ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)
- Edil Arda
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 585
- Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41
Re: ist-B.03:03 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)
Ethemefendi Caddesi üzerindeki tarihî köprü sökülmeye başlanmış,
1800’lü yılların ortasından, 1. Dünya Savaşı öncesinden bugüne gelen tarihi köprü, arkeologlar denetiminde taşlarıyla tek tek sökülecek.
Günümüzde bir sokakta sulama ve yıkama çalışması yapıldığında bile “Yarın çalışma vardır, bilgilerinize” şeklinde uyarılar yapılabilirken; en az 150 gün (5-6 ay) boyunca kapalı olacağı belirtilen Erenköy Tren Köprüsü yıkım ve yenileme çalışmaları için bölgede bilgilendirme yapılmadan ani olarak başlayan çalışmalar hem şaşırttı, hem de günlük yaşamda ciddi aksamalara neden oldu. Eskimiş ve günümüzün ihtiyacını karşılamayan riskli banliyö hattının yenilenerek, yan yana geniş üç ray hatlı sistemden oluşan modern projenin yapım sürecinin de uzaması, bölge halkının tren imkanından kopmasına neden olmuştu. Geçtiğimiz aylarda Suadiye ve çevrelerinde de çeşitli yol ve köprüler trafiğe kapatılmıştı ancak, Erenköy’de aniden gelişen süreç esnaflar başta olmak üzere bölge sakinlerini önemli derecede etkiledi.
Erenköy Tren Köprüsü kapatılınca, sahil yönü-minibüs yolu hattında gidiş gelişler için iki alternatif oluştu. Araçlar ve yayalar, yine yenileme çalışmasının sürdürüldüğü ancak alternatif yol verilebilen Ömer Paşa Köprüsü’nü kullanabiliyor. Diğer bir alternatif ise, Bostancı yönüne doğru yürüyerek Erenköy Tren İstasyonu Alt Geçiti’ni kullanmak. Buradan ise sadece yayalar yararlanabiliyor, engelli ve yaşlı olmayanları…
Erenköy için büyük önem taşıyan ER1 ve ER2 otobüs hatlarında çalışma nedeniyle güzergah değişikliği yapılmak zorunda kalındı.
http://kadikoylife.com/ERENKOYUN_TARIHI ... KLYOR/9255
1800’lü yılların ortasından, 1. Dünya Savaşı öncesinden bugüne gelen tarihi köprü, arkeologlar denetiminde taşlarıyla tek tek sökülecek.
Günümüzde bir sokakta sulama ve yıkama çalışması yapıldığında bile “Yarın çalışma vardır, bilgilerinize” şeklinde uyarılar yapılabilirken; en az 150 gün (5-6 ay) boyunca kapalı olacağı belirtilen Erenköy Tren Köprüsü yıkım ve yenileme çalışmaları için bölgede bilgilendirme yapılmadan ani olarak başlayan çalışmalar hem şaşırttı, hem de günlük yaşamda ciddi aksamalara neden oldu. Eskimiş ve günümüzün ihtiyacını karşılamayan riskli banliyö hattının yenilenerek, yan yana geniş üç ray hatlı sistemden oluşan modern projenin yapım sürecinin de uzaması, bölge halkının tren imkanından kopmasına neden olmuştu. Geçtiğimiz aylarda Suadiye ve çevrelerinde de çeşitli yol ve köprüler trafiğe kapatılmıştı ancak, Erenköy’de aniden gelişen süreç esnaflar başta olmak üzere bölge sakinlerini önemli derecede etkiledi.
