ist-M.02 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu Araç Alım İhalesi
- Özgür Türkler
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 364
- Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18113
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Açıkçası ben de o sebepten dolayı Rotem olmasını isterim, belki parça maliyeti ve depolama gibi konularda, yetkin personel kullanımı gibi konularda da faydalı olur, bakım onarım anlamında.Özgür Türkler yazdı:Rotem in almasını isterim. Böylece M2 dede Rotem ler olduğundan servis-bakım anlamında tek tip araca sahip olmasakta şu gökkuşağı gibi farklı araç yelpazesinden bir miktar kurtulmuş oluruz.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 692
- Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Re: ist-M.02 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu Araç Alım İhalesi
Esat Hocam,Esat yazdı:Olacağı o zaten, milyon defa söyledik hattın nihai haline göre yıllara yayılmış teslimat opsiyonlu araç alımı yapılsın diye, gavur bizden akıllı mı böyle yapıyor. Ama sorun sosyolojik yani teknik mühendislik sorunu değil, sosyolojik problemlerimiz var.Edil Arda yazdı:Bu sefer de araçların markası, tipi farklı olabilir eğer ihaleye çok spesifik maddeler eklemezlerse.
Başka bir sayfa da haklı eleştirilerini dile getirmişsin.Buna istinaeden Kabataş-Esenyurt hattı için İBB'nin 300 adet vagon ihalesi aklıma geldi.Acaba söylediğin gibi aynı Üsküdar-Çekmeköy hattı için yapılan ihale de hattın uzatması olan Çekmeköy-Sultanbeyli etabı için kullanılacak vagonlar düşünülmedi mi ? Bu kadar yakın zamanda yapılan hatların vagon planlaması yapılmıyor mu ? Muhtemelen İBB Kabataş-Mahmutbey ve hattın devamı olan Mahmutbey-Esenyurt metro hatlarında kullanılacak vagonlar için tek seferde ihale yapıldı.Kabataş-Mahmutbey hattı için daha önce bu sayfada en düşük teklifi çinli CNR nin vermiş olmasına rağmen kendime göre avantajlı olan Hyundai Rotem'in kazanacağını söylemiştim.Bu konuda ki tahminim doğru çıktı.Gerçi haberin detayını incelediğimizde diğer firmaların teklifleri kamu ihale kurumu imza prosedürlerine uymadığı gerekçesi ile ihale dışı kaldıklarını belirtmişler.Herhalde içime doğdu Bu durumda otomatikman Hyundai-Rotem ihaleyi kazanmış oldu. Diğer firmalara baktığınızda Alstom,CRRC ve Siemens.Bu firmalar arasında Siemesn ki bence dünyanın en iyi firmalarından biri.Nasıl böyle basit bir hata yapar.İlk defamı ihalede teklif veriyorlar.Enteresan.
Kaynak : https://tr.railturkey.org/2016/03/07/me ... kaldi/%20/
Bu araç ihalesi ile ilgili detaylara baktığımızda : Dizilerin teslim programı; 1. parti 144 adet aracın teslimatı; 144 adet aracın tamamının teslimatı 42 (kırkiki) ayda tamamlanacaktır. Dizilerin teslimatı işe başlama tarihinden itibaren 22.ayda başlayacak ve 38. ay sonunda tamamlanacaktır. Son dizinin teslimi sonrasında saha testleri ve deneme işletmesi için 120 (Yüzyirmi) gün süre kullanılacaktır. Bu teslimat programı, 22. ayda 2 dizi (8 araç), ve sonrasında her ay (2) dizilik paketler halinde son 37. Ve 38. aylarda ise 3 dizi (12 araç ) teslim edilecek şekilde Yüklenici tarafından belirlenecektir. Bu şartların yüklenici tarafından yerine getirilmesi zorunludur. Yüklenici araç test(fabrika ve saha testleri) ve deneme işletmesi ile ilgili detaylı iş programını sözleşmenin yürürlüğe girmesine müteakip 60 (altmış) takvim günü içinde İdare onayına sunacaktır.
2. parti 156 adet aracın teslimatı; 156 adet aracın tamamının teslimatı 22 ay (yirmiiki) ayda tamamlanacaktır. Dizilerin teslimatı 144 adet aracın işe başlama tarihinden itibaren 39.ayda başlayacak ve 58. ay sonunda tamamlanacaktır. Son dizinin teslimi sonrasında saha testleri ve deneme işletmesi için 60 (altmış) gün süre kullanılacaktır. Bu teslimatın programı, 39. ayda 2 dizi (8 araç), ve sonrasında her ay 2 (8 araç) dizilik paketler halinde son 58. ayda ise 1 dizi (4 araç ) teslim edilecek şekilde Yüklenici tarafından belirlenecektir.
Bu hat için sözleşme imzalandı haberini bulamadım.Tek bulduğum yukarıda ki vagon ihalesini kazanan firma bu hafta içi sözleşme için davet edilecektir. Neyse diyelim ki 28.05.2016 tarihinde sözleşme imzalandı ( 1ay geç imzalandı diyelim )
Bu hat tamamen açıldığında kesintisiz olarak Kabataş-Esenyurt gibi efsane bir hat olacak.Bu hat üzerinde ilk olarak açılacak olan kısım ise işlerin ilk başladığı şantiyeler olan Mahmutbey-Mecidiyekoy olarak düşünelim.
