tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
tr-L.04:05 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Osmangazi Köprüsü
İstanbul - Bursa - Balıkesir - İzmir Otoyolunun, İstanbul - Bursa bölümü bugün itibarı ile açıldı. Ülkemiz için hayırlı olsun.
Yolun tamamınında en kısa zamanda ulaşıma açılması diliyoruz.
http://www.bursadabugun.com/haber/istan ... 04455.html
Yolun tamamınında en kısa zamanda ulaşıma açılması diliyoruz.
http://www.bursadabugun.com/haber/istan ... 04455.html
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi
Otoyol Ücretleri hakkında kısa bir bilgi..
Bursa - Yalova, Altınova : 75 Km. - 18,20 TL, YİD Projesi, Özel İşletme
İstanbul (Mahmutbey) - Edirne : 212 Km - 9,75 TL, KGM
İstanbul (Çamlıca) - Ankara : 381 Km - 20 TL, KGM
Bursa - Yalova, Altınova : 75 Km. - 18,20 TL, YİD Projesi, Özel İşletme
İstanbul (Mahmutbey) - Edirne : 212 Km - 9,75 TL, KGM
İstanbul (Çamlıca) - Ankara : 381 Km - 20 TL, KGM
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi
Hayırlı olsun..
Yap İşlet Devret modeli, otoyol işinde biraz el yakıyor
Yap İşlet Devret modeli, otoyol işinde biraz el yakıyor
- Özgür Türkler
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 364
- Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44
Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi
Biraz mı? Resmen mangal yapıyorlar elimizi...
Müteahhit 4 köşe , vatandaş geçse de geçmese de ödeyecek vergilerle.
Osmangazi köprüsünden ülkede yaşayan kişi başı vergilerimizle 5 USD/yıllık ödeyeceğiz hem de geçmesek bile.
Rakamı nasıl buldun derseniz , 45 bin araç garantisi ve şimdiki sayılarla(ortalama günlük 15 bin geçişden) yıllık yuvarlak rakam 370 milyon USD . ödenecek tutar çıkıyor, böl 75 milyona sonuç adam başı 5 USD, vergi veren kişilerin sayısına göre hesaplarsan bunu bide çarpı 3 falan demen lazım. Yani ben 5 kişilik aileyim, yıllık 75 USD bu köprü için vergi ödeyeceğim demek geçmediğim köprüden. Hakka revamı bu şimdi?
Müteahhit 4 köşe , vatandaş geçse de geçmese de ödeyecek vergilerle.
Osmangazi köprüsünden ülkede yaşayan kişi başı vergilerimizle 5 USD/yıllık ödeyeceğiz hem de geçmesek bile.
Rakamı nasıl buldun derseniz , 45 bin araç garantisi ve şimdiki sayılarla(ortalama günlük 15 bin geçişden) yıllık yuvarlak rakam 370 milyon USD . ödenecek tutar çıkıyor, böl 75 milyona sonuç adam başı 5 USD, vergi veren kişilerin sayısına göre hesaplarsan bunu bide çarpı 3 falan demen lazım. Yani ben 5 kişilik aileyim, yıllık 75 USD bu köprü için vergi ödeyeceğim demek geçmediğim köprüden. Hakka revamı bu şimdi?
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi
Basit bir hesap ile YİD Projesi ile yapılmış otoyol'u kullanarak İstanbul'dan Bursa'ya gidecek bir vatandaş, aynı konfor ile İstanbul'dan Edirne'ye gidecek olan vatandaşa göre 6 misli para ödüyor.(*) Burada eşitlik ve sosyal devlet açısından sıkıntı yok mu?
Buradaki ücret hesaplaması 2-3 misli olsa, vatandaş'a dersin ki sana hizmet getirdim, sende 10 sene bunu öde sonra eşitleyeceğim. Belki bu kadar sıkıntı olmazdı.
* Burada Osmangazi Köprü geçişi dikkate alınmadı.
Buradaki ücret hesaplaması 2-3 misli olsa, vatandaş'a dersin ki sana hizmet getirdim, sende 10 sene bunu öde sonra eşitleyeceğim. Belki bu kadar sıkıntı olmazdı.