Erenköy Tren Köprüsü kapatılınca, sahil yönü-minibüs yolu hattında gidiş gelişler için iki alternatif oluştu. Araçlar ve yayalar, yine yenileme çalışmasının sürdürüldüğü ancak alternatif yol verilebilen Ömer Paşa Köprüsü’nü kullanabiliyor. Diğer bir alternatif ise, Bostancı yönüne doğru yürüyerek Erenköy Tren İstasyonu Alt Geçiti’ni kullanmak. Buradan ise sadece yayalar yararlanabiliyor, engelli ve yaşlı olmayanları…
Erenköy için büyük önem taşıyan ER1 ve ER2 otobüs hatlarında çalışma nedeniyle güzergah değişikliği yapılmak zorunda kalındı.
http://kadikoylife.com/ERENKOYUN_TARIHI ... KLYOR/9255
- Edil Arda
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 585
- Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41
Re: ist-B.03:03 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)
Göztepe,
Suadiye,
Ayrılıkçeşmesi,
Suadiye,
Ayrılıkçeşmesi,
-
- Abonman
- Mesajlar: 29
- Kayıt: 04 Eki Sal, 2016 12:48
Re: ist-B.03:03 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)
fotoğrafların hiç biri açılmıyor
- Edil Arda
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 585
- Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41
Re: ist-B.03:03 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)
Ne yazık ki DNS değiştirmeniz gerekmekte.
- Edil Arda
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 585
- Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41
Re: ist-B.03:03 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)
"Selamiçeşme Köprüsü, Marmaray projesi kapsamında yıkılacak. Yaya ve taşıt trafiğinin yeni yapılacak çift şeritli yoldan yapılması planlanıyor"
Marmaray projesi kapsamında Kadıköy sınırları içinde bulunan bir köprünün daha yıkılması planlanıyor. Göztepe ve Feneryolu mahalleleri arasında sınır olan ve Mustafa Mazharbey Sokak üzerinde bulunan Selamiçeşme Köprüsü 1 Şubat Çarşamba gününden itibaren yaya ve araç trafiğine kapatılarak yıkılacak. Ana arter statüsündeki bu yolun taşıt ve yaya trafiği yaklaşık 20 metre ötede inşa edilecek çift şeritli geçici yola verilecek.
Bölgede pazartesi günleri kurulan semt pazarı da Kültür Sokak’a taşınacak. Eyüppaşa Sokak ve Bahçeler Sokak çıkmaz sokak haline gelecek. FB1 nolu İETT otobüs hattının güzergâh üzerindeki 3 adet durağı iptal edilecek, hat daha sonra paylaşılacak olan alternatif bir güzergâhtan çalıştırılacak.
Köprünün yıkımından sonra projesi Kadıköy Belediyesi tarafından yapılan Selamiçeşme Altgeçidi'nin yapımına başlanması planlanıyor.
http://www.gazetekadikoy.com.tr/gundem/ ... h9962.html
Marmaray projesi kapsamında Kadıköy sınırları içinde bulunan bir köprünün daha yıkılması planlanıyor. Göztepe ve Feneryolu mahalleleri arasında sınır olan ve Mustafa Mazharbey Sokak üzerinde bulunan Selamiçeşme Köprüsü 1 Şubat Çarşamba gününden itibaren yaya ve araç trafiğine kapatılarak yıkılacak. Ana arter statüsündeki bu yolun taşıt ve yaya trafiği yaklaşık 20 metre ötede inşa edilecek çift şeritli geçici yola verilecek.
Bölgede pazartesi günleri kurulan semt pazarı da Kültür Sokak’a taşınacak. Eyüppaşa Sokak ve Bahçeler Sokak çıkmaz sokak haline gelecek. FB1 nolu İETT otobüs hattının güzergâh üzerindeki 3 adet durağı iptal edilecek, hat daha sonra paylaşılacak olan alternatif bir güzergâhtan çalıştırılacak.
Köprünün yıkımından sonra projesi Kadıköy Belediyesi tarafından yapılan Selamiçeşme Altgeçidi'nin yapımına başlanması planlanıyor.
http://www.gazetekadikoy.com.tr/gundem/ ... h9962.html
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3519
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-B.03:03 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)
Marmaray; M3, M8, M9 ve henüz ihale edilmeyen Göztepe-Ümraniye Metrosu açılmadan açılır inşallah..