1 ) Mahmutbey - Mecidiyekoy : 1. parti 144 adet araç bu hat üzerinde kullanılacak.Bu 144 aracı 8’li set olarak kullanılacağını düşünürsek hat içinde 18 set Mahmutbey-Mecidiyekoy arasında mekik dokuyacaktır.Sözleşme tarihi 28.05.2016 diye düşünecek olursak ilk teslimat 22. ayda başlıyor yani ilk vagon 28 Mart 2018 günü gelecek.Setlerin tamamı ise 38. ay diye sözleşmede yazılmış buna göre 28 Temmuz 2019 tarihinde bütün setler İBB nin elinde olmuş oluyor. Ayrıca saha testleri ve deneme sürüşleri için Hyundai-Rotem’e 120 günlük süre verilmiş.Yani en son set 28 temmuz 2019 da teslim edildiğini varsayarsak 1 Kasım 2019 günü Hyundai-Rotem sözleşmesel olarak yükümlülüklerini yerine getrimiş oluyor.
Şu an inşaat işleri bu takvime göre yolundaymış gibi görünüyor.Hatta belki de hattın inşaat işleri Mart 2018’ e kadar tamalanmış olabilir.Düşünsenize hat komple hazır ama trenlerin yapım aşaması devam ettiği için duraklar bomboş bekliyor olsa ne fena olur.
2) Kabataş – Mahmutbey : Bu kısmın inşaatı öyle görünüyor ki daha sonra açılacaktır.Fakat 144 araç yetersiz kalırsa diye 2.setin geliş tarihlerine baktım.İlk teslimat 39.ayda başlıyorve her ay 2 dizi (8 araç) Yani 1.parti bittikten sonra hiç ara vermeden her ay 2 dizi verilmeye devam edecek.Bu da hattın ihtiyacı olan vagon sıkıntısının yaşanmayacağ anlamına gelir.
3) Kabataş-Mahmutbey-Esenyurt :
KABATAŞ - MECİDİYEKÖY - MAHMUTBEY METRO HATTI 24.5 km + MAHMUTBEY - BAHÇEŞEHİR - ESENYURT METRO HATTI 16,25 km
Toplam Kabataş-Esenyurt hattı 24.5 +16.25 = 40.75 Km li bir hat.
Daha Mahmutbey-Esenyurt için çivi bile çakılmadığı için yorum yapmak çok erken.Eğer 2017 yılında inşşat işleri başlar ve ortalama 5 yıl sürer ise 2022 yılında hat açılır.Hyundai rotem ise zatn son seti 2021 yılında teslim edeceği için herhangi bir sıkıntı yaşanmaz.Daha hat açılmadan vagonlar depoda hazır bekliyor olacaktır.
300 vagon Kabataş-Mahmutbey-Esenyurt hattında 36 adet 8’li vagon set şeklinde çalıştırılabilir.
O kadar çok rakam,tarih yazmak zorunda kaldım ki umarım okuyanlara fenalık gelmez.
En son decimus tarafından 29 Kas Sal, 2016 13:04 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18113
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.02 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu Araç Alım İhalesi
Emeğin için teşekkürler, gayet güzel açık bilgilendirici olmuş. Bu hattın araç alımında bir şekilde hattın nihai durumu düşünüldü gördüğümüz kadarı ile, inşallah bundan sonraki tüm inşaat işlerinde böyle olur ya da bir şekilde şu 1000 araçlık ihtiyaç tek kalemde ihale edilir de her hatta farklı tren görmekten kurtuluruz.
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 60
- Kayıt: 26 Oca Pzt, 2015 14:10
Re: ist-M.02 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu Araç Alım İhalesi
Eğer ilk vagon 28 Mart 2018 günü gelecekse, testleri ve deneme sürüşleri bu tarihten itibaren yapılamaz mı? Hat hazır ise, tabii.
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Re: ist-M.02 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu Araç Alım İhalesi
Test sürüşleri tabi ki yapılabilir.Zaten test sürüşleri için de 3 aylık süre verilmiş.Yani 28 Mart 2018 günü ilk set geldi ve hemen test sürüşleri yapılmaya başlandı.Sözleşmesel olarak belirlenen 3 aylık test süreci doldu ve 1 Temmuz 2018 günü testler tamamlanmış oldu.Ama test bittiği zaman hattın işletmeye açılması için yeterli sayıda vagon teslim edilmeyecek ki ! Testlerin bitiş tarihinde herşey yolunda gider ve 1 Temmuz 2018'de test sürüşleri tamamlanırsa o zaman İBB'nin elinde ( Bu teslimat programı, 22. ayda 2 dizi (8 araç), ve sonrasında her ay (2) dizilik paketler halinde ) toplam 4 ay 2 li dizi hesabından ( 1 dizi 4 araç) toplam 8 dizi hazır olacak.Bu dizileri sete çevir isek 2 dizi bir set (setler 8'li olarak düşünüyorum.anca yoğunluğa cevap verebilir) toplam 4 set hazır olacak. Bu da Mahmutbey - Mecidiyekoy kısmı için yetersiz sayı demektir.mutlui yazdı:Eğer ilk vagon 28 Mart 2018 günü gelecekse, testleri ve deneme sürüşleri bu tarihten itibaren yapılamaz mı? Hat hazır ise, tabii.
