Kaynak: http://www.rayhaber.com/2014/izban-torb ... ecikebilirİZBAN Torbalı hattı yapımı gecikebilir: Seçim çalışmalarını Torbalıda sürdüren İzmir Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Binali Yıldırım, Torbalının derdi torbadan çıkmış, çuvala dönmüş çuvala dedi. Tortbalı Belediye Başkan Adayı olan Adnan Yaşar Görmezin seçilmemesi halinde İZBAN hızlı tren hattı yapımının zora gireceğini belirten Yıldırım, Biliyorsunuz, İZBANı Büyükşehir Belediyesi ile ortak yapıyoruz. Biz yıldırım hızıyla giderken, onlar kaplumbağa hızıyla gidiyorlar. Eğer ki Adnan Yaşar Görmez Torbalı Belediye Başkanı olursa söz veriyorum, Temmuz ayında çalışmalar bitecek. Ancak, farklı bir durum olursa İZBAN hattının yapımı gecikebilir diye konuştu.
ADNAN BAŞKAN İLÇENİN SORUNLARINI BİLEN BİR İSİM
Hükümet Caddesi üzerinde gerçekleşen mitingde yoğun bir AK Partili grubu katıldı. Sevinç gösterileri arasında Torbalıya giriş yapan Binali Yıldırım, önce Perşembe günleri ilçede kurulan pazarcı esnafını gezdi. Ardından miting alanına gelen Yıldırım, partililere hitaben bir konuşma gerçekleştirdi. Torbalının sorunlarını bilen bir belediye başkanına ihtiyacı olduğunu ifade eden İzmir Büyükşehir Belediye Başkan Adayı, Adnan kardeşimiz daha önce ilçe başkanlığı yaptı. İlçenin sorunlarını yakinen bilen bir arkadaşımız. Belediye Başkanı olması halinde 7 gün 24 saat emrinizde olacak diye konuştu.
TORBALININ DERDİ TORBADAN ÇIKMIŞ, ÇUVALA DÖNMÜŞ ÇUVALA
Büyükşehir Belediye Başkan Adayı sözlerini şöyle sürdürdü; Torbalıların güzel bir sözü var. Elin terazisi yok diye. Bunların da elinin terazisi yok. Vaat verirken bol keseden sallıyorlar. Torbalının derdi torbadan çıkmış, çuvala dönmüş çuvala diye açıklamalarda bulundu. Mitingi tamamlayan Yıldırım, kürsüde Torbalılı AK Parti İl Başkan Yardımcısı Atilla Kaya, Belediye Başkan Adayı Adnan Yaşar Görmez, İlçe Başkanı Hasan Akbıyık, Kadın Kolları Başkanı Sevil Duran ve Gençlik Kolları Başkanı Halil Elçiboğa ile el kaldırarak basına poz verdiler.
izm-B.04:01 » İZBAN - Aliağa-Selçuk Banliyö Hattı
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
İzmir'le ilgili bir haber okurken aklıma geldi, Egeray Torbalı diye Google'a yazdım ve bu haber karşıma çıktı..
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 31
- Kayıt: 09 May Cum, 2014 02:55
İzban'ın yeni Hyundai Rotem tren setlerinin testleri devam ediyor. Setler bir süre sonra işletmeye alınacak, daha hızlı ve daha konforlu bir ulaşım yolunda bir adım daha atılacak.
https://www.facebook.com/uzunyolunkisasi?fref=photo
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 31
- Kayıt: 09 May Cum, 2014 02:55
Selçuka bir adım daha
İzmir Büyükşehir Belediyesi, 26 kilometrelik İZBAN Selçuk hattındaki 2 adet istasyonun ardından, 2 karayolu üst geçidi ve 6 adet menfez tipi karayolu alt geçidi için de yapım ihalesine çıkıyor. Selçuk hattının tamamlanmasıyla, İZBANın toplam hat uzunluğu 136 kilometreye çıkacak.
İzmir Büyükşehir Belediyesi ile TCDD ortaklığında gerçekleştirilen ve Cumhuriyet tarihinin en büyük kent içi toplu ulaşım projesi olan İzmir Banliyö Sistemi İZBAN hattının Torbalıdan sonra Selçuka kadar uzatılması için çalışmalar hızla sürüyor. 80 kilometrelik İZBAN hattını 30 kilometre daha uzatan Torbalı bölümünün istasyon ile karayolu alt-üst geçit inşaatlarını tamamlayarak açılışa hazır hale getiren ve 26 kilometrelik Selçuk hattının 2 adet istasyonunun yapım ihalesini gerçekleştiren Büyükşehir Belediyesi, şimdi de yine Selçuk projesinde bulunan 2 karayolu üst geçidi ve 6 adet menfez tipi karayolu alt geçidi için 15 Ocak 2015de yapım ihalesi gerçekleştirecek. Bu hattın da eklenmesiyle, İZBANın toplam hat uzunluğu 136 kilometreye yükselmiş olacak.