Yoksa, yukarıda saydığım dört hattı kullanarak kuzey-güney yönünde seyahat edecek yolcular ile M1, M7, M5 ve M4 öyle bir dolar taşar ki trene binemeyecek duruma geliriz.. Metrobüs'te ise artık silahlar konuşur..
(M4 bir de Sabiha Gökçen'e uzamış olacak..)
Yoksa, yukarıda saydığım dört hattı kullanarak kuzey-güney yönünde seyahat edecek yolcular ile M1, M7, M5 ve M4 öyle bir dolar taşar ki trene binemeyecek duruma geliriz.. Metrobüs'te ise artık silahlar konuşur..
(M4 bir de Sabiha Gökçen'e uzamış olacak..)
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Re: ist-B.03:03 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)
Halkalı-Gebze arasında Kolin-Kalyon-Cengiz firmalarının iş başı yapmasından dolayı işler ciddi anlamda hızlandı.Uzun süreden beri gerek ihale süreçleri gerekse işi alan firmaların "bu işi bu paraya yapamıyoruz" sözleri yüzünden işler bir türlü istenilen seviyede ilerliyememişti.Şuan işler istenildiği kadar hızlandı fakat bu seferde farklı sorunlar ortaya çıktı.Son haberler göre proje de yeni görev alan 3 alt işveren firma zarar ediyoruz diyerek projeyi terk etmişler.Yani OHl altında KKC ve altında taşeronlar olunca işler karışıyor.
Ayrıca belki bundan daha kötü olan ise şuan yapılan imalatların kalite açısından yerlerde olduğu.Daha önce işleri yürüten OHL firması belki çok yavaş çalıştı,bizlere saç-baş yoldurttu ama en azından yapılan tüm işleri Avrupa standartlarına uygun,projeye uygun şekilde tamamlandı.Mesela onların yaptığı Gebze-Pendik arası olan bölge kalite açısından tüm standartları yakalamıştı.Şuan ise yapılan tüm işler zaman endeksli olara imal ediliyor ve ne yazık ki istenilen kalite de yapılmıyor.İspanyollar Türkiye'de yapılan bir proje de bu kadar hassas olurken,onun yerine gelen Türk firmalarının Türkiye sınırları içinde bu kadar basit ve kalitesiz sadece hız odaklı çalışmaları bana çok entersan geliyor.Asıl bizim firmaların kaliteye düşkün olmaları lazım.Bizim topraklarımızda,bizim paramızla ve bizim halkımızın hizmeti için ispanyol firması kadar hassas değiliz.!!
Ayrıca belki bundan daha kötü olan ise şuan yapılan imalatların kalite açısından yerlerde olduğu.Daha önce işleri yürüten OHL firması belki çok yavaş çalıştı,bizlere saç-baş yoldurttu ama en azından yapılan tüm işleri Avrupa standartlarına uygun,projeye uygun şekilde tamamlandı.Mesela onların yaptığı Gebze-Pendik arası olan bölge kalite açısından tüm standartları yakalamıştı.Şuan ise yapılan tüm işler zaman endeksli olara imal ediliyor ve ne yazık ki istenilen kalite de yapılmıyor.İspanyollar Türkiye'de yapılan bir proje de bu kadar hassas olurken,onun yerine gelen Türk firmalarının Türkiye sınırları içinde bu kadar basit ve kalitesiz sadece hız odaklı çalışmaları bana çok entersan geliyor.Asıl bizim firmaların kaliteye düşkün olmaları lazım.Bizim topraklarımızda,bizim paramızla ve bizim halkımızın hizmeti için ispanyol firması kadar hassas değiliz.!!
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-B.03:03 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)
Allah razı olsun, sabah sabah beni bir güldürdün ki tahmin edemezsin. Türk firmaları ve kalite, kaliteli işçilik, vuuhuuuuuuu, samimiyetine ve tanışıklığımıza dayanarak rüyanızda görürsünüz diyeceğim ha evet, hiç mi yok? var. Sende biliyorsun ki var kaliteli iş çıkaranlar, en azından Türkiye standartları üzerinde bir kalite çıkaran firmalar var ama gel gelelim çok ama çok büyük bir çoğunluğun yaptığı tüm işlerdeki bakış açısı hak edişi nasıl en kısa sürede alabilirim, denetim yok, kontrol yok, ceza yok. Bundan ala memlekette yok.
