İnşaat ve Ticaret AŞ + China Mojor Bridge Engeneering İş Ortaklığı-587 milyon avro
2. Gülermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt AŞ Mak-Yol İnşaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.Ş Alsim Alarko Sanayi Tes. ve Ticaret AŞ İş Ortaklığı-609 milyon avro
3. Yapı Merkezi İnşaat Sanayi AŞ-617 milyon avro
4. Nurol İnşaat ve Ticaret AŞ Moskovskiy Metrostory Açık AŞ Merkezi Rusya Türkiye İstanbul Şubesi İş Ortaklığı-624 milyon avro
5.Doğuş İnşaat ve Ticaret AŞ-563 +112 = 675 Milyon Avro
6. Coopsette Soc. Coop -Unieco Soc. Coop Coperativa Muratori E Braccianti Di Capri İş Ortaklığı-796 milyon avro
7. Güriş İnşaat ve Mühendislik AŞ Smp Almaty İş Ortaklığı-829 milyon avro
Görüldüğü üzere Doğuş ilk ihalede verdiği teklif ve son alacağı para ile ihalede kendine en sonlarda yer bulabiliyor.
Arkadaşlar ben ülkemizde yapılan bütün projeler ve özellikle metro projeleri gönülden desteklerim.Ayrıca Üsküdar-Çekmeköy hattının bu bölgede yaşayan insanlar için ne kadar acil olduğunu her gün yaşayarak görüyorum.Buna rağmen Yüklenici firmanın işi aldığı ilk günden beri üst üste defalarca kez saçma-sapan hatalar yapması beni çileden çıkardı.Bu da resmen sok dakika golü oldu benim için.Normalde 22 mart 2017 işlerin biteceği ve halkın kullanımna geçeceği gündü ama bırak işlerin bitmesini adamlar bu kadar plansız,programsız çalışmalarına rağmen % 20 hak ediş artrımı alabiliyorlar.Yani biz işi zamanında yapamadıkları için yaptırım beklerken onlar resmen uzatma ihalesini ve bu % 20 hak ediş ertırımı ile ödüllendiriliyorlar.
Sadece şunu merak ediyorum.Acaba ihaleye giren diğer 6 firmanın suçu neydi ? Onlar Doğuş'tan ne kadar kötü olabilirlerdi ? Yani bir metro hattı yapımı için bundan kötüsü var mıdır ?