Projede neler var?
Raylı sistem ağını geliştirmek için çalışmalarını aralıksız sürdüren İzmir Büyükşehir Belediyesi, İzmir Banliyö Sistemi İZBANı Selçuka kadar uzatmak için uygulama projelerini hazırlayarak Torbalı-Tepeköy ile Selçuk arasındaki 26 kilometrelik hat üzerinde bulunan Sağlık ve Selçuk istasyonları için yapım ihalelerini gerçekleştirdi. Her iki istasyonun da ihalesi sonuçlandı ve sözleşme imzalanarak yer teslimi yapıldı. Şimdi sıra, hattın gerekli noktalarına inşa edilecek 2 karayolu üst geçidi ve 6 adet menfez tipi karayolu alt geçidi için yapılacak ihaleye geldi.
TCDD ile ortak yapılacak
Büyükşehir Belediyesinin TCDD ile yaptığı protokole göre, istasyon yapımları ve karayolu alt-üst geçitleri İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından yapılacak. Hat döşeme çalışmaları, sinyalizasyon, kataner sistemi ve koruma duvarlarının yapımını ise TCDD gerçekleştirecek.
http://www.izmir.bel.tr/HaberDetay/13022/tr
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
http://www.milliyet.com.tr/izmir-de-ban ... m-2009731/
Elektrikle ilgili bir sıkıntı yaşanmış yolcular korkup kendini raylara atmış
Elektrikle ilgili bir sıkıntı yaşanmış yolcular korkup kendini raylara atmış
İZBAN treni seyir halindeyken Kemer-Alsancak istasyonu arasında, patlama meydana geldi. Tren otomatik olarak durdu, kapılar açılarak yolcular panikle yakındaki Alsancak Garı’na koştu. İlk belirlemelere göre, trenin, altından geçtiği tellerden elektrik almasını sağlayan ’Pantograf’ adlı mekanizmada meydana gelen ark nedeniyle patlamanın meydana geldiği öğrenildi. Patlama nedeniyle yaralanan 6 kişi ambulanslarla hastaneye kaldırıldı. Yaralıların sağlık durumlarının iyi olduğu öğrenildi.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: izm-B.04:01 » EgeRay / Aliağa-Menderes Hattı
Biliyorsunuz, şu anda Egeray/İzban banliyö sistemi, Aliağa-İzmir-Torbalı arasında çalışıyor..
Sistemi güneyde Selçuk'a uzatmak için inşaat çalışmaları devam ediyor.. (Not: bence, Selçuk'a uzanan bir İzban, banliyö olmaktan çıkar ve bölgesel tren olur..)
Benzer şekilde, sistemin kuzeyde de Bergama'ya uzatılması düşünülüyor, ancak Aliağa'dan kuzeye doğru demiryolu olmadığı için sıfırdan ihale açılması gerekiyor.. (Not: bence, Bergama da banliyö sınırları dışında kalıyor..)
www.turkihale.com sitesine göre Aliağa-Çandarlı-Bergama Yeni Demiryolu ihalesine 41 firma teklif vermiş..
Sistemi güneyde Selçuk'a uzatmak için inşaat çalışmaları devam ediyor.. (Not: bence, Selçuk'a uzanan bir İzban, banliyö olmaktan çıkar ve bölgesel tren olur..)
Benzer şekilde, sistemin kuzeyde de Bergama'ya uzatılması düşünülüyor, ancak Aliağa'dan kuzeye doğru demiryolu olmadığı için sıfırdan ihale açılması gerekiyor.. (Not: bence, Bergama da banliyö sınırları dışında kalıyor..)
www.turkihale.com sitesine göre Aliağa-Çandarlı-Bergama Yeni Demiryolu ihalesine 41 firma teklif vermiş..
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 94
- Kayıt: 26 Tem Cmt, 2014 21:21
Re: izm-B.04:01 » EgeRay / Aliağa-Menderes Hattı
- Aynı amaçla kullanılan Almanya'daki S-Bahn hatlarının uzunluğunu düşündüğümüzde bence sefer planlaması düzgün yapıldığı taktirde Bergama da Selçuk da gayet makul. Örneğin şu an Cumaovasına kadar olan duraklarda işletme 10 dk'da bir yapılırken Cumaovası'ndan Torbalı'ya giden setler 20 dk'da bir hareket ediyor.
- Başlığı İzban olarak düzeltme şansımız var mı acaba? -> Genel kullanım o şekilde.