- Edil Arda
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 585
- Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41
Re: ist-B.03:03 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)
Selamiçeşme Köprüsü yaya ve araç trafiğine kapatılarak yıkıldı. Köprünün yerine bünyesinde bisiklet yolu ile engelli erişimine uygun yaya yolu bulunan ve projesi Kadıköy Belediyesi tarafından yaptırılan iki şeritli bir karayolu altgeçidi yapılacak
Geçici trafik sirkülasyon planına göre eskiden tek yön olan ve Bağdat Caddesi’ne iniş sokağı olan Güzel Sokak, çift şeritli olarak düzenlenecek ve sokakta park yapılması önlenecek. Bağdat Caddesi’nden Fahrettin Kerim Gökay Caddesi’ne çıkmak isteyen sürücüler Güzel Sokak’tan giriş yapabilecek. Alternatif olarak da Tuğrul Sokak - Gülden Sokak - Mehmet Seyda Sokak - Ayazma Sokak güzergâhını kullanabilecekler.
Zühtüpaşa Mahallesi Ömerefendi Sokak ve Yıldız Rona Sokak bağlantısını sağlayan ve Marmaray Projesi kapsamında yenilenmek üzere taşıt trafiğine kapatılan karayolu altgeçidi de ilerleyen günlerde yenilenmiş olarak tekrar taşıt trafiğine açılacak. Altgeçidin mümkün olduğunca erken açılabilmesi için kaldırım ve asfalt çalışmaları Kadıköy Belediyesi tarafından yapılacak.Geçtiğimiz Aralık ayında taşıt trafiğine kapatılarak yıkım ve yenilenme sürecine alınan Erenköy’deki Ethemefendi Köprüsü’nün de yine ilerleyen günlerde taşıt ve yaya trafiğine açılması planlanıyor. Altgeçidin asfalt çalışmaları da Kadıköy Belediyesi tarafından yapılıyor.
http://www.gazetekadikoy.com.tr/gundem/ ... 10104.html
Geçici trafik sirkülasyon planına göre eskiden tek yön olan ve Bağdat Caddesi’ne iniş sokağı olan Güzel Sokak, çift şeritli olarak düzenlenecek ve sokakta park yapılması önlenecek. Bağdat Caddesi’nden Fahrettin Kerim Gökay Caddesi’ne çıkmak isteyen sürücüler Güzel Sokak’tan giriş yapabilecek. Alternatif olarak da Tuğrul Sokak - Gülden Sokak - Mehmet Seyda Sokak - Ayazma Sokak güzergâhını kullanabilecekler.
Zühtüpaşa Mahallesi Ömerefendi Sokak ve Yıldız Rona Sokak bağlantısını sağlayan ve Marmaray Projesi kapsamında yenilenmek üzere taşıt trafiğine kapatılan karayolu altgeçidi de ilerleyen günlerde yenilenmiş olarak tekrar taşıt trafiğine açılacak. Altgeçidin mümkün olduğunca erken açılabilmesi için kaldırım ve asfalt çalışmaları Kadıköy Belediyesi tarafından yapılacak.Geçtiğimiz Aralık ayında taşıt trafiğine kapatılarak yıkım ve yenilenme sürecine alınan Erenköy’deki Ethemefendi Köprüsü’nün de yine ilerleyen günlerde taşıt ve yaya trafiğine açılması planlanıyor. Altgeçidin asfalt çalışmaları da Kadıköy Belediyesi tarafından yapılıyor.
http://www.gazetekadikoy.com.tr/gundem/ ... 10104.html
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Re: ist-B.03:03 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)
Arkadaşlar,
Gebze-Halkalı hattı ile ilgili olumlu gelişmeler var.