Şimdi şöyle bir soru gelebilir.Peki bu hat için en az kaç set hazır olmalı diye ? Onun cevabını bende bilmiyorum.Ama burdan yola çıkarak 2018 sonu veya 2019 başı hat işletmeye açılır diye umuyorum.(Hyundai-rotem büyük bir sürpriz yapıp erken teslimat yapmazsa)
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18113
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.02 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu Araç Alım İhalesi
Bence düşünülen frekansı tutturacak sayıda araç hazır olmalıdır, aksi takdirde test sadece gabari testi, araçların ağırlık testi olur, sinyalizasyon testi olmaz. Bildiğimden değil, sadece mantıksız geliyor, 3 - 4 dizi ile sinyali nasıl test edeceksiniz tüm hat boyunca, sorun verip vermeyeceğini?
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3531
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.02 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu Araç Alım İhalesi
Öncelikle, inşaat başlığından yönlendirme için teşekkürler Esat Abi, bu başlığın varlığını unutmuştum..
Decimus tarafından verilen ayrıntılı bilgiler ile ilgili biraz araştırma yapayım dedim ve aşağıdaki uzun ve sıkıcı yazıları buldum..
Önce, Çinli CRRC ihale dışında bırakılmalarına itiraz etmiş: http://www.kikuyusmazlikkararlari.net/k ... ari_52077/
Sonra, Hyundai Rotem'in itirazı gelmiş: http://www.kikuyusmazlikkarari.com/kamu ... ari_56990/
Bu itirazın neye yapıldığını anlamadım, ama şunu anladım ki 22 Nisan 2016'da sözleşme imzalanmış..
Decimus tarafından verilen ayrıntılı bilgiler ile ilgili biraz araştırma yapayım dedim ve aşağıdaki uzun ve sıkıcı yazıları buldum..
Önce, Çinli CRRC ihale dışında bırakılmalarına itiraz etmiş: http://www.kikuyusmazlikkararlari.net/k ... ari_52077/
Sonra, Hyundai Rotem'in itirazı gelmiş: http://www.kikuyusmazlikkarari.com/kamu ... ari_56990/
Bu itirazın neye yapıldığını anlamadım, ama şunu anladım ki 22 Nisan 2016'da sözleşme imzalanmış..
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18113
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.02 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu Araç Alım İhalesi
Evet bildiğim kadarı ile Rotem yapacaktı
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3531
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.02 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu Araç Alım İhalesi
Abi,
Öbür başlıkta konuşuyorduk, ama burayı ilgilendiriyor diye bu başlığa taşıdım konuyu..
Okuduğum haberlerden (belki de yanlış) anladığım kadarıyla, önce 300 araçlık ihaleye çıkılmış, Kabataş-Mahmutbey hattı için..
Sonra da 120 araçlık ihaleye çıkılmış, Mahmutbey-Esenyurt (80 araç) ve Bostancı-Parseller (40 araç) hatları için..
O 300 araçlık ihalenin başına gelenler, bir de pişmiş tavuğun başına gelmiş; ama 120 araçlık ihale başarıyla tamamlanmış ve araçlar üretime geçmiş..
Anladığım kadarıyla, şu ana dek Mahmutbey-Kabataş hattı için teslim edilen araçlar da bu 120 araçlık ihale kapsamındaki 80 araç, ama o 300 araçlık ihalenin neticesinde herhangi bir araç teslimatı yapılıp yapılamadığını anlayamadım..
Şimdi, kabaca bir hesap yapalım..
Mahmutbey-Mecidiyeköy arasında 14 duraklık mesafe var, kabaca 2,5 dakikadan 35 dakika eder..
Hat başında da 5 dakika bekleme yapsa, bir trenin tam tur atması 80 dakika sürer..
Eğer bu hatta sadece 80 araç kullanılacaksa ve bu araçlar 4'lü setlerle hizmet verecekse, toplam 20 setle 4 dakikada bir hizmet verilebilir..
Ya da eğer 8'li setlerle hizmet verilecekse, toplam 10 setle 8 dakikada bir hizmet verilebilir..
Böyle yoğun nüfuslu bir bölgeden geçecek bu hat için 8 dakikada bir hizmet verilmesi tam skandal olur; demek ki 300 araçlık ihalenin akıbetiyle ilgili net bir haber bulamamam, o ihalenin iptali nedeniyle değil ve "o ihale kapsamında da araçlar üretildi ve/veya üretilmeye devam ediyor" diye umut ediyorum..
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18113
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.02 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu Araç Alım İhalesi
hımmm, ben bunları ya bilmiyorum ya da unutmuşum bakayım belki bilen birileri vardır