* Burada Osmangazi Köprü geçişi dikkate alınmadı.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi
Abiler,
Yap İşlet, Yap İşlet Devret ve İşletme Hakkı Devri modelleri enerjiden altyapıya dek pek çok sektörde el yakıyor, ama nihai tüketici olarak ilk kez böyle doğrudan hissediyoruz..
Diğer alanlarda genelde endirekt olarak hissediyoruz.. Örneğin; elektrik üretimde ve dağıtımda faturaya yediriliyor, havalimanı ücretlerinde uçak bilet bedeline yansıtılıyor.. İmtiyazlı her alanda bu böyle, ama otoyol ücreti aşırı pahalı olunca göze batıyor.. Mesela bu otoyolda da garanti edilen gelir elde edilemezse, üstünü devlet tamamlayacak.. Zaten Esenboğa Havalimanı'nda da yeterince dış hat uçuşu olmadığı için devlet yıllardır üstünü tamamlıyor..
Dolaylı olduğu için daha önce az hissettiğimiz bu durumu şimdi doğrudan ve şiddetli olarak hissettiğimiz için kızıyoruz, ama zaten yıllardır dolaylı olarak ödediğimiz nice imtiyaz bedeli var..
Elektrik dağıtımdaki o milyarlarca dolar özelleştirme bedelini bu şirketler burnumuzdan fitil fitil getirecekler
Yap İşlet, Yap İşlet Devret ve İşletme Hakkı Devri modelleri enerjiden altyapıya dek pek çok sektörde el yakıyor, ama nihai tüketici olarak ilk kez böyle doğrudan hissediyoruz..
Diğer alanlarda genelde endirekt olarak hissediyoruz.. Örneğin; elektrik üretimde ve dağıtımda faturaya yediriliyor, havalimanı ücretlerinde uçak bilet bedeline yansıtılıyor.. İmtiyazlı her alanda bu böyle, ama otoyol ücreti aşırı pahalı olunca göze batıyor.. Mesela bu otoyolda da garanti edilen gelir elde edilemezse, üstünü devlet tamamlayacak.. Zaten Esenboğa Havalimanı'nda da yeterince dış hat uçuşu olmadığı için devlet yıllardır üstünü tamamlıyor..
Dolaylı olduğu için daha önce az hissettiğimiz bu durumu şimdi doğrudan ve şiddetli olarak hissettiğimiz için kızıyoruz, ama zaten yıllardır dolaylı olarak ödediğimiz nice imtiyaz bedeli var..
Elektrik dağıtımdaki o milyarlarca dolar özelleştirme bedelini bu şirketler burnumuzdan fitil fitil getirecekler
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi
Otoyolun yeni açılan bölümü, Karsak-Gemlik-Kurtul-Ovaakça arasında. Henüz kullanma fırsatım olmadı. Muhtemelen önümüzdeki Cumartesi test edeceğim.
Ancak bu Cumartesi Bursa'dan gelen bir arkadaşım bu bölümde aracının ciddi şekilde titreşime maruz kaldığını, yolun asfalt yapısında problem olduğunu söyledi. Umarım doğru değildir..
Ancak bu Cumartesi Bursa'dan gelen bir arkadaşım bu bölümde aracının ciddi şekilde titreşime maruz kaldığını, yolun asfalt yapısında problem olduğunu söyledi. Umarım doğru değildir..
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi
Bugün acil bir durum nedeni ile Çerkezköy - İstanbul - Bursa -Mudanya - Tirilye arasında gidip gelmek zorunda kaldım.
Güzergah olarak TEM Avrupa + FSM + TEM Anadolu -Osmangazi Köprüsü üzerinden yeni otoyolun tamamını gidiş geliş kullanma olanağım oldu.
Çerkezköy - Tirilye gidiş geliş, 573 km.
Osmangazi Köprüsü + Bursa Otoyolu için 65,65TL + 18,20TL ödüyorsunuz.
İki Tünel var. Orhangazi Tünelleri 3591 metre, Selçukgazi Tünelleri 1100 m.