1- Ayrılıkçeşme makas bölgesinde ki çalışmalardan dolayı Marmaray Trenleri 10 dk da 1 sefer yapmak zorunda kalıyorlardı.Bunun önüne geçebilmek için KKC ortaklığı Nisan ayı içinde Ayrılıkçeşme bölgesinde ki makas alanını bitirerek hattın sefer sayılarının daha sık aralıklarla yapılmasına çalışlıyorlarmış.Yani Nisan ayı içinde Marmaray seferleri daha sık yapılmaya başlanacak.
2-İlk ray ne zaman serilecek sorusu ise yine Nisan ayı içinde olacak şekilde çalışmalar devam ettirliyor.Nisan ayı içinde Özellikle Ayrılıkçeşme -Bostancı arasında ray serimi yapılacak şekilde çalışmalar devam ettiriliyor.
3-Parçalı veya hattın tek kalemde açılması konusunda henüz kesin bir karar yok.İki seçenekte masa üzerinde çalışıyormuş.
Gebze-Halkalı hattı ile ilgili olumlu gelişmeler var.
1- Ayrılıkçeşme makas bölgesinde ki çalışmalardan dolayı Marmaray Trenleri 10 dk da 1 sefer yapmak zorunda kalıyorlardı.Bunun önüne geçebilmek için KKC ortaklığı Nisan ayı içinde Ayrılıkçeşme bölgesinde ki makas alanını bitirerek hattın sefer sayılarının daha sık aralıklarla yapılmasına çalışlıyorlarmış.Yani Nisan ayı içinde Marmaray seferleri daha sık yapılmaya başlanacak.
2-İlk ray ne zaman serilecek sorusu ise yine Nisan ayı içinde olacak şekilde çalışmalar devam ettirliyor.Nisan ayı içinde Özellikle Ayrılıkçeşme -Bostancı arasında ray serimi yapılacak şekilde çalışmalar devam ettiriliyor.
3-Parçalı veya hattın tek kalemde açılması konusunda henüz kesin bir karar yok.İki seçenekte masa üzerinde çalışıyormuş.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3519
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-B.03:03 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)
Söğütlüçeşme üst geçidi yıkılıp yeniden yapılacak mı?
Yoksa, mevcut yapı mı kullanılacak?
Yoksa, mevcut yapı mı kullanılacak?
- Edil Arda
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 585
- Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41
Re: ist-B.03:03 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)
Erenköy'ün ortasında oto korkuluklu köprü hiç olmamış
B]Yaklaşık üç ay önce yıkılan Erenköy’deki Ethem Efendi Köprüsü yeniden ulaşıma açıldı[/B]
Eski köprüye göre daha geniş olan yeni köprünün sağ ve sol tarafında 4 metre genişliğinde yaya yolu da bulunuyor.
http://www.gazetekadikoy.com.tr/gundem/ ... 10168.html
Marmaray projesi kapsamında üç yıl önce yıkılan Bostancı Alt Geçidi hala kapalı. Geçidin yıkılması ile beraber müşteri kaybı yaşadıklarını söyleyen mahalle esnafı çalışmaların bir an önce tamamlanmasını istiyor
http://www.gazetekadikoy.com.tr/gundem/ ... 10167.html
B]Yaklaşık üç ay önce yıkılan Erenköy’deki Ethem Efendi Köprüsü yeniden ulaşıma açıldı[/B]
Eski köprüye göre daha geniş olan yeni köprünün sağ ve sol tarafında 4 metre genişliğinde yaya yolu da bulunuyor.
http://www.gazetekadikoy.com.tr/gundem/ ... 10168.html
Marmaray projesi kapsamında üç yıl önce yıkılan Bostancı Alt Geçidi hala kapalı. Geçidin yıkılması ile beraber müşteri kaybı yaşadıklarını söyleyen mahalle esnafı çalışmaların bir an önce tamamlanmasını istiyor
http://www.gazetekadikoy.com.tr/gundem/ ... 10167.html