- Başlığı İzban olarak düzeltme şansımız var mı acaba? -> Genel kullanım o şekilde.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: izm-B.04:01 » İZBAN - Aliağa-Menderes Hattı
Başlığı değiştirenin eline sağlık..
Bir de "Aliağa - Torbalı Hattı" yapabilir miyiz?
Şu anda ikisi arasında çalışıyor, ne de olsa..
Bir de "Aliağa - Torbalı Hattı" yapabilir miyiz?
Şu anda ikisi arasında çalışıyor, ne de olsa..
- yakupfurkan24
- Aylık Paso
- Mesajlar: 115
- Kayıt: 07 Ağu Prş, 2014 14:51
Re: izm-B.04:01 » İZBAN - Aliağa-Torbalı Hattı
Sefer aralıklarını düşürmek için Marmarayın 10 seti İzbana verilecek şuan setler hazırlanıyormuş
5 vagonlu set mi yoksa 10 vagonlu set mi bilmiyorum
5 vagonlu set mi yoksa 10 vagonlu set mi bilmiyorum
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: izm-B.04:01 » İZBAN - Aliağa-Torbalı Hattı
Nasılsa Marmaray'ın daha iki yıl açılacağı yok, paslanmamış olurlar
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: izm-B.04:01 » İZBAN - Aliağa-Torbalı Hattı
İzban madem Bergama'ya sıfırdan demiryolu döşenerek uzatılıyor, hazır demiryolu bulunan Tire ve Ödemiş'e de uzatılması (hattın çift hat yapılması, elektrifikasyonu ve sinyalizasyonu) düşünülüyor mu?
Demeçlerden hep Selçuk-İzmir-Bergama işletmesi kafalarda var gibi anlıyorum, ama Ödemiş ve Tire de İzmir'in büyük ve kalabalık ilçeleri.. Belki Selçuk'a kadar açılınca, bu tarafa da el atarlar..
Demeçlerden hep Selçuk-İzmir-Bergama işletmesi kafalarda var gibi anlıyorum, ama Ödemiş ve Tire de İzmir'in büyük ve kalabalık ilçeleri.. Belki Selçuk'a kadar açılınca, bu tarafa da el atarlar..
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: izm-B.04:01 » İZBAN - Aliağa-Torbalı Hattı
Bal-Ray başlığında Balıkesir ve Manisa'dan söz edince, TCDD'nin mesafeleri de gösteren haritasına bir göz attım.. http://www.tcdd.gov.tr/files/sebekebild ... italar.pdf
Alsancak-Menemen: 32 km
Menemen-Aliağa: 25 km
Basmane-Cumaovası: 21 km
Cumaovası-Tepeköy(Torbalı): 30 km
Menemen-Manisa arasına bakıyorum, 35 km..
Neden bu İzban, Manisa'ya da hizmet verecek şekilde uzatılmıyor?
Bu konuda herhangi bir çalışma var mı? Google'a sordum, bşrkaç tane haber çıktı, ama sanki tamamı temenniden ibaret..
Manisa'dan yarım saatte bir Alsancak'ta sonlanacak tren kalksa, bayağı yoğun olur diye tahmin ediyorum, çünkü Manisa'da çalışan çok sayıda insan yaşıyor Çiğli'de, Karşıyaka'da, Bayraklı'da ve Konak'ta.. (Vestel'de çalışan ve Karşıyaka'dan her gün arabasıyla Manisa'ya gidip gelen bir arkadaşım var..)
Manisa'yı ve İzmir'i daha iyi bilen arkadaşlar bu konuda ne düşünüyor?
Alsancak-Menemen: 32 km
Menemen-Aliağa: 25 km
Basmane-Cumaovası: 21 km
Cumaovası-Tepeköy(Torbalı): 30 km
Menemen-Manisa arasına bakıyorum, 35 km..
Neden bu İzban, Manisa'ya da hizmet verecek şekilde uzatılmıyor?
Bu konuda herhangi bir çalışma var mı? Google'a sordum, bşrkaç tane haber çıktı, ama sanki tamamı temenniden ibaret..
Manisa'dan yarım saatte bir Alsancak'ta sonlanacak tren kalksa, bayağı yoğun olur diye tahmin ediyorum, çünkü Manisa'da çalışan çok sayıda insan yaşıyor Çiğli'de, Karşıyaka'da, Bayraklı'da ve Konak'ta.. (Vestel'de çalışan ve Karşıyaka'dan her gün arabasıyla Manisa'ya gidip gelen bir arkadaşım var..)
Manisa'yı ve İzmir'i daha iyi bilen arkadaşlar bu konuda ne düşünüyor?