İstanbul - Bursa arasında artık denizdeki fırtına endişesi olmaksızın keyif ile yolculuk yapabiliyoruz.
Zaman olarak fikir vermek gerekirse, 10.30'da Ümraniye'de idim. 12.00'de Mudanya'ya ulaştım.
Emeği geçenlere, yapanlara teşekkür edeceğiz ama bu 22 yıl geri ödeme kazığı ortada notre-dame kamburu gibi duruyor...
Güzergah olarak TEM Avrupa + FSM + TEM Anadolu -Osmangazi Köprüsü üzerinden yeni otoyolun tamamını gidiş geliş kullanma olanağım oldu.
Çerkezköy - Tirilye gidiş geliş, 573 km.
Osmangazi Köprüsü + Bursa Otoyolu için 65,65TL + 18,20TL ödüyorsunuz.
İki Tünel var. Orhangazi Tünelleri 3591 metre, Selçukgazi Tünelleri 1100 m.
İstanbul - Bursa arasında artık denizdeki fırtına endişesi olmaksızın keyif ile yolculuk yapabiliyoruz.
Zaman olarak fikir vermek gerekirse, 10.30'da Ümraniye'de idim. 12.00'de Mudanya'ya ulaştım.
Emeği geçenlere, yapanlara teşekkür edeceğiz ama bu 22 yıl geri ödeme kazığı ortada notre-dame kamburu gibi duruyor...
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi
Temmuz 2035'e kadar özel sektör işletecek, sonra devlete geçecek
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi
Allah ömür verirse devlete geçince fiyatı ne olacak bakalım, yani artık devlet malı ucuza kullanım olacak mı, yoksa arada geçen zamanda ödenen farkın geri ödemesi gibi düşünüp aynı fiyattan kitlemeye devam mı olacak gerçi 22 sene sonra kim öle kim kalaEngin Y yazdı:Temmuz 2035'e kadar özel sektör işletecek, sonra devlete geçecek
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
Re: tr-L.03 » Osmangazi Köprüsü
Allah aşkına biz niye bu kadar uyanık(!) bir milletiz?
Cumartesi, Osmangazi Köprüsünden geçiyoruz. Soldaki iki şerit OGS, sonraki galiba 5-6 gişe HGS, en sağdaki 2 gişe'de Nakit. 5-6 gişeye rağmen HGS'de acayip bir yığılma var ama bizim OGS şeritleri de ilerlemiyor.
Tahmin ettiğim gibi, altında son model bir spor mercedes'li olan ama OGS'si olmayan uyanık vatandaşımız, OGS gişesinde nakit ödeme yapıyor! Ve aynı uyanıklığı başka bir araç, Ovaakça'daki Selçukgazi gişelerinde yaptı.
Bu açık bir hak ihlali ve insanları aferdersiniz keriz yerine koyma durumu. O lüks arabayı alma yeteneği olan kişinin niçin OGS si yok bunu bir türlü çözemedim.
Bunun bir yaptırımı olması gerek diye düşünüyorum...
Cumartesi, Osmangazi Köprüsünden geçiyoruz. Soldaki iki şerit OGS, sonraki galiba 5-6 gişe HGS, en sağdaki 2 gişe'de Nakit. 5-6 gişeye rağmen HGS'de acayip bir yığılma var ama bizim OGS şeritleri de ilerlemiyor.
Tahmin ettiğim gibi, altında son model bir spor mercedes'li olan ama OGS'si olmayan uyanık vatandaşımız, OGS gişesinde nakit ödeme yapıyor! Ve aynı uyanıklığı başka bir araç, Ovaakça'daki Selçukgazi gişelerinde yaptı.
Bu açık bir hak ihlali ve insanları aferdersiniz keriz yerine koyma durumu. O lüks arabayı alma yeteneği olan kişinin niçin OGS si yok bunu bir türlü çözemedim.
Bunun bir yaptırımı olması gerek diye düşünüyorum...
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: tr-L.04 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi
Otoyol ve Köprü ile ilgili işletme konuları bu başlık altında devam edecektir.