Engin Y yazdı:Mart'ta Yapılacak İhaleler
2 Mart Aşiyan Füniküleri
3 Mart Göztepe-Ümraniye Metrosu
3 Mart M1B Halkalı uzatması
3 Mart M3 Kayaşehir uzatması
3 Mart M4 Tuzla uzatması
3 Mart M5 Sultanbeyli uzatması
31 Mart M7 Esenyurt uzatması
Esenyurt'tan Sultanbeyli'ye metroyla gidilebildiği gün,
İstanbul Ulaşım Bayramı olarak kutlanmalı
Esat yazdı:İnşallah o tarihte ihaleler yapılır ve itiraz falan olmaksızın en kısa sürede inşaat çalışmaları da başlar, 2019 öncesinde ciddi bir atılım olacak bu hatlar ile birlikte, tabi ne teoride ne de pratikte bunların 2019 a yetişmesini beklemiyorum, o tarihleri bir kriter olarak ta belirlemiyorum açıkçası, güzel bir hedefti ama gerçekçi olmak lazım. Bence nihai hedefe yani İstanbul' un ihtiyacı olan 800 km ve üzeri hedefe odaklanılmalı ve gerçekleştirilmesi için çalışmalar yapılmalıdır.
Abi,
İstanbul Ulaşım Bayramı konusundaki önerime ne diyorsun?
Şaka bir yana, ben de ihalesi 2017'de yapılacak hiçbir hattın 2019'da açılacağına inanmıyorum..
Eğer iyi çalışılırsa, teknik bir sıkıntı çıkmazsa, ödemeler zamanında yapılırsa; Mart'ta ihalesi yapılacak metro uzatmaları ve füniküler için 2020-2021 yılları, sıfırdan ihale edilen Göztepe-Ümraniye metrosu için de 2022 yılı beklememiz gereken açılış tarihleri olur..
Şu anda devam edenlerden de bu yıl M5, 2019'da M7 açılır..
Eminönü-Alibeyköy Tramvayı da bu yılı iyi bir performansla geçirirse, 2019'da açılır..
Yine şu anda devam eden M3, M8 ve M9 gibi hatların da 2019'a yetişemeyeceği düşüncesindeyim..
Bunların inşaatları geçen yıl başlamış da olsa bir yılı yeterince hızlı çalışmadan geçirdiler diye düşünüyorum..
Belki M8'in 2019'da açılması söz konusu olabilir, ama bence o da 2020'ye kalır..
Zaten bu performans da yeterince iyi bence, eleştirmek için yazmıyorum..
Bundan 20 yıl önce kaç km metromuz vardı ki?
Yapılanların farkındayız, ama anlamsız hedeflerle insanları gereksiz yere beklentiye sokmamak ve aldatmamak da